خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایل

چطور بفهمیم گوشیمون هک شده ؟آیا کد لغو هک گوشی وجود دارد؟

آیا در گوشیتان اتفاق‌های غیر معمول رخ می‌دهد؟ مثلاً به منوی برنامه‌ها می‌روید و در آنجا اپلیکیشن تازه‌ای می‌بینید؟ بی‌دلیل حجم اینترنتتان تمام می‌شود؟ اگر نگران هک شدن گوشی خود هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا بررسی کنیم که آیا این اتفاق برایتان رخ داده یا خیر و اگر با این چالش روبرو شده‌اید چه کاری از دستتان ساخته است…

هک شدن گوشی

هک شدن گوشی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد یا حتی گاهی اوقات سیستمی بزرگ‌تر بخواهد، اطلاعات شخص یا سازمانی دیگر را بدون آنکه کسی متوجه شود سرقت کند. تعجب نکنید که بگوییم گوشی‌های هوشمند یکی از دستگاه‌های مستعد برای هک شدن هستند.

با اینکه کمپانی‌های تولید‌کننده گوشی روز‌به‌روز امنیت دستگاه‌ها را بالاتر می‌برند، اما هنوز هم هیچ دستگاهی از این نظر کامل نیست. رخ دادن اتفاق‌های نامعقول پشت سر هم باعث می‌شود که بپرسیم چگونه از تنظیمات گوشی بفهمیم هک شدیم یا اصلاً گوشی من هک شده و اگر اینگونه است باید چه کاری انجام دهم؟

برای استعلام هک گوشی فعلاً اولین کاری که باید انجام دهید اینست که آموزش ببینید چه اتفاق‌هایی نشان از رخ دادن این اتفاق است. ممکنست بعد از این مقاله به این نتیجه برسید که دستگاهتان تنها دچار نقص فنی شده و با سرزدن به یک تعمیرکار می‌توانید آن را برطرف کنید یا اینکه بعد از خواندن علائم بپرسید چگونه گوشی هک شده را نجات دهیم؟! اگر مورد دومی اتفاق افتاد که امیدواریم اینگونه نباشد، خونسردی خود را حفظ کرده و به فکر برطرف کردن آن باشید. چراکه در ادامه به شما خواهیم گفت چه کنید تا شر هکر را از سر خود دور کنید.

اگرچه گران‌ترین مدل‌ گوشی هم می‌تواند در معرض هک شدن قرار بگیرد، اما باید محصولی داشته باشید که از قفل کردن برنامه‌ها و حتی به روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی پشتیبانی کند تا دستگاهتان ایمن‌تر شود. اگر گوشیتان قدیمیست می‌توانید قیمت گوشی محصولات جدید در صفحه مربوطه را ببینید و بر اساس نیاز و سلیقه یک مدل جدید را انتخاب کنید. بدین منظور توجه داشته باشید که بهترست محصول انتخابیتان از حسگر اثر انگشت و موارد امنیتی این چنینی پشتیبانی کند.

کد لغو هک گوشی

علائم هک شدن گوشی

برای شناسایی این مسئله، کد فهمیدن هک شدن گوشی طراحی نشده و حتی ممکنست با زدن کدهای اشتباه دستگاه خود را بیشتر در معرض تهدید قرار دهید. ما علائمی که کاربران در گوشی هک شده خود مشاهده کردند را در این بخش گردآوری کرده‌ایم. اگر یکی از علامت‌های زیر یا حتی چند مورد از آنها را در گوشی خود می‌بینید، احتمال اینکه هک شده باشید، بالاست که در این صورت باید سریعاً برای رفع این مشکل اقدام کنید. مواردی که در ادامه نام می‌بریم به عنوان نشانه های هک شدن گوشی سامسونگ با شیائومی، آیفون و هواوی و هر برند دیگری یکیست.

البته اگر هنوز گوشیتان هک نشده و فعلاً در این مورد تهدید شده‌اید، می‌توانید در مقاله جلوگیری از هک گوشی تمام کارهایی که باید انجام دهید را مطالعه کنید تا احتمال رخ دادن این اتفاق را به حداقل برسانید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

مصرف بیش از حد اینترنت در چند مدت اخیر

قبل از اینکه در مورد این مسئله قضاوت کنید، اول بیایید یک نکته را بررسی کنیم. این روزها مصرف اینترنت همه اعضای خانواده حتی افراد مسن هم بالا رفته، به خصوص اینکه اگر از وی.پی.ان استفاه کنیم یا اینکه به صورت آنلاین بازی کنیم و فیلم ببینیم. پس اگر همیشه مصرف اینترنتتان بالا بوده و خودتان دلیل آن را می‌دانید این مورد نمی‌تواند شما را به پاسخ این سوال که چطور بفهمیم گوشیمون هک شده برساند.

روی سخن ما با کسانیست که متوجه شده‌اند مصرف اینترنتشان بدون اینکه روند زندگی خود را تغییر دهند، بی‌دلیل چند برابر شده است. مثلاً ماه قبل با ۲.۵ گیگابایت حجم، کار خود را انجام می‌دادند، اما این ماه با اینکه همچنان کارهای گذشته را انجام دادند، حدود ۱۰ گیگابایت و بیشتر دیتا مصرف کردند. این اتفاق در بیشتر مواقع خبر از وجود بدافزار می‌دهد که حجم بالایی از اینترنت را برای مصرف خود استفاده می‌کند. البته قبل از گشتن به دنبال برنامه ای برای فهمیدن هک شدن گوشی باشید بررسی کنید که اینترنتتان براساس تعرفه آزاد حساب نشده باشد.

کد فهمیدن هک شدن گوشی

دیدن اعلان‌های عجیب

گاهی ممکنست، خودتان در برخی از سایت‌ها این اجازه را داده باشید تا برای شما اعلان‌های جدید بفرستند و این نشان از هک شدن گوشی نیست، منظور ما از دیدن اعلان‌های عجیب، همه برنامه‌هاست. اگر بی‌دلیل احساس می‌کنید یک سری اعلان‌ها رد و بدل می‌شود و متوجه مورد مشکوکی شدید، حتماً این مسئله را پیگیری کنید.

اپلیکیشن‌های ناشناس

“اخیراً در گوشی خود برنامه‌های جدیدی را دیده‌ام که اصلاً آنها را نمیشناختم.” این گفته‌ایست که کاربران را به این سؤال می‌رساند که چجوری بفهمیم گوشیمون هک شده و آیا این اتفاق مورد مشکوکیست و باید آن را پیگیری کنیم یا خیر؟

در پاسخ باید گفت که به هیچ عنوان خود گوشی نمی‌تواند اپلیکیشن جدیدی نصب کند، مگر در آپدیت جدید نرم افزار، شرکت موبایل یک برنامه جدید را به سیستم عامل خود اضافه کند که مورد دوم تنها بلافاصله بعد از به‌روزرسانی گوشی اتفاق می‌افتد.

مثلاً این مورد در صورتی می‌تواند یکی از نشانه های هک شدن گوشی سامسونگ نباشد که کاربر بعد از نصب نسخه جدید OneUI یک برنامه جدید و کاربردی را ببیند که خود سامسونگ وعده آن را داده بوده است، اما اگر احساس می‌کنید در منوی برنامه‌هایتان عناوینی قرار گرفته که تابحال اسم آنها هم به گوشتان نخورده احتمال قریب به یقین هک شدید.

بی‌خبری از تماس‌های گرفته شده

در تاریخچه این اپلیکیشن تماس‌هایی هستند که روحتان از آنها بی‌خبر است! این یکی از نشانه‌های هک شدن گوشی است که باید تاریخچه تماس‌هایتان را چک کنید. اگر اینگونه بود نیازی به گشتن به دنبال کد لغو هک گوشی ندارید، در ادامه به شما خواهیم گفت که چه کنید.

عکس هک شدن گوشی

خالی شدن سریع شارژ باتری سالم

اول از همه سلامت باتری دستگاهتان را چک کنید، هم می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید و هم به مغازه‌های معتبر سر بزنید. اگر باتری مشکلی ندارد، آزمایش زیر را انجام دهید:

  • سه روز متوالی بعد از انجام کارهایتان اینترنت و وی.پی.ان خود را خاموش کرده و سپس آن را بی‌استفاده رها کنید.
  • شب‌ها موقع خواب، GPS، وای فای و هر چیزی که انرژی مصرف می‌کند را خاموش کنید.

اگر این کارها را انجام دادید و شارژ زود خالی شد، احتمالاً هکر گاهی اوقات گوشیتان را بکار می‌کشد.

چگونه از تنظیمات گوشی بفهمیم هک شدیم

حتی چک کردن از طریق تنظیمات هم می‌تواند ما را به رفع هک گوشی شیائومی و هر برند دیگری برساند. اگر می‌پرسید که از طریق تنظیمات چطور بفهمم گوشیم هک شده می‌توانید دو مرحله زیر را هم امتحان کنید:

  • از تنظیمات گوشی به بخش باتری بروید و ببینید که بیشترین مصرف آن مربوط به کدام اپلیکیشن می‌شود. آیا مورد مشکوکی دیده‌اید؟

چگونه از تنظیمات گوشی بفهمیم هک شدیم

  • همچنین می‌توانید در تنظیمات گوشیتان به بخش داده‌ها بروید و ببینید حجم بیشتر آن برای کدام برنامه‌ها استفاده می‌شود.

چطور بفهمیم گوشیمون هک شده

پاکسازی گوشی هک شده

در بیشتر فیلم‌های پلیسی داستان هک شدن بسیار خطرناک نشان داده می‌شود، اما در دنیای واقعی اگر این اتفاق برای گوشی‌ها بیفتد، آنقدر دلهره‌آور نیست؛ چراکه کاربر به راحتی می‌تواند این مشکل را برطرف سازد. فرض کنیم گوشی شما هک شده، چکاری از عهده‌تان ساخته است؟ آیا باید از کد لغو هک گوشی استفاده کنید؟ در این راهنمایی هدف ما پاسخ به اینگونه سؤالات است.

اطلاع رسانی کنید

اگر به هک شدن گوشی مشکوکید، در ابتدا از شما می‌خواهیم که به مخاطبین گوشی خود سریعاً اطلاع دهید؛ چون ممکنست هکر شروع به ارسال لینک به این اشخاص کند و آنها به اعتماد شما بر روی آنها کلیک کنند و اتفاقی که نباید، رخ دهد. اگر به نظرتان حساب‌های بانکی یا موارد مهم دیگرتان هم در معرض تهدید هستند، حتماً به ارائه‌دهنده خدمات مربوطه اطلاع دهید.

برنامه ای برای فهمیدن هک شدن گوشی

استفاده از آنتی‌ویروس یکی از بهترین راه‌هاییست که هم می‌تواند هک شدن گوشی را تشخیص دهد و هم اینکه جلوی رخ دادن این مسئله را بگیرد. وقتی آنتی‌ویروس بدافزاری را تشخیص دهد، اپلیکیشن‌های دیگر را از خطر دور می‌سازد. برای این کار این نوع نرم‌افزار همیشه باید بر روی بک گراند در حال اجرا باشد.

آنتی‌ویروس‌ها بر اساس یک سری اطلاعات، می‌توانند تشخیص دهند که فردی قصد دارد از راه دور دستگاه شما را کنترل کند. البته این روش همیشه هم نمی‌تواند پاسخگو باشد. به عنوان مثال فرض کنید که خودتان یک اپلیکیشن غیرقانونی و کاملاً مخرب نصب کرده باشید که به هکر اجازه کنترل از راه دور دستگاه را بدهد. در این شرایط برای پاکسازی گوشی هک شده باید کاری فراتر از نصب آنتی‌ویروس انجام دهید.

تغییر پسورد

بعد از هک شدن، اولین بخشی که در معرض خطر قرار می‌گیرد، پسوردهایتان است. سریعاً تمام پسوردهای خود را تغییر دهید. در این حالت به دنبال کد ضد هک گوشی سامسونگ یا هر برندی نباشید، تنها کافیست پسوردهای قدرتمند بسازید.

پاک کردن اپلیکیشن‌های  مشکوک

اپلیکیشن مشکوک را پاک کنید. همیشه و همه جا گفته‌ایم که برنامه‌های گوشی خود را از مارکت‌های معتبر دانلود کنید. مارکت مطمئن برای اندرویدی‌ها، پلی استور و برای کاربران آیفون، اپ استور است. اگر از اپلیکیشن‌های شخص ثالثی برنامه‌ای را دانلود کرده‌اید و بعد از آن اتفاق‌های نامعقول رخ داده، سریعاً آنها را پاک کنید.

البته قبل از آن به بخش مجوزهای تنظیمات بروید و ببینید که آن برنامه به کدام بخش‌ها دسترسی داشته و اگر آن اپلیکیشن رمزی داشت، تغییرش دهید، چون ممکنست بعداً دوباره هک شوید و با چالش چجوری بفهمم گوشیم هک شده مواجه شوید.

ریست فکتوری کنید

اگر تمام کارهایی که گفتیم را انجام دادید و همچنان مطمئنید که شخص دیگری کنترل دستگاهتان را در دست گرفته و به هک گوشی آیفون یا اندروید مشکوکید، آخرین راه پیش رویتان ریست فکتوری کردن است.

در ابتدا اطلاعات مهم خود را در دستگاه دیگری نگه دارید یا از آنها بکاپ بگیرید و سپس گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. تنها نکته‌ای که باید بدانید اینست که بعد از این کار، تمام اطلاعات گوشیتان پاک خواهند شد. البته برای اپلیکیشن‌ها نسخه بکاپ تهیه نکنید، به خصوص اگر دلیل این کارتان حذف کردن بدافزارهاست.

استعلام هک گوشی

اگر گوشی موبایل شما گم یا دزدیده شود، می‌توانید با ردیابی گوشی گم و یا دزدیده شده دستگاه خود را پیدا کنید. این مسئله با دزدیده شدن اطلاعات که در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم فرق می‌کند.

راه‌های هک گوشی

باید گفت که روش‌های زیادی برای هک کردن گوشی وجود دارد. برخی از این روش‌ها حتی به دانش زیادی در زمینه فناوری هم نیاز ندارند. در ادامه به این روش‌ها اشاره خواهیم کرد. شاید با همین موارد هم بتوانید علت و راه‌حل از بین بردن هک گوشی شیائومی و مدل‌های دیگر را پیدا کنید.

حمله از طریق انتقال اطلاعات از سیم کارت

با استفاده از این روش، هکر‌ها می‌توانند شماره تلفن شما را به سیم کارت خود منتقل کرده و حساب‌های شما را در اختیار خود بگیرند.

برنامه جاسوسی

برنامه‌های جاسوسی اطلاعات شما را جمع‌آوری می‌کنند. برخی از برنامه‌های جاسوسی به راحتی قابل استفاده هستند و می‌توانند توسط شخصی بدون دانش فنی در زمینه فناوری اطلاعات استفاده شوند. این برنامه‌ها امکان کنترل فعالیت‌های گوشی شما را از راه دور فراهم می‌کنند. البته ناگفته نماند که شخص می‌تواند با دسترسی مستقیم به گوشی شما، چنین برنامه‌ای را نصب کند. در مواقع این چنینی دانلود برنامه ضد هک گوشی سامسونگ یا برای هر برند دیگری، می‌تواند کمکتان کند.

شبکه‌های عمومی اینترنت

ممکن است گوشی شما از طریق شبکه‌های Wi-Fi عمومی یا ایستگاه‌های شارژ، یک نرم‌افزار مخرب دریافت کند. هکر‌ها می‌توانند با استفاده از شبکه‌های Wi-Fi جعلی موسوم به شبکه‌های دوقلو شیطانی، شما را به وب سایت‌های مخرب هدایت کنند یا اطلاعات شما را از طریق کابل USB در یک ایستگاه شارژ به سرقت ببرند. بنابراین اگر مدتی بعد از وصل شدن به اینترنت عمومی مثلاً پرسیده‌اید که چگونه بفهمیم گوشی شیائومی هک شده احتمالاً دلیل آن همین کار بوده است.

پیام‌های فیشینگ

پیام‌های فیشینگ، فیس‌بوک یا ایمیل با پیوند‌های مخرب که نرم‌افزار مخرب را روی گوشی شما نصب کرده و اطلاعات شما را می‌ربایند. کلیک بر روی هر لینک ناشناس یا حتی پیام‌های عجیب شانس این مدل هک کردن گوشی را افزایش می‌دهد.

هک شدن گوشی

چگونه بفهمیم چه کسانی به گوشی ما دسترسی دارند

پیدا کردن هکر‌ها کار بسیار دشواریست مگر در مواردی که شما هدف خاص آنها بوده باشید. تمام برنامه‌هایی را که نمی‌شناسید و هر شماره تلفن مشکوک یا حساب رسانه‌های اجتماعی که با شما ارتباط برقرار کرده‌اند را بررسی کنید. لازم به ذکر است که ردیابی هکر‌ها معمولاً به یک متخصص امنیت سایبری احتیاج دارد. در مواقعی که موضوع جدی است باید چنین مواردی را برای تحقیقات بیشتر به پلیس گزارش دهید و مثلاً با یک روش پیش افتاده چون گرفتن کد هک گوشی سامسونگ وارد عمل نشوید. همچنین باید لیست افرادی که به گوشی شما دسترسی دارند را هم در نظر بگیرید. رمز عبور ضعیفی که حدس زدن آن آسان است هم می‌تواند از دیگر موارد دلیل هک گوشی شما باشد.

در صورت هک شدن گوشی نکات زیر را دنبال کنید:

  1. رمز‌های عبور خود را فوراً تغییر دهید.
  2. نرم‌افزار ضد بد‌افزار را نصب و اجرا کنید.
  3. داده‌های گوشی و Wi-Fi را هنگامی که ازآنها استفاده نمی‌کنید، خاموش کنید.
  4. بلافاصله برنامه‌های مشکوک را حذف کنید.
  5. به دوستان و مخاطبین خود اطلاع دهید.
  6. به اشتراک گذاشتن داده‌ی گوشی خود از طریق هات‌اسپات را متوقف کنید.
  7.  گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

اگر گلکسی شما را روت کرده‌اید و دیگر به امنیت آن اعتمادی ندارید، می‌توانید در صفحه قیمت گوشی سامسونگ پرطرفدارترین محصولات این کمپانی را در قیمتی مناسب خریداری کنید.

برنامه ای برای فهمیدن هک شدن گوشی

برای اطلاع از قیمت گوشی شیائومی به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

امیدواریم که در پاسخ به سؤال شما یعنی چطوری بفهمم گوشیم هک شده به خوبی پاسخ داده باشیم. با این حال، اگر هم مطمئن بودید که هک شده‌اید، حتماً از راه‌حل‌های بالا استفاده کنید. باز هم اگر در این خصوص سؤالی داشتید یا اینکه تجربه شخصیتان می‌تواند به کاربران دیگر کمک کند، حتماً در بخش نظرات آن را با دوستانتان در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

سوالات متداول

چطور بفهمیم گوشیمون هک شده است؟

✔️ بعد از هک شدن گوشی عملکرد معمولی دستگاه دست‌خوش یک سری تغییرات می‌شود. مثلاً سریع‌تر خالی شدن شارژ، مصرف چند برابر داده‌های اینترنت و... جز این مواردند. اگر در گوشی خود مورد مشکوکی دیدید، در مقاله بالا کارهایی که لازمست انجام دهید را گفته‌ایم.

چجوری با هکر مقابله کنیم؟

✔️ ساده‌ترین روش در صورت مواجهه با هک شدن گوشی نصب آنتی ویروس و راه آخر هم فکتوری ریست است. در این مقاله سعی کردیم هر راه کاربردی که کاربران تابحال استفاده کرده‌اند را قرار دهیم.

چند اپلیکیشن عجیب در گوشی‌ام نصب شده، برنامه ای برای فهمیدن هک شدن گوشی وجود دارد؟

✔️ اول مطمئن شوید که در مرورگر خودتان به اشتباه برنامه تبلیغاتی دانلود نکرده باشید، هرچند اگر هم اینگونه است، می‌بایست سریعاً آن را پاک کنید. در کل، هر برنامه مشکوکی که دیدید را لغو نصب کنید و ببینید باز هم علائم هک شدن گوشی که در مقاله نام بردیم را می‌بینید یا نه.

نوشته های مشابه

‫۸ نظرها

  1. سلام من توی روبیکا وقتی برام پیام میاد خود به خود گاهی اوقات سین میخوره ممکنه دلیلش هم گوشی باشه چون نشست های فعالمم چک کردم خبری نیست

  2. سلام.الان برای من یدفه تقریبا ۱۰ ۱۵ تا پیامِ کد فعال سازیشون اومد از برنامه هایی که اصلا تاحالا نصب نکردم.فقط یکیشو نصب کرده بودم قبلا.
    الان چیکار باید بکنم؟

  3. سلام حدود ۲۰ پیامک بین الملل در ریز مکالمات من پیدا شده که من انجام ندادم هیچ جوری نتونستم بفهمم به کجا بوده و متن آنها چی بوده هر بار که پیامک زده شده شماره مخاطب تغییر کرده و شماره ها ۱۲ رقمی هستند و هیچکدام تکراری نیست تمام این ۲۰ پیامک در یک روز و در بازه زمانی ۲۰ دقیقه بوده لطفا راهنماییم کنید

  4. سلام وقت بخیر چند روز پیش من تلگرام اصلی دانلود کردم امروز صبح پوشه فایلهای تلگرام قبلیم کاملا پاک شده و عجیبتر از همه گوشیم بدون اینکه لمس بشه هفت صبح ۴۰ دقیقه فیلم گرفته مهمتر از همه گوشیم حافظه نداشت برا فیلم گرفتن اون فایل تلگرام پاک شده و بعدش فیلم گرفته شده میشه راهنماییم کنین

  5. سلام
    من الان تو روبیکام چنتا سرچ دیدم که من انجام ندادم
    چک کردم کسی ام تو اکانتم نبود
    امکان هک وجود داره؟

    1. اون هک کل گوشی نیست بری تو پروفایل قسمت حریم خصوصی بعد دستگاه های فعال و که بزنی یه دستگاه دیگه بجز دستگاه خودت هست اونو حذف کن
      تموم میشه دیگه

      1. یکی زنگ زده به رفیقم تهدیدش کرده با شماره من در حالی که داخل گوشیم نزده کسی در اون ساعت تماس گرفته و شماره شماره منه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن