خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایل

ترفندهایی برای برطرف کردن مشکل کندی گوشی های سامسونگ

گوشی های سامسونگ، صرف نظر از قیمت، دستگا‌های قدرتمندی هستند ولی حتی بهترین‌ها هم در همه‌ی شرایط بی‌نقص عمل نمی‌کند. وقتی گوشی سامسونگ شما پا به سن می‌گذارد، کم‌کم شروع به کند شدن می‌کند. اگر گوشی نوت یا گلکسی S شما هر از گاهی کند می‌شود، را‌ه‌های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد، در اینجا به ترفندهایی برای برطرف کردن مشکل پرچمداران سامسونگ اشاره خواهیم کرد.

 

اولین قدم رفع مشکل این گوشی های سامسونگ ری استارت کردن است:

گاهی اوقات ما آنقدر درگیر حل مشکل می‌شویم و آن را پیچیده میبینیم که از ابتدایی‌ترین روش‌ها غافل می‌شویم. بله! ری‌استارت کردن و یا همان خاموش و روشن کردن آن اولین تجویز برای مشکلات عملکردی گوشی های سامسونگ به حساب می‌آید.

انتظار می‌رود نرم‌افزار و برنامه‌ها همیشه به خوبی کار کنند، اما گاهی اوقات این اتفاق نمی‌افتد. از طرفی دیگر، حتی اگر مجبور باشید راه‌های دیگر را برای حل مشکل گوشی‌تان امتحان کنید، ری‌استارت کردن را فراموش نکنید. ری‌استارت گوشی موبایل و سپس تشخیص مشکل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با این کار حداقل از دست یک سری کدهای ناخواسته راحت می‌شوید و می‌توانید مشکل واقعی را پیدا کنید.

برای ری‌استارت کردن گوشی های سامسونگ دکمه‌ی پاور را برای ۲ ثانیه فشار دهید و سپس “restart” را انتخاب کنید. در صورتی که بیکسبی گوشی سامسونگ‌تان روشن است، می‌توانید دکمه پاور و کم کردن صدا را همزمان به مدت ۲ ثانیه فشار دهید.

 

ری استارت کردن

نحوه  ری‌استارت کردن گوشی سامسونگ

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۶۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

 

برنامه‌های پرمصرف؛ دومین دلیل کندی گوشی‌های سامسونگ :

در بیشتر مواقع، عملکرد بد گوشی و کندی گوشی‌های سامسونگ به یک و یا چند برنامه بر می‌گردد. معمولاً اگر برنامه‌ای مشکل ساز شود و باعث کند شدن گوشی شما شود، مصرف باتری آن نیز بالا می‌رود. بنابراین، با بررسی میزان مصرف باتری سرنخ‌هایی از علت مشکل بدست می‌آورید. می‌توانید مصرف باتری خود را از قسمت  Setting> device care> battery> battery usage  بررسی کنید. بهتر است در پایان روز این بررسی را انجام دهید تا اطلاعات بصورت کامل به شما نشان داده شود.

وقتی مصرف یک روز باتری خود را چک می‌کنید، هیچ برنامه‌ای نباید مقدار قابل‌توجهی باتری مصرف کرده باشد؛ مگر برنامه‌های خاص که مصرف باتری زیاد برای آن‌ها معقول به نظر می‌رسد؛ مثل بازی‌های ۳D و پخش رسانه. میزان مصرف باتری برای سایر برنامه‌ها حدود ۱ تا ۵% است. اگر برنامه‌ای بیشتر از این میزان باتری مصرف کرد، دلیل آن را جست‌و‌جو کنید. همچنین اگر برنامه‌ای را که اخیراً باز نکرده‌اید را در این لیست مشاهده کردید باید حواس خود را جمع کنید؛ معمولاً برنامه‌هایی که در پس زمینه گوشی اجرا می‌شوند مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

 

در گوشی ‌های سامسونگ جدیدتر که رابط کاربری UI 2 روی آن‌ها اجرا می‌شود، حتی مصرف باتری روزهای قبل نیز به شما نشان داده می‌شود. پس اگر مشکلی ایجاد شد که به اپلیکیشن خاصی ربط داشت، برای اطمینان مصرف باتری روزهای قبل آن برنامه را نیز بررسی کنید تا متوجه شوید آیا یک مشکل پایدار است و یا مربوط به کاری که آن روز انجام دادید می‌شود.

برنامه‌هایی پر مصرف

برنامه‌های پرمصرف را بررسی کنید

به مصرف رم یا حافظه نگاه کنید:

مثل چک کردن مصرف باتری، شما می‌توانید میزان فضایی که هر برنامه در این گوشی های سامسونگ اشغال می‌کند را نیز ببینید. مصرف بالای حافظه ممکن است نشانگر یک برنامه‌ بد باشد. زمانی که یک برنامه داشتید که فضای بسیار زیادی را اشغال کرده، می‌تواند باعث کند شدن گوشی شما شود، زیرا بقیه سیستم مجبور است برای اینکه فضای کافی برای انجام عملکرد‌های خود داشته باشد تلاش زیادی کند:

 

به قسمت  Setting بروید و از device care گزینه memory را انتخاب کنید.

 

میزان مصرف حافظه را به تفکیک مشاهده خواهید کرد، اما نباید سریع نگران شوید. اولین چیزی که در این قبیل گوشی های سامسونگ باید به آن نگاه کنید میزان حافظه آزاد است. اگر بیش از ۱ گیگابایت حافظه خالی داشته باشید، هیچ کاری لازم نیست انجام دهید. تنها در صورتی که برنامه‌ای مشاهده کردید که اخیراً از آن استفاده نکرده‌اید ولی حافظه زیادی را اشغال کرده می‌توانید مانند بحثی که در مورد باتری‌ها کردیم عمل کنید و آن را Force stop  کنید.

وضوح صفحه نمایش خود را کاهش دهید:

گوشی ‌های سامسونگ به رزولوشن فوق‌العاده بالای صفحه نمایششان معروفند. در حالی که گوشی‌های جدید سامسونگ قادرند هر وظیفه را در بالاترین حد رزولوشن اجرا کنند، اما با گذشت زمان و افزایش تعداد برنامه‌ها از نظر سخت‌افزاری ممکن است مثل روز اول نباشند. هر چقدر که رزولوشن صفحه نمایش بالاتر باشد، کار پردازنده برای نمایش همه‌ی گرافیک‌ها روی صفحه نمایش سخت‌تر می‌شود. بنابراین، با کاهش رزولوشن کار خود را راحت‌تر کرده و سرعت گوشی را ارتقا دهید:

به setting بروید، از گزینه display ،screen resolution را انتخاب کنید.

 

بصورت پیش‌فرض، گوشی‌های سامسونگ به خاطر عملکرد و عمر باتری از بالاترین رزولوشن خود استفاده نمی‌کنند. اما می‌توانید خودتان آن را افزایش دهید. در گوشی‌های جدید سامسونگ گزینه‌های HD+, +FHD و +QHD که نشانگر کیفیت و رزولوشن صفحه نمایش است به چشم می‌خورد.

چیز خوبی که در مورد نمایشگر گوشی ‌های سامسونگ وجود دارد این است که شما تفاوت چندانی بین وضوح تصویری+QHD و کیفیت پایین‌تر آن یعنی +FHD مشاهده نمی‌کنید. در رزولوشن‌های پایین‌تر هم صفحه نمایش از تراکم پیکسلی خوبی برخوردار است، حتی بسته به بینایی شما ممکن است تفاوت رزولوشن+HD را در برخی گوشی‌ها متوجه نشوید.

رزولوشن صفحه نمایش را کاهش دهید

رزولوشن صفحه نمایش را کاهش دهید

برنامه‌های بلا استفاده را uninstall و یا  disable کنید:

زمانی که به دنبال علت کندی گوشی ‌های سامسونگ هستید، ممکن است به یک برنامه مشکوک شوید؛ اگر تعداد برنامه‌های نصب شده روی گوشیتان زیاد باشد، سردر گم می‌شوید! اغلب مشکل از برنامه‌ای است که زیاد از آن استفاده نمی‌کنید ولی به هر دلیلی نصب شده ، پس، برای اینکه کارتان را ساده کنید برنامه‌هایی که به آن نیاز ندارید را حذف کنید:

 

برای دیدن لیست کامل برنامه‌ها به قسمت setting و سپس به apps بروید. روی گزینه menu button در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و در گزینه  sort by مورد  last used را انتخاب کنید.

 

با این کار برنامه‌هایی که کمتر استفاده کردید در قسمت پایین لیست به شما نشان داده می‌شوند. اگر برنامه‌ای را موقتاً لازم نداشتید ولی احساس می‌کنید که در آینده به آن نیاز پیدا می‌کنید، می‌توانید آن را  disable کنید. با این کار حافظه گوشی های سامسونگ خالی می‌شود و هر وقت که دوباره خواستید می‌توانید آن برنامه را نصب کنید و اطلاعات آن را برگردانید.

به تنظیمات پیش‌فرض برگردید:

اگر نتوانستید علت کندی گوشی های سامسونگ را در برنامه‌ها جست و جو کنید، تنظیمات گوشی را به حالت اول برگردانید. با این کار تمام تغیراتی که به خاطر امنیت، زبان و حساب‌ها روی گوشی تان انجام دادید مثل روز اول می‌شود:

 

به این منظور، به setting بروید، از general management گزینه reset را انتخاب کرده و سپس روی  reset settings ضربه بزنید. با تغییر تنظیمات هیچ برنامه یا اطلاعاتی از گوشی شما پاک نمی‌شود.

 

تنظیمات پیش فرض

 تنظیمات پیش‌فرض سامسونگ

بازگشت به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری):

وقتی هیچ کدام از کارهای بالا جواب نداد، آخرین کاری که می‌توانید انجام دهید ریست فکتوریست. با ریست کردن گوشی های سامسونگ تمام برنامه‌ها، اطلاعات و شخصی‌سازی‌ها پاک می‌شوند. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که از همه‌ی اطلاعات گوشی‌تان back up گرفته‌اید.

بعد از بک آپ گرفتن به  reset settings بروید و factory data reset را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که اطلاعات حساب و حتی همه‌ی پسوردهای ذخیره شده روی گوشی‌تان پاک می‌شوند؛ پس قبل از ریست فکتوری آن‌ها را در جایی یادداشت کنید. احتمالاً قبل از ریست کردن گوشی سامسونگ از شما پسورد حساب گوشی سامسونگ‌تان را می‌خواهد و بعد از آن بصورت اتوماتیک ریست می‌شود. این کار چند دقیقه طول می‌کشد و بعد از آن گوشی شما مثل روز اولش می‌شود!

بازگشت به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری)

بازگشت به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری)

 

آیا شما تجربه کندی گوشی ‌های سامسونگ را داشته‌اید؟ آیا راهکار دیگری به لیست ما اضافه می‌کنید؟ نظرات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: androidcentral

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

سوالات متداول

چرا گوشی سامسونگ من کند شده است؟

گاهی کند شدن گوشی‌های سامسونگ ناشی از مشکلات پیش پا افتاده‌ای است که به سادگی و بدون نیاز به تخصص خاصی، قابل حل است، برای مثال در بیشتر مواقع تنها با یک بار ری استارت کردن، مشکل حل می‌شود و شما در این مقاله با ترفندهای بیشتری برای برطرف شدن کندی گوشی سامسونگ آشنا می‌شوید.

آیا دلیل کند شدن گوشی سامسونگ رزولوشن بالای نمایشگر آن است؟

بله، زیرا هر چقدر که رزولوشن صفحه نمایش بالاتر باشد، کار پردازنده برای نمایش همه‌ی گرافیک‌ها روی صفحه نمایش سخت‌تر می‌شود. بنابراین، با کاهش رزولوشن می‌توانید سرعت گوشی را ارتقا دهید و از کند شدن آن جلوگیری کنید.

تمام موارد گفته شده در مقاله را انجام دادم، اما هنوز گوشی کند است! چاره چیست؟

اگر نتوانستید علت کندی گوشی های سامسونگ را در برنامه‌ها جست و جو کنید، تنظیمات گوشی را به حالت کارخانه برگردانید و گوشی را ریست فکتوری کنید.

نوشته های مشابه

‫۸ نظرها

  1. من موقع نیتی گوشیم رو روشن میکنم کار کردی گوشیم کند میشه .میشه بگین دلیلش چیه.

    1. میتونید دولوپر آپشن رو فعال کنید و از این قسمت انیمیشن های گوشی رو محدود کنید

  2. سلام برای گوشی سامسونگ j62018 چطوری تنظیم نور صفحه خودکار فعال کنم؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن