خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

نکاتی مهمی که می بایست در مورد گلس ها بدانید

در این مطلب قصد داریم نکاتی را در مورد انواع گلس گوشی به شما بگوییم و به این سوال شما که چه نوع گلس گوشی خوبه پاسخ دهیم. قطعاً برای هرکسی پیش آمده که مغازه‌های مختلف را برای خرید یک گلس مناسب، ظریف و بادوام امتحان کرده باشید و هرکسی هم از جنس خودش برایتان تعریف کرده باشد.

گلس گوشی چیست

در پاسخ به این سوال که گلس گوشی چیست می‌بایست گفت که گلس گوشی همان لایه محافظیست که گوشی شما را در برابر ضربه خط و خش و … محافظت می‌کند و امروزه در جنس‌ها و کاربردهای مختلفی هم ساخته می‌شود. در واقع می‌توان گفت که این مورد مهمترین لوازمیست که هر کسی بسته به مدل گوشی خود باید بعد از خرید گوشی تهیه کند تا با خیال راحت‌تر از گوشی خود استفاده کند.

گاهاً دیده شده که یک گلس گوشی با قیمت‌های نجومی تا بیش از ۵۰۰ هزار تومان هم به فروش رفته، خصوصاً گلس‌ گوشی ایفون به دلیل قیمت بسیار بالای آنها با بسته‌بندی‌های بسیار شیک و گران قیمت عرضه می‌شوند. این خصلت سیستم‌های سنتی و مغازه داریست که خریدار را به خرید کالای موجود در مغازه‌اش ترغیب کند. درنظر داشته باشید که قیمت گلس تابع فرآیند ساخت آن است هر چه فرآیند ساخت آن پیچیده‌تر باشد قیمت گلس یا قیمت محافظ صفحه نیز افزایش خواهد یافت.

کدام گلس بهتر است

در اول صحبت بگذارید خیالتان را از این بابت راحت کنیم. گلس برند یا بهترین برند برای گلس در ایران وجود ندارد. این مرجع موبایل به شما توصیه می‌کند که تحت هیچ شرایطی گلس برند را باور نکنید، اما خب  معنای این نیست که برندی در گلس وجود ندارد، برندهای معتبری در دنیا و حتی چین در حال تولید گلس با کیفیت های بسیار عالی هستند؛ اما بخاطر نوع و شرایط خاص بازار ایران و واردات کیلویی گلس از کارگاه های تولیدی نامرغوب در چین آن هم با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از محصولات برند، این گونه گلس های مرغوب هیچ وقت وارد ایران نمی‌شوند.

این حکایت همان حکایت چوپان دروغگوست. آنقدر گلس‌های بی‌کیفیت با برندهای متنوع و به ظاهر معتبر و در بسته بندی‌های معمولی و گاها شیک را به خریدار می‌فروشند که به قول معروف، زخم خورده دیگر حرف فروشنده را باور نمی‌کند، حتی اگر واقعا جنسش فرق داشته باشد؛ مثلا شما می‌توانید یک تعداد گلس عمده وارد کنید و آنها را با اسم حیوان خانگیتان و در بسته بندی معمولی یا حتی جعبه‌هایی بسیار شیک‌تر، بعضاً جعبه‌های فلزی جذاب روانه بازار کنید یا اصلاً از طراحی و نام برندی بسیار معتبر و باور پذیرتر استفاده کنید.

انواع گلس گوشی کدامند؟

در ادامه سعی خواهیم کرد به بررسی موارد زیر در انواع گلس گوشی بپردازیم :

  • glass گوشی
  • glass متداول در بازار ایران
  • glass گوشی تولید شده در صنعت موبایل
  • در هنگام خرید گلس به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • چگونه کیفیت گلس‌ها را تشخیص دهیم
برای اطلاع از قیمت گلس به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

در این قسمت برای اینکه درک بهتری از گلس های موجود در بازار ایران داشته باشیم ما مدل‌های مختلف را از هم تفکیک کرده‌ایم:

a) گلس های متداول در بازار ایران
b) گلس‌هایی که در این صنعت توسط شرکت‌های سازنده تولید می‌شوند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

a)  گلس گوشی موجود در بازار ایران

در این قسمت شما را با انواع مدل‌های گلس یا محافظ نمایشگر موبایل موجود در بازار ایران اشاره خواهیم کرد. گلس‌ها در مدل های شیشه‌‌ای و یا پلاستیکی تولید می‌شوند. گلس شیشه‌ای بخاطر عدم قابلیت شکل‌پذیری در تولید و عدم پوشش انحنای اطراف صفحه‌نمایش در نسل جدید گوشی ‌های موبایل دیگر استفاده نمی‌شود.

۱- گلس پلاستیکی یا همان ۹d

گلس پلاستیکی یا همان ۹d است که حتی با نام‌های ۳d تا ۴d ،۵d تا حتی ۱۰۰d هم بر روی بسته نامگذاری می‌شوند. جالب است بدانید که این عدد‌ها بیانگر طراحی لبه‌های گلس‌هاست و به فنآوری برش این نوع گلس‌ها اشاره دارد.

گلس گوشی چیست

تا همین ۲سال پیش بود که گلس‌ها معمولی و کاملاً تخت بودند، اما با خمیده شدن اطراف صفحه نمایش موبایل‌ها شرکت‌های تولید گلس که عمدتاً در کارگاه‌های کاملاً معمولی چین هستند، گلس‌های ۳d را تولید کردند. ۳d یا همان سه بعدی که قرار بود به معنای خمیده بودن اطراف و یا تخت نبودن گلس باشد، اما بعدها همان نوع گلس را با نام‌های عجیب ۴d, 5d, 9d حتی ۱۱d و… نیز تولید کردند. واقعیت این است که هیچ کدام از این نام‌ها نشان دهنده تفاوت در کیفیت، ظرافت، شفافیت و دوام بالاتر نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و می‌توان این نام‌ها را ترفند شرکت‌های سازنده برای فروش بیشتر قلمداد کرد. پس لازم است بدانید که در بازار ایران همه گلس ‌های تمام صفحه در یک سطح هستند. این نوع گلس که عمده مصرف بازار کشور است.

از نقاط ضعف آن می‌توان گفت که معمولاً جنس چسب با کیفیتی ندارند و ممکن است بعد از مدتی از اطراف از نمایشگر گوشی جدا شود. همچنین در برخی مدل‌ها ممکن است قالب گلس دقیق بر روی گوشی نصب نشود.

(نکته: برای دوام بیشتر چسب گلس باید قبل از چسباندن کمی با حرارت سشوار گرم شود)

۲- گلس نانو و گلس سرامیکی

شاید این سوال برای اکثر کاربران به وجود آید که گلس سرامیکی چیست و یا فرق گلس سرامیکی با معمولی در کجاست. در مورد این نوع گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی که به نام سرامیک گلس هم فروخته می‌شود می‌توان گفت شرایط دوام بهتری به نسبت گلس‌های ۹d دارد.

کندن گلس نانو هم همانند سایر مدل‌های گلس است؛ اما در نوع مایع قضیه کمی فرق می‌کند. در پاسخ به این سوال آیا گلس نانو قابل تعویض است می‌بایست گفت گلس‌های پلاستیکی نانو قابل تعویض هستند؛ اما گلس‌های نانو مایع این قابلیت را ندارند.

 

گلس سرامیکی گوشی چیست

ترکیباتی که در ساخت گلس‌های سرامیکی بکار رفته در واقع مشابه به سایر گلس‌هاست. در حدود ۹۵ درصد آنها همان کریستال‌های معمولی شیشه هستند؛ اما برای استحکام بیشتر، سازندگان از درصد کمی مواد سرامیکی هم استفاده می‌کنند.
نوع این گلس‌ها هم مقاومت بی‌نظیری داشته و علاوه بر اینکه لک و اثر انگشت را جذب نمی‌کند نمایشگر گوشی را هم به خوبی پوشش داده و مقاومت آن را در برابر خط و خش افزایش می‌دهد.

مقاله پیشنهادی: گوریلا گلس چیست

مزایای نانو سرامیک گوشی

  • انعطاف پذیری بالایی دارند
  • مقاومت آنها از گلس های نانو مایع بیشترست
  • همچنین از آنجایی که پایه مواد سازنده آن شیشه است به مرور زمان زرد نمی‌شوند.
  • این نوع گلس هم در مدل‌های ۲D و ۲.۵D و ۳D تولید می‌شوند و لبه‌های نمایشگر گوشی را به خوبی پوشش می‌دهند و از آن می‌توان به عنوان گلس ضد ضربه هم یاد کرد.

معایب گلس سرامیکی

در کنار تمام مواردی که بدان اشاره شد یک نقطه ضعف هم دارد. یکی از معایب گلس سرامیکی ممکن است در برخی گوشی‌ها بر عملکرد تاچ تاثیرگذار باشد که بیشتر بر عملکرد تاچ خود گوشی برمی‌گردد، اما با توجه به نکاتی که گفته شد خرید آن منطقی‌تر به نظر می‌رسد. با این اوصاف به نظر شما گلس شیشه‌ای بهتر است یا سرامیکی …

b) انواع مدل های glass گوشی تولید شده در صنعت موبایل

۱- گلس گوشی یا محافظ صفحه پرایوسی یا Privacy Layer

مورد دیگری که ممکن است با آن روبه‌رو شوید اصطلاح Privacy Layer است. در واقع این نوع گلس هم باعث حفظ بیشتر حریم خصوصی می‌شود با تنظیم زوایای نوری در برخی از جهات مثلا مترو افراد نمی‌توانند نمایشگر شما را ببینید. این نوع گلس طوری ساخته شده که افراد دیگر به جزء یک صفحه سیاه چیزی از صفحه گوشی شما را نخواهند دید. پس اگر نگران حریم خصوصی گوشی خود در جاهای عمومی هستید این نوع از گلس را خریداری کنید.

معایب گلس سرامیکی

۲- گلس گوشی یا محافظ صفحه نمایش TPU

در واقع این نوع محافظه صفحه نمایش انعطاف‌پذیر هستند؛ اما در نظر داشته باشید که روش نصب این نوع گلسی‌ها کمی سخت بوده و نیاز به دقت بیشتری دارد. به همین دلیل هم این نوع گلس‌ها طرفداران کمتری دارند.

معایب گلس نانو

 

۳- گلس گوشی PET

این نوع هم از نوع گلس‌های پلاستیکی بوده و مقاومت خیلی زیادی در برابر خط و خش و ضربه ندارند.

۴- گلس گوشی یا محافظ صفحه نمایشUV

در واقع هدف سازندگان گلسی های یو وی بر طرف کردن عیوب گلس‌هایی است که بر روی گوشی‌هایی با نمایشگرهای منحنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین از آنجایی که به طور همه‌ جانبه سطح نمایشگر را به خوبی پوشش داده استحکام بیشتری به نمایشگر بخشیده و گرد و غبار کمتری نیز به زیر آن نفوذ خواهد کرد.

معایب گلس uv

معایب گلس uv

ضخامت بیشتری نسبت به سایر گلس های گوشی دارد
در هنگام پخش شدن باید برای عدم پوشیدن اسپیکرها مراقب باشید

مزایای گلسی uv

پوشش کامل نماشگر‌های منحنی
ماندگاری بالا و عدم جدا شدن از سطح گوشی
عدم ایجاد حباب و فضای خالی در حین نصب

برای مشاهده قیمت گوشی شیائومی در سایت ۱۹کالا کلیک کنید

۵- محافظ صفحه نمایش Nano Liquid یا گلس نانو مایع

محافظه نمایشگر گوشی نانو مایع هم در واقع یکی از پرطرفدارترین نمایشگرهایی است که بر روی گوشی‌های موبایل مورد استفاده می‌شود. در واقع این نوع گلس نه تنها به خوبی در برابر نمایشگر محافظت می‌کند بلکه نگران ترشح مایعات و یا آب بر روی نمایشگر موبایل هم نباشید به این دلیل که به خوبی در برابر این موارد از گوشی شما محافظت می‌کند. در واقع علاوه بر موارد گفته شده فاقد حباب بوده و عمر طولانی‌تری هم دارد. در ادامه به مزایا و معایب گلس نانو مایع خواهیم پرداخت.

معایب گلس نانو مایع

معایب گلس نانو مایع

درست است که این نوع گلس‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خط و خش برای گوشی ایجاد می‌کند؛ اما معایبی هم دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
• عدم جدا شدن گلس از گوشی بعد از نصب
• امکان انتقال ضربه به دیگر نقاط گوشی مثل مادربرد
• در هنگام نصب می‌بایست دقت کنید که مایع قبل از خشک شدن به قسمت‌هایی مثل اسپیکرها منتقل نشود.

۶- گلس گوشی فول کاور

محافظ صفحه‌نمایش فول کاور را هم همان طور که از نام آن مشخص است به طور کامل سطح نمایشگر را پوشش می‌دهد. اگر به دنبال خرید محافظ نمایشگری هستید که اکثر موارد ایده‌ال شما را داشته باشد فول کاور دقیقاً همان نمایشگریست که شما به دنبال آن هستید. به طور کلی می‌توان گفت که دوام بالایی داشته و اثر انگشت و لک را به خود جذب نمی‌کند. ضد حباب بوده و نصب راحتی هم دارد.

۷- گلس گوشی تمام صفحه نانو

این نوع گلس که مدت کوتاهی است که وارد کشور می‌شود، بسیار انعطاف پذیر، با قدرت چسبندگی مناسب است و به دلیل شکننده نبودن، دوام بسیار بالایی به نسبت گلس‌های تمام صفحه ۳d دارد و  نقاط مثبت این نوع گلس محسوب می‌شود، اما همین نوع گلس نیز برند خاصی نداشته و همانند بقیه گلس‌ها در چین توسط کارگاه‌های مختلف تولید و بصورت عمده صادر می‌شود، اما در ایران با جعبه‌ها یا قالب برندهای مختلف دیده می‌شود. سوال خیلی از کاربرها این است که گلس نانو بهتر است یا شیشه‌ای در واقع پاسخ این سوال مشخص است در گوشی‌های مدرن دیگر گلس های شیشه ای کاربردی نیستند.

گلس شیشه‌ای و پلاستیکی هم از دیگر مدل هایی است که در ادامه به برخی از ویژگی‌های آن اشاره خواهیم کرد.

۸- گلس گوشی پلاستیکی

همان گلس‌هایی هستند که قیمت زیادی نداشته و بیشتر در گذشته در گوشی‌های موبایل مورد استفاده قرار می ‌گرفته است. به طور کلی گلس‌های پلاستیکی نسبت به گلس‌های شیشه ای ضخامت بسیار کمتری داشته و تفاوت سطح چندانی با سطح صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند ایجاد نمی‌کند.

۹- محافظ صفحه گرما دیده یا tempered glass

محافظه صفحه tempered glass یا گلس حرارت دیده گلسی است که سختی آن بین ۶ ~ ۷ سختی مداد در نظرگرفته می‌شود و این درحالی است که بالاترین درجه سختی ۹H است. این شیشه در مقابل فلز دوام می‌آورد؛ اما مقابل خش و خط ناشی از شن و ماسه دوام چندانی ندارد. به طور کلی این نوع گلس‌ها حس و ظاهر بهتری به گوشی داده و حداقل تشعشع نور آبی را خواهد داشت. از طرفی هم در مقابل حرارت مقاوم است.

گلس سرامیکی یا شیشه ای


با اصطلاحات روی پک glass ها آشنا شوید:

سختی ۹H

قطعاً این روزها همه می‌دانند که گلس گوشی چیست و همه ما تاکنون تجربه استفاده از گلس‌‌ها را داشته و حداقل یکی از انواع آن را مورد استفاده قرار داده‌ایم. اگر با کلمه ۹H برخوردید بدانید که به درجه سختی و میزان مقاومت یک گلس در برابر خط و خش اشاره دارد. در واقع جایگزینی برای کلمه mineral hardness است که در سال ۱۸۱۲ ابداع و برای آن درجه سختی از ۱ تا ۱۰ تعریف شد که در واقع الماس در مرتبه ۱۰ این مقیاس جای گرفته است. حرف H به سختی مداد اشاره دارد.

گلس ضد ضربه

گلس گوشی ۹D Tempered

گلس ۹D Tempered از فناوری استفاده می‌کند که از فیلترهای نوری ویژه‌ای استفاده می‌کند که وظیفه آنها افزایش ضریب نفوذ نور است. به زبان ساده، از حداکثر شفافیت شیشه اطمینان حاصل می‌شود. این مورد برای تولید واقعی رنگ و کیفیت تصویر بیشتر ضروری است. در گلس Tempered 9D، ضخامت کاهش می‌یابد تا نور به خوبی عبور کند.

Oleophobic Nano-coating یا پوشش نانو ضد چربی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مشغله زیادی دارید و همزمان چند کار را با دستان خود انجام دهید این مورد می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. یکی از مواردی که ظاهر ناخوشایندی را به گوشی می‌دهد به جای ماندن اثر انگشتان بر روی نمایشگر است در واقع گلس‌های که دارای این فنآوری هستند اثر انگشت و چربی را به خود جذب نمی‌کنند ازاین رو سطح گلس همیشه تمیز می‌ماند.

SHATTERPROOF شاتر پروف یا شیشه نشکن

در واقع عملکرد این شیشه مشابه به عملکرد شیشه جلو اتومبیل است با این تفاوت که این شیشه چسبی است و به سطح نمایشگر شما می‌چسبد.

TRANSPARENCY یا شفافیت یا وضوح گلس گوشی

شفافیت یا وضوح گلس هم از جمله مواردیست که می‌بایست نسبت به آن آگاهی داشته باشید. استاندارد یا شاخص این مشخصه ≥۹۰.۰%. است

مواد سازنده گلس گوشی

مواد غشای شیشه‌ای گلس گوشی موبایل عمدتاً شیشه آلومینوسیلیکات است.

رنگ Iridescence یا نمایش رنگین کمانی

رنگ Iridescence یا نمایش رنگین کمانی بر روی سطح گلسی هم بر شفافیت محافظ صفحه و جلوه بصری آن تأثیر می‌گذارد. این مشکل هم ناشی از فرسایش سطح است که به دلیل شکست نور توسط لایه‌های نازک گلس‌های فرسوده ایجاد می‌شود. محافظ صفحه شیشه‌ای در صورت نامناسب بودن کیفیت مواد ساخت، چربی را به خود جلب می‌کند و این حقیقت هم می‌تواند دلیل ایجاد جلوه رنگین کمانی در سطح گلس شود. این همان پاسخیست به این سوال که چرا گلس سرامیکی هفت رنگ می‌شود.

عمر گلس گوشی چه قدر است؟

عمر گلس با درجه مقاومت در برابر سایش DEGREE OF WEAR RESISTANCE سنجیده می‌شود. برای اکثر کاربران این سوال مطرح می‌شود که گلس موبایل را هر چند وقت یک بار می‌بایست تعویض کرد؟ به طورکلی بسته به مدل محافظ صفحه عمر برخی از گلس‌ها را می‌توان بین ۱ تا ۳ ماه در نظر گرفت.
گوشی موبایل هم طول عمر مشخصی دارد و قرار نیست که همیشه بتوان از آن استفاده کرد. پس از مدتی زمان اثر خود را گذاشته و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد. علاوه‌براین، چسب AB پشت آن نیز با گذشت زمان به آرامی کارایی خود را از دست می‌دهد. بنابراین، حتی اگر بهترین محافظ صفحه‌نمایش را برای تلفن همراه خود خریداری کنید، توصیه می‌شود حداکثر هر شش ماه یکبار آن را تعویض کنید تا از ایمنی و محافظت گوشی خود اطمینان کامل داشته باشید؛ اما در مورد عمر گلس نانو مایع باید گفت که این قبیل گلس ها به سطح نمایشگر می‌چسبند و به مدت طولانی‌تری می‌توان از آنها استفاده کرد.

برای مشاهده قیمت گوشی هواوی در سایت ۱۹کالا کلیک کنید

ضخامت گلس گوشی یا محافظ گوشی

شاید زمانی که قصد خرید گلس را دارید ندانید که از نظر میزان ضخامت چه گلسی بهترین گلس هست. به همین دلیل شاخص ضخامت را نیز برای آن تعریف خواهیم کرد؛ به طور کلی، درجه‌های ۰.۲ میلی‌متر، ۰.۳ میلی متر، ۰.۴ میلی‌متر ضخامت زیادی به حساب می‌آید؛ اما به طور کلی می‌توان گفت که گلس‌های نازک‌تر بهتر هستند و کیفیت بهتری خواهند داشت. از طرفی مقاومت بهتری هم دارند. پس همیشه گلس‌هایی را مد نظر قرار دهید که کمتر از ۰.۲ میلی‌متر ضخامت داشته باشند.

برش گلس گوشی موبایل

برش گلس‌ها معمولاً سه نوع هستند:
لبه تخت: در واقع بدون کوچکترین انحنا و دقیقاً در اندازه نمایشگر برش داده می‌شود و سطح آن کاملاً مسطح و صاف است. گلس شیشه ای معمولی از این نوع برش استفاده می‌کنند.
لبه‌هایی با قوس ۲.۵D این نوع گلس اندکی حس نرم‌تر و صاف‌تری دارد. در واقع سطح آن صاف و تخت است ولی تفاوت آن با نوع معمولی در انحنای لبه‌های آن است.
لبه‌هایی با انحنای ۳D: در واقع از طریق دستگاه خمش و با گرما خم شده و برش داده می‌شود. لبه‌ها کاملاً منحنی است و زیبای خاصی دارد و بیشتر برای گوشی‌هایی استفاده می‌شود که نمایشگر های منحنی دارند. این سه نوع برش در واقع استانداردیست که برای لبه‌های نمایشگر استفاده می‌شود. به غیر از این سه مورد اگر اصطلاحاتی دیگری را دیدید بدانید که چیزی بیش از یک اغراق تبلیغاتی نیست.

در پایان باز هم خاطر نشان می‌کنیم که همه گلس‌ها بصورت عمده و بدون جعبه از چین صادر و معمولاً در دبی یا ایران بسته‌بندی می‌شوند، پس نام و یا برند بر روی پک نشان دهنده اورجینال و یا برند بودن گلس نیست.


چسب گلس گوشی چیست

در پاسخ به این سوال چسب گلس گوشی چیست باید گفت که یکی دیگر از مواردی که بعد از ضخامت بر کیفیت یک گلس تأثیر‌گذارست لایه چسب آن است. به طور کلی، چسب AB ضخیم‌تر همیشه عملکرد بهتری دارد، در حالی که کاربرد لایه پلاستیکی و QC برای محافظ صفحه مناسب نیست به این دلیل که این دو می‌توانند گرد و غبار و حباب بیشتری جذب کنند. در نظرداشته باشید زمان طولانی تعویض گلس و حباب می‌تواند باعث از کار افتادن چسب شود.

در هنگام خرید گلس گوشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید محافظ نمایشگر گوشی موبایل دارید بهترست این نکته را در ذهن داشته باشید که تمامی مدل های کپی شده از برندهای معتبر هستند که در کارخانه‌های کوچک چینی تولید می‌شوند و کیفیت متریال استفاده شده در آنها بسیار در کیفیت خروجی نهایی موثر است که متأسفانه به دلیل رقابت بالا و قیمت گلس، معمولاً کیفیت مناسبی ندارند. وقتی صحبت از کپی بودن به میان می‌آید این نکته را هم باید گوش زد کرد که مواد سازنده، مدل و حتی پک گلس‌ها کپی است.

احتمالا زمان خرید مثلا گلس سرامیکی، به شما گفته شود گلس سرامیکی از ۳۰ هزارتومان داریم تا مثلا ۸۰ هزارتومان. این تنها ترفند روان شناسی است، چون معمولاً خریدار حداقل حد متوسط به بالا را انتخاب می‌کند.اینجاست که برای گیر نیفتادن در این تله روانشانسی، شما سریعا باید بگویید: همان گلس ۳۰ هزار تومانی را لطف بفرمایید!

به این دلیل که احتمالا این همان گلس سرامیکی در بسته‌های متفاوت است، مگر اینکه خودتان واقعاً بتوانید تفاوت کیفیت گلس‌ های فروشنده را تشخیص دهید؛ چون مطمعناً استثناهایی نیز وجود دارد. حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان با وجود تمام مشکلاتی که گفته شد یک گلس با کیفیت را برای گوشی خود خریداری کرد؟

گلس گوشی خوب چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟

گلس برای محافظت از صفحه‌نمایش بسیار حیاتی است، اما نوع نامناسب آن هم می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. اگر قصد خرید گلس برای گوشی خود را دارید قبل از اینکه مدلی را مد نظر قرار دهید باید بدانید که در درجه اول صرف نظر از برند و یا موارد دیگر باید:

  • گلس باید شفافیت خوبی داشته باشد تا نمایشگر را تیره‌تر نشان ندهد و کیفیت تصویر تا جایی که می‌شود همانند زمانی باشد که گلس ندارد.
  • گلس باید اختلالی در تابش نور نمایشگر ایجاد نکند. گلسی که انتخاب می‌کنید نباید خوانش نمایشگر را در نور مستقیم روز مختل کند.
  • گلس خوب می‌بایست به خوبی از نمایشگر موبایل شما محافظت کند که همان هدف استفاده از گلس هاست.
  • برای ارائه حداکثر کارایی و زیبایی گلسی انتخاب کنید که لبه های نمایشگر را به خوبی پوشش دهد.

مواردی که اشاره شد مهمترین نکاتی است که هنگام خرید گلس باید به آنها توجه کنید؛ اما نحوه کاربرد و فیکس کردن گلس‌ها را هم نباید نادیده گرفت.

گلس مناسب برای گوشی های با صفحه خمیده

امروزه سازندگان موبایل برای جذابیت و ارگونومی بیشتر نمایشگر، گوشی‌ها را بیشتر انحنادار می‌سازند مدل‌های مختلف گوشی سامسونگ را می‌توان پیش رو در استفاده از این نوع طراحی‌ها دانست. همین امر شاید یکی از مشکلات استفاده از گلس‌ها را دو چندان کرده است

یکی از مشکلات استفاده از گلس های کپی و غیر برند است که هیچ وقت قالب دقیقی ندارند و چون قدرت چسبندگی آنها آنقدر بالا نیست، با یک اشاره ناخودآگاه ناخن یا فشار به کاور، گلس شروع به باز شدن از اطراف می‌کند و تنها راه حل این مشکل خرید گلس با کیفیت برند اصلی است. در نظر داشته باشید که اگر گوشی شما خمیدگی اطرافش کمتر باشد، دوام گلس‌تان بسیار بالاتر خواهد بود.

برای مشاهده قیمت گوشی سامسونگ موجود در سایت ۱۹کالا کلیک کنید
نتیجه کلی

گلس‌های امروزی تنوع بالایی در نوع ندارند و نام‌ها و پک‌های مختلف گلس‌ها چیزی جز ترفند‌های تجاری نیست، البته گلس‌های نانو قیمت نسبتاً بالاتری دارند، محافظ گوشی‌های جدید به دلیل خمیده بودن گوشی باید تمام صفحه باشند تا همزمان با محافظت از صفحه نمایش، زیبایی گوشی را هم حفظ کند، اما در هرصورت شکی نیست که گلس‌ها در محافظت از گوشی شما تاثیر بسیار بالایی دارند، ما به شما توصیه می‌کنیم که از آنجایی که قیمت این نوع کالای وارداتی بسیار اقتصادی است پس بابت خرید گلس زیاد هزینه نکنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

سوالات متداول

معایب نانو سرامیک گوشی چیست؟

گلس های سرامیکی یکی از متداول ترین گلس های شناخته شده در بازار ایران هستند که مزایا بسیاری زیادی دارند اما اگر بخواهید بدانید که معایب نانو سرامیک گوشی چیست می بایست گفت که ممکن است در برخی از گوشی ها بر عملکرد تاچ تاثیر گذار باشد اما ناگفته نماند که نوع تاچ نمایشگر هم در این مشکل دخیل است. گوشی های رده بالای میانرده و پرچمدار این مشکل را نخواهند داشت. برای اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید و با سایر معایب گلسی سرامیکی اشنا شوید.

گلس شیشه‌ای بهتر است یا سرامیکی ؟ کدام یک از این گلس ها کارایی و دوام بهتری خواهد داشت

گلسی های شیشه ای از آنجایی که انعطاف پذیر نیستند بر روی گوشی های مدرن کارایی لازم را ندارند؛ اما گلس های سرامیکی انعطاف پذیر بوده و لبه ها را بهتر پوشش می‌دهد. از طرفی مقاومت و طول عمر بالاتری نیز دارند.

چرا گلس سرامیکی هفت رنگ میشه ؟ دلیل نمایش رنگین کمانی در سطح گلس های سرامیکی چیست؟

چندین مورد در این مشکل دخیل است. یکی از متداول ترین آنها جذب چربی است. این مشکل هم ناشی از فرسایش سطح است که به دلیل شکست نور توسط لایه‌های نازک گلس‌های فرسوده ایجاد می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به مقاله مجله 19کالامگ مراجعه کنید.

مزایا و معایب گلس نانو مایع چیست؟ گلس های نانو مایع چه نوع گلس هایی هستند؟

این نوع گلس ها به شکل مایع بوده که بر سطح نمایشگر گوشی پخش شده سپس خشک می شود. به شدت مقاوم بوده و با نمایشگر یکی می‌شود بنابراین ضخامت بسیار کمی دارد و جذب نور به خوبی انجام می شود؛ اما در هنگام نصب می بایست جانب احتیاط رعایت شود به این دلیل که در صورتی که به اسپیکرها و بلندگو برخورد کند به این دو آسیب می‌رساند.

گلس UV چیست و مضرات گلس uv چیست؟ آیا استفاده از این نوع گلس ها تفاوت قابل توجهی نسبت به گلس های دیگر ایجاد خواهد کرد یا خیر؟

این گلس طوری ساخته شده که به خوبی تابش نور فرابنفش از سطح گوشی را خنثی کرده و مانع اسیب به چشم‌ها می‌شود. از جمله معایب گلس uv می‌‍توان گفت که ضخامت بیشتری نسبت به سایر گلس های گوشی دارند.

نوشته های مشابه

‫۴۵ نظرها

  1. درکل زیادهزینه کردن دلیل برمحکم بودن نیست چون واقعا قیمت واقعی گلس تیلی خیلی پایینتره ازچیزیه که میفروشن بهترینش بالادویست نیست

  2. سلام و عرض ادب . گفتم تجربم رو به اشتراک بگزارم . سه ماه قبل *** اکباتان سامسونگ اس ۲۱ pe گرفتم با صفحه نمایش بوف ۵۰۰ هزار تومن حساب کرد . تازه محافط کتابی گوشی رو هم ۲ ملیون حساب کرد که مثلا گوشی کاملا از صدمات احتمالی حفظ بشه . تا اینکه حدودا یک ماه پیش بدلیل بی دقتی از دستم افتاد روی زمین فروشگاه (با سطح پارکت لمینت) محافظ صفحه از وسط چند جا ترک برداشت ! موقع مراجعه علت رو کیفیت خوب صفحه نمایش محافظ بوف دکر کرد و این دفعه بوف مدل ۲۰۲۱ ۹H انداخت . از طرفی خاطر نشان کرد که گارانتی سامسونگ غیر از گلس بوف صفحه محافظ دیگه ای رو قبول نداره و این دفعه ۸۰۰ تومن آب خورد . تازه میگفت بدلیل اینکه وارد کننده اش هستن از جای دیگه ارزونتر میدن . حالا بماند که هر جای اینترنت سرچ کردم آدرس تولید کننده خارجی رو نتونستم پیدا کنم !. مو قع جستجو فقط بوف ایران میاد ، با نام هلدینگ ! دیروز میخواستم گوشی رو از رو میز میوه خوری که شاید پنجاه سانت هم با زمین فاصله نداره بر دارم گوشی لیز خورد به همراه قاب کیفی (محافظ کتابی) افتاد روی زمینی که پارکت ام دی اف با یک لایه یونولیت حباب دارکه زیرش کارشده بود ( برای بی صدا کردن پارکت) که بگم لیوان ایستاده از دست بچه یا بزرگسال از فاصله یک ونیم متری میافته نمیشکنه ! صفحه محافظ دوباره ترک برداشت !! حالا از دیروز دارم اینترنت رو میگردم دیگه متوجه شدم این برند (BUFF)با اون قیمت نجومی که روی مدلهاش میگذاره در کل فیکه و بس . وگرنه من سامسونگ اس ۸ داشتم محافظ ورق نایلونی یا همون برچسبی که میگفتن انداخته بودم هیچ مشکلی هم برا صفحه اش طی پنج سالی که داشتم ایجاد نشد . حالا میخواستم ببینم به نظر شما بهترین برند از بابت عملکرد پایدار و قیمت در حال حاضر چی هستش . سپاسگزارم

  3. آیا واقعا گلس جلو ضربه رو میگیره ؟ به نظرم صفحه گوشیهامون محکم تر هستش اگه قرار باشه ضربه به صفحه آسیب بزنه گلس هم باشه میزنه به نظرم پول الکی بخاطر ترسمون میدیم گوشیم ده بار از فاصله دو متری افتاد رو صفحه رو سرامیک چیزی نشد اگه گلس داشت حتما میشکست میگفتم اح گلس نذاشت گوشیم بشکنه !دامادمون گلسش از ارتفاع یه متری رو پله افتاد شکست خلاصه آیا گلس واقعاً جلو ضربه رو میگیره یا نه هزینه الکیه ؟ امروز سگ گوشی برادر خانمم گاز گرفت گلسش شکست گلس ۸۵۰ هزاری گوشی می ۱۱ آیا گلس نبود صفحه گوشیش میشکست ؟

    1. بله صدرصداگرهم نمیشکست این لایه لایهاست زخمیم میشه چیزمحمکمی میشه

    2. بله صدرصداگرهم نمیشکست این لایه حداقلی جلوخشومیگره یاهموشوک که به صفحه واردمیشه چندرصدنیروشومیگیره واسه اس ۲۳اولتراهیدروژنی گرفتم عالی بامبلغ ۲۰۰تومان

  4. سلام بنده برای شیائومی MI *11 در تاریخ۲۵/۱/۴۰۲ گلس انداختم ۸۵۰ از فروشگاه*** آیا قیمت همین هست یا گرون داده ؟ چرا باید آنقدر یه گلس گرون باشه ؟ مشکلی هم تو کیفیت و نمایشگر و اثر انگشت ندارم خیلی نرم و کل صفحه پوشش داده گارانتی و چیز تعویض ایناهم داره آیا ۸۵۰ درسته قیمت همینه ؟

    1. مشکل اول در وجدان ادماست بعد در درک و فهم و سواد مشتری که یه آدم کلاش چقدر بتونه سرکیسه اش کنه

  5. من که شخصا هیچ گلس خوبی نتونستم تهیه کنم با اینکه حساسیت زیادی هم داشتم
    سه مرتبه گلس iphone .13 رو عوض کردم رو اولی یک نقطه مشکی بود رو خود گلس رو دومی هم یک نقطه ریز مشکی و فکر میکردم ب دلیل اینه که زیر ۱۰۰ گرفتمشون یک ۲۵۰ هزار تومنی هم خریدم بازم همین طوری بود
    گلس گوشی سامسونگ m.32 هم دو مرتبه عوض کردم دفعه اول یک چیزی انگار رو گلس بود شبیه حباب اما دقیقا حباب هم نبود و یک چیز عجیب غریب بود و دفعه دوم چیزی شبیه به پرز زیر گلس بود پرز نبود اما انگار جزوی از خود گلس بود
    خلاصه من با ۵ ۶ مرتبه عوض کردن هیچ چیز بی نقصی نتونستم پیدا کنم مغازه دار ها هم فقط خودشون از خودشون تعریف میکنن و قصد سرکیسه کردن دارن و کالاهای همشون هم یکی از یکی بی کیفیت تر تنها چیزی ک دارن ادعا هست .

  6. شما فکر کنم خودت گلس فروشی که حرف از ۳ ماه و حداکثر ۶ ماه عمر گلس می زنی! گلس من ۶ سال بدون کوچکترین افت کیفیتی داره کار می کنه و همین چند روز پیش رو سرامیک افتاد و نذاشت صفحه نمایشم چیزیش بشه

    1. سلام من poco .x4. gt خریدم داخل جعبه گلس نبود فروشنده یه گلس انداخت روش اما کیفیت صفحه نمایشمو خراب کرده تو نور سفید حالت برفکی نشون میده لطفاً بهم بگین چه گلسی بزارم روش که کیفیت خراب نکنه

  7. سلام. مطالب شما مفید بود . من یک هفته ای هست که گوشی pocox4poroگرفتم. داخل کارتن ی گلس بود که فروشنده روی گوشی نصب کرد.امروز متوجه شدم که رنگ های روی نمایشگر و رنگ عکس های که میگیرم. با رنگ اصلی تفاوت زیاد داره.دوستان میگن که بخاطر گلس می‌تونه باشه.ایا تغییر رنگ می‌تونه از گلس باشه؟متشکرم

    1. سلام
      در صورتی که گلس نامرغوب باشد روی ارائه رنگ و روشنایی نیز تاثیر می‌گذارد

  8. سلام و خسته نباشید خیلی خیلی ممنون بابت مطالب مفیدتون. من دیروز یه گوشی خریدم و واقعا مونده بودم چه نوع کلسی بندازم رو گوشیم ولی الان که مقاله شما رو خوندم تونستم به یه نتیجه ای برسم. بازم تشکر میکنم از زحماتتون بابت جمع آوری این اطلاعات مفید

  9. سلام.شیائومی ۱۱تی پرو خریدم یک محافظ داشت آن را فروشنده جدا کرد و گلس نصب کرد.اون محافظ کارخانه ای چه نوع محافظی هست? این گلس جدید یک کم تو تاچ صفحه تاثیر گذاشته.آیا کار اشتباهی انجام داده گلس جایگزین اون محافظ کرده.ممنون از شما

    1. نه دوست عزیز اون برچسب هست نه گلس معمولا شرکت ها گلس رو روی گوشی نمی ذارن

  10. سلام خسته نباشید
    من گلس uv انداختم روی گوشیم بعد ازینک انداختم اثر انگشت کار نمیکنه دیگه
    این مشکل از کجا میتونه باشه
    ممنون
    S21 ultra

  11. سلام و خسته نباشید خدمت عوامل محترم سایت ۱۹ کالا
    آیا گلس نانو جدا میشه؟

  12. سلام و خسته نباشید خدمت عوامل محترم سایت ۱۹ کالا.
    آیا گلس نانو از گوشی جدا می‌شود؟؟

    1. گلس شما از چه نوعی هست خواهشا برام پیام کنید خدا خیرت بده *** ممنون

  13. سلام، من سه ساله A10 دارم. همون موقع گلس انداختم روش، هالا ۲ الی ۳ ماه هست که یه هو یه گوشش میشکنه و ترک بر میداره. عادیه بعد ۳ سال!؟

  14. با سلام
    اگر گلس انعطاف پذیر باشه ممکنه درمقابل خط و خش محافظت کنه اما ضربه به صفحه نمایش منتقل میشه و باعث آسیب میشه.
    فیزیک اینو میگه.
    گلسی که صفحه نمایش گوشی رو در مقابل ضربه حفظ میکنه چیه؟؟
    ممنون از توجه.

    1. سلام خسته نباشید من یک گلس مات خریدم ولی آلان روی آن خط هایی مشاهده می‌شود دلیل این چیست

  15. خیلی ممنون بابت تایمی که گذاشتید و این اطلاعات را گرداوری کردید، بسیار مفید بود.

      1. سلام بسیار ممنون از مطالب مفیدتون یک سوال من گوشی Poco X3 pro دارم ولی گلسش اومده روی دوربین سلفی میخواستم بدونم اگه گلس روی دوربین سلفی بیاد کیفیت عکس سلفی کم میشه؟!

      2. سلام بسیار ممنون از مطالب مفیدتون اگه گلس روی دوربین سلفی بیاد کیفیت عکس سلفی کم میشه؟!
        برای Poco X3 pro

        1. بستگی به جنس گلس داره اگر کیفیت خوبی داشته باشه نه دوست عزیز

  16. سلام گلس نانو بهتره یا گلس شیشه ای؟
    برای پوکو ایکس ۳ ان اف سی میخوام

    1. یک صفحه کامل راجع به همین مورد توضیحات نوشتن تازه میپرسی کدوم بهتره؟!

    1. با سلام میتونید مقاله تاریخچه کورنینگ گلس همین مجله رو مطالعه کنید

      1. سلام. من گوشی شیایومی خریدم و بصورت پیشفرض یک گلس تمیز روی گوشی بود. آیا این گلس به درد نمی خورد و باید یک گلس دیگر نصب کنم؟

          1. سلام خسته نباشید گوشی من a22و گلس انداختم روش دوتا حاله دایره رو گلس هست حباب نیست حاله دایره هستش می شه کمکم کنید بگید علتش چیه

  17. سلام من گوشی شیامی نوت ۸ را خریداری کرده ام و بعد که رفتم گلس نصب کنم گلسی با قیمت ۴۰۰۰۰تومان برداشت. بعد کمی اسپری زد روی گوشی و شال کشید و گارد را سابوند و… اما وقتی اومدم بیرون شب که شد زیر نور لامپ یک چیزایی دیدم شبیه حباب بود اما حباب نبود انگار که آب اون زیر گیر کرده این چی می تونه باشه ؟غیر اون در صفحه های سفید برفکی دیده میشه انگار که صفحه تار شده داخل همه ی صفحه ها هست اما فقط جاهای سفید دیده میشه
    ؟ جنس گلس هم اطلاعی ندارم …….لطفاً راهنمایی کنید

  18. سلام وقت بخیر،ببخشید،محافظ صفحه ضد اشعه برا گوشی نوکیا ۷.۳ کی موجود میشه با تشکر

    1. با سلام
      مشخص نیست ولی به محض اینکه این نوع محصولات رو بخواهیم موجود کنیم در اینستاگرام اعلام خواهیم کرد

  19. من گوشیمو خریدم همونجا هم برام گلس انداختن اول حدود سیصد تومن پول گرفتن گفتن نانو ریختن از کجا بفهمم راست میگه دوم اینکه گلس مات گذاشته با ناخون میتونم برش دارم طبیعیه یا جنسش بده بعد من گوشیم ردمی۹ هست و از بالا و پایین از گوشیم کوچیک تره عوضش کنم؟

  20. واقعا ممنون‌ که بی پرده‌گفتید عکس بقیه سایتها که اون‌گلسی که خودشون دارن میخان بفروشن ازش تعریف میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن