خرید گوشی گیمینگ شیائومی
فضا و نجوم

فراخوان ۳۰۰۰۰ دلاری ناسا برای طراحی یک سنسور

سازمان فضایی ناسا تمام تلاش خود را برای مشارکت مردم در پروژه‌ها و مأموریت‌های مختلف خود انجام می‌دهد، احتمالاً به این دلیل که می‌داند افراد زیادی عاشق علم و فضا هستند. این سازمان فضایی در جدیدترین اقدام خود فراخوانی ۳۰،۰۰۰ دلاری برای طراحی یک سنسور جهت مطالعه بر سطح ونوس را منتشر کرده است.

در این فراخوان آژانس فضایی nasa از عموم مردم کمک خواسته شده تا سنسوری را طراحی کنند که بتواند روی یک مریخ نورد نصب شده و موانع موجود در زهره را با موفقیت پشت سر بگذارند و مایل است ۳۰،۰۰۰ دلار برای یک ایده که قابلیت عملی شدن داشته باشد بپردازد.

اخبار ناسا

دلیل ارائه این فراخوان عمومی توسط ناسا:

جالب است بدانید که دمای سطح زهره بیش از ۸۰۰ درجه فارنهایت است که می‌تواند تقریباً تقریباً تمام تلاش‌های NASA تاکنون را نابود کند. ساختن یک مریخ نورد که قادر به زنده ماندن در سطح این سیاره باشد یک دستاورد مهم بوده و احتمالاً چنین ماموریتی را امکان‌پذیر خواهد کرد.

این سازمان در خصوص این چالش توضیح داده است که: «به این دلیل این چالش را برای جامعه جهانی مطرح کرده تا ایده‌های ناب و جدیدی را برای موفقیت‌های بعدی به دست آورد. اگرچه این مأموریت برای رسیدن به سطح زهره ممکن است سالها به طول انجامد، اما توسعه یک سنسور مریخ نورد مناسب برای مطالعه بر روی سطح این سیاره تلاشی نو محسوب می‌شود که قبلاً حتی برای آن تلاش هم نشده است.»

این سازمان در مورد مشکل پیش روی این چالش نیز گفته: « مشکل اصلی در طراحی سنسوری است که به سیستمهای الکترونیکی متداول متکی نباشد؛ زیرا سنسورهای الکتریکی دمای بیش از ۲۵۰ درجه فارنهایت را تحمل نمی‌کنند و به راحتی تسلیم شرایط محیطی ونوس می‌شوند.»

به همین دلیل است که آژانس فضایی برای پیدا کردن راه حل دست به دامن عموم مردم و به ویژه جامعه مبتکران و مخترعین در سرتاسر جهان شده است. اگر فکر می‌کنید ایده‌ای را که ناسا به دنبال آن بوده را در ذهن دارید، می‌توانید به صفحه رسمی این چالش NASA مراجعه کرده و ثبت‌نام نمایید. نظرات خود را پیرامون موضوعات و علاقمندی مورد نظر خود را با ۱۹ کالامگ به اشتراک گذارید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن