خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلویدئو

ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت!


درحال حاضر سری نوت سامسونگ یکی از مدل‌های پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شود و ما در ۱۹کالا قصد داریم، سیر تکامل این سری محبوب را از اولین مدل تا جدیدترین آنکه به تازگی در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ معرفی شده است، بررسی کنیم. گفتنیست که ویدئو گوشی سامسونگ سری گلکسی نوت توسط تیم ما تهیه شده است و قصه‌ی شنیدنی سری نوت سامسونگ را به روایت تصویر نقل می‌کند. در ادامه با ۱۹ کالا به عنوان یک مرجع موبایل همراه باشید و تماشای ویدئو را از دست ندهید!

ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت

تمام طرفداران موبایل و تکنولوژی، این سری سامسونگ را با قلم و یا همان “S-pen” می‌شناسند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید زمانی که سامسونگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ از سری نوت خود رونمایی کرد با دریایی از انتقاد رو‌به‌رو شد و بیشتر از اینکه خلاقیتش مورد استقبال قرار بگیرد، سایز به اصطلاح غول‌پیکرش مورد تمسخر زیادی قرار گرفت.

منتقدان نمی‌دانستند که موبایل‌های بزرگ روزی به ترند بازار موبایل تبدیل می‌شوند و طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا می‌کنند؛ حتی شرکت اپل سازنده‌ی گوشی آیفون که انتقاد سفت و سختی از اندازه‌ی سری نوت کرد، امروزه به تولید گوشی‌هایی با سایز بزرگ روی آورده است.

سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت در یک نگاه:

  1. گلکسی نوت (۲۰۱۱)
  2. گلکسی نوت ۲ (۲۰۱۲)
  3. گلکسی نوت ۳ (۲۰۱۳)
  4. گلکسی نوت ۴ (۲۰۱۴)
  5. گلکسی نوت ۵ (۲۰۱۵)
  6. گلکسی نوت ۷ (۲۰۱۶)
  7. گلکسی نوت ۸ (۲۰۱۷)
  8. گلکسی نوت ۹ (۲۰۱۸)
  9. گلکسی نوت ۱۰ (۲۰۱۹)
  10. گلکسی نوت ۲۰ (۲۰۲۰)

۱.سامسونگ گلکسی نوت

نمایشگر ۵.۳ اینچی
پردازنده اگزینوس ۴
۱ گیگابایت رم
باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپری

اولین مدل این سری به نام ” Galaxy Note” در دسامبر سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد. گلکسی نوت اولین مدل اندرویدی بود که قلم نوری داشت، نمایشگر سوپرآمولد ۵.۳ اینچی در آن سال آنقدر بزرگ بود که لقب غول‌پیکر را از آن خود کرد و از دیگر القاب آن می‌توان به «فبلت» اشاره کرد که ترکیب دو کلمه فون و تبلت و با مفهموم موبایلی به بزرگی تبلت است.

قابل ذکر است که از نظر سخت‌افزار این مدل از سامسونگ در سال ۲۰۱۱ که تکنولوژی به اندازه‌ی امروز پیشرفت نکرده بود، یک مدل قوی به حساب می‌آمد و استفاده از پردازنده‌ی دوهسته‌ای جفت شده با ۱ گیگابایت رم برای آن زمان نه تنها کافی نبود، بلکه زیاد هم به حساب می‌آمد، البته از نظر دوربین و قابلیت تماس عملکرد رضایت‌بخشی نداشت.
با این حال سامسونگ بیش از ۱۰ میلیون از این دستگاه را طی یک سال فروخت و همین فروش خوب، چراغ سبزی بود تا سامسونگ چشمان خود را بر روی تمام تمسخرها ببندد و تولید سری نوت را هرچه قدرتمندتر ادامه دهد.

ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت

سامسونگ گلکسی نوت II

نمایشگر ۵.۵ اینچی
پردازنده اگزینوس ۴۴۱۲
۲ گیگابایت رم
باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپری

سال ۲۰۱۲ دومین مدل یعنی نوت II وارد بازار شد، طراحی این مدل الهام گرفته از گلکسی اس۳، پرچمدار همان سال بود و از نظر سخت‌افزاری بسیار قوی ظاهر شد. دوربین تا حد زیادی بهبود پیدا کرد و عملکرد اس-پن نیز بهتر شد و کیفیت تماس تا حد زیادی افزایش یافت؛ به عبارت دیگر، سامسونگ تمام نقاط ضعف سری قبلی را در این مدل به نقطه قوت تبدیل کرد. نمایشگر از جنس آمولد بود و با سایز ۵.۵ اینچی، کیفیت HD را ارائه می‌داد. جفت شدن ۲ گیگابایت رم با پردازنده‌ی اگزینوس ۴۴۱۲، عملکردهای چندوظیفه‌ای را در این مدل امکان‌پذیر کرد.

 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت

سامسونگ گلکسی نوت ۳

نمایشگر ۵.۷ اینچی
پردازنده: اسنپدراگون ۸۰۰ / اگزینوس ۵ Octa
۳ گیگابایت رم
۳۲۰۰ میلی‌آمپر باتری

در سال ۲۰۱۳ گوشی سامسونگ سری گلکسی نوت به نام Galaxy Note 3 با زبان طراحی جدیدی راهی بازار شد. استفاده از روکش چرمی در پنل پشت، نوت ۳ را به یک مدل لوکس تبدیل کرد. سایز نمایشگر بزرگتر شد و به ۵.۷ اینچ رسید و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این مدل برای اولین بار قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۴k را داشت و به جرأت می‌توان گفت که از نظر مشخصات فنی در زمان خود بی‌رقیب بود و پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس که در دل این مدل قرار گرفته بود، قابلیت اتصال به اینترنت ۳G را برای کاربران میسر کرد.


جالب است بدانید که سامسونگ یک مدل میان‌رده از این سری به نام گلکسی نوت ۳ نئو با هدف ارائه در بازارهای نوظهور نیز عرضه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر ویدئو گوشی سامسونگ سری گلکسی نوت را تماشا کنید.

ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت

سامسونگ گلکسی نوت ۴

نمایشگر ۵.۷ اینچی
پردازنده‌ اگزینوس ۵ Octa
۳گیگابایت رم
باتری ۳۲۲۰ میلی‌آمپری

گلکسی نوت ۴ که در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد، از نظر سایز نمایشگر تغییری پیدا نکرد، اما استفاده از آلومینیوم به عنوان فریم فلزی، نوت ۴ را به یک مدل خاص تبدیل کرد. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی یکی دیگر از نقاط مثبت نوت ۴ بود که علاوه برمناسب بودن برای عکاسی با موبایل، بهترین دوربین زمان خود را نیز دارا بود.
سامسونگ در همان سال ۲۰۱۴ از مدل دیگری تحت عنوان “Galaxy Note Edge” نیز رونمایی کرد که از یک طرف خمیده بود، در واقع اولین گوشی موبایلی بود که نمایشگر خمیده داشت، بعد از آن سامسونگ تصمیم گرفت از این طراحی در پرچمداران خود به وفور استفاده کند و موفق شد به دنیا ثابت کند که در صنعت موبایل پیشتاز و نوآور است!

ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت

سامسونگ گلکسی نوت ۵

نمایشگر۵.۷ اینچی
پردازنده اگزینوس ۷ Octa
۴ گیگابایت رم
باتری ۳۰۰۰ میلی‎‌آمپری

گلکسی نوت ۵ با طراحی متفاوتی در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، سامسونگ در این مدل از ترکیب فلز و شیشه استفاده کرد، درگاه کارت حافظه میکرو را حذف کرد و باتری دیگر قابل تعویض نبود! نوت ۵ به دلایلی در اروپا عرضه نشد و با وجود اینکه از هر نظر یک گوشی همه چیز تمام بود ولی طرفدارانش از حذف شدن جایگاه MicroSD ناراضی بودند. شایان ذکر است که پردازنده‌ای که در قلب این مدل جای گرفت، به عنوان یکی از بهترین چیپست‌ها در سال ۲۰۱۵ شناخته شد.

ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت

سامسونگ گلکسی نوت ۷

نمایشگر ۵.۷ اینچی
پردازنده اگزینوس ۸۸۹۰
۴ گیگابایت رم
۳۵۰۰ میلی‌آمپر باتری

صدای نارضایتی کاربران خیلی زود به گوش SAMSUNG رسید و در سال ۲۰۱۶ درگاه کارت حافظه دوباره به نوت ۷ اضافه شد، نمایشگر از ۲ طرف خمیده بود و عملکرد اس-پن تا حد زیادی ارتقاء پیدا کرد، این مدل برای اولین بار به اسکنر عنبیه چشم مجهز شد، با اینکه از هر نظر نوت ۷ در زمان خودش بهترین بود، اما به خاطر مشکل باتری، سامسونگ عرضه‌ی این مدل را لغو کرد. احتمالاً سری ۷‌ام، مدلیست که سامسونگ دوست دارد نامش را از تاریخ حذف کند زیرا باتری این مدل خودبه‌خود منفجر می‌شد و خبرش در آن سال سر و صدای زیادی به پا کرد.
البته سامسونگ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۷ یک گوشی جدید با تمام مشخصات نوت ۷ ولی به اسم Note Fe را راهی بازار کرد.

ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت

سامسونگ گلکسی نوت ۸

نمایشگر ۶.۳ اینچی
پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵
۶ گیگابایت رم
۳۳۰۰ میلی‌آمپر باتری

بعد از ماجرای و حاشیه‌های نوت ۷، تولید سری ۸‌ام یک اقدام شجاعانه از سامسونگ بود. این مدل حاشیه‌های باریکی داشت، از دوربین دوگانه بهره گرفت و تمام امکانات نوت ۷ را ارتقاء داد، اس-پن به قابلیت‌های جذابتری مجهز شد و سایز نمایشگر به ۶.۳ اینچ افزایش یافت، البته سامسونگ برای اینکه درس بزرگی از نوت ۷ گرفته بود ترجیح داد از باتری با ظرفیت کمتری استفاده کند تا فاجعه سال ۲۰۱۶ تکرار نشود! بعد از دیدن ویدئو گوشی سامسونگ سری گلکسی نوت ، به نظر شما کدام مدل بیشترین نوآوری را به همراه داشته است؟

ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت

سامسونگ گلکسی نوت ۹

نمایشگر ۶.۴ اینچی
پردازنده‌ی اگزینوس ۹۸۱۰
۶/۸ گیگابایت رم
باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری

طبق روال هرساله، نوت جدید در سال ۲۰۱۸ باز هم در ویترین بازار موبایل جا خوش کرد،Galaxy note 9 شاید از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نوت ۸ نداشت، اما از نظر سخت‌افزار جهش چشمگیری داشت. نمایشگر ۶.۴ اینچی بود و اس-پن باز هم دست‌خوش تغییرات مثبت شد و سامسونگ ترس را کنار گذاشت و بالاخره از باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرد.

در ادامه به تازه‌ترین‌های این سری می‌پردازیم، آیا تا بحال خرید گوشی سری نوت را تجربه کرده‌اید؟ فراموش نکنید که تجربیات کاربری خود را با ما در ۱۹ کالا به اشتراک بگذارید

ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰گلکسی نوت ۱۰ پلاس
نمایشگر ۶.۳ اینچینمایشگر ۶.۸ اینچی
پردازنده اگزینوس ۹۸۲۵اگزینوس ۹۸۲۵
۸ گیگابایت رم۱۲ گیگابایت رم
باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپریباتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری

سال ۲۰۱۹ سالی بود که از سری نوت ۱۰ رونمایی شد. طراحی بروز شده، استفاده از نمایشگر آمولد داینامیک، طراحی دوربین سلفی هول-پانچ و استفاده از دوربین سلفی سه‌گانه تغییراتی بود ک نوت ۱۰ دستخوش آنها شد. این مدل در نسخه‌ی ۵G نیز عرضه شد و نسخه‌ی اقتصادی آن نوت ۱۰ لایت نام دارد و مدلی به نام نوت ۱۰ پلاس با سایز و وزن بزرگتر و نمایشگر ۶.۸ اینچی نیز از سری دهم نوت در دسترس است.

بیشتر بخوانید: ویدئو بررسی اینترنت ۵G در برندهای شیائومی، سامسونگ و هوآوی!

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰

گلکسی نوت ۲۰گلکسی نوت ۲۰ اولترا
نمایشگر ۶.۷ اینچینمایشگر ۶.۹ اینچی
پردازنده اگزینوس ۹۹۰پردازنده اگزینوس ۹۹۰
۸ گیگابایت رم۸ گیگابایت رم
باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپریباتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری

بالاخره در سال ۲۰۲۰ گلکسی نوت ۲۰ در نسخه‌ی اصلی، نسخه‌ی ۵G و نسخه‌ی اولترا معرفی شد و پیش بینی می‌شود که نسخه‌ی اقتصادی آن با پسوند لایت نیز بزودی معرفی شود. دوربین سه‌گانه در نسخه‌ی ۵G و اولترا ۱۰۸ مگاپیکسلیست، باتری ظرفیت بالایی دارد و کیفیت ساخت و توان سخت‌افزاری جایی برای انتقاد از این مدل نمی‌گذارد. گفتنیست اس-پن نیز با بهبودی که پیدا کرده است، حس نوشتن بر روی کاغذ را به کاربر منتقل می‌کند.

ویدئو سیر تکامل گوشی سامسونگ؛ سری گلکسی نوت

سری نوت یکی از خط تولید‌های موفق این غول موبایل‌سازی کره‌ای است که تا امروز در تولید این سری بسیار موفق بوده و با معرفی نسخه‌ی اولترا در سری ۲۰‌ام به همگان ثابت کرد که کیفیت ساخت برایش در اولویت است، اما همچنان قیمت بالای محصولات سامسونگ مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفته است. آیا شما به هنگام خرید گوشی، برند سامسونگ را در لیست خود قرار می‌دهید؟ گفتنیست که برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ می‌توانید به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید.

از اینکه تا انتها با ما همراه بودید، از شما سپاسگذاریم. امیدواریم از تماشای ویدئو گوشی سامسونگ سری گلکسی نوت لذت برده باشید، نظرات خود را پیرامون این موضوع با دوستان ۱۹کالا مگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن