خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار شیائومی

فضای دوم گوشی شیائومی(نحوه فعال‌سازی، حذف و بررسی مشکلات)

فضای دوم شیائومی چیست و چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را فعال کنیم؟ فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا در ادامه به ویژگی‌ها و مشکلات فضای دوم شیائومی یا همان Second Space می‌پردازد و به این سوال پاسخ خواهد داد که چگونه فضای دوم را حذف کنیم…

فضای دوم شیائومی یا Second Space چیست ؟

MIUI Xiaomi یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری اندرویدی در جهان است که بسیار زیبا طراحی شده و ویژگی‌های جذاب و متفاوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال، قبل از اینکه اندروید ۱۰ به بازار بیاید و حالت تیره تا این حد فراگیر شود، در MIUI 10 مبتنی بر Android 9 Pie حالت تیره‌ای در دسترس بود.

این‌روزها افراد تمایل زیادی برای جدا کردن کارهای شخصی و خانوادگی از مسائل کاری دارند و ترجیح می‌دهند ایمیل‌ها‌، تماس تلفنی و اپلیکیشن‌های کاری را از حریم خصوصی جدا کنند. شاید بسیاری از کاربران با این مسئله دست و پنجه نرم کنند و حتی مجبور به خرید گوشی دوم باشند تا بتوانند از دو فضای مجزاء استفاده کنند.

اکثر ما برای محیط کار و مسائل شخصی گوشی موبایل و سیم‌کارت جداگانه داریم تا مسائل و حتی اپلیکیشن‌های این دو محیط مجزا بوده و با هم تداخل نداشته باشند، ویژگی “Users” که در اندروید ۵.۰ (آب نبات چوبی) معرفی شده به چندین کاربر اجازه می‌دهد تا به یک دستگاه اندرویدی یکسان دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. در این حالت اطلاعات و فایل‌ها و برنامه بین آنها به اشتراک گذاشته نمی‌شود و به هر کاربر اجازه می‌دهد از فضای خصوصی جداگانه‌ای لذت ببرد.

فضای دوم شیائومی

البته در گوشی‌هایی که از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کنند، اوضاع تا اندازه‌ای متفاوت است. شیائومی در رابط کاربری خود ویژگی Users را غیرفعال کرده و گزینه‌ای به نام “Second space” را جایگزین آن کرده تا در یک گوشی دو محیط و فضای مجزا را تجربه نمایید. با فضای دوم شیائومی افراد می‌توانند از دو محیط کاملاً جدا برای نصب اپلیکیشن‌های متفاوت، تم شخصی با لانچر متفاوت، فایل‌ها و گالری‌های خود استفاده کنند یا حتی آنها را بین دو فضای گوشی سوئیچ کنند.

برنامه‌ها، تم‌ها، گالری و هر چیزی در این دو محیط مجزاست و از لحاظ نرم‌افزاری با برخورداری از فضای دوم شیائومی گویی شما دو گوشی را در یک بدنه در اختیار دارید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Poco F4 5G ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Poco F4 5G ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

این بدان معناست که اگر تلفن خود را به دوست خود تحویل دهید که رمز ورود یا لگوی یکی از فضاها را بداند تنها همان فضا را باز می‌کند؛ فضای دوم در اختیار او قرار نمی‌گیرد و قادر نخواهد بود به هر چیزی دسترسی پیدا کند. این باعث حفظ حریم خصوصی و امنیت می‌شود. تنها اشکال این است که یک علامت کوچک در بخش نوار وضعیت وجود دارد که به کاربر می‌گوید از فضای دوم استفاده می‌کند. بنابراین، کاربر می‌داند چیزهایی از او پنهان شده‌اند؛ اما نمی‌تواند کاری در این باره انجام دهد.

فضای دوم گوشی شیائومی

فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا در این مقاله قصد دارد تا به آموزش فعال‌سازی فضای دوم شیائومی بپردازد و سوال‌های شما را حول این محور پاسخ دهد و راهکارهایی برای حل مشکلات مربوط به فضای دوم پوکو و شیائومی ارائه دهد.

در ادامه به آموزش نحوه فعال سازی فضای دوم شیائومی می‌پردازیم.

چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را فعال کنیم ؟

وقتی یک فضای دوم ایجاد می‌کنید، نرم‌افزار گوشی دقیقاً مثل زمانی که تازه آن را از جعبه بیرون آورده‌اید یا آن را ریست فکتوری کرده‌اید به نظر می‌رسد و فقط برنامه‌های از پیش نصب شده در دسترس شما هستند.

مسلماً کاربری که دارای گوشی در حال اجرا MIUI باشد، فضای اول را در اختیار دارد و مدیر یا مالک First Space است و Second space هم همان‌طور که از نامش پیداست، یک فضای جدید و تازه بدون گرفتن هیچ گونه اطلاعاتی از فضای اول در گوشی آن کاربر ایجاد می‌کند. البته شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌هایی که در فضای دوم شیائومی در دسترس است، اطلاعات را از فضای اول به دوم انتقال دهید.

برای فعال کردن فضای دوم شیائومی می‌توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

۱) ابتدا وارد تنظیمات و سپس Special Features شوید و روی گزینه Second Space را کلیک کنید.

چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را فعال کنیم
second space شیائومی

۲) سپس گزینه Turn on Second space را انتخاب کنید.

۳) سپس بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

۴) یکی از گزینه‌های Using a password و Using a shortcut را برای جابه‌جا شدن بین فضای اول و دومی که در اختیارتان قرار می‌گیرد انتخاب کنید؛ اگر تمایل دارید با رمز عبور وارد فضای دوم شوید، Using a Password و در صورتی که ترجیح می‌دهید با انتخاب شورت‌کات (یا یک آیکون در میان برنامه‌ها) وارد فضای دوم شوید، Using a shortcut را انتخاب کنید؛ مسلماً انتخاب رمز عبور برای جابه‌به‌جایی گزینه‌ی ایمن‌تری است. پس از اینکه روش سوئیچ کردن را انتخاب کردید، بر دکمه Continue ضربه بزنید.

۵) در قسمت بعد باید برای فضای دوم رمز عبور مشخص کنید. برای اینکار روی گزینه‌ی Set now در پایین صفحه ضربه بزنید.
چگونه فضای دوم شیائومی را فعال کنیم
۶) ابتدا رمز عبور فضای اول (فضایی که اکنون در حال استفاده از آن هستید) از شما پرسیده می‌شود که باید آن را وارد کنید و سپس “Next” را بزنید.

۷) در قسمت بعد باید رمز عبوری که برای فضای دوم در نظر گرفته‌اید را وارد کنید. توجه کنید که این رمز عبور باید با رمز عبور فضای اول متفاوت باشد. پس از اینکه پسورد را وارد کردید روی continue بزنید. دوباره این رمز از شما پرسیده می‌شود که باید دوباره آن را وارد کنید تا تأیید شود. سپس روی ok بزنید.

۸) علاوه بر پسورد، از شما خواسته می‌شود که اثر انگشت را نیز تنظیم کنید. اگر تمایل داشته باشید که این مورد را نیز تنظیم کنید گزینه‌ی set now را بزنید؛ در غیر این صورت گزینه skip را انتخاب کنید تا از این مرحله رد شوید.

حافظه دوم شیائومی

۹) در اینجا صفحه دوم شیائومی ساخته می‌شود و شما وارد آن می‌شوید. زمانی که صفحه دوم باز شد هیچ داده شخصی یا اپلیکیشنی وجود ندارد و درست شبیه این است که گوشی را برای اولین بار روشن کرده‌اید. می‌توانید هر برنامه‌ای را که تمایل داشتید را نصب و مثل یک گوشی تازه از آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که این قابلیت تنها برای ساختن فضای دوم شیائومی قابل استفاده است و عملاً امکان ایجاد یک فضای سوم وجود ندارد.

ممکن است این سوال مطرح شود که آیا این ویژگی فقط در گوشی‌های شیائومی وجود دارد یا در کل چه گوشی هایی فضای دوم دارند؟ همان طور که اشار کردیم اندروید این قابلیت را در نسخه ۵ ارائه داده که در مقاله‌ای جداگانه به طور کامل پشتیبانی از این قابلیت در برندهای مختلف و روش استفاده از آن را بررسی کردیم که برای آشنایی با قابلیت فضای دوم گوشی سامسونگ و سایر برندها مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کدام گوشی های شیائومی فضای دوم دارند ؟

همه‌ی گوشی‌های شیائومی و پوکو که رابط کاربری MIUI 8 و یا نسخه‌های جدیدتر آن را اجرا می‌کنند از قابلیت فضای دوم شیائومی پشتیبانی می‌کنند.

حافظه دوم شیائومی

حافظه فضای دوم شیائومی در واقع همان حافظه‌ی داخلی گوشی است که فضای اول از آن استفاده می‌کند. مثلاً در حالتی که گوشی شما ۴ گیگابایت فضای قابل دسترسی دارد، این میزان حافظه بین فضای اول و دوم به اشتراک گذاشته می‌شود.

حافظه‌ی استفاده شده توسط هر یک از فضاها را می‌توانید از طریق مسیر Settings > Storage بررسی کنید.

دانلود فضای دوم گوشی شیائومی

دانلود فضای دوم گوشی شیائومی برای مدل هایی که این گزینه را ندارند

به هر دلیل در برخی مدل‌های شیائومی نمی‌توانید در تنظیمات گزینه‌ی Second Space را پیدا کنید، اما جای نگرانی نیست؛ در این گوشی‌ها هم می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

کافیست یک برنامه شخص ثالث را از گوگل پلی دانلود کنید که دسترسی به قابلیت‌های شیائومی را برایتان امکان‌پذیر کند. در ادامه یکی از این اپلیکیشن‌ها را معرفی می‌کنیم و لینک دانلود آن از گوگل‌پلی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

Shortcut Maker

۱) ابتدا از طریق لینک زیر برنامه Shortcut Maker را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

۲) سپس وارد برنامه شوید و به قسمت Activites بروید.

۳) در قسمت جست و جو عبارت Second space را تایپ کنید.

۴) اولین گزینه‌‌ای که در پنجره کشویی باز شده می‌بینید را انتخاب و بر روی Create Shortcut بزنید.

۵) شورت کات این گزینه در منوی شما بوجود می‌آید و به وسیله‌ی آن می‌توانید وارد فضای دوم گوشی خود شوید.

چگونه اعلان های فضای اصلی را از صفحه دوم گوشی شیائومی پنهان کنیم؟

یکی از مزایای فضای دوم شیائومی در این است که حتی می‌توانید نوتیفیکیشن‌های دو فضای کاربریتان را یکدیگر جدا کنید. یعنی وقتی در فضای دوم هستید و کاربر فضای اول یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کند، آن پیغام در فضای دوم نمایش داده نمی‌شود. البته برای آن باید در فضای دوم گوشی به مسیر زیر بروید و گزینه‌ی مربوطه را غیر فعال کنید:

Settings > Second space > Show notifications from First space

فضای دوم پوکو m3

تاگل کنار “Show notifications from First space” را بزنید تا غیرفعال شود.

پیام ها و تماس ها

توجه داشته باشید که تماس‌های تلفنی و پیام‌ها بین این دو فضا مشترک هستند و بدون توجه به فضایی که استفاده می‌کنید، آنها را دریافت خواهید کرد. از آنجا که مخاطبین جدا از هم هستند، شما نام مخاطب را مطابق آنچه در همان فضا ذخیره شده می‌بینید. به غیر از این، تمام پرونده‌ها و داده‌های شما مانند عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد به طور جداگانه ذخیره می‌شوند.

در ادامه به نحوه انتقال فایل‌ها از فضای اصلی به فضای دوم شیائومی می‌پردازیم.

انتقال فایل از فضای اول به فضای دوم شیائومی

به صورت پیش‌فرض دو فضا فقط برنامه‌های از پیش نصب شده و تاریخچه‌ی تماس‌ها را به اشتراک می‎‌گذارند و هیچ یک از موارد دیگر در آنها مشترک نیست، مثل اپلیکیشن‌های دانلود شده، اطلاعات برنامه‌ها (مثل حافظه‌ی کش و تاریخچه‌ی آنها)، مخاطبین و فایل‌ها (مثل عکس‌ها، فیلم‌ها، صداها و …).

خوشبختانه فضای دوم امکان انتقال فایل‌ها، تصاویر و مخاطبین را از فضای اول می‌دهد و عملاً برای دسترسی به یک مورد خاص نیازی به جابه‌جا شدن بین دو فضا ندارید. البته روند کار به این صورت نیست که از طریق هر دو فضا به یک فایل که در حافظه ذخیره شده دسترسی داشته باشید، بلکه اگر فایلی را از یک فضا به فضای دیگر وارد کنید، در هر دو فضا ذخیره می‌شود.

عملاً با انتقال فایل از فضای اول به فضای دوم شیائومی در فضای دوم یک نسخه‌ی کپی از فایلی که قبلاً در فضای اول بوده ساخته می‌شود. از آنجایی که این فایل یک نسخه‌ی کپی است، دقیقاً فضایی به اندازه‌ی نسخه‌ی اصلی اشغال می‌کند و همچنین حذف آن در یکی از فضاها باعث پاک شدن فایل در هر دو فضا نمی‌شود.

برای انتقال فایل از فضای اول به دوم می‌توانید از مسیر زیر اقدام کنید:

  1. ابتدا وارد تنظیمات شوید و گزینه Second Space را انتخاب کرده و روی Move data کلیک کنید (در صورت پرسش رمز عبور، پسورد حساب اصلی را وارد کنید)
  2. هرکدام از فایل‌های مورد نظر را انتخاب کنید؛ به طور مثال برای کپی کردن عکس‌ها روی گزینه Import Photos و همچنین برای کپی کردن مخاطبین گوشی، گزینه Import files را کلیک کنید.

انتقال برنامه به فضای دوم شیائومی

به همین ترتیب انتقال برنامه به فضای دوم شیائومی نیز امکان‌پذیرست. توجه داشته باشید که اگر یک اپلیکیشن را از فضای اول در فضای دوم کپی کنید، فقط فایل آن کپی می‌شود اطلاعات آن منتقل نمی‌شوند. در فضای دوم باید از اول در برنامه sign in کنید و با اکانتی که در فضای دوم دارید مجوزهای مورد نیاز را به آن بدهید.

چه راهکاری در صورت فراموش شدن رمز فضای دوم گوشی شیائومی وجود دارد؟

برای ریست کردن رمز عبور فقط کافیست روی گزینه Forgot password کلیک کرده و سپس گزینه Continue که برای درخواست رمزعبور فضای اصلی یا اولیه درخواست می‌شود را کلیک کنید، تا بتوانید رمزعبور حساب کاربری Mi را وارد کرده و سپس OK را کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی: آموزش تصویری کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت

نحوه انتقال اطلاعات از فضای دوم شیائومی به فضای اول

شاید برای شما پیش بیاید و تصمیم بگیرید بعضی از داده‌ها و فایل‌ها اعم از عکس‌، ویدئو، آهنگ‌ها و مخاطبین را از Second Space به فضای اول انتقال دهید. در اینجا به نحوه انتقال داده‌ها از فضای دوم به فضای اول را توضیح می‌دهیم.

  1. در فضای دوم Settings را باز کرده و روی Second Space کلیک کنید.
  2. انتقال داده‌ها (Move data) را انتخاب کنید؛ اگر فضای اول شما پسوورد دارد، ابتدا باید رمز آن را وارد کنید تا اجازه انتقال فایل‌ها داده شود.
  3. در اینجا چند آپشن برای شما نمایان می‌شود و می‌توانید گزینه Import و Export را انتخاب کنید.

حذف فضای دوم شیائومی

حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را غیر فعال کنیم ؟ برای حذف فضای دوم شیائومی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.  وارد تنظیمات و سپس special features شوید و روی گزینه Second Space را کلیک کنید.حذف فضای دوم شیائومی
  2. گزینه‌ی Delete Second Space را انتخاب کنید.
  3. روی Continue بزنید و غیر فعال‌سازی فضای دوم شیائومی را با وارد کردن رمز عبور (یا الگو) تأیید کنید.
  4. گزینه‎‌ی مناسب را برای انتقال به فضای اول انتخاب و روی Continue بزنید تا فضای دوم پاک شود.

به این حالت می‌توانیم فضای دوم گوشی شیائومی را غیرفعال کنیم.

استفاده از فضای دوم گوشی شیائومی چه مزایایی دارد؟

دیدیم که چگونه Second Space می‌تواند به ما در محافظت از داده‌های خود و حفظ حریم خصوصی کمک کند. عملاً این قابلیت مثل این است که دو گوشی با تنظیمات، برنامه‌ها و پیکربندی‌های مجزا در یک گوشی داشته باشید.

با فعال کردن فضای دوم شیائومی برنامه‌های مختلف سیستم را مانند گالری، اعلان‌ها و غیره بار دیگر دریافت خواهید کرد. Second Space یا فضای دوم شیائومی بیشتر شبیه ویژگی کاربر مهمان یا داشتن نمایه دوم به عنوان مثال برای مواقعی که می‌خواهید تلفن را به کودک خود تحویل دهید بسیار مفید است. یا اینکه می‌توانید این فضا را به عنوان محیط خصوصی‌ خودتان تنظیم کنید. اینکه از این فضا چه استفاده‌ای می‌کنید به انتخاب خودتان بستگی دارد.

با فعال کردن فضای دوم شیائومی می‌توانید یک برنامه مشخص را دوبار و با اطلاعات متفاوت نصب کنید. البته فضای دوم گوشی شیائومی برای این هدف ساخته نشده که کاربران بتوانند دو نسخه از یک برنامه را نصب کنند. این ویژگی طراحی شده تا بتوانید از یک گوشی هوشمند با دو حساب کاربری مختلف استفاده کنید و اگر آن را برای نصب دو برنامه یکسان در دو فضا بکار ببرید؛ برای دسترسی به نسخه‌ی دیگر برنامه باید در بین دو فضا جابجا شوید.

در واقع قابلیت Dual Apps یکی دیگر از ویژگی‌های مفید MIUI است که این امکان را برایتان فراهم می‌کند، اما عملکرد متفاوتی دارد. ۱۹کالا به عنوان یک مرجع خرید گوشی معتبر در مقاله‌ای جداگانه به ویژگی‌های این قابلیت در گوشی‌های شیائومی پرداخته است.

معایب و مشکلات فضای دوم شیائومی و پوکو

درست است که تا به اینجا به آموزش فضای دوم شیائومی پرداختیم و گفتیم که باید چگونه فضای دوم شیائومی را فعال کنیم، اما واقعیت اینست که به شما پیشنهاد می‌کنیم فریب جذابیت این قابلیت را نخورید و به هیچ عنوان آن را فعال نکنید.

در واقع با فعال کردن فضای دوم شیائومی یک محیط کاملاً جدید در گوشی شما ساخته می‌شود و مثل اینست که یک بار دیگر سیستم‌عامل اندروید را روی گوشیتان نصب کرده‌اید و حالا دو سیستم‌عامل دارید. این قابلیت در عمل باعث کند شدن نرم‌افزار می‌شود و اصولاً هر چقدر هم که قدرت سخت‌افزاری گوشیتان بالا باشد، باز هم این اتفاق اجتناب‌ناپذیر است.

علاوه بر این بعد از دوازدهمین آپدیت اصلی رابط کاربری شیائومی (پس از انتشار MIUI 12) Second Space با مشکلات زیاد و متنوعی مواجه شد و تقریباً صدای همه‌ی کاربرانی که از این قابلیت استفاده می‌کردند را بلند کرد. مشکلاتی از قبیل عمل نکردن فضای دوم شیائومی، پرش خود به خود بین دو فضا، نصب نشدن اپلیکیشن‌های جدید، اجرا نشدن برخی از اپلیکیشن‌ها در یک یا هر دو فضا، انواع باگ‌های نرم‌افزاری و بدتر از همه از دست دادن اطلاعاتی که روی حافظه گوشی ذخیره شده است…

چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را غیر فعال کنیم

برای برطرف کردن اغلب این مشکلات راه حل منحصر به فردی وجود ندارند و اصولاً آخرین راه برای خلاص شدن از آنها ریست فکتوری کردن گوشی است با این حال ممکن است یکی از روش‌های زیر پاسخگوی حل مشکل شما باشد و نیازی به ریست فکتوری نباشد.

  1. گوشی خود را ری استارت کنید. در برخی موارد ممکن است با شروع مجدد، مشکلی که باعث می‌شود دستگاه شما به درستی کار نکند برطرف شود. اگر ری استارت مؤثر واقع نشد، گاهی ریبوت کردن گوشی نیز می‌تواند به رفع مشکلاتی از قیبل بازیابی فضای دوم شیائومی کمک کند.
  2. نرم‌افزار گوشی را آپدیت نگه دارید. همیشه در نسخه‌های جدید سیستم عامل و رابط کاربری، برخی از باگ‌های نرم‌افزاری برطرف می‌شود و با وجودی که بیشتر مشکلات فضای دوم شیائومی با به روز شدن می یو آی به وجود آمدند، اما ممکن است در نسخه‌های جدیدتر رابط کاربری، شیائومی روی رفع آنها کار کرده باشد.
  3. لانچر گوشیتان را به روز کنید. البته این مورد به لانچری که روی گوشی نصب کرده‌اید نیز بستگی دارد. به صورت پیش‌فرض لانچر MIUI وظیفه مدیریت فضای دوم در ترمینال گوشی را به عهده دارد که ممکن است خطا داشته باشد و ما را با مشکل مواجه کند. برای رفع این مشکل فضای دوم شیائومی باید وارد تنظیمات شوید و در آن به دنبال گزینه‌ای شبیه به “MIUI launcher app” بگردید روی آن بزنید. سپس Storage را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید گزینه‌ی “force to stop” (یا یک گزینه‌ی دیگری با همین مفهوم) را پیدا کنید. روی این گزینه بزنید و علاوه بر آن باید روی گزینه های Clear data و Clear cache کلیک کنید. در صورتی که مشکل از لانچر بوده باشد، پس از انجام این مراحل گوشیتان باید به شما اجازه دهد که دوباره بدون مشکل از قابلیت فضای دوم شیائومی استفاده کنید.

انتقال فایل از فضای اول به فضای دوم شیائومی اگر هیچ کدام از این موارد مشکل فضای دوم شیائومی را حل نکرد، بهترست گوشیتان را ریست فکتوری کنید.

در این مقاله به بایدها و نبایدهای Second Space شیائومی اشاره شد، حال انتخاب با شماست که این قابلیت را فعال کنید و یا قید مزایایش را بزنید و به اصطلاح عطایش را به لقایش ببخشید.

شما فضای دوم را در کدام گوشی راه‌اندازی کرده‌اید؟ سوالات و ابهامات خود را در رابطه با این قابلیت همچنین نظرات خود را با دوستان خود در ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید. اگر شما هم اقدام به خرید گوشی شیائومی کرده‌اید و از این قابلیت در حال استفاده هستید از تجربیات خود ما را مطلع کنید!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹۸ رای

سوالات متداول

Second Space یا همان فضای دوم شیائومی چیست؟

✔️ گوشی‌های شیائومی مجهز به قابلیتی به فضای دوم است که افراد می‌توانند از دو محیط کاملاً جدا برای نصب اپلیکیشن‌های متفاوت، تم شخصی با لانچر متفاوت، فایل‌ها و گالری‌های خود استفاده کنند، یا حتی آنها را بین دو فضای گوشی سوئیچ کنند.

چطور فضای دوم گوشی شیائومی را فعال کنم؟

✔️ وارد قسمت تنظیمات گوشی شیائومی خود شوید و گزینه Second Space را باز کنید و سپس Turn On Second Space را فشار دهید، توضیحات مربوط به فضای دوم را مطالعه کنید و گزینه Continue را بزنید، در مرحله بعد روشی را انتخاب کنید که دوست دارید با آن وارد فضای دوم شوید. بعد آن شما وارد فضای دوم شیائومی می‌شوید.

چطور اطلاعات را از فضای دوم به فضای اول منتقل کنیم؟

✔️ در فضای دوم Settings را باز کرده و روی Second Space کلیک کنید پسس انتقال داده‌ها (Move data) را انتخاب کنید؛ اگر فضای اول شما پسوورد دارد، ابتدا باید رمز آن را وارد کنید تا اجازه انتقال فایل‌ها داده شود، بعد از آن چند آپشن برای شما نمایان می‌شود و می‌توانید گزینه Import و Export را انتخاب کنید.

آیا تماس‌های تلفنی و پیام‌ها در Second Space شیائومی مشترک است؟

✔️ توجه داشته باشید که تماس‌های تلفنی و پیام‌ها بین این دو فضا مشترک هستند و بدون توجه به فضایی که استفاده می‌کنید، آنها را دریافت خواهید کرد. از آنجا که مخاطبین جدا از هم هستند، شما نام یکی را در فضای دیگر نمی‌بینید. گزینه‌ای برای وارد کردن اطلاعات تماس و حتی فایل‌ها از یک فضا به فضای دیگر وجود دارد. اگر فایلی را از یک فضا به فضای دیگر وارد کنید، در هر دو فضا ذخیره می‌شود. این مانند استفاده از دو تلفن هوشمند در یک گوشی است.

نوشته های مشابه

‫۴۱۹ نظرها

  1. سلام من گوشیم ردمی نوت *۱۱ ولی اصلا چیزی ب اسم حافظه دوم نداره میشه راهنمایی کنید چطور فعالش کنم

  2. سلام من گوشیم مدلش ردمی نت نه جی و فایو جی هست اما گزینه فضای دم اصلا نداره یعنی قبل از بروزرسانی گزینه ی ویژگی های خاص را احساس میکنم داشت اما بعد از بروزرسانی همچین گزینه ای دگه نداره، من باید چیکار کنم و چطوری فضای دوم رو ایجاد کنم؟

  3. سلام ببخشید خواهرم یکبار رمز گوشی منو خیلی اشتباه زده بود بعد الان ک من یکبار رمز و اشتباه میزنم قفل میشه بعد میزته تلاش برای وارد شدن به فضای دوم زیاد بوده نمی‌تونین من باید چیکار کنم؟الان فقط یا یکبار زدن قفل میشه واقعا سخته کسی می‌تونه کمک کنه

  4. سلام
    مدل گوشی منxiaomi Poco c40هست
    miui 13
    و اندروید ۱۱
    همچین قابلیتی رو پیدا نکردم
    احتمالا مشکل از آپدیت بوده و آپدیت جدید که توی تنظیمات انجام دادم خیلی از ویژگی ها رو برداشته مثل شناور شدن برنامه ها

    نرم افزار به خوبی مشکلمو حل نمیکنه
    ممنون میشم نام های دیگر فضای دوم روبگید
    زبان گوشیم فارسیه

  5. سلام توی فضای دوم پیامک های فضای اولم بود با خودم گفتم پاکشون کنم فضای گوشی کمتر شه وقتی پاک کردم از فضای اول هم پاک شده بود . من به بعضی از پیام هام نیاز دارم متاسفانه شیامی تو پیام ها سطل زباله نداره ، چطوری پیام ها رو بر گردونم؟

  6. سلام وقتتون بخیر.
    من وقتی رمز صفحه اولمو عوض میکنم ، هرچی رمز صفحه دوم و میزنم میزنه اشتباه و نمیره تو صفحه ..
    یه بار مبجبور شدم ک کل اطلاعات صفحه دوم و پاک کنم تا برگرده الآنم دوباره همون‌جوری شده
    علتش چیه؟ اطلاعی دارید چجوری درست میشه؟

  7. سلام ببخشید اگه فضای دوم گوشی رو حذف کنم و بعدا برگردونم اطلاعاتش از بین میره؟

    1. سلام
      من رمزعبور فضای دوم گوشیمو فراموش کرده بود با حسابmi وارد شدم هیچی توش نبود!!!! همه چی پاک شدبود
      دلیلش چیه؟؟؟

  8. سلام خدا قوت همگی دوستان
    میخاستم کل محتویات گوشیم رو ببرم تو فضای دوم
    و فضای اصلی گوشیم کاملا بی محتوا و ساده باشه
    کسی بلده این روش ؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید دوستان

    1. سلام!
      اصلا چرا باید این کارو رو بکنید فضای دوم رو شبیه فضای اول کنید اما اگر باز هم مصمم هستید باید در قسمت برنامه های مشترک تمام برنامه ها رو برای حالت دوم قرار دهید!

      1. آزمون که خیلی عالی کار می‌کنه وفعلا هیچگونه مشکلی ندارم من همه بلایی سرگوشی آوردم ببینم آیا هنگ می‌کنه یا قاط میزنه اما ازکارکردش راضیم

      2. از من که خیلی عالی کار می‌کنه و فعلا هیچگونه مشکلی ندارم من همه بلایی سر گوشی آوردم ببینم آیا هنگ می‌کنه یا قاطی میزنه اما از کارکردش راضیم . فقط این که پیامها و تماسها روی هردو فضا میاد یک کمی بده اگه هرکدام از فضاها از یک سیم استفاده میکرد خیلی عالی بود

    2. سلام ببخشید اگه فضای دوم گوشی رو حذف کنم و بعدا برگردونم اطلاعاتش از بین میره؟

  9. اگه پیام وتماس کسیو تو فضای اول تو لیست سیاه قرار بدیم ایا در فضای دوم برامون نشون میده پیام هاشو یا اینکه توی هردو فضای اول ودوم بلاک لیست میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  10. گوشی ردمی ۹tفضای دوم داره یان؟ اگه نداره چیکارکنم راه دیگه داره یان لطفا کمک کنین ممنون

    1. باید ی برنامه نصب کنی تا بتونی از طریق اون فعالش کنی.گوشی منم ردمی۹tهستش

  11. سلام بچه ها گوشیم پوکو ام تری هست می‌خوام فضای دوم رو از گوشیم حذف کنم با یه برنامه از به اسم shortcut maker فضای دوم رو ساختم چون گوشیم فضای دوم خودکار رو نداشت منم رفتم از یه برنامه ای درستش کردم ولی الان هر کاری میکنم حذف نمیشه تو گوگل خوندم باید از طریق تنظیمات گوشیم حذفش کنم ولی گوشیم اونو نداره چیکار کنم الان گیر کردم نمیشه حذفش با shortcut maker درستش کردم چجوری حذفش کنم گذینش رو تو گوشیم ندارم

    1. چجوری درستش کردی؟من گوشیم ردمی نوت – ۸ هست خاستم درست کنم نمیدونم یا نشد یامن بلد نیستم چکار کنم

    2. سلام برنامه فضای دوم گوشی ومدیریت فایلای من ازگوشیم پاک شده چکارکنم برگرده

      1. سلام اولا مطمئن بشم که فضا دوم هنوز روی گوشیت وجود داره یا نه (برای اینکار وارد امنیت گوشیت بشو ببین قسمت پایین چیزی به نام فضای دوم وجود داره یا نه) اگه وجود داره باید بگم که به خاطر مسائل امنیتی این از تنظیمات حذف شده و آوردنش اونجا اگر هم نیست احتما گوشی شما از اون پشتیبانی نمیکنه که باید از یک اپلیکیشن استفاده کنید

  12. سلام و خسته نباشید من رمز سمند اسپیسم رو یادم رفته و گزینه ی فورگت پسوورد رو اصلا ندارم و حتی وقتی می خوام پاکش کنم شمارم رو می خواد که هرکاری کردم ثبت نشد میشه راهنماییم کنید لطفاً

  13. سلام من یه چند مدتی هست از فضای دوم استفاده نکردم رمزش یادم رفته اگر بزنم روی گزینه حذف شدن بازم از اول برام بر میگرده یا باد کاره دیگه انجام بدم لطفا زود جواب بدید

  14. سلام من گزینه فضای دوم رو توتنظیمات تغییر دادم و الان دیگه نمیتونم گزینه فضای دوم رو ببینم. چطور میتونم بازیابی کنم دوباره؟

      1. عالیه. من تبدیلش کردم به آزمایشگاه برنامه ها. هر برنامه جدیدی را روی فضای دوم آزمایش میکنم.

        1. سلام چرا فیلترشکن تو فضای دوم فعال نمیشه لطفاً راهنمایی کنید

  15. با سلام
    برای من نمیاره فضای دوم چه کار کنم
    لطفا جواب بدید

  16. سلام خواستم بگم اون علامتی که بالای فضای دوم میاد قابل برداشتنه باید توی تنظیمات برید پیداش کنید و برش دارید الان دقیق یادم نیست اما من برداشتمش

    1. گوشی من لایت۱۱* هست. در فضای دوم در انتقال داده ها فقط برنامه هارو از فضای اول منتقل می کنه. لطفا”برای انتقال عکس و فیلم از فضای اول به دوم راهنمایی بفرمایید……تشکر

      1. میشه لطفاً کمک کنین که اگه کسی رمز فضای دوم یادش رفت باید چیکار کنه

      2. منم همچین مشکلی دارم لطفا راهنمایی کنید کە وقتی اون مراحلی کە توضیح دادید برای انتقال از فضای اول به دوم فقط برنامه ها رو میتونیم منتقل کنیم، چگونه فیلم و عکسهارو منتقل کنیم به فضای دوم

      1. سلام برو تو تنظیمات و قسمت اعلانات و تیک اون نوتیفیکشن رو بردار و غیر فعالش کن

    2. میشه لطفاً کمک کنین که اگه کسی رمز فضای دوم یادش رفت باید چیکار کنه

      1. سلام!
        اگه اطلاعاتون براتون مهم نیست زیستش کنید اگه مهمه دو تا راه وجود داره اولیش روت کردن گوشه که توصیه نمیکنم مگر اینکه خیلی مهم باشه براتون و دومیش هم استفاده از تروا هستش

  17. سلام من مبایلم قدیمی نیست ولی فضای دوم رو نداره اما گوشی دوستام هم همون مدل مبایل منه همشون ردمی ۹ T هست ولی نداره دلیلش چیه ؟ میوآی ۱۳ هست برای من

    1. سلام دوستان بهتره از قابلیت فضای دوم برای همه کارها و برنامه ها استفاده نکنید فقط اگر خواستید میتونید یک گالری پنهان داشته باشید و عکسهایی که نمی‌خواهید بقیه ببینم اونجا ذخیره کنید یا نهایتش یک برنامه مجازی دوم مثل واتساب اونجا نصب کنید برای چت های شخصی ک نمی‌خواهید کسی ببینه… و همه قابلیت ها و فعال نکنید چون بیشتر از یکی دو مورد اگر باشه علاوه بر فشاری که روی گوشی هست ک موجب هنگ کردن گوشیتون میشه ممکنه کاملا گوشی مشکل پیدا کنه و هر دو فضارو بهم بریزه یا بعضی از عملکردها و توی هر دو فضا از دست بدید

  18. سلام وقت بخیر ، من گوشیم Xiaomi Redmi .9c هست ولی قسمت
    قابلیتهای خاص رو نداره.
    لطف میکنید دلیلش رو بگید ؟

  19. سلام من گوشیم نت ۸ هستش وقتی فضای دوم رو نصب کردم و اپ هارو نصب کردم دیگه اون اپ ها نه تو فضای اول باز شد نه تو فضای دوم. میشه راهنمایی کنید؟!

    1. سلام دوستان بهتره از قابلیت فضای دوم برای همه کارها و برنامه ها استفاده نکنید فقط اگر خواستید میتونید یک گالری پنهان داشته باشید و عکسهایی که نمی‌خواهید بقیه ببینم اونجا ذخیره کنید یا نهایتش یک برنامه مجازی دوم مثل واتساب اونجا نصب کنید برای چت های شخصی ک نمی‌خواهید کسی ببینه… و همه قابلیت ها و فعال نکنید چون بیشتر از یکی دو مورد اگر باشه علاوه بر فشاری که روی گوشی هست ک موجب هنگ کردن گوشیتون میشه ممکنه کاملا گوشی مشکل پیدا کنه و هر دو فضارو بهم بریزه یا بعضی از عملکردها و توی هر دو فضا از دست بدید

  20. سلام من فضای دوم رو نصب کردم ولی هر اپلیکشنی رو تو فضای دوم نصب کنم دیگه تو اپ نه تو فضای اول باز میشه نه فضای دوم. میشه راه حل رو بگید ؟!

    1. به طور کلی فعال کردن فضای دوم باعث باگ های نرم‌افزار میشه. بهتره اونو غیر فعال کنید

  21. من بعد از فعال کردن فضای دوم گوشیم که پوکو ایکس .۳پرو هستش الان وختی میرم به فضای نخست گوشی اسپکیر گوشیم از کار افتاده و هدفون و هندزفری که وصل میکنم یکیشون کار نمیکنه لطفا راهنمایی کنید

  22. سلام.من گوشیم نوت .۸ پرو هستش..توی فضای دوم سطل زباله گالری و..دارم اما توی فضای اول هیچ سطل زباله ای ندارم و حتی توی گالریو پیام رسان و.. قسمتtrash یا چیزی مشابه این ندارم..باید چیکار کنم

  23. سلام اگر بخوام هیچ چیز از فضای نخست گوشیم توی فضای دوم گوشیم نباشه باید چیکار کنم؟
    یه چیز هوایی مثل محتوی گالری یا تماس ها و مخاطبین و کلا همه چیز

  24. سلام آیا گوشی ردمی نوت- یازده هم این قابلیتو داره من رفتم نبود ممنون میشم راهنمایی کنید

  25. سلام
    من فضای دومو فعال کردم ولی مشکل اینه وقتی گوشیو روی فضای اول قفل میکنم بعد ک بازش میکنم خود ب خود میپره روی فضای دوم بدون نیاز ب پسورد یا هرچیزی
    میشه راهنماییم کنین لطفا

    1. صفحه گوشی رو که روشن کنی، میبینی که هنوز فضای دومه… جوری گوشی رو باز که که انگار گوشیت قفل نداره.. یعنی انگشتت رو از پایین به بالا بکش و صحفه دوم برات باز میشه… اگه با قفل بزنی برمیگرده رو فضای اول

  26. سلام ببخشید من به دوستم جیمیل را در فضای اصلی اش دادم و رفت توی جیمیل.
    بعد که گفتم پاکش کن دیکه نمیخوام اکانتم دست تو باشه جلوی خودم پاکش کرد.
    گوشیش هم فضای دوم داره.
    ایا جیمیلم روی اون هم سیو میشه؟
    اگه سیو شده لطفا بگید که بهش بگم روی اون هم پاک کنه.
    لطفا زود جواب بدید

    1. سلام نیاز نیست به دوستت بگی جی‌میل تورو از روی گوشیش پاک کنه فقط کافیه با گوشی خودت بری تو جی‌میل و توی قسمت تنظیمات دستگاههای فعال یا همگام سازی رو بیاری و بزنی روی قسمت اسم گوشی دوستت و حذف کنی. و اگر آدرس و رمز جیمیلت رو دوستت داره بهتره بعد هم رمز جی‌میل خودت رو عوض کن تا احیانا نخواد شیطنت کنه و از اول روی گوشی خودش جیمیلت رو فعال کنه

  27. سلام.چطور میشه متوجه شد که شخص داره از این دو قابلیت استفاده میکنه؟گفتین نوارخاصی روی وضعیتش میاد.میشه بیشتر بگین

    1. یکی اینکه توی برنامه ها ی ایکون به اسم سوییچ هست
      یکی دیگه هم اینکه وقتی توی فضای دومی بالای صفحه روی نوار وضعیت ی علامت نشون داده میشه که یعنی توی فضای دومی

  28. منظورتون از فضای دوم همون حافظه دوم شیائومی هستش؟ یا حافظه دوم منظور یه چیز دیگست؟؟

  29. در مورد روشهای انتقال اطلاعات و انتقال عکس به فضای دوم شیائومی هم توضیح بدین لطفا.

  30. وقت بخیر . برای فعال سازی فضای دوم شیائومی تو مدل های مختلفش تو بخش تنظیماتش برخی گزینه ها وجود نداره ، من میخواستم فضای دوم شیائومی ردمی ۹ رو فعال کنم ولی موفق نشدم . میشه کمکم کنید؟

  31. سلام . سوالم در مورد تغییر رمز صفحه دوم شیائومی هست ؟ چگونه رمز فضای دوم گوشی شیائومی را تغییر دهیم ؟ منتظر پاسختون هستم .ممنون.

  32. سلام . ممکنه بفرمایید کدام گوشی های شیائومی فضای دوم دارند ؟ فضای دوم پوکو m3 شیائومی کجاست؟ اصلا این مدل رو هم شامل میشه ؟؟

    1. بهتره برا انتقال از دو واتساپ در دو فضا استفاده کنید یا روبیکا البته برا شیائومی

  33. سلام من گوشیم ردمی نوت ۱۰ هستش و تازه گرفتم
    ب روز رسانیش هم کردم اما توی تنظیمات داخل قسمت ویژگی های خاص هیچ گذینه ای برام ب اسم فضای دوم نیومده و حتی داخل اپ امنیت
    میخواستم اگع میشه راهنماییم کنید ک چجوری درستش کنم
    ممنون

    1. بله ولی با اسم AltZLife که در گوشی گلکسیA71 و گلکسیA51 معرفی شده. اطلاعات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:
      https://www.19kala.com/mag/second-space-in-smartphones/

  34. سلام گوشی من اتفاقی رفت فضای دوم رمزش یادم نیست چطوری میتونم برگردم فضای اول؟

    1. با سلام، از طریق گزینه Forgot password رمزتان را ریست کنید.

      1. سلام وقتتون بخیر ببخشید من ی روز میخواستم گوشیمو دست ی بنده خدا بدم میخواستم از فضای دوم استفاده کنم ک ب اطلاعاتم دسترسی نداشته باشه با اینکه قبلا هم از فضای دوم استفاده کرده بودمو مشکلی نبود ولی اینبار وارد شدم ی سری اطلاعات ازم خواست بعددیدم تو فضای اولم ی سری تداخلات ب وجود اومده دیگه هیچ اپلیکیشنی نمیتونم نصب کنم دیگه هیچ والپیپر مو نمیتونم عوض کنم تم گوشیمم نمیتونم عوض کنمو فقط تو فضای دوم این امکانات هنوز فعاله میشه کمکم کنید درستش کنم؟؟؟

  35. سلام خسته نباشید لطفاً در مورد مشکل انتقال ندادن عکس ها هم توضیح بدید…قابلیت های جدید فقط انتقال برنامه ها رو دارن

  36. سلام خسته نباشید
    من با Dual app نرم افزار واتساپ رو دوتا کردم و میخوام واتساپ دومی که به این روش ساخته شده رو به فضای دوم انتقال بدم، اما در Move data همچین گزینه ای وحود نداره و توی لیستش فقط واتساپ اصلیه رو‌میاره.
    کاری میشه کرد؟

    1. چون از اول اشتباه کردید،شما در ابتدا گزینه فضای دوم رو فعال کنید،بعد ازین کار دو فضای مشابه و به موازات هم دارید ،حالا به فضای دوم برید و واتزآپ رو نصب و فعال کنید،اگر میخواید دو حساب رو در یک اپ داشته باشید از قابلیت dual apps استفاده کنید

      1. سلام الگو دادم واسه فضای دوم یادم نمیاد فراموش کردن رمز هم نداره چکار باید بکنم ممنون میشم جواب بدین؟؟

  37. برای انتقال فایل از فضای اول به فضای دوم گزینه ای که میگید رو پیدا نکردم تو همه شیائومی ها یکیه ؟

    1. چون از اول اشتباه کردید،شما در ابتدا گزینه فضای دوم رو فعال کنید،بعد ازین کار دو فضای مشابه و به موازات هم دارید ،حالا به فضای دوم برید و واتزآپ رو نصب و فعال کنید،اگر میخواید دو حساب رو در یک اپ داشته باشید از قابلیت dual apps استفاده کنید

  38. این اعلان الان دیگه نیس ، حتی برای جابجایی حافظه ها یه سویچ هست که بین برنامه ها شبیه هر کدوم ک بخواید میتونید استتار کنید

  39. سلام بعد بروزرسانی فایل هارو میتونم منتقل کنم ولی عکس نمیشه ب فضای دوم منتقل کرد

    1. من poco-m3-pro دارم ولی این قابلیت برام نیست؟
      Miui13 هم نصبه
      مشکل چیه؟

  40. دکمه بغل گوشیت رو فشار بده ..مستقیم بر میگرده تو فضای اول

  41. سلام دوستان عزیز من تجربمو میخوام بهتون بگم شاید ب دردتون خورد،اگه قراره از فضای دوم گوشی استفاده کنید فقط زمانی اینکارو انجام بدین که مثلا جای شلوغی هستین و ممکنه گوشیتون بیفته دست کسی و نمیخواین عکسای خانوادگی یا هر چیز دیگه ایی رو ببینن،اونموقع از فضای اول برید تو فضای دوم..
    نه اینکه تمام فایلا و عکس و فیلمای مهمتون رو انتقال بدین ب فضای دوم«چون احتمال از بین رفتنشون بعد از آپدیت ورژن ،زیاده»..
    امیدوارم نظرم ب دردتون بخوره..

    1. سلام..یه سوال….
      وقتی توی فضای اول هستم….هر چند ساعتی از فضای دوم یه اعلانی میاد بالای گوشی…که میگه وارد فضای دوم شو……
      چطوری میتونم غیر فعالش کنم؟!

    2. داداش من فضای دوم رو حذف کردم الان دگ بعد اپدیت برام نیستش چیکار کنم
      دوستان اگه کسی میدونه بهم کمک کنه

    3. داداش من فضای دوم رو حذف کردم الان دگ بعد اپدیت برام نیستش چیکار کنم
      دوستان اگه کسی میدونه بهم کمک کنه

  42. سلام گوشیم ردمی ۹a هست و از طریق برنامه ای که گفته اید فضای دوم رو ساختم خیلی ممنون از ۱۹کالا

  43. سلام
    بنده poco x3 pro دارم و برای انتقال حافظه از فضای اول به دوم مشکل دارم
    من وقتی وارد اون بخشی که گفته بودید شدم فقط میتونیستم برنامه ها رو منتقل کنم ولی چیزی برای فایل ها و عکس ها نیست که بتونم انتخاب کنم و بعد از وارد شدن بهش عکس ها رو منتقل کنم.

  44. سلام
    من فضای دوم گوشیمو فعال کردم بعد ک ب فضای اصلی گوشی برگشتم اصلن دیگه فضای دوم توی تنظیمات برام نمیاره باید چیکار کنم میشه راهنمایی کنین

    1. این تجربه یکی از کاربران سایت ما هست که با اشتراک کذاشتن امیدوارم که برای شما هم کارایی داشته باشه:
      ۱_برای رفع این مشکل ابتدا برنامه Shortcut Maker رو از گوگل پلی نصب کنید.
      ۲_در داخل برنامه به قسمت Activites بروید
      ۳_در قسمت سرچ این گزینه کلمه (فضای دوم ) را سرچ کنید
      ۴_اولین گزینه ای که در پنجره کشویی باز شد را انتخاب کنید و بر روی دکمه Create Shortcut بزنید.
      ۵_به همین سادگی خواهید دید که شورت کات این گزینه در منوی شما بوجود خواهد آمد و با آن به سادگی خواهید توانست وارد فضای دوم گوشی خود شوید.

      1. سلام
        گوشی من شیائومی نوت۱۰ هستش
        منطقه هم گذاشتم فرانسه
        ولی هرچی تو تنظیمات سرچ میکنم نمیاره
        لطفا راهنماییم کنید
        ممنون

  45. سلام میشه تو فضای اول پسورد فضای دوم رو بزنیم و بره توی فضای دوم؟

    1. سلام.فضای هردو فضا یکیه؟یعنی هرچقدر از حافظه ی فضای اول در باشه همون قدر هم در حافظه ی فضای دوم پره؟

      1. نه حافظه فضای اول با دومی فرق داره..من خودم دیدم حافظه فضای اول گوشیم داره پر میشه اومدم یسری از اپلیکیشن ها و فیلم و عکسامو انتقال دادم ب فضای دوم و از فضای اول پاک کردم،پس حافظه فضای اول و دوم مجزاست..

  46. سلام میخواستم بدونم فعالسازی فضای دوم روی مصرف باتری تأثیر داره یانه….چون گوشی من redmi 9t هست و فضای دوم رو فعال کردم و گوشی داداشم poco m3 و چون اون این فضا رو نداره و pocp m3 نگه داری شارژ بهتری داره

  47. چرا وقتی گوشی ۲۰ درصد یا کمتر میشه از فضای دوم هی میپر اول؟/؟؟؟؟؟

  48. سلام وقت بخیر. ببخشید من به فضای دوم گوشیم رمز دادم اما یادم رفته . و گزینه رمز را فراموش کرده ام رو نداره. لطفاً راهنمایی بفرمائید.

  49. سلام من فضای دوم رو می سازم اما بعد که رو فضای دوم می زنم هیچ گزینه ای نمیاره

  50. سلام مهدی جان اگه مشکل شما حل شده منم راهنمایی کنید ممنون میشم

  51. سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم که آیا شیائومی ردمی ۹ فضای دوم داره یا نه

  52. سلام.توی گوشی من گزینه انتقال اپ از فضای اول به دوم وجود داره ولی گزینه انتقال فایل نیست. چطور میتونم فایل هارو انتقال بدم ممنون میشم کمک کنید

  53. سلام من گوشیم فارسیه همه چیش و هرچی تو تنظیماتش اینایی رو که نوشتید برای انتقال برنامه میگردم نیسته نمیدونم الان چطوری شادم رو منتقل کنم

  54. ینفر جواب منو بده وقتی رفتیم توی فضلی دوم چطوری برگردیم توی فضای اول؟با راحترین روش

    1. وارد برنامه‌ی security شوید، اسکرول کنید و ‘Second Space’ را انتخاب کنید، در قسمت switch between spaces می‌توانید به فضای اول باز گردید.

      1. گوشی شیایومی مدل رد می ۹ aمن مورد سرقت قرارگرفته وکسی که گوشی دزدیده راخریده اقدام به تعویض سریال گوصی کرده ایا احتمال پیدا کردن ان ممکن هست یا خیذپر

  55. سلام خسته نباشید
    من رمز فضای دوم رو یادم رفته و گزینه forget password هم برام نمیاد چیکار باید کنم :))))

  56. سلام و وقت بخیر.
    چطور میتونیم تماس ها و پیام ها رو بین فضای اول و دوم تفکیک کنیم.
    خیلی شلوغ میشه و درهم برهم. یا چطور میشه تماس ها و پیامهای یک فضا در فضای دیگر نباشد و دیده نشود.

  57. سلام ۱۹ کالا من فضای دوم رو دارم و اما بعد از بروز رسانی به نسخه می یو آی ۱۲.۵ انتقال فایل و عکس بین دو فضا برداشته شده نمیتونم چیزی بین دوفضا انتقال بدم لطفا راهنماییم کنید. مهمه واسم سپاس

    1. سعی می کنیم مطلبی رو در رابطه با مشکلات اخیر فضای دوم به زودی منتشر کنیم

      1. سلام خسته نباشید چرا فقط میگید مطالب رو میگیم خب کی میگید چندین بار پیام دادم انگار نه انگار لطفا رسیدگی کنید
        گوشیم ردمی ۹تی هست با رفیقم باهم گرفتیم بروز هم کردیم اما برای اون داره برای من ندارد چطور درست کنم

        1. دوست عزیز بعد از اپدیت چندین مدل این مشکل رو داشتن
          در تنظیمات security رو سرچ کنید اسکرول کنید و سکند اسپیس رو پیدا کنید
          در برخی از مدل ها با این روش مشکل حل می شه

        2. دوست عزیز بجای اینکه اینقدر شاکی باشی ،یک خورده به خودت زحمت می‌دادی پستهای پایین رو میخوندی ،دیگه لازم به چند بار پیام دادن هم نبود.
          توی پستهای پایین طریقه فعال کردن فضای دوم رو با استفاده از برنامه shortcut maker کامل توضیح دادم

      2. سلام منم دقیقا همین مشکل دارم چرا منو فضای دوم فقط انتقال برنامه داره بقیه حذف شدن ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. سلام من فضای دوم رو ساختم ولی وقتی داخل فضای اول هستم گوشی قفل میشه و باز میشه نا خداگاه وارد فضای دوم میشه

  58. این قابلیت حذف نشده فقط جاش عوض شده
    فقط کافیه توی تنظیمات همزاد یا فضای دوم رو سرچ کنید

  59. سلام گوشی من پوکو ایکس تری ان اف سی هست، فضای دوم داشتم و فعال بود ولی پاک شد و دیگه نیست، چجوری میشه فعالش کنم؟؟

    1. گوشی من ۹tاست فضای دوم داشتم گوشی را ریست کردم از بین رفت چطور می شود بازیابی کرد تشکر

      1. تو پوشه سیکیوریتی میتونید پیداش کنید.
        یا تنظیمات لانچر گوشیتو رو به حالت پیش‌فرض برگردونید

  60. سلام وقتتون بخیر
    گوشی ردمی نوت ۹ اس دارم و از وقتی گوشی اندرویدش ۱۱ شده دیگه نمیشه به فضای برنامه های دوم دسترسی داشت، می دونم این مشکل را خیلی ها دارند
    می خواستم ببینم از طریق فعال کردن فضای دوم میشود به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد؟
    یا اگر راه حل دیگه ای هست مثلا از طریق اتصال موبایل به کامپیوتر یا … لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

        1. وارد برنامه‌ی security شوید، اسکرول کنید و ‘Second Space’ را انتخاب کنید، در قسمت switch between spaces می‌توانید به فضای اول باز گردید.

          1. سلام آیا ردمی ۱۰این قابلیت رو داره ؟من تو تنظیمات نگا کردم همچین گزینه ای نبود

          2. سلام.وقتتون بخیر.در فاضی دوم صدای اعلان های تلگرام در نمیاد.در حالی که از واتس اپ پیام میاد صداش در میاد.مشکل از چیست؟

    1. دوست عزیز سلام ، گوشی من هم ، هم مدل گوشی شما هست ، تا قبل از آپدیت وقتی وارد « مدیریت فایل ها » میشدم ، میتونستم وارد فضای ذخیره سازی برنامه های همزاد بشم ( فضای ذخیره برنامه های همزاد همچون تلگرام و واتساپ و این مدل ) ولی بعد ارتقا به اندروید ۱۱ دیگه گزینه فضای ذخیره سازی برنامه های همزاد تو مدیریت فایل ها ی من نبود !! ، فضای ذخیره سازی دوم سر جای خودش هست و مشکل نداره ، امااااااا فایل های باز شده توسط برنامه های همزاد تو همین فضای اصلی گوشی ، دیگه از دسترس خارج شده و نمیشه وارد پوشه اون برنامه ها شد ، لطفا اگه کسی جوابی گرفت اطلاع بده ، ممنون

  61. سلام من گوشیم شیائومی poco m3 هستش وقتی میرم داخل ویژگی های خاص اصلا گزینه فضای دوم نداره .
    میخواستم بدونم یعنی فضای دوم رو نمیتونم فعال کنم چون من شنیده ام که در گوشی های شیائمی فضای دوم وجود داره

    1. این فضا جدیدا در برخی از گوشی ها حذف شده و برخی از گوشی های شیائومی این فضا رو ندارند

  62. چرا تنظیمات گوشی من ک ردمی ۹cهست فضای دوم ندارد ؟؟باید چکار کنم

      1. سلام ،ممنون بابت مقاله جالب و بدرد بخورتون،مدل گوشیمredmi.8 هست اما داخل فضای دوم بعد از نصب اینستاگرام و موقع ورود بعد از نشون دادن چند لحظه ای لوگوی اینستاگرام صفحه سفید میمونه و داخل اینستاگرام رو نشون نمیده در حالی توی فضای اصلی یا همون اول این اتفاق نمیفته،چکار کنم رفع بشه؟

  63. سلام عکس هایی که در فضای دوم ذخیره کردیم توی فضای اول هم هست ینی میشه همه برنامه ها ی فضای دوم رو در فضای اول مشاهده کرد لطفاً جواب بدین

    1. سلام نه اینطور نیست!
      خودم استفاده میکنم اما عکس های فضای دوم در فضای اول نیست!!

    2. سلام ببخشید گوشی من note 8 pro هست ولی نمیتوانم به sd cart دسترسی بدم((در فضای دوم))
      چرا ؟
      هر روشی را امتحان کردم ولی پاسخ نداد!!!
      نمیتوانم حتی عکس ها و فیلم ها رو از فضای دوم به فضای اول انتقال بدهم !!!
      گالری هم نمیتواند از کارت حافظه دسترسی بگیرد از دستور العمل های شما استفاده کردم ولی مشکل دارد

  64. سلام من از وقتی اندروید گوشیمو بروز کردم دیگه نمیشه داده ای از فضای اول به فضای دوم انتقال داد . گوشیمم نوت هشت پرو

  65. با سلام من گوشی Redmi note 9 دارم و سیستم گوشی خودم را به نسخه ی ۱۲.۰.۱.۰ بروز کردم ولی گزینه های زیادی حذف شده مثل فضای دوم و برنامه های همزاد ، در ضمن نوار بالا ی صفحه تغییری نکرده و شکلش عوض نشده .
    و من میخواهم بدانم شما دلیل این را میدانید ؟

    1. این مشکل رو کاربرای زیادی تجربه کردند به محض اینکه راه حلی رو پیدا کردیم قطعا مطلبی رو خواهیم گذاشت در مجله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن