خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایل

سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ؛ فراتر از قدرت تشخیص چشم انسان!

همانطور که می‌دانید، شرکت سامسونگ گام‌های بلندی را جهت ارتقای سنسور تصویر, با رزولوشن بسیار بالا برداشته است؛ به طور مثال در سال ۲۰۱۹ این شرکت با رونمایی از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی و همچنین پرده‌برداری از سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی که در مدل پرچمدار گلکسی اس ۲۰ اولترا نیز استفاده شده، عده زیادی از شرکت‌های سازنده را به چالش کشید. حال خبرهایی از سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی این شرکت نیز به گوشی می‌رسد.

چند ماه قبل بود که خبر مربوط به لنز ۶۰۰ مگاپیکسلی منتشر شد اما اکنون خبرهای جدیدی اعلام شده مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد وضوح دوربین را تقریباً شش برابر پرچمداران فعلی خود افزایش دهد و تصمیم آن بسیار جدی است. اخبار جدید از تصمیم سامسونگ برای استفاده از این نوع لنزها در گوشی‌‎های پرچمدار بعدی خود خبر می‌دهند.

تولید سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی؛ گامی فراتر از قدرت تشخیص چشم انسان!

تولید سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی؛ گامی فراتر از قدرت تشخیص چشم انسان. سامسونگ سنسور ۶۰۰ مگاپیکسلی می‌سازد.

تولید سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی؛ گامی فراتر از قدرت تشخیص چشم انسان!

برخی منابع متعقد‌اند که چشم انسان توانایی درک تصاویر با رزولوشنی برابر با ۵۰۰ مگاپیکسلی یا کمی بالاتر را دارد، این درحالی است که پیشرفته‌ترین دوربین‌های دیجیتالی تک لنز (DSLR) رزولوشنی برابر با ۴۰ مگاپیکسل و دوربین موبایل‌ها رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهند. از‌این‌رو برای اینکه دوربین‌هایی ساخته شود که به توانایی چشم انسان برسد راهی طولانی در پیش است. از‌این‌رو خبر‌هایی به گوشی می‌رسد مبنی بر اینکه سامسونگ در حال ساخت و ارتقای سنسور دوربین با رزولوشن بالای ۶۰۰ مگاپیکسل بوده و در آینده نه‌چندان دور شاهد تغییرات عظیمی در این تکنولوژی خواهیم بود.

محدودیت لنزهای کنونی استفاده شده در موبایل‌ها:

از آنجایی که پیکسل‌های کوچک باعث کاهش کیفیت عکس می‌شود یکی از ترفند‌ها ایجاد تعادل بین اندازه پیکسل و رزولوشن است. در همین راستا این شرکت، تکنولوژی ادقام پیکسلی پیشرفته خود را توسعه داده است. به منظور افزایش میزان جذب نور و کاهش مشکلات مربوط به عکس‌برداری در محیط‌های کم نور، سنسور ۶۴ مگاپیکسلی از ادقام ۲×۲ پیکسل و سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز از ادقام پیکسلی ۳×۳ استفاده کرده است. نکته قابل‌توجه اینکه در آینده این نوع سنسورها در خودروهای بدون راننده و هواپیماهای بدون سر نشین نیز استفاده خواهند شد.

حتماً بخوانید: افزایش مگاپیکسل؛ ارتقاء کیفیت تصویر یا بازی اعداد و ارقام؟

سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی در چه دستگاه‌هایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت:

خاطر نشان می‌شود، تصاویری که طول موج آنها بین ۴۵۰ و ۷۵۰ نانومتر است، توسط چشم انسان و سنسورها قابل تشخیص‌اند و آن دسته از سنسورهایی که توانایی دریافت امواج فرابنفش و فراصوت را داشته باشند نیز در مکان‌های مختلفی اعم از زمین‌های کشاورزی و بخش‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به طور مثال تشخیص سرطان پوست توسط سنسورهای دریافت کننده امواج فرابنفش و کنترل کیفیت مواد در کارخانجات توسط سنسور دریافت کننده امواج فراصوت انجام می‌شود. نکته قابل‌توجه این است که شرکت سامسونگ در جهت تولید سنسورهایی که توانایی تشخیص بو و مزه را دارند نیز گام‌های موثری را برداشته است.

 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

اکنون گوشی Galaxy S20 Ultra تنها گوشی است که در بین گوشی‌های سامسونگ از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی (بالاترین رزولوشن تصویر ) استفاده کرده است. سامسونگ تصمیم دارد آن دسته از دوربین‌هایی را که دارای سنسور رزولوشن بالای ۶۰۰ مگاپیکسلی هستند را نه تنها در گوشی‌های هوشمند، بلکه در خودروهای خودران، هواپیماهای بدون سرنشین و گجت‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار دهند و در آینده نه چندان دور سنسور ۱۵۰ مگا‌پیکسلی نیز برای گوشی‌های هوشمند تولید خواهد شد. نظر شما در مورد این سنسور دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی چیست؟ نظرات خود را با ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید.

منبع: gsmarena

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. البته الان سال ۲۰۲۱ هستیم و s21 اولترا هم وارد بازار شده و همین طور zفولد ۳ هم وارد شده ، پس این دوتا باید برتر باشند .

  2. البته یک نکته: اصلاح می کنم؛ گوشی شیائمی هنوز رتبه بالاتری از گوشی سامسونگ در DxOmark دارد. بالاترین رتبه رو اکنون گوشی هووای P40 Pro دارد.

    1. قابل توجه شما سایت دگزرومارک رو ول کنین تو واقعیت خیلیا از نوت بیست اولترا تعریف میکنن دوربینشو میگم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن