خرید گوشی گیمینگ شیائومی
فضا و نجوم

ناسا پایان زندگی Spitzer را اعلام کرد!

همانطور که انتظار می‌رفت، ناسا پایان کار رسمی تلسکوپ فضایی Spitzer خود را اعلام کرد. این فضاپیما بیش از ۱۶ سال فعالیت داشته و در طی دوران فعالیتش به دانشمندان کمک می‌کرد تا در مورد منظومه شمسی و همچنین کهکشان‌ها و جهان گسترده‌تر پیرامون خود، اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰، جوزف هانت؛ مدیر پروژه اسپیتزر، اعلام کرد که مأموریت رسماً به پایان رسیده است.

خدمات تلسکوپ فضایی اسپیتزر:

تلسکوپ فضایی Spitzer در سال ۲۰۰۳ به عنوان یکی از بزرگترین رصدخانه فضایی ناسا راه‌اندازی شد و به برادران خود یعنی تلسکوپ فضایی هابل، رصدخانه کامپتون گاما ری و رصدخانه اشعه ایکس چاندرا پیوست. 

هر یک از این رصدخانه‌‌های فضایی برای تمرکز روی قسمت‌های مختلف جهان پیرامون ما طراحی شده‌اند و به دانشمندان کمک می‌کنند تا درباره کیهان و مکان زندگی ما در آن اطلاعاتی کسب کنند. Spitzer در طی مأموریت خود دستاوردهای چشمگیری داشته که از آن جمله می‌توان به کشف حلقه ناشناخته در اطراف سیاره زحل اشاره کرد. مجموعه TRAPPIST-1 نیز توسط این تلسکوپ فضایی کشف شد که هفت سیاره به اندازه کره زمین را شامل می‌شود و  همه این سیاره‌ها در همان مجموعه در گردش هستند.

تلکسوپ Spitzer

جای خالی اسپیتزر را تلسکوپ »جیمز وب» برای ناسا پر می‌کند. باید گفت که ناسا در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت که نهایتاً تا سال ۲۰۱۸ به مأموریت این تلسکوپ خاتمه دهد، اما با تأخیر در ساخت تلسکوپ جیمز وب، این تاریخ‌ تغییر یافت. تلسکوپ «جیمز وب» قرار است سال آینده پرتاب شود و دریچه‌‌ کاملاً جدیدی به روی اکتشافات فضایی باز کند.

 

توماس زوربوچن؛ مدیر امور علمی و تحقیقاتی ناسا، در بیانیه‌ای درباره مأموریت اسپیتزر گفت: «اسپیتزر در رابطه با جنبه‌های کاملاً جدید و زوایای ناشناخته کیهان موارد زیادی را به ما آموخته و درک ما را نسبت به ساز‌و‌کار جهان، پرداختن به سؤالاتی در مورد منشاء وجودی ما و اینکه آیا ما تنها هستیم یا خیر، به مقدار قابل توجهی بالا برده است. این رصدخانه بزرگ همچنین نقشه‌ی راهی را برای تحقیقات بعدی در آینده بر جای گذاشته است. تأثیرات این رصدخانه تا مدت‌ها بعد از پایان مأموریتش بر جای خواهد ماند.»

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن