خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

رونمایی از Redmi K30 5G؛ اولین گوشی شیائومی با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

ردمی که با معرفی دو گوشی  Redmi K20 و Redmi K20 Pro که در ماه مه سال ۲۰۱۹ در چین ورود خود به عرصه تولید گوشی‌های پرچمدار مقرون به صرفه را اعلام کرد، این روند با Redmi K30 که امروز ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ در چین رونمایی شد؛ ادامه پیدا خواهد کرد.

پیش از این ردمی فاش کرده بود  که ردمی K30 اولین گوشی هوشمند ۵G این برند خواهد بود.  Redmi راه‌اندازی این مدل با دوربین اصلی چهارگانه با سنسور اولیه ۶۴MP سونی IMX686 ، باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۰W ، سنسور اثر انگشت جانبی، جک هدفون ۳.۵ میلی متری و NFC چند منظوره را نیز قبلاً فاش کرده بود.

سخت افزار قدرتمند:

رونمایی از Redmi K30 5G؛ اولین گوشی شیائومی با صفحه نمایش 120Hz

یکی از مهمترین نکات در مورد ردمی کی ۳۰، بکارگیری  Qualcomm Snapdragon 765G SoC در آن است که ردمی K30 را به اولین گوشی عرضه شده در این پلتفرم تبدیل میکند. Snapdragon 765G در Redmi K30 5G دارای یک هسته اصلی CPU Prime با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز است که به کمک یک هسته پردازنده عملکردی با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز تنظیم شده است. هر دوی اینها بر پایه معماری کریو ۴۷۵ سفارشی ساخته شده‌اند.

Snapdragon 765G همچنین مودم ۵G را بر روی یک قالب تلفیق می‌کند، در نتیجه مصرف انرژی کمتری دارد. Redmi K30 5G از حالت دوگانه ۵G یعنی از شبکه‌های SA و NSA پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین از ۵G MultiLink پشتیبانی می‌کند که در واقع این امکان را به کاربران می دهد تا همزمان به WiFi 2.4GHz ، WiFi 5GHz و ۵G / 4G متصل شوند.

Redmi K30 5G؛ اولین گوشی شیائومی با صفحه نمایش ۱۲۰Hz

Redmi K30 5G همچنین اولین گوشی شیائومی محسوب می‌شود که دارای صفحه نمایش ۱۲۰Hz با سرعت بالا است. یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز دو برابر تصاویر در ثانیه را به نسبت یک صفحه نمایش معمولی ۶۰ هرتز نمایش می‌دهد و تجربه کاربر را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. دستگاه بطور دینامیکی میزان فریم را بین ۶۰ هرتز ، ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز بسته به برنامه و مورد استفاده تنظیم می کند تا تجربه کاربر را بهبود بخشیده و مصرف برق را نیز کمتر کند. Redmi K30 5G همچنین به لطف هول پانچ که برای دوربین‌های جلوی دوگانه استفاده می‌شود، از نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۱ درصد برخوردار است.

دوربین

رونمایی از Redmi K30 5G؛ اولین گوشی شیائومی با صفحه نمایش 120Hz

Redmi K30 5G همچنین اولین گوشی هوشمندی است که از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی جدید سونی با نام سونی IMX686 بهره می‌برد. IMX686 دارای سنسور بزرگ ۱ / ۱.۷ and و پیکسل ۰.۸μm است. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سه دوربین دیگر همراه است: دوربین اولترا واید با زاویه دید گسترده، دوربین تشخیص عمقو دوربین مخصوص ماکرو. در قسمت جلویی ، شما یک دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی را دارید که با یک دوربین ثانویه همراه است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

باتری و شارژ:

Redmi K30 5G از باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰واتی برخوردارست. صفحه نمایش ۵G و صفحه پر سرعت قطعاً در طول روز به شارژ زیادی احتیاج دارند، بنابراین داشتن یک باتری بزرگ و همچنین یک راه سریع برای شارژ  آن بسیار مفید خواهد بود.

رونمایی از Redmi K30 5G؛ اولین گوشی شیائومی با صفحه نمایش 120Hz

این گوشی همچنین دارای اسکنر اثر انگشت است که با دکمه پاور یکپارچه شده و برخی از ویژگی‌های کلاسیک مانند جک هدفون ۳.۵ میلی متری و IR Blaster است.

تفاوت دو نسخه ۴G و ۵G

ردمی K30 همچنین در یک نوع ۴G عرضه می‌شود که دارای بسیاری از ویژگی‌های مشابه با ۵G است. تراشه متفاوت، یک دوربین ماکرو اختصاصی ۲MP به جای یک دوربین ماکرو ۵MP ، یک شارژ سریع تا ۲۷ وات و عدم وجود GPS با فرکانس دوگانه است . Redmi K30 4G بدین ترتیب ویژگی‌هایی چون نمایشگر ۱۲۰ هرتز ، سونی IMX686 و باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را حفظ می‌کند

رونمایی از Redmi K30 5G؛ اولین گوشی شیائومی با صفحه نمایش 120Hz

Redmi K30 4G در رنگ‌های آبی، قرمز و بنفش موجود است. در حالی که نوع ۵G به جز اینها یک رنگ سفید نیز دارد. ما انتظار داریم K30 راهی بازارهای بین المللی شود اما این را بخاطر بسپارید که قیمت‌گذاری همان قیمت‌ عرضه در چین نخواهد بود.

همانطور که پیش از این در اخبار موبایل و تبلت، ۱۹کالامگ گفته شد؛ رونمایی از نسخه پرو ردمی K30 نیز به سال ۲۰۲۰ موکول شده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن