خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار تکنولوژیاخبار سامسونگگجت‌های هوشمند

رقابت دو مدعی: اپل واچ سری ۵ در مقابل سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲!

برای خرید ساعت هوشمند رقابت اصلی تنها بین چند برند خاص است و از آن میان سامسونگ و اپل همیشه مرکز توجه بوده‌اند. Samsung Galaxy Watch Active 2 و Apple Watch Series 5 دو محصول پرطرفداری هستند که اخیراً معرفی و رونمایی شده‌اند.

رقابت دو مدعی: اپل واچ سری ۵ در مقابل سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

محصول جدید سامسونگ با گوشی‌های آی او اس و اندروید سازگاری دارد و بیشتر ویژگی‌های اپل واچ سری ۵ را با قیمت ۱۰۰ دلار کمتر ارائه می‌دهد، اما تفاوت‌های ظریف دیگری نیز بین این دو  وجود دارد. برای اطلاع از همه این تفاوت‌ها این دو ساعت را  از نظر طراحی، سهولت استفاده، عمر باتری، ردیابی سلامت و تناسب اندام و  البته قیمت مقایسه می‌کنیم.

برای اطلاع از قیمت گوشی آیفون به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید

طراحی، اندازه و بندها

رقابت دو مدعی: اپل واچ سری ۵ در مقابل سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

هر دو ساعت در دو اندازه عرضه می‌شوند: نسخه ۴۰ میلی‌متری و ۴۴ میلی‌متری. مدل‌های پایه هر دو از آلومینیوم ساخته شده‌اند که ارزان‌تر هم هستند، همچنین نسخه‌های فولادی و ضد زنگ با کیفیت بیشتری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. اپل واچ با بدنه تیتانیوم و سرامیکی با قیمت مناسب‌تر عرضه می‌شود.

رقابت دو مدعی: اپل واچ سری ۵ در مقابل سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

Galaxy  از سیستم استاندارد تعویض سریع برخوردار است، بنابراین می‌توانید بند خود را به حالت و رنگ دیگری به راحتی تغییر دهید. Apple Watch هم از سیستم اختصاصی خود برای تعویض بندهای گرانقیمت استفاده می‌کند که تعویض بندها بسیار آسان می‌کند.

برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید

صفحه ساعت و برنامه‌ها

رقابت دو مدعی: اپل واچ سری ۵ در مقابل سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۶۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۴,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

بزرگترین تغییر در Apple Watch S5 امسال این است که سرانجام از عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می‌کند، قابلیتی که گجت‌های پوشیدنی‌ سامسونگ مدتی زیادی است از آن استفاده می‌کنند. از نظر تم؛ شما ۱۵ مورد از پیش بارگذاری شده در Galaxy Watch دارید و آنها بسیاری از نیازهای شما را پوشش می‌دهند و به نظر می‌رسد خوب هستند، به علاوه می توانید آنها را سفارشی‌سازی کنید.

اپل واچ دارای تنوع بسیار بیشتری از تم با قابلیت های گسترده‌تر و جذابیت بصری است. اپل واچ این مزیت را دارد: شما یک Mini App Store را دقیقاً روی ساعت خود قرار داده‌اید تا بتوانید حتی بدون باز کردن تلفن خود، برنامه‌ها را بارگیری کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌هایی را روی Galaxy نصب کنید اما انتخاب و کیفیت برنامه‌ها به طور کلی به نفع Apple Watch است.

 

Siri vs Bixby

دستیاران صوتی می‌توانند در یک ساعت هوشمند بسیار مفید باشند، بخصوص هنگامی که درست استفاده شوند. معمولاً وقتی دست آدم پر است و نمی‌توانید به تلفن خود دسترسی پیدا کنید، استفاده از دستیار صوتی بسیار به کار می‌آید. هر دو این اسمارت واچ از دستیار صوتی خود پشتیبانی می‌کنند: Bixby در Galaxy و Siri در Apple Watch .

شما برای دسترسی به Bixby کلید خانه را در Galaxy Watch دو بار فشار دهید، در حالی که در Apple Watch شما مدت طولانی باید انگشت خود را بر روی صفحه نگه دارید تا سیری را فراخوانی کنید یا بهتر است فقط ساعت را به دهان خود نزدیک کرده و شروع به صحبت کنید.

برای مقایسه این دو، دستورات متفاوتی به این دو داده شده بیکسبی برای ارائه پیش بینی آب و هوا ناکام بوده در حالی که سیری عملکرد بهتری داشته سریع‌تر، هوشمندتر و واقعاً مفید عمل کرد. تنها نکته مثبت بیکسبی این بود که یادآوری‌ها و زنگ‌های هشدار را به خوبی تنظیم کرد.

 

فعالیت و پیگیری تناسب اندام

رقابت دو مدعی: اپل واچ سری ۵ در مقابل سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

گلکسی در ردیابی خودکار تمرین و فعالیت برنده است، اما اپل واچ آمار دقیق‌تر را ارائه می‌دهد بنابراین! ممکن است سوال شود که در مورد ردیابی سلامتی و تناسب اندام کدام بهتر است؟

تشخیص خودکار تمرین در Galaxy Galaxy بهتر کار می‌کند ، حدود ۱۰ دقیقه بعد از شروع تمرین و فعالیت ردیابی شروع می‌شود، در حالی که در تشخیص خودکار تمرین Apple Watch به خوبی عمل نمی‌کند و شما باید دستی شروع فعالیت را ثبت کنید. همچنین در ساعت گلکسی، ردیابی خودکار خواب دارید که تقسیم‌بندی خوبی از زمان، انواع خواب (سبک و عمیق) و کیفیت کلی خواب را انجام می‌دهد. ویژگی‌ای که در اپل واچ سری ۵ بصورت کامل وجود ندارد.

نظارت بر عملکرد قلب در هر دو مورد به خوبی عمل می‌کند اما Apple Watch بخصوص در تشخیص ضربان قلب دقیق‌تر است. همچنین ویژگی ECG هم اکنون در Apple Watch S5 موجودست و به شما امکان می‌دهد علائم اولیه بیماری قلبی را بررسی کنید.

عمر باتری

باتری گلکسی عمر ۲ روزه دارد، Galaxy Watch Active 2 روز معمولی را با کمی پیاده‌روی در فضای باز و یک تمرین سبک با حدود ۵۰٪ در باتری به پایان می‌رساند و پوشیدن آن در طول شب فقط ۵٪ باتری را تخلیه می‌کند. این نکته بدان معنی است که می‌توانید دو روز آن را بپوشید بدون نیاز به شارژ شدن. از طرف دیگر اپل واچ سری ۵ تنها ۱ روز دوام باتری دارد: ردیابی فعالیت‌های شما را با ۳۰ تا ۴۰ درصد شارژ باقیمانده پیایان می‌دهد و اگر آن را یک شب بپوشید خیلی بیشتر تخلیه شارژ  می‌شود. در حای که ردیابی خواب آنچنانی هم ندارد واقعاً این تخلیه شارژ در شب بی معنی است.

رقابت دو مدعی: اپل واچ سری ۵ در مقابل سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

 

البته نسخه‌های بزرگتر از باتری‌های بزرگتری برخوردارند که بخاطر بزگ شدن صفحه نمایش به همان میزان نیز مصرف آنها بالاتر می‌رود.

 

قیمت

سرانجام، باید در مورد قیمت‌ها صحبت کرد: Galaxy Watch قیمت اولیه حدود ۳۰۰ دلار دارد، در حالی که Apple Watch با قیمت ۴۰۰ دلار شروع می‌شود و می‌تواند برای مدل سرامیکی با قابلیت اتصال سلولی به بیش از هزار دلار برسد. در صورت انتخاب مدل‌های بالاتر، این تفاوت قیمت‌ها تقویت می‌شود. در حالی که مطمئناً Galaxy Watch Active 2 از نظر قیمت ارزان‌تر است.

رقابت دو مدعی: اپل واچ سری ۵ در مقابل سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

همانطور که مشاهده می کنید، قیمت نسخه برتر استیل ضدزنگ اپل واچ S5 با قابلیت اتصال به تلفن همراه تقریباً دو برابر قیمت یک Galaxy Watch Active 2 قابل مقایسه است، یک تفاوت واقعاً قابل توجه است.

 

نتیجه:

رقابت دو مدعی: اپل واچ سری ۵ در مقابل سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲

در پایان احساس می‌شود که اپل واچ هنوز ساعت تماشایی‌تر و جذاب‌تری است: سریع‌تر اجرا می‌شود، دستیار صوتی آن بسیار مفید و سریع برای پاسخگویی است، شما برنامه‌های بیشتری دارید و … با این حال، اگر می‌خواهید یک ساعت همه کاره داشته باشید که با Android و iOS کار کنید، عمر باتری زیادی نیز داشته باشد و برای ردیابی خواب استفاده کنید، Galaxy Galaxy احتمالاً بهترین گزینه برای شماست. البته ما اکیداً توصیه می‌کنیم که نسخه استیل ضد زنگ آن را بخرید که ممکن است کمی گران‌تر باشد، اما به نظر می‌رسد بسیار بهتر از آلومینیوم است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

سوالات متداول

گوشی اپل واچ سری 5 و سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 از چه دستیاران صوتی بهره می برند؟ عملکرد آنها در مقایسه با یکدیگر در این دو گوشی چگونه است؟

✔️ دستیاران صوتی می‌توانند در یک ساعت هوشمند بسیار مفید باشند، بخصوص هنگامی که درست استفاده شوند. معمولاً وقتی دست آدم پر است و نمی‌توانید به تلفن خود دسترسی پیدا کنید، استفاده از دستیار صوتی بسیار به کار می‌آید. هر دو این اسمارت واچ از دستیار صوتی خود پشتیبانی می‌کنند: Bixby در Galaxy و Siri در Apple Watch . شما برای دسترسی به Bixby کلید خانه را در Galaxy Watch دو بار فشار دهید، در حالی که در Apple Watch شما مدت طولانی باید انگشت خود را بر روی صفحه نگه دارید تا سیری را فراخوانی کنید یا بهتر است فقط ساعت را به دهان خود نزدیک کرده و شروع به صحبت کنید. برای مقایسه این دو، دستورات متفاوتی به این دو داده شده بیکسبی برای ارائه پیش بینی آب و هوا ناکام بوده در حالی که سیری عملکرد بهتری داشته سریع‌تر، هوشمندتر و واقعاً مفید عمل کرد. تنها نکته مثبت بیکسبی این بود که یادآوری‌ها و زنگ‌های هشدار را به خوبی تنظیم کرد.

قابلیت فعالیت و پیگیری تناسب اندام در Apple Watch S5 و Galaxy Watch Active 2 به چه صورت است؟

✔️ تشخیص خودکار تمرین در Galaxy Galaxy بهتر کار می‌کند ، حدود ۱۰ دقیقه بعد از شروع تمرین و فعالیت ردیابی شروع می‌شود، در حالی که در تشخیص خودکار تمرین Apple Watch به خوبی عمل نمی‌کند و شما باید دستی شروع فعالیت را ثبت کنید. همچنین در ساعت گلکسی، ردیابی خودکار خواب دارید که تقسیم‌بندی خوبی از زمان، انواع خواب (سبک و عمیق) و کیفیت کلی خواب را انجام می‌دهد. ویژگی‌ای که در اپل واچ سری ۵ بصورت کامل وجود ندارد. نظارت بر عملکرد قلب در هر دو مورد به خوبی عمل می‌کند اما Apple Watch بخصوص در تشخیص ضربان قلب دقیق‌تر است. همچنین ویژگی ECG هم اکنون در Apple Watch S5 موجودست و به شما امکان می‌دهد علائم اولیه بیماری قلبی را بررسی کنید.

ارزش خرید اپل واچ سری ۵ بیشترست یا سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲ ؟

✔️ باید در مورد قیمت‌ها صحبت کرد، Galaxy Watch قیمت اولیه حدود ۳۰۰ دلار دارد، در حالی که Apple Watch با قیمت ۴۰۰ دلار شروع می‌شود و می‌تواند برای مدل سرامیکی با قابلیت اتصال سلولی به بیش از هزار دلار برسد. در صورت انتخاب مدل‌های بالاتر، این تفاوت قیمت‌ها تقویت می‌شود. در حالی که مطمئناً Galaxy Watch Active 2 از نظر قیمت ارزان‌تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن