خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار گوشی موبایل

اپل؛ ثبت پتنتی جالب و منحصر‌به‌فرد برای گوشی‌های تاشو آینده!

بدون شک یکی از ترندهای جذاب در طراحی گوشی‌ موبایل در سال ۲۰۲۰ گوشی‌های تاشو خواهد بود. بعد از گوشی شیائومی، گوشی سامسونگ و چندین شرکت دیگر، اپل نیز طرحی از گوشی‌های منعطف را به ثبت رسانده است. این طرح اپل بسیار جالب بوده و بسیار منحصر به فرد به نظر می‌رسد. ظاهراً  هدف اپل از ثبت این پتنت حل مشکل چین‌خوردگی و یا آسیب دیدن نمایشگر‌های تاشو یا منعطف در هنگام خم‌شدن، بوده است. در زیر به برخی از مشخصات این پتنت خاص و منحصر به فرد اپل برای گوشی‌های تاشو اشاره خواهیم کرد.

گوشی تاشو اپل

این پتنت مکانیزم بکار رفته در لولا را نشان می‌دهد که فضای کافی بین دو محفظه برای نمایشگر در هنگام خم شدن را تضمین می‌کند و مانع از ایجاد چین‌خوردگی شدید در محل خمش می‌شود. یکی از نقاط ضعف در رابطه با نمایشگر‌های تاشویی که تاکنون ساخته شده، این است که چین‌خوردگی در محل لولا قابل رویت است. این امر عمداً به دلیل مواد بکار رفته و خمش تیز نمایشگر است. در حال حاضر تنها دستگاهی که این مشکل را دور زده موتو ریز است که برای برطرف کردن این مشکل مکانیسم خاص و منحصر به فردی را بکار گرفته است.

این پتنت توسط «دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده» منتشر شده و مکانیسم جدید بکارگرفته شده برای لولا را شرح می‌دهد. در این پتنت اپل، لولا قادر به جداسازی دو نیمه نمایشگر از وسط بوده و لایه نازک سطح نمایشگر به راحتی حرکت کرده؛ از‌این‌رو به راحتی می‌تواند باز و بسته شود.

این پتنت مکانیزم بکار رفته در لولا را نشان می‌دهد که فضای کافی بین دو محفظه برای نمایشگر در هنگام خمش را تضمین می‌کند و مانع از ایجاد چین‌خوردگی شدید در محل خمش می‌شود.

پتنت تاشو اپل

اپل این مکانیسم جدید را برای حل ایراد اساسی یعنی چین‌خوردگی در گوشی‌ های تاشو ارائه داده است. از جمله دستگاه‌هایی که دارای این مشکل بودند، گلکسی فولد و هوآوی میت ایکس را می‌توان نام برد. اپل با این مکانیسم جدید سعی دارد این مشکل را برطرف سازد. از تصاویر متن می‌توان مشاهده کرد که لولا مکانیسم متمرکز و منفرد نیست. تصاویر جزئیات عملکرد و حرکت آن را نشان می‌دهند که هر دو نیمه صفحه را از طریق یک مکانیسم متحرک دوگانه به هم وصل می‌کند.

روشن است که اپل به آینده دستگاه‌های تاشو بسیار علاقمند است. این طرح نشان می‌دهد که اپل تمام تمرکز و انرژی خود را بکار گرفته تا زمانی که اولین گوشی تاشو این شرکت به بازار عرضه شد، هیچ یک از مشکلاتی که تاکنون گوشی‌های منعطف با آن روبه‌رو بوده‌اند را نداشته باشد. نظر شما چیست؟ به نظر شما اپل می‌تواند یک گوشی تاشو انقلابی را بسازد؟

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن