خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار گوشی موبایلویدئو

ویدیو آموزش عکاسی با موبایل و کاربرد جالب لنزهای مختلف+ویدئو

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا موبایل‌های امروزی به بیش از یک لنز نیاز دارند؟ در ادامه به آموزش عکاسی با موبایل و معرفی لنزهای استفاده شده در دوربین موبایل می‌پردازیم. اگر شما هم به عکاسی با موبایل علاقه‌مند هستید، ویدئو را تا انتها تماشا کنید.

 ویدئو آموزش عکاسی با موبایل

آیا می‌دانستید بیش از ۸۰ درصد عکس‌های فضای مجازی و اینستاگرام با دوربین موبایل گرفته می‌شود؟ احتملا استفاده از قابلیت و لنزهای مختلف دوربین موبایل برای شما هم جالب باشد. اگر دوست دارید رنگ و لعاب حرفه‌ای‌تری به عکس‌های خود بدهید در ادامه فیلم آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل را ببینید…

عکاسی حرفه ای با موبایل

چندیست که استفاده از دوربین‌های چندگانه بسیار متداول و مرسوم شده و رقابت در تولید گوشی موبایل با سنسورهای متعدد در بازار امروزی داغ است. جالبست بدانید که لنزهای بیشتر به معنای قابلیت‌های بیشترست که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد از طرفی غول‌های موبایل‌سازی دنیا در تلاش‌اند تا با تولید سنسورهای باکیفیت، عکاسی با موبایل را به یک سرگرمی برای مردم تبدیل کنند. آیا شما هنگام خرید گوشی تعداد دوربین را مد نظر قرار می‌دهید؟  

این روزها خیلی از افراد به دنبال آموزش حرفه ای عکاسی با موبایل و یا دانستن روش‌های خاصی هستند تا بتوانند عکس‌های حرفه‌ای‌تری بگیرند، اما شاید یکی از مهمترین مواردی را که می‌توان جدای روش عکاسی با گوشی در عکاسی حرفه‌ای با موبایل در نظر گرفت تعداد و نوع لنزهای بکاررفته در گوشی و صدالبته دانستن نحوه درست کارکردن با این لنزهاست، از همین رو در ابتدا برای عکاسی با موبایل ما به این لنزها اشاره خواهیم کرد…

پیش از شروع آموزش عکاسی با موبایل به لیستی از لنز‌های دوربین موبایل اشاره می‌کنیم. این نکته را در نظر داشته باشید که تمام این لنزها ممکنست در یک گوشی موبایل وجود نداشته باشند و بسته به مدل و برند، تعداد و نوع لنزی که در موبایل استفاده می‌شود، متفاوت است.

  • سنسور واید یا همان لنز اصلی
  • سنسور اولتراواید یا لنز فوق عریض
  • لنز تله فوتو
  • سنسور تشخیص عمق
  • لنز ماکرو

معرفی لنزهای تاثیر گذار در آموزش عکاسی با موبایل

اگر در مورد کاربرد و قابلیت‌های سنسورها کنجکاو هستید، ادامه‌ی آموزش عکس گرفتن حرفه ای با گوشی را از دست ندهید و فیلم اموزش عکاسی با گوشی تهیه شده توسط تیم فنی ۱۹کالا موجود در همین صفحه را مشاهده کنید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

مقاله پیشنهادی: آموزش تکنیک های فیلمبرداری با موبایل

 

آموزش عکاسی با موبایل از طریق عکاسی ماکرو

آیا برای شما هم پیش آمده که در برخی از سایت‌ها مثل نشنال جئوگرافیک عکس‌‌های خارق‌العاده‌ای از حشرات و گل و گیاه ببینید و از دیدن جزئیات فوق‌العاده‌ی این عکس‌ها مات و مبهوت شوید؟ گرفتن عکس‌های این چنینی به لطف سنسور ماکرو در موبایل‌های امروزی دور از انتظار نیست. این سنسور به شما اجازه می‌دهد از فاصله‌ی بسیار نزدیک و از سوژه‌های خیلی کوچک تصویر با کیفیتی ثبت کنید.

برای اطلاع از قیمت روز گوشی به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

 

چطور عکس ماکرو بگیریم؟

در این قسمت ویدئو آموزش عکاسی با موبایل به شما خواهیم گفت که چگونه عکس‌های جذاب ماکرو بگیرید. ابتدا این مود را در قسمت تنظیمات موبایل خود فعال کنید و تا جای ممکن به سوژه نزدیک شوید، قبل از گرفتن عکس با یک بار ضربه روی صفحه‌نمایش، فوکوس کنید. جزئیات بی‌نظیری که در عکس زیر می‌بینید، نتیجه استفاده از سنسور ماکرو است. نمونه‌های زیادی از عکاسی ماکرو را می‌توانید در ویدئو مشاهد کنید. فیلم آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل از سوژه های بسیار کوچک موجود در متن را حتما ببینید. 

نکته: دوستان عزیز توجه داشته باشید تمام تصاویری که می‌بینید اندازه‌ای بهینه شده‌اند.
آموزش عکاسی با موبایل
مقاله پیشنهادی: ساخت کانال یوتیوب

آموزش عکاسی با موبایل – قابلیت پاناروما

پاناروما قابلیتی است که تقریباً در همه‌ی موبایل‌ها وجود دارد و به شما اجازه می‌دهد با زوایه ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه عکاسی کنید. کافیست این مود را فعال کرده و تصور کنید که وسط یک دایره قرار گرفته‌اید، حال خیلی آرام در جایی که ایستادید، بچرخید و با این کار یک تصویر شگفت‌انگیز خلق کنید. از این پس در سفر و بازدید از بناهای تاریخی با ثبت یک پاناروما از عکاسی لذت بیشتری ببرید.

مقاله پیشنهادی: آموزش تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ و ترفند های عکاسی با گوشی سامسونگ

 

عکاسی با موبایل
بیشتر بخوانید:مقایسه کامل گوشی های جنجالی ۶۴ مگاپیکسلی ۲۰۲۰ شیائومی!

رزولوشن‌ها و سایزهای متفاوت!

این روزها امکان عکاسی با رزولوشن‌های مختلف و سایزهای متفاوت فراهم شده و کافیست با ورود به قسمت تنظیمات، سایز و رزولوشن دلخواه خود را انتخاب کنید؛ زیرا موبایل‌ها در حالت پیش‌فرض با بهینه‌ترین کیفیت عکاسی را انجام می‌دهند. برای دیدن سایزهای مختلف و تفاوت در رزولوشن حتماً این قسمت ویدئو  آموزش عکاسی با موبایل را تماشا کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که بسته به نیازهای خود، کیفیت عکس را انتخاب کنید؛ زیرا عکس‌هایی که رزولوشن بالاتری دارند فضای بیشتری نیز در موبایل اشغال می‌کنند.

عکاسی حرفه ای با موبایل

نکته برای گرفتن عکس با رزولوشن بالا

برای عکاسی با رزولوشن بالا، حتماً از سه پایه دوربین عکاسی استفاده کنید، زیرا گوشی زمانی را برای پردازش عکس نیاز دارد و بهترست موبایل در این حالت ثابت باقی بماند.

لنز اولتراواید

بسیاری از موبایل‌های امروزی با استفاده از لنز اولتراواید یا سنسور فوق عریض زاویه دید بیشتری را در اختیار علاقه‌مندان به عکاسی قرار می‌دهند و فضای بیشتری در یک تصویر ثبت می‌شود. برای دیدن نمونه‌های تصویری که با لنز اولتراواید گرفته شده‌اند این قسمت ویدئو اموزش عکاسی با موبایل را از دست ندهید.

مقاله پیشنهادی: آموزش بهترین گوشی برای عکاسی (هر گوشی در چه نوع عکاسی قوی‌ترست)

 

چه زمانی باید از فلش دوربین استفاده کرد؟

یکی از ترفندهایی که در این آموزش عکاسی با موبایل به آن اشاره شده، استفاده از فلش در روز است. اگر سایه‌ها و نور زیاد مزاحم عکاسی شما شدند، فلش دوربین را روشن کنید. فلش تعادل بیشتری را روی سایه‌ها و کنتراست نوری ایجاد می‌کند.

آموزش عکس گرفتن حرفه ای با گوشی

اسلوموشن

گرفتن یک فیلم کوتاه اسلوموشن واقعاً سرگرم کننده است. احتمالاً خیلی از افراد دقیقاً نمی‌دانند چگونه از این قابلیت استفاده کنند. مدل‌های مختلف موبایل با سرعت‌های متفاوتی اسلوموشن را ضبط می‌کنند. با کمک این مود می‌توانید لحظات تماشایی از اتفاقاتی که در حالت عادی با چشم دیده نمی‌شوند را ثبت کنید. زمان در ثبت اسلوموشن اهمیت زیادی دارد، مثلاً اگر قصد دارید از خاموش شدن شمع فیلم بگیرید، باید زمان مناسبی بین فیلم گرفتن و فوت کردن شمع پیدا کنید.

البته بعضی از مدل‌های گوشی از همان ابتدا شروع به گرفتن اسلوموشن می‌کنند و در آخر می‌توان با کمک تنظیمات، زمان دقیق اسلوموشن را به دلخواه انتخاب کرد. برای آشنایی با این تنظیمات می‌توانید از ویدئو آموزش عکاسی با موبایل در صفحه کمک بگیرید.

مقاله پیشنهادی: ترفند عکاسی با گوشی

واقعیت‌های افزوده

در قسمت AR lense برخی از مدل‌ها واقعیت‌های افزوده با نمکی وجود دارد که شما و کودکان را حسابی سرگرم ‌می‌کند. برای دیدن این موارد ویدئو را تماشا کنید.

اموزش عکاسی با گوشی

حالت فود یا غذا

بعضی از مدل‌ها برای عکاسی از غذا و خوراکی‌ها، حالتی به نام فود یا غذا تعریف کرده‌اند. این حالت عکاسی با موبایل به شما کمک می‌کند تا غذا‌ها را خوشرنگ و لعاب‌تر نشان دهید. در ویدئو می‌توانید آموزش عکاسی با موبایل برای جذاب تر کردن عکس غذا را ببینید.

قابلیت تایم لپس

تایم لپس به معنای مرور زمان است و نقطه مقابل اسلوموشن به حساب می‌آید و شما می‌توانید اتفاقاتی که در یک بازه زمانی طولانی رخ داده را تنها درچند ثانیه ببینید! برای گرفتن یک تایم لپس سینمایی باید صبور باشید! مثلا ما برای گرفتن ۹ ثانیه تایم لپسی که در ویدئو می‌بینید، ۱ ساعت و نیم زمان گذاشته‌ایم!

چطور تایم لپس بگیریم؟

۱.این مود را انتخاب کنید. ۲.از قسمت تنظیمات سرعت مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. ۳.موبایل را روی سه‌پایه قرار دهید. ۴.ضبط تایم لپس را آغاز کنید.

آموزش عکاسی پرتره با موبایل

تا همین چند سال پیش بدون یک دوربین گران‌قیمت و حرفه‌ای گرفتن عکس‌های پرتره امکان‌ پذیر نبود. در این آموزش عکاسی با موبایل به شما خواهیم گفت که چگونه یک پرتره خوب بگیرید. موبایل‌های امروزی به خاطر وجود لنزهایی نظیر سنسور تشخیص عمق و لنز تله فوتو پرتره‌های خیلی خوبی می‌گیرند. سنسورعمق با تشخیص درست بک‌گراند، پشت صحنه را بلور یا محو می‌کند، از طرفی اگر موبایل شما به لنز تله فوتو مجهز باشد، این لنز با دقت زیادی بر روی چهره زوم می‌کند.

اموزش عکاسی با موبایل

چطور با گوشی عکس پرتره بگیریم؟

۱.یک زاویه مناسب پیدا کنید. ۲.حداکثر ۲ متر از سوژه فاصه بگیرید. ۳.به خوبی روی سوژه فوکوس کنید.

برای دیدن عکس‌های پرتره و آشنایی با ترفندهای عکاسی با موبایل دیدن ویدئو موجود در صفحه خالی از لطف نیست.

لنز تله فوتو چیست؟

تله فوتو لنزی است که برای بزرگنمایی از اجسامی که در فاصله زیادی از ما قرار گرفتنه‌اند طراحی شده؛ مثلاً در یک لنز تله تا ۲ برابر بدون افت کیفیت تصویر روی سوژه زوم می‌شود.

فیلم‌برداری با کیفیت ۴k

بعضی از موبایل‌ها از فیلم برداری باکیفیت ۴K پشتیبانی می‌کنند، برای درک بهتر، ما با این کیفیت و کیفیت پیش‌فرض موبایل فیلم گرفته‌ایم و شما می‌توانید در این ویدئو آموزش عکاسی با موبایل این دو کیفیت را در کنار هم مشاهده کنید. فیلم ۴K کیفیت بالا و حجم زیادی دارد و استفاده از این حالت در موبایل‌ها معمولاً به ۱۰ دقیقه محدود است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید نمایش ۴K و ۱۰۸۰ در اندازه‌ی صفحه‌نمایش موبایل تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد پس بهتر است استفاد از ۴K را برای زمانی نگه دارید که قصد دیدن فیلم مورد نظر را با صفحه‌نمایش بزرگتری مثل تلویزیون داشته باشید.

نایت مود یا حالت شب

نایت مود برای عکاسی در شب تعریف شده است. اگر به تصویر زیر نگاه کنید، تفاوت استفاده از حالت نایت مود در شب را بهتر درک می‌کنید. در آموزش عکاسی با دوربین گوشی این قابلیت را هم امتحان کنید قطعاً نتیجه آن شگفت انگیز خواهد بود 

فیلم آموزش عکاسی با موبایل
بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته اساسی برای عکاسی بهتر در شب

حالت بیوتی یا زیبایی

اکثر موبایل‌ها قابلیت بهینه‌سازی چهره با کمک تنظیمات بیوتی یا زیبایی را در اختیار شما می‌گذارند. رنگ پوست، شفافیت پوست از جمله تغییراتی است که می‌توانید در این قسمت اعمال کنید. با اینکه تصویر بهینه شده زیباست؛ اما عکس طبیعی زیباتر به نظر می‌رسد. برای اموزش عکاسی با موبایل و آشنایی با تنظیمات زیبایی و مقایسه عکس‌ها دیدن ویدئو را دید بهتری را از استفاده و یا عدم استفاده از این قابلیت را به شما می‌دهد.

آموزش عکاسی با گوشی موبایل

امروزه با وجود امکاناتی که شرکت‌های سازنده برای دوربین گوشی‌های خود در نظر می‌گیرند دیگر یادگیری عکاسی حرفه ای با گوشی کار چندان سختی نیست و اگر استانداردهای عکاسی را رعایت کرده و با امکانات آنها و  نحوه سفارشی سازی تنظیمات آشنا شوید و کمی دقت و توجه به نور را هم چاشنی آن کنید قطعاً به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل خواهید شد.

امکاناتی که در این مقاله آموزش عکاسی به آنها پرداختیم در اکثر موبایل‌های امروزی یافت می‌شوند؛ اما بسته به برند و مدل، قابلیت‌ها کمی فرق می‌کند، اما اگر موبایلی با تعداد لنزهای بیشتر نظر شما را جلب کرد، بدانید که این موبایل قابلیت‌های عکاسی بیشتری را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد که در عکاسی حرفه ای با موبایل بسیار کارآمد خواهد بود. امیدوارم که ویدئو اموزش عکاسی با گوشی این مقاله مفید واقع شده باشد. اگر با اموزش عکاسی حرفه ای با گوشی آشنایی دارید حتماً نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مشابه

‫۸ نظرها

  1. سلام. خیلی توضیحاتتون عالی بود ممنون فقط اون حالتی که صورت را تغییر می ده را چطور باید فعال کرد ؟

  2. خدا رو شکر یکی پیدا شد بگه این همه دوربین واسه چیه. دمتون گرم

  3. میشه آهنگ پس‌زمینه ویدیو رو بذارین
    خیلی عالی بود آهنگش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن