خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزارسخت افزار

حل مشکلات گوشی های سامسونگ با ساده ترین روش ها +(آموزش تصویری)

در این مقاله تیم ۱۹کالامگ به بررسی مشکلات گوشی های سامسونگ پرداخته تا با راه‌حل‌های ساده بتوانید برخی از مشکلات نرم‌افزاری را برطرف سازید.

قبل از اشاره به مشکلات گوشی‌ های سامسونگ خاطر نشان می‌کنیم که سایت ۱۹کالا همواره سعی کرده تا بهترین قیمت گوشی های سامسونگ را ارائه دهد. با مراجعه به این سایت علاوه بر نقد و بررسی کامل محصولات و امکانات آن می‌توانید قیمت به روز این قبیل محصولات را نیز بررسی کنید.

از سال‌ها پیش تاکنون، هنگامی که اسم کمپانی سامسونگ به میان می‌آید، اولین باور ذهنی‌ که در فکر کاربران نقش بسته، کیفیت بالا و البته نرم افزار بی دردسر آن است. حال وقت آن رسیده تا نگاهی جامع و تخصصی به مشکلات رایجی داشته باشیم که در گوشی‌های سامسونگ گزارش شده‌اند.

مشکلات گوشی های سامسونگ که در این مقاله به آنها پرداخته‌ایم در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خلاصه می‌شود، البته در نظر داشته باشید که برای برطرف کردن برخی از ایرادات، نیازمند مراجعه به مراکز تعمیراتی هستید، اما بخش دیگری از این مشکلات نیز به سادگی و با انجام چند کار ساده قابل‌حل است، از شما دعوت می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

مشکلات گوشی های سامسونگ چیست؟ آیا حل آن آسان است؟

یکی از پرتکرار‌ترین سوالاتی که همیشه از متخصصان پرسیده می‌شود، اینست که آیا مشکلات گوشی های سامسونگ توسط کاربر هم قابل رفع و رجوع هست یا خیر؟ در جواب این سوال باید گفت که گرچه یکی از مزیت‌های تولیدات این برند کیفیت ساخت خوب آن‌هاست، اما با این وجود باز هم مواجه با هنگ کردن و یا باگ‌های نرم‌افزاری طبیعیست که در اکثر مواقع قابل‌حل است.

پیش از پرداختن به موضوع حل مشکلات گوشی سامسونگ فراموش نکنید که چندین مقاله کابردی مرتبط با این عنوان را نیز می‌توانید در سایت ۱۹کالامگ مشاهده کنید.

حل مشکلات گوشی سامسونگ

مشکل سخت افزاری گوشی سامسونگ

بدون شک یکی از عمده‌ترین دلایلی که به محبوبیت گوشی‌های این برند کره‌ای افزوده، کیفیت ساخت بالای آنهاست. با این حال در ادامه لیستی از عمومی‌ترین مشکلاتی را که ممکنست در بخش سخت‌افزار این موبایل‌ها تجربه کنید را مورد بررسی قرار خواهیم داد…

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۴,۰۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۴,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

مشکل سخت افزاری گوشی سامسونگ

پیکسل سوخته از مشکل گوشی‌های سامسونگ در بخش نمایشگر

مشکل گوشی‌های سامسونگ در بخش نمایشگر چند مورد را شامل می‌شود که در مقاله‌های جداگانه راجع به برخی از آنها برای مثال مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ صحبت کرده‌ایم؛ اما ابتدا لازم دانستیم کمی راجع به پیکسل سوختگی نمایشگر گوشی سامسونگ صحبت کنیم و دلیل اصلی بوجود آمدن این نقاط سیاه و حتی رنگی را هم بررسی کنیم.

از اصلی‌ترین دلایلی که باعث بوجود آمدن این مشکل سخت افزاری گوشی سامسونگ خواهد شد، حرارت زیاد و حتی در بعضی موارد ضربه است. بعنوان مثال اگر ویدئو‌های تست مقاومت نمایشگر‌ها را دیده باشید، در بخش تست پنل هنگامی که در معرض حرارت مستقیم قرار می‌گیرند بعد از لحظاتی آن بخش از تصویر تغییر رنگ داده و دیگر قادر به نمایش رنگ درست تصاویر نخواهد بود. به این حالت اصطلاحاً پیکسل مرده یا Dead Pixel گفته می‌شود.

لازم به ذکرست که کیفیت ساخت و البته مونتاژ قطعات نمایشگر هم در به وجود آمدن این مشکل بی‌تاثیر نیست؛ اما خوشبختانه گوشی‌های سامسونگ از این معقوله معاف‌اند.

اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که کدام پنل‌ها بیشتر با این مشکل مواجه می‌شوند جوابش ساده نیست؛ چون تقریباً در تمامی پنل‌ها احتمال بوجود آمدن این مورد هست. پیکسل مرده بدین معناست که ترانزیستور آن بخش قادر به تأمین انرژی نیست و قدرت نمایش رنگ را از دست داده است. حال اگر قصد خرید گوشی‌های سامسونگ را دارید، بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که از پنل‌های Amoled بهره برده‌ باشند، چون کمتر با مشکل پیکسل مرده درگیر خواهند شد.

پیکسل سوخته از مشکل گوشی‌ های سامسونگ در بخش نمایشگر

علاوه بر این اختلال، لازمست به «پیکسل گیر کرده» نیز اشاره کنیم. همان حالتی از پیکسل‌ها که به جای سیاه شدن، رنگ‌های آبی، قرمز و سبز را نمایش می‌دهد، اما قادر به همگام‌سازی خود با سایر پیکسل‌ها نیستند.

یکی دیگر از دلایلی که پنل‌های آمولد را به نسبت نمایشگر‌های دیگر متمایز می‌کند اینست که در صورت بوجود آمدن پیکسل‌های گیر کرده، احتمال آن وجود دارد که پس از مدتی بازسازی شوند. در صورتی که با این سری مشکلات گوشی سامسونگ خود از جمله پیکسل سوخته درگیر هستید، تنها راه حل تعویض پنل است و هیچ روشی برای ترمیم این مشکل سخت‌افزاری وجود ندارد.

بوجود آمدن خطوط صورتی در نمایشگر گوشی‌های سامسونگ

شاید شما هم به راه‌اندازی دوباره گوشی خود به عنوان اولین و آسان‌ترین روش حل مشکلات گوشی سامسونگ یا سایر برندها نگاه کنید، اما خطوط صورتی نمایشگر قطعاً از این دست مشکلاتی نیست که با راه‌اندازی مجدد حل شود.

قطعاً بیراه نیست اگر بگوییم لاین‌های صورتی و سبز قدیمی‌ترین مشکل گوشی‌های سامسونگ در بخش نمایشگر هستند، چراکه از اولین مدل‌های این برند با نمایشگر‌های Amoled و Oled گرفته تا در جدیدترین مدل‌ها معمولاً این مشکل مشاهد شده است. پیش از محکوم کردن سامسونگ و زیر سوال بردن کیفیت محصولات آن، بهترست به دنبال پاسخ این سوال باشید که علت به وجود آمدن این مشکل چیست؟

پاسخ در دستان شماست! متهم ردیف اول بروز این مشکل قطعا گرمای بیش از حد گوشی است که در اثر استفاده‌ سنگین مثل گیم به وجود می‌آید. همچنین سرمای شدید نیز بی‌تقصیر نیست. البته که ضربه‌ها نیز در ایجاد این خطوط نقش مهمی دارند.

بوجود آمدن خطوط صورتی در نمایشگر گوشی‌ های سامسونگ

آیا این خطوط به مرور زمان از بین خواهند رفت؟ پاسخ منفی است، زیرا اختلال به نوعی همان پیکسل‌های سوخته قلمداد می‌شود. اگر با این مشکل سخت افزاری گوشی سامسونگ روبرو شدید، لازمست در اولین فرصت به گارانتی یا تعمیرکار معتبری مراجعه کرده و پنل را تعویض کنید. در پاسخ به اینکه آیا Force Restart و حتی تکنیک‌های دیگر که بارها گفته شده جوابگوست یا خیر باید گفت که این احتمال وجود دارد که اگر در لحظات اولیه‌ این کارها را انجام دهید، ممکن است تاثیر داشته باشد، اما نمی‌توان گفت که قطعیت دارد.

سایه انداختن نمایشگر گوشی‌های سامسونگ

برای این چنین مشکلات گوشی های سامسونگ اسم‌ها و عنوانی مختلفی وجود دارد، از جمله جوهری شدن تصویر، سایه انداختن و حتی سوخته شدن صفحه، اما فارغ از تمام نام‌هایی که برخی از کاربران به این مشکل اطلاق می‌کنند به راستی چرا اصلاً این ایراد بوجود می‌آید؟

فرض کنید در نمایشگر گوشی شما برای مدت طولانی فقط و فقط طیف خاصی از رنگ‌ها نمایش داده شوند، این دقیقاً اصلی‌ترین دلیلیست که در گوشی شما حالت سایه یا جوهری بوجود می‌آید، اما سوال بعدی اینست که کدام مدل پنل‌ها بیشتر با این مورد درگیر می‌شوند؟ سوپر آمولد و آمولد‌ها!

سایه انداختن نمایشگر گوشی‌ های سامسونگ

تشخیص اینکه پنل گوشی ما درگیر این مشکل شده یا خیر کار ساده ایست، اول از همه در استفاده عادی متوجه این مشکل سخت افزاری گوشی سامسونگ خود خواهید شد و اینگونه است که در صفحه‌های سفید سایه‌ای از محیط اپلیکیشن‌هایی که عمدتاً استفاده کرده‌اید را خواهید دید، اما اگر به این سادگی قابل تشخیص نبود مسیر زیر را طی کنید:

  • کد دستوری *#۰*# را در شماره‌گیر گوشی خود وارد کنید.
  • سپس رنگ‌های قرمز، آبی و سبز را انتخاب کنید.
  • به رنگ‌های نمایش داده شده دقت کنید.
  • توجه کنید که دقیقاً همان رنگ مد نظر نمایان شود.

اگر پس از طی کردن این مرحله مورد مشکوکی را مشاهده کردید لازمست که با چند روشی که در ادامه خواهیم گفت، سعی کنید که این مشکل را برطرف کنید. اول از همه باید این مسئله را در نظر داشته باشید که اگر جوهری شدن در مرحله حاد‌ی باشد، باید هزینه تعویض پنل را به جان بخرید، اما با فرض اینکه هنوز به آن مرحله نرسیده باشد، چند روش وجود دارد:

  • اپلیکیشن S filter را از گوگل پلی دانلود کنید.
  • پس از باز کردن منتظر بمانید تا منوی اصلی نمایان شود.
  • نور صفحه رو بین ۳۰ تا ۵۰ درصد تنظیم کنید.
  • در بخش منو رنگ زرد را انتخاب کنید.
  • به منوی اصلی گوشی برگشته و کار تمام شده است.

تنها ایرادی که در این اپلیکیشن وجود دارد اینست که مقداری تنالیته رنگی گوشی شما را رو به زردی خواهد برد. به غیر از این، اگر نمایشگر گوشی شما از نوع Oled باشد نیز می‌توانید از اپلیکیشن Oled Tools استفاده کنید:

  • برنامه را دانلود کنید.
  • روی گزینه Burn-In Check کلیک کنید.
  • پس از گذشت زمانی کوتاه وضعیت نمایشگر را نمایش خواهد داد.
  • اگر اپلیکیشن، مشکل را تشخیص داد روی گزینه Burn-In Reduce کلیک کنید.
  • اندکی صبر کنید تا مشکل برطرف شود.

هردو نرم افزاری که معرفی شدند را بصورت رایگان می‌توانید دانلود کنید و البته فراموش نکنید که برای نتیجه‌گیری کامل نیاز به چندین بار تکرار خواهید داشت. در پایان نیز لازم دانستیم چند روش کاربردی جهت جلوگیری از این ایراد را به شما بگوییم تا کمتر با این سری مشکلات گوشی های سامسونگ درگیر شوید:

  • سعی کنید روشنایی نمایشگر را همیشه روی حالت خودکار قرار دهید.
  • از تصاویر پس زمینه متحرک استفاده کنید.
  • نمایشگر همیشه روشن یا همان Always On Display را روشن کنید.
  • از فیلم‌ها و تصاویر رنگی یا اصطلاحاً زنده بیشتر استفاده کنید.

صدای اضافه گوشی‌های سامسونگ

معمولاً کمتر پیش می‌آید که در هنگام استفاده از گوشی به این دقت کنیم که آیا صدای اضافه‌ای هنگام تکان دادن دارد یا خیر، اما بد نیست که هر از چند وقت یک بار در یک محیط ساکت و آرام گوشی خود را تکان دهید و با دقت به صدای‌های خروجی آن دقت کنید.

فرقی ندارد که گوشی شما سامسونگ، شیائومی یا حتی اپل باشد، احتمال اینکه در بخش دوربین صدای اضافه‌ای را بشنوید هست. عمده‌ترین صدایی که از زبان کاربران در موبایل‌ها گزارش شده، مربوط به بخش دوربین است. یکی از رایج‌ترین صدا‌ها نیز، لرزشگیر اپتیکال یا همان دستی است، زیرا که این قطعه در اصل ثابت نیست و احتمال آن وجود دارد که صدای اضافه‌ای تولید کند.

البته این مورد بسیار نادرست و کمتر پیش می‌آید که با چنین صدایی روبرو شوید، همچنین قبل از شک بردن به این مورد لازمست با مراجعه به یک سایت تخصصی، بخش مشخصات گوشی خود بررسی کنید و بررسی کنید که آیا لنز‌های دوربین شما دارای OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال هستند یا خیر.

صدای اضافه گوشی‌های سامسونگ

ضعف آنتن دهی در گوشی‌های سامسونگ

شاید شما هم بر این باورید که راه حل مشکلات گوشی سامسونگ همواره پیچیده و سخت است، اما برخی از این قبیل مشکلات را می‌توان به راحتی حل کرد. برای مثال، راه‌حل بهبود آنتن‌دهی گوشی‌های سامسونگ. در رابطه با حل این مشکل می‌توان گفت که چندین روش متداول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای آن وجود دارد، اما آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که شاید سیم کارت شما به دلیل استفاده طولانی مدت، عملکرد سریع و دقیق خود را از دست داده باشد؟ مستهلک شدن سیم‌کارت حتی در مواردی باعث اختلال در ارسال پیامک نیز خواهد شد.

ضعف آنتن دهی در گوشی‌های سامسونگ

پس اگر تاکنون سیم کارت قدیمی خود را تعویض نکرده‌اید، به اپراتور مخابراتی مد نظر مراجعه کرده و سیم کارت را تعویض کنید. در بخش مشکل نرم افزاری گوشی سامسونگ که در ادامه خواهیم داشت، چند مشکل معمول دیگر را نیز بررسی خواهیم کرد.

داغ شدن گوشی‌های سامسونگ در زمان شارژ

از سری مشکلات گوشی های سامسونگ که شاید شما را هم درگیر کرده باشد، داغ شدن گوشی در زمان اتصال به شارژر است. در کل چون سامسونگ در گوشی‌های خود معمولاً از فست شارژ‌های قدرتمند مانند ۶۷ و ۱۲۰ واتی استفاده نمی‌کند، این مشکل کمتر نمایان می‌شود، اما همچنان گزارش‌هایی در این باره وجود دارد.

برای رفع این مشکل گوشی‌های سامسونگ چند روش وجود دارد:

  • اول از همه باید دقت کنید که آداپتوری که برای شارژ گوشی خود استفاده می‌کنید. اورجینال باشد و ولتاژ خروجی آن با موبایل شما سازگاری داشته باشد.
  • اگر با طولانی‌تر شدن زمان شارژ شدن گوشی مشکلی نداشته باشید بد نیست با ورود به تنظیمات گوشی گزینه Fast Charging را نیز غیرفعال کنید تا از داغ شدن دستگاه جلوگیری کنید.
  • دومین مورد نیز مربوط به بک کاوریست که بر روی دستگاه خود قرار داده‌اید، زیراکه اگر این کیس متریال خوب و البته تبادل گرمایی مناسبی نداشته باشد، در زمان شارژ شدن گوشی را به شدت داغ کرده و در بلند مدت به باتری صدمات جبران‌ناپذیری را خواهد زد.

داغ شدن گوشی های سامسونگ در زمان شارژ

اگر از هردو مورد بالا در گوشی سامسونگ خود اطمینان پیدا کردید و همچنان در زمان شارژ، گوشی شما بیش از حد داغ می‌شود، وقت آن رسیده که برای یافتن علت داغ شدن گوشی به یک مرکز تعمیراتی مراجعه کنید و سلامت سوکت شارژ دستگاه را بررسی کنید.

بد نیست بدانید که قطعی کابل یا حتی کثیف شدن پورت شارژ نیز نقش مهمی در قطعی و داغ شدن گوشی به هنگام شارژ بازی می‌کنند. یکی از مشکلات سری m سامسونگ که بیشتر گزارش شده نیز، داغ شدن دستگاه به هنگام شارژست که با در نظر گرفتن ظرفیت‌های باتری بالایی که دارند تا حدودی قابل‌توجیح است.

اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه خنک کننده گوشی استفاده کنید.

مشکلات نمایشگر گوشی‌های سامسونگ

از جمله رایج‌ترین مشکلات گوشی های سامسونگ در بخش نمایشگر را نیز اینجا گرد هم آورده‌ایم پس همراه ما باشید.

آیا تا به حال شنیده یا دیده‌اید که نمایشگر گوشی به رنگ سبز یا حتی بنفش درآید؟ یا حتی تم نوری گوشی شما سبز یا بنفش شود؟ این مشکل گوشی‌های سامسونگ معمولاً در پنل‌های آمولد بیشتر دیده می‌شود.

عملکرد پنل‌های Amoled به گونه ایست که پیکسل‌ها از فنآوری‌ روشنایی مجزا استفاده می‌کنند که می‌توان آن را یکی از مزیت‌های این نمایشگر‌ها به نسبت LCDها هم دانست، اما چرا یه این مورد اشاره کردیم؟ چون تغییر رنگ پنل گوشی‌های سامسونگ به سبز و بنفش دقیقاً به این موضوع مرتبط است.

با اینکه همیشه در هر موردی مثال نقض وجود دارد، اما طبق گزارش‌های متعدد، این تغییر رنگ پنل معمولاً در روشنایی‌ کمتر از ۳۰% نمایان می‌شود. نهایتاً اگر این مورد را در نمایشگر گوشی سامسونگ خود دیدید، جای نگرانی نیست؛ کافیست مدتی میزان روشنایی نمایشگر را بالاتر از ۵۰ درصد قرار دهید تا این مشکل برطرف شود.

یکی دیگر از مشکلات گوشی های سامسونگ در بخش نمایشگر که شاید با آن برخورد کرده باشید، ضعیف شدن حساسیت به لمس است. دلایلی که برای این مشکل ارائه شده‌اند، عمدتاً مرتبط به محافظ نمایشگر یا همان گلس است که اگر از نظر قطر و اندازه استاندارد نباشد، قطعاً قدرت لمس نمایشگر شما را کاهش خواهد داد. با اینکه کمتر پیش می‌آید که با این مشکل روبرو شوید، اما اگر بعد از اطمینان داشتن از گلس خود نیز همچنان این مورد را مشاهده کردید، نرم‌افزار را هم بررسی کنید.

آخرین مورد نیز مربوط به شرایطیست که گوشی شما در آب افتاده باشد و نمایشگر روشن نشود، در اینصورت این مراحل را انجام دهید:

  • سریعاً سطح را از مایع پاک کنید.
  • گوشی را به مدت ۲ دقیقه خاموش کنید.
  • گلس و بک کاور را از گوشی جدا کنید.
  • دستگاه را بوسیله پارچه خشک کنید.

میزان جواب‌دهی این روش دقیق مشخص نیست و شاید در مواردی پاسخگو باشد. این حرف‌ها را بارها شنیده باشید که برنج بهترین جذب کننده رطوبت و آب محبوس شده در گوشی شماست، اما پیشنهاد ما به شما، استفاده از سیلیکات است؛ همان ماده‌ای که در جعبه کفش‌ها و بسیاری از کالاهای دیگر قرار داده می‌شود.

مشکل وصل نشدن شارژ بیسیم در گوشی‌های سامسونگ

شاید این مشکل گوشی‌های سامسونگ را کمتر دیده یا شنیده باشید، زیرا که بسیاری از مدل‌ها از شارژ بیسیم یا وایرلس پشتیبانی نمی‌کنند، پس در این بخش تصمیم داریم این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم چه عواملی باعث قطعی این سیستم می‌شوند…

مشکل وصل نشدن شارژ بیسیم در گوشی های سامسونگ

  • موقعیت قرارگیری گوشی

اصلی‌ترین مشکلی که باعث کارنکردن این روش شارژ می‌شود، موقعیت نادرست گوشیست که هرچند پیش پا افتاده به نظر می‌آید اما تأثیر گذارست.

  • بک کاور گوشی را خارج کنید.

سعی کنید هیچ بک کاور یا حتی اکسسوری را به گوشی خود در زمان شارژ وایرلس متصل نکنید، زیرا که موادی مانند آهن، آهنربا و البته هولدرها و کارت‌های بانکی این سیستم را دچار اختلال خواهند کرد.

  • از کابل و سیستم شارژ وایرلس اصلی استفاده کنید.

با اینکه برند‌های معروف و معتبر بسیاری در حوزه لوازم جانبی فعال هستند، اما باز هم اگر دستگاه سامسونگ شما تشخیص دهد که شارژر وایرلس اورجینال نیست، عملکرد شارژ با مشکل روبرو خواهد شد.

  • آپشن fast wireless charging

اگر با سرعت شارژ وایرلس گوشی خود مشکل دارید کافیست به تنظیمات گوشی مراجعه کنید و در قسمت باتری، تنظیمات بیشتر باتری گزینه فست شارژ وایرلس را فعال کنید.

  • به دمای گوشی خود دقت کنید

اگر از گوشی خود استفاده‌های سنگینی مانند گیم دارید، به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از شارژ وایرلس به دستگاه کمی زمان دهید تا دمای مطلوب را بدست آورد در غیر این صورت احتمال فعال نشدن این روش شارژ وجود دارد.

مشکل اتصال به کامپیوتر گوشی‌های سامسونگ

اگر سال‌ها پیش با این مشکل گوشی‌های سامسونگ روبرو شده بودید قطعاً جواب ما متفاوت بود، زیرا که نرم افزاری به اسم Samsung Kies نقش اصلی اتصال گوشی شما به کامپیوتر را بازی می‌کرد. حال برای انجام این کار نیازی به هیچ برنامه‌ای نخواهید داشت و تنها چیزی که نیاز دارید یک کابل است. اگر اتصال به این سادگیست پس چرا گوشی به کامپیوتر متصل نمی‌شود؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است. مسیر را به درستی طی نکرده‌اید. ابتدا دقت کنید که قفل گوشی شما باز باشد؛ سپس کابل را به گوشی متصل کنید و در بخش اعلان‌ها گزینه دوم که transfer files/media هست را انتخاب کنید. دلیل انتخاب این گزینه هم دسترسی دادن به کامپیوتر و گوشی جهت به اشتراک‌گذاری فایل‌هاست.

خوانده نشدن کارت حافظه خارجی در گوشی‌های سامسونگ

کارت حافظه‌های خارجی، سرعت و عملکرد گوشی را تحت‌تأثیر قرار خواهند داد، اما اگر بحث ارزش خرید را نیز چاشنی این انتخاب کنید، منطقیست که به جای هزینه‌های میلیونی، سراغ کارت حافظه‌های خارجی برویم.

اما جدا از خوب یا بد بودن آنها، بحث اصلی، مشکلات گوشی های سامسونگ در خواندن این کارت حافظه‌هاست. این مشکل بسیار ساده قابل‌حل خواهد بود و صرفاً مربوط به اشتباه قرار گرفتن، کثیف بودن و نهایتاً خراب بودن قطعه می‌شود. پس اگر در استفاده از این میکرو اس دی‌ها با مشکل روبرو شدید:

  • ابتدا آن را خارج کرده و دقت کنید که در اسلات خود به درستی قرار گرفته باشد،
  • سپس سطح اتصال آن را به خوبی تمیز کنید.
  • بعد از اتمام این مراحل اگر همچنان دستگاه قادر به شناسایی این قطعه نبود، آن را روی گوشی‌های دیگر نیز تست کنید. احتمال اینکه اسلات کارت حافظه گوشی سامسونگ شما دچار مشکل شده باشد بسیار کم است، اما اگر بعد از تست‌های متعدد، دستگاه قدرت خواندن هیچ کدام از کارت حافظه‌ها را نداشت، باید به فکر تعمیر آن باشید.

روشن نشدن گوشی‌های سامسونگ

از سری مشکلات گوشی سامسونگ که همیشه بی‌پاسخ مانده، روشن نشدن آن و سیاه ماندن نمایشگر است. برای این اختلال، پاسخ و راه حل دقیق و درستی ارائه نشده، اما با این وجود بد نیست این موارد را بررسی کنید:

  • دکمه پاور
  • میزان شارژ باتری
  • بررسی سوکت شارژ
  • سلامت باتری
  • سلامت هارد گوشی
  • شارژر اصلی و مناسب
  • فورس ری استارت گوشی

اولین مورد مربوط به دکمه استارت گوشی می‌شود که اگر دچار مشکل شده باشد بخش زیادی از کارایی گوشی را مختل خواهد کرد. برای بررسی این مورد نیز کافیست دستگاه را به برق متصل کنید. اگر در این شرایط صفحه گوشی روشن شد، لازم است که به تعمیرکار مراجعه کرده و سلامت دکمه پاور را بررسی کنید.

میزان شارژ و سلامت باتری نیز از موارد بسیار مهمی است که در بالا نیامدن گوشی تأثیر بسزایی دارند. تست و بررسی این دو مورد نیز ساده است و صرفاً نیاز به آداپتور شارژ خواهید داشت. جهت تست سلامت باتری لازمست گوشی را به مدت ۱۵ دقیقه در حالت شارژ شدن رها کنید و سپس ببینید که آیا توانایی نگه داشتن شارژ را دارد یا خیر؟

یکی دیگر از مسائلی که شاید در رفع این ایراد به کمک شما بیاید، فورس ری استارت یا همان راه‌اندازی سریع است که با دو روش قابل‌انجام است. کافیست دکمه پاور و افزایش صدا را به مدت ۷ ثانیه یا بیشتر نگه دارید. اگر پس از انجام این روش نیز گوشی شما روشن نشد، به سراغ مرحله آخر یعنی استفاده از کابل USB بروید.

گوشی خود را به آداپتور شارژ یا کامپیوتر متصل کنید و با استفاده از دکمه‌های کاهش و افزایش صدا، دستگاه را در حالت ریکاوری قرار دهید. اگر پس از تمام روش‌های بالا نتوانستید مشکلات گوشی سامسونگ خود را برطرف کنید، لازمست به یک مرکز تعمیراتی جهت بررسی دقیق‌تر هارد و باتری مراجعه کنید.

مشکل نرم افزاری گوشی سامسونگ

تا این بخش از مقاله تمرکز ما بر سخت‌افزار و ایرادات رایج این قسمت از گوشی‌های سامسونگ بود؛ حال نوبت به آن رسیده که مشکلات نرم‌افزاری را نیز بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید…

هنگ کردن برنامه ها در گوشی‌های سامسونگ

این مشکل گوشی‌های سامسونگ در بخش نرم‌افزار را شاید بیشتر از سایر موارد دیده باشید، دلیل آن بیشتر مربوط به نرم‌افزار‌ است.

فرقی ندارد نرم‌افزار مورد نظر شما اینستاگرام، واتس اپ یا حتی یک بازی باشد، مشاهده مشکل کرش کردن یا هنگی اپلیکیشن‌ها در بعضی نسخه‌های اندروید طبیعیست. اگر تاکنون بارها روش‌هایی مانند Clear data و Reset App Preference را تست کردید، اما نتیجه نگرفته‌اید، تعجبی ندارد، زیرا که عمده این نقص نرم‌افزاری مرتبط به خود اپلیکیشن است. حال سوالی که پیش می‌آید اینست که اگر به برنامه مهمی نیاز داشته باشیم، چاره چیست؟

در این موقعیت بهترین و کاربردی‌ترین روش، استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر آن اپلیکیشن است. به فرض مثال قصد دارید برنامه Soundcloud را اجرا کنید، اما در زمان اجرای آن با ارور Force Close مواجه شده‌اید، در این شرایط از طریق یک کامپیوتر یا حتی موبایلی دیگر نسخه قدیمی‌تر اپلیکیشن را دانلود و به دستگاه خود انتقال دهید.

فراموش نکنید که در انجام این پروسه، آن نسخه خراب را از گوشی خود پاک کرده و پس اتمام این روند نیز به هیچ وجه اپلیکیشن را آپدیت نکنید. دقت کنید که نسخه اندروید و البته رابط کاربری گوشی شما نیز در بوجود آمدن این مشکل بسیار تاثیر‌گذار است، پس سعی کنید همیشه دستگاه را بروز و آپدیت نگه دارید.

تمام صفحه نبودن برنامه‌ها در گوشی‌های سامسونگ

بصورت کلی اپلیکیشن‌ها برای اندازه تصویر استانداردی طراحی شده‌اند، اما شاید تمامی گوشی‌ها از آن اندازه خاص پشتیبانی نکنند، پس چگونه می‌‍‌توان این ایراد آزار‌دهنده را برطرف کرد؟

تمام صفحه کردن بازی و نرم‌افزار‌ها به دو صورت انجام‌پذیرست، اول با کمک گرفتن از تنظیمات گوشی و دوم خود نرم‌افزار. جهت تمام صفحه کردن اپ مورد نظر با روش اول،

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و بخش نمایشگر را انتخاب کنید.
  • سپس به بخش Full Screen App یا اپلیکیشن‌های تمام صفحه وارد شده و تیک برنامه مد نظر را بزنید.
  •  این روش باعث می شود دستگاه شما آن اپلیکیشن را بصورت تمام صفحه اجرا کند.

روش دوم نیز کاربردیست، اما بیشتر در نرم‌افزاری‌هایی مانند گیم‌ها جوابگوست. برای فول اسکرین کردن تصویر با این روش نیز باید به بخش تنظیمات آن برنامه رفته و گزینه full screen را انتخاب کنید.

قطعی یا روشن ماندن همیشگی بلوتوث در گوشی‌های سامسونگ

این روزها با پیشرفت ثانیه‌ای تکنولوژی، استفاده از بلوتوث نیز دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. بعنوان مثال، با حذف شدن جک‌های ورودی هدفون طیف گسترده‌ای از کاربران به استفاده از هندزفری‌های بلوتوثی رو آورده‌اند. حتی دستبند‌های سلامتی و ساعت‌های هوشمند که یار همیشگی بسیاری از ما شده‌اند نیز با این روش با گوشی همگام‌سازی می‌شوند؛ اما مشکل گوشی‌های سامسونگ با قطعی یا خاموش نشدن بلوتوث را چگونه برطرف کنیم؟

جواب این سوال مقدار زیادی به نحوه استفاده‌ شما از این فنآوری بر می‌گردد، مثلاً اگر از هدفون یا ساعت هوشمند استفاده می‌کنید، دقت کنید که نسخه بلوتوث آن گجت با دستگاه شما سازگاری داشته باشد، بعنوان مثال گلگسی واچ ۵ از نسخه ۵.۲ استفاده می‌کند و اگر فرض کنیم گوشی شما مدلی قدیمی مثل گلگسی s7 با بلوتوث نسخه ۴.۲ باشد، طبیعیست که با مقداری قطعی و کندی اتصال روبرو خواهید شد.

علاوه بر موردی که به آن اشاره شد وقت آنست که نرم‌افزار‌های مشکل‌ساز را نیز شناسایی و حذف کنید. عموماً نرم‌افزاری‌هایی که وظیفه انتقال دیتا یا ایجاد ارتباط با سایر دستگاه‌ها را دارند از این قابلیت استفاده می‌کنند، پس کافیست با آپدیت یا حتی حذف این اپ‌ها مشکل بلوتوث را برطرف کنید.

این را هم فراموش نکنید که حالت مصرف بهینه باتری نیز در قطعی بلوتوث نقش بسزایی دارد. نهایتاً اگر همچنان مشکل بلوتوث گوشی سامسونگ شما بر طرف نشد مسیر زیر را طی کنید و تنظیمات آن را دوباره راه‌اندازی کنید:

Settings > System > Advanced> Reset Options > Reset Wi-fi, mobile & Bluetooth

مشکلات گوشی های سامسونگ در گوگل پلی

شاید عمده‌ترین مشکلات گوشی های سامسونگ که کمتر به آن پرداخته شده خطاها و مشکلاتیست که در استفاده از گوگل پلی پیش می‌آید، پس ما در تیم ۱۹کالا تصمیم گرفتیم تعدادی از پرتکرارترین خطاها را بررسی کنیم:

  • خطا ۱۸:

در صورتی که اپلیکیشن روی گوشی شما نصب باشد و قصد دانلود آن را داشته باشید، با این پیام روبرو خواهید شد.

  • خطا ۲۰:

معمولاً در زمان آپدیت یا نصب برنامه‌ها گزارش شده است.

  • خطا ۱۰۱:

دلیل این مشکل، پر بودن فضای گوشی شماست، کافیست فایل‌های بی‌ارزش را پاک کنید.

  • خطا ۴۰۳:

این دانلود غیر‌ممکن است و درخواست شما امکان‌پذیر نیست. عنوانی که در خطای ۴۰۳ دیده می‌شود، همین جمله است. دلیل این مشکل هم به اینترنت شما یا سرویس‌های گوگل مرتبط است.

  • خطا ۴۰۶:

اگر به تازگی گوشی خود را ریست فکتوری(تنظیمات کارخانه) کرده‌اید، طبیعیست که با این ارور مواجه شوید. برای برطرف کردن آن نیز کافیست اکانت گوگل را دوباره وارد کنید.

  • خطا ۹۱۹:

عجیب‌ترین اروری که در گوگل پلی گزارش شده است، خطای ۹۱۹ است که هیچ ایرادی در زمان دانلود و آپدیت برای دستگاه شما بوجود نمی‌آورد، اما آن برنامه به هیچ عنوان قابل‌اجرا نخواهد بود.

  • خطا ۴۹۲:

قدیمی‌ترین خطای گوگل پلی که تا به حال دیده شده، ارور ۴۹۲ است و تنها دلیل بوجود آمدن آن، قدیمی بودن دستگاه شماست.

  • خطا ۴۱۳:

اگر از پروکسی در گوشی خود استفاده کنید، احتمال مواجه با این خطا وجود دارد.

  • خطا [RPC:S-5:AEC-0]

در شرایطی که اینترنت مشکل پیدا کرده باشد، بسیاری از کاربران این کد را گزارش کرده‌اند و هیچ راهی برای برطرف کردن آن وجود ندارد.

  • خطا Authentication required

این مورد نیز هنگامی نمایان می‌شود که گوگل پلی اکانت شما را نخواند. پس کافیست دوباره وارد حساب کاربری خود شوید تا بر طرف شود.

عدم دریافت اعلان‌ در گوشی‌های سامسونگ

با وجود ساعت‌های هوشمند، دستبند‌های سلامتی و حتی هدفون‌های بلوتوثی، معمولاً کمتر پیش می‌آید که نیازی به دریافت اعلان‌های گوشی داشته باشیم، اما عدم دریافت اعلان‌ها از جمله مشکلات گوشی های سامسونگ محسوب می‌شود که احتمالاً برای برخی از کاربران چالش‌برانگیز خواهد بود.

اگر دستگاه شما نیز دچار این اختلال شده، ابتدا به تنظیمات رفته و بخش اعلان‌ها را باز کنید. سپس اپلیکیشن‌ها را انتخاب و دقت کنید که تیک اپلیکیشن مورد نظر فعال باشد.

علاوه بر این باید دقت کنید که به آن اپلیکیشن دسترسی ارسال اعلان‌ها را داده باشید. وارد اپلیکیشن مورد نظر شده و در قسمت تنظیمات گزینه اعلان یا نوتیفیکیشن‌ها را انتخاب کنید و اجازه دسترسی آن را بررسی کنید.

هنگ کردن گوشی‌های سامسونگ

فرقی نمی‌کند که گوشی شما سامسونگ باشد یا برندهای دیگر در هر صورت، کرش کردن یا هنگ کردن از جمله خطا‌هایست که همیشه گریبان‌‌گیر دستگاه‌های هوشمند بوده است، همراه ما باشید تا به حل مشکلات گوشی سامسونگ در این مورد بپردازیم…

از نظر نرم‌افزاری می‌توان گفت که one ui سامسونگ یکی از بهترین رابط کاربری‌هایی است که بر روی سیستم عامل اندروید قرار گرفته است. برای مثال نسبت Miui و غیره باگ و مشکلات بسیار کمتری دارد، از این رو تاحدودی می‌توان نتیجه‌گیری کرد که در گوشی‌های سامسونگ مسئله تاحدودی سخت‌افزارست.

برای مثال اگر مشکل قفل شدن صفحه گوشی سامسونگ را در نظر بگیرید که در مقاله‌ای به همین اسم مفصل راجع به آن صحبت کرده‌ایم، پردازنده و رم دستگاه مصوب اصلی بروز این مشکل هستند. برای همین بهترست که به نسبت عملکردی که از گوشی انتظار داریم میزان رم و قدرت پردازنده را هم در نظر بگیریم.

اگر می‌خواهید بدانید که گوشی که مد‌نظر دارید و یا در حال استفاده از آن هستید قدرت سخت افزاری مناسبی دارد یا خیر می‌توانید از مقاله مقایسه پردازنده گوشی ها در ۱۹کالامگ کمک بگیرید و سپس امتیاز سرعت و عملکرد گوشی خود را در تست آنتوتو بررسی کنید.

با این حال ایراداتی را نیز ممکن است کاربران سامسونگ تجربه کنند که متهم ردیف اول آن نرم‌افزارست. در ادامه سعی کردیم به چند راه‌حل نرم‌افزاری بپردازیم که به حل برخی از مشکلات کمک زیادی می‌کند.

۱: Clear cache

هر اپلیکیشنی که روزانه استفاده می‌کنید، مقداری کش را در رم گوشی ذخیره می‌کند و این کش‌ها پس از مدتی ابتدا سرعت پردازش را کاهش داده و سپس منجر به کرش کردن رابط کاربری خواهند شد. برای رفع این مشکل نرم افزاری گوشی سامسونگ روش‌های متعددی وجود دارد که بهترین گزینه برای شما، استفاده از افزونه Device Care است که بصورت پیش‌فرض نصب شده است. با اینکه محیط کاربری این اپ بسیار ساده و روان است، اما اگر همچنان نیاز به نرم‌افزار بهتری داشته باشید، کافیست در گوگل پلی عبارت Cache Cleaner را جستجو کرده و بهترین اپلیکیشن را دانلود کنید.

برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می‌شود مقاله آموزش پاک کردن کش را مطالعه کنید.

هنگ کردن گوشی های سامسونگ

۲: Force stop

اگر پس از بارها هنگ کردن گوشی متوجه آن شدید که اپلیکیشن خاصی سبب این رفتار گوشیست، کافیست وارد تنظیمات گوشی شده و در بخش اپلیکیشن‌ها آن را پیدا کنید. در این قسمت از گزینه های clear cache و force stop یا توقف سریع استفاده کنید، اما اگر همچنان آن اختلال تکرار شد ابتدا آن را آپدیت کرده و در نهایت اگر هیچ کدام از این روش‌ها پاسخگو نبود، بهترست آن را حذف کنید.

۳: Update

سعی کنید همیشه دستگاه و البته تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده را به آخرین بروزرسانی گوشی، آپدیت کنید، زیرا که پس از هر نسخه جدید، بسیاری از ایرادات و باگ‌های قدیمی رفع می‌شوند و عملکرد کلی گوشی شما بهبود می‌یابد.

حل مشکلات گوشی سامسونگ با اپدیت به موقع

۴: Safe mode

گرچه حالت ایمن، کارهای بسیار بیشتری را می‌توان انتظار داشت، اما از بهترین تکنیک‌ها بویژه در رفع مشکلات گوشی های سامسونگ سری a اینست که با قرار دادن دستگاه روی این حالت، بد افزار‌ها را حذف کرده و از هنگ کردن موبایل جلوگیری کنید.

رفع مشکلات گوشی های سامسونگ سری a

۵: Factory reset

خانه آخر رفع این مشکل گوشی‌های سامسونگ نیز برگرداندن دستگاه به حالت کارخانه یا همان ریست فکتوری است. احتمال اینکه موبایل شما به پاک کردن تمامی اطلاعات را داشته باشد، معمولاً کم است، اما اگر لازم شد که این کار را انجام دهید حتما از تمامی اطلاعات خود بک آپ بگیرید.

وصل نشدن وای فای در گوشی‌های سامسونگ

از جمله مشکلات سری a سامسونگ که بیشتر از سایر مدل‌ها دیده شده، عدم اتصال به وای فای است که روش‌های متعددی جهت رفع آن وجود دارد. پیش از خواندن ادامه آموزش، ابتدا لازم است از سلامت مودم و البته فعال بودن اینترنت وای فای مد نظر اطمینان حاصل کنید.

  • وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه General managements را انتخاب کنید.
  • در این بخش گزینه Reset یا راه اندازی دوباره را انتخاب کنید.
  • سپس بر روی Reset network settings یا راه اندازی دوباره تنظیمات اینترنت کلیک کنید.
  • در پابان گوشی خود را ری استارت کرده و وای فای را دوباره تست کنید.

اگر همچنان مشکل قطع و وصل شدن وای فای گوشی سامسونگ شما رفع نشد ابتدا سعی کنید دستگاه را آپدیت کنید و در ادامه به یک مرکز تعمیراتی جهت بررسی تخصصی سخت‌افزاری مراجعه کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله مرتبط با این ایراد نرم افزاری را نیز در سایت مطالعه کنید.

کندی و کار نکردن سنسور اثرانگشت گوشی‌های سامسونگ

عموماً در گوشی‌های هوشمند از دو دسته سنسور استفاده می‌شود که اولی بصورت پنل فیزیکی و دومی زیر نمایشگر تعبیه می‌شود. بعنوان مثال a 33 از حسگر زیر نمایشگر و m 13 از سنسور ادغام شده با دکمه پاور استفاده کرده‌ است. با اینکه استراتژی این برند کره‌ای در تعیین نوع حسگر گوشی‌ها بدین گونه بوده که عمدتاً در مدل‌های پرچمدار و میان رده‌های گران قیمت از سنسور اپتیکال(زیر نمایشگر) و اولتراسونیک استفاده کند، اما راحتی و دقت سنسور‌های فیزیکی بیشتر است.

حال که مقداری با ساز و کار این قطعات آشنا شدید، وقت آن رسیده تا به این سوال که چگونه مشکلات تشخیص اثرانگشت در گوشی‌های سامسونگ را رفع کنیم، پاسخ دهیم. در اکثر مواقع این مشکل نرم افزاری گوشی سامسونگ شما با تعریف دوباره اثرانگشت رفع خواهد شد، یعنی پس از مدتی استفاده از دستگاه اگر مشکلی با حسگر اثرانگشت آن پیدا کردید، کافیست دوباره انگشت‌های خود را برای آن تعریف کنید و موردهای قبلی را پاک کنید، اما اگر پس از انجام این عملیات نیز دوباره قدرت تشخیص درستی نداشت، باید به یک مرکز تعمیراتی مراجعه کنید.

اگر باز هم مشکل‌تان حل نشد، حتما مطلب “چرا اثر انگشت گوشیم کار نمیکنه” را مطالعه کنید.

مشکل اینترنت خط در گوشی‌های سامسونگ

پیش‌تر در بخش سخت‌افزار به این اشاره کردیم که خود سیم کارت یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز این مشکل گوشی‌های سامسونگ است، اما با این حال تنها روش نرم‌افزاری که برای رفع ایراد اینترنت خط شناخته شده، تغییر APN است.

برای انجام این کار نیز کافیست وارد تنظیمات گوشی شده و در بخش اتصالات گزینه mobile networks یا شبکه‌های تلفن همراه را انتخاب کنید، سپس AccessPonit Names (نقاط به هم رسانی) را لمس کرده و ابتدا بررسی کنید که اپراتور مد نظر شما تعریف شده باشد. بعنوان مثال برای همراه اول باید با نوشته IR-MCI روبرو شوید. اگر این اسم را مشاهده کردید، روی آن کلیک کرده و بررسی کنید که تمامی اطلاعات وارد شده از جمله نام و apn به درستی وارد شده باشند. اگر برای شما این سوال پیش آمده که از کجا مطمئن شوم اطلاعات ورودی صحیح است یا خیر، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله تنظیمات اینترنت همراه اول سامسونگ، ایرانسل و رایتل در ۱۹کالامگ مراجعه کنید.

روش‌های دیگری مانند خاموش و روشن کردن یا حتی فعال کردن حالت پرواز نیز برخی مواقع کارآمدست، اما فراموش نکنید که اگر مدت‌هاست با این مشکل مواجه شده‌اید، کارساز نخواهند بود و لازمست همان APN را بررسی کرده و در پایان با پشتیبانی سرویس خط خود تماس بگیرید. اگر در ارسال پیامک نیز دستگاه شما عملکرد مناسبی ندارد، مقاله تنظیمات اس ام اس گوشی سامسونگ را نیز می‌توانید مطالعه کنید، چرا که به بررسی این مشکل و ارائه راه‌حل آن پرداخته شده است.

تأخیر در چرخش تصویر گوشی‌های سامسونگ

یکی از سنسورهایی که در گوشی‌ها قرار گرفته ژیروسکوپ است. همان سنسوری که وظیفه چرخش صفحه و البته تشخیص موشن‌های حرکتی در بازی‌های مختلف را برعهده دارد. عدم چرخش صفحه در گوشی‌های سامسونگ معمولاً اتفاقی نادر است و شاید شما نیز کمتر این مورد را شنیده باشید؛ با این حال اگر شما نیز درگیر این مشکل شدید باید بدانید که هیچ روش مستقیمی جهت حل مشکلات گوشی سامسونگ در بخش auto rotate وجود ندارد، فقط می‌توانید با استفاده از نرم‌افزاری‌های تست سخت‌افزار، سلامت قطعه ژیروسکوپ را بررسی کنید.

صدای ضعیف اسپیکر گوشی‌های سامسونگ

صدای معمولی اسپیکر‌ها هم از جمله مشکلات گوشی های سامسونگ سری a است که از زبان برخی از کاربران گزارش شده، اما آیا واقعا این یک نقص به حساب می‌آید و یا قابل رفع شدن است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به سادگی با چند روش ساده می‌توان کیفیت صدا را به مقدار قابل توجهی افزایش داد:

  • وارد تنظیمات دستگاه شده و بخش sounds and vibration (صدا و لرزش‌ها) را باز کنید.
  • سپس به بخش انتهایی صفحه رفته و روی گزینه sound quality and effects (کیفیت صدا و قابلیت‌ها) کلیک کنید.
  • در این بخش بسته به نوع و مدل گوشی شما، قابلیت‌های متعددی را مشاهده خواهید کرد؛ بعنوان مثال اگر دستگاه شما تکنولوژی Dolby Atmos را داشته باشد در بخش اول آن را خواهید دید. فراموش نکنید که این ویژگی صرفا با هدفون قابل‌اجرا خواهد بود.
  • نوار بعدی نیز با کمک گرفتن از همان دالبی اتموس تجربه گیمینگ متفاوتی را در اختیار شما خواهد گذاشت که این حالت نیز همچنان نیاز به هدفون دارد.

رفع مشکل صدای ضعیف اسپیکر گوشی های سامسونگ

  • در بخش اکولایزر یا تنظیم‌کننده صدا چندین حالت مختلف از جمله Normal و غیره را خواهید داشت که بهترین حالت، جهت دسترسی به نهایت صدای اسپیکر گوشی، معمولاً تنظیمات Rock است.
  • در این بخش، امکانات بسیار خوبی را در اختیار خواهید داشت که معمولاً در زمان استفاده از هدفون کاربردی خواهند بود، اما همان بخش Equalizer نیز در بهبود کیفیت و افزایش صدای گوشی شما بسیار تأثیرگذارست.

بهبود شارژدهی گوشی‌های سامسونگ

با اینکه بسیاری از گوشی‌های امروزی ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری و حتی بیشتر دارند، اما هنوز مشکل شارژدهی از اصلی‌ترین نگرانی‌هایست که وجود دارد. اگر شما نیز بدنبال حل مشکلات گوشی سامسونگ خود در بخش شارژدهی هستید در ادامه با ما همراه باشید.

۱: نمایشگر همیشه روشن را غیر فعال کنید.

اگر نمایشگر گوشی شما از نوع Amoled هست و از قابلیت Always-On یا همان حالت همیشه روشن استفاده می‌کنید، بهتر است آن را غیرفعال کنید، زیرا که این ویژگی با اینکه جذاب به نظر می‌رسد، اما به مقدار قابل‌توجهی، مصرف باتری را افزایش خواهد داد.

۲: نرخ نوسازی را کاهش دهید.

در گوشی‌های امروزی علاوه بر رزولوشن، نرخ‌نوسازی نیز از مواردیست که در مصرف باتری، نقش به سزایی دارد. بعنوان مثال، نمایشگری که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی کار کند، زودتر از حالت ۶۰ هرتزی شارژ را مصرف خواهد کرد.

۳: از حالت تاریک یا دارک مود استفاده کنید.

برخلاف نمایشگرهای LCD آمولد و اولدها نور پس‌زمینه ندارند و این یعنی اگر پیکسل‌ها به رنگ مشکی تنظیم شده باشند، مصرف باتری کمتری خواهند داشت. برای فعال‌سازی این قابلیت نیز می‌توانید از نوار کنترل سنتر یا تنظیمات، اقدام کنید.

۴: مصرف بهینه باتری را فعال کنید.

قابلیت Power Saving Mode یا مصرف بهینه باتری با خاموش کردن نمایشگر همیشه روشن، محدود کردن پردازشگر به ۷۰ درصد، کاهش ۱۰ درصد باتری و البته غیر‌فعال کردن اپ‌های غیرضروری، بسیار کاربردی خواهد بود.

۵: اپلیکیشن های غیرکاری را در حالت Sleep قرار دهید.

یکی از بهترین راه‌های رفع مشکل گوشی‌های سامسونگ در شارژدهی استفاده از این قابلیت است. کافیست:

  • در تنظیمات گوشی گزینه Battery And Device Care را انتخاب کرده
  • و سپس Background Usage limit را انتخاب کنید.
  • حال کافیست گزینه اول را فعال کنید.

۶: اپلیکیشن های غیرضروری را حذف کنید.

اپ‌هایی که استفاده کمتری دارند را حذف کرده و در صورت نیاز بعداً دوباره دانلود و راه‌اندازی کنید.

در مجموع با در نظر گرفتن اینکه قیمت گوشی در هر کلاس قیمتی هم که باشد، از برند‌هایی چینی به طور میانگین بیشتر است. پس حداقل انتظاریکه که کاربران از این برند دارند این است که از نظر نرم‌افزاری رابط کابری One Ui ابن شرکت روان‌تر و البته بی‌دردسر‌تر باشد.

از طرفی امروزه بسیاری از رقبای این برند کره‌ای نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده‌اند، اما در بین کاربران ایرانی همچنان قدمت و اصالت سامسونگ مورد توجه است. امیدواریم که این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. اگر شما نیز با موردی به غیر از ایرادات گفته شده، مواجه شدید، نظرات خود را کامنت کنید و از تجربه خود برای دوستانتان نیز بگویید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

سوالات متداول

آیا مشکلات گوشی های سامسونگ قابل رفع است؟ چرا این برند در میان کاربران پرطرفدار تر است؟

✔️ عموماً راه حل مشکلات گوشی سامسونگ شما مرتبط به بخش سخت افزار خواهد شد و قابل رفع توسط شماست، اما در مواردی نیز لازمست که به یک مرکز تعمیراتی مراجعه کنید؛ دلیل معروفیت این برند عموماً مرتبط به قدمت و تجربه بیشتر این کمپانی در میان گوشی های اندرویدیست.

رایج ترین مشکل سخت افزاری گوشی سامسونگ که گزارش شده است کدام است؟ آیا این اختلال به سادگی قابل رفع خواهد بود یا خیر؟

✔️ یکی از پرتکرار ترین مشکلاتی که در گوشی های سامسونگ گزارش شده است، پیکسل های سوخته و خطوط صورتی روی پنل است. اگرچه روش های مختلفی جهت رفع این اختلال وجود دارد، اما اگر زمان طولانی دستگاه با این ایراد درگیر باشد، قابل رفع نیست!

مشکل نرم افزاری گوشی سامسونگ در تشخیص اثرانگشت چیست؟ چگونه این مشکل حل می‌شود؟

✔️ عمده ترین ایرادی که در این بخش از گوشی های سامسونگ گزارش شده است، مربتط به کندی سرعت و عدم تشخیص دقیق اثرانگشت است؛ ساده ترین روش حل این مشکل نیز، تعریف دوباره انگشت هاست.

مشکلات گوشی های سامسونگ سری a کدام هاست؟ آیا این سری از گوشی های سامسونگ مشکلات زیادی دارند؟

✔️ در خطاب به سوال دوم، پاسخ خیر است زیرا که این خط تولید نیز از همان رابط کاربری معروف و البته سخت افزار مورد تأیید سامسونگ بهره می برد؛ رایج ترین مشکلی که در سری a دیده شده است، صدای ضعیف اسپیکر است که در مقاله، آموزش رفع این ایراد را می توانید مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. سلام گوشی سامیونگ z3 دارم از چند ساعت پیش یک کادر آبی رنگ پیدا شده که روی هرعملی میزنم کادر آبی دورش کشیده میشود و کار نمیکند لطفا راهنمایی بفرماییدا

  2. مشکل کند بودن عملکرد گوشی‌های سامسونگ رو چطور میشه حل کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن