خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیگجت‌های هوشمند

مقایسه می بند ۴ و می بند ۵؛ دستبند سلامت شیائومی!

دستبند سلامت شیائومی، به صورت غیرقابل انکاری قهرمان ردیاب‌های سلامت اقتصادی است. می بند ۵ جدید هم به تازگی پا به عرصه این رقابت گذاشته و با محبوبیت کم نظیری وارد بازار شده است. می ‌بندهای شیائومی به لطف محبوبیت در چین و هند و قیمت بسیار کم در کشورهای غربی سال‌هاست که در صدر جدول فروش جهانی قرار گرفته‌اند. Mi Band 5 قرارست در ماه ژوئیه به بازارهای جهانی عرضه شود، اما تا زمانی که از این گجت هوشمند جدید استفاده نکنیم نمی‌توانیم به طور دقیق از مشخصات، نقاط ضعف و قوت آن صحبت کنیم؛ با این حال طبق مشخصاتی که از این می بند جدید منتشر شده قصد داریم به مقایسه می بند ۴ و می بند ۵ بپردازیم:

مشخصات می بند ۴می بند ۵
سایز صفحه نمایش۰.۹۵ اینچ۱.۱ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش۱۲۰×۲۴۰ (۴۰۰ نیت)۱۲۶×۲۹۴ (۴۵۰ نیت)
ضدآب بودن۵۰ متر۵۰ متر
حسگرهاشتاب سنج، ضربان قلبشتاب سنج، ضربان قلب
فشارسنجندارددارد
ردیابی خوابدارددارد + ردیابی خواب مرحله REM
ظرفیت باتری۱۱۰ میلی‌آمپر۱۲۵ میلی‌آمپر
عمر باتری۲۰ روز۲۰ روز
نسخه با قابلیت NFC:
۱۴ روز
امتیاز تناسب اندام  PAIندارددارد
GPSندارد (می‌توان از گوشی استفاده کرد)ندارد (می‌توان از گوشی استفاده کرد)

مقایسه می بند ۴ و می بند ۵ از نظر طراحی:

مقایسه می بند 4 و می بند 5 دستبند سلامت شیائومی


به کسانی که امیدوار بودند می بند ۵ با ظاهری متفاوت عرضه شود، باید گفت که شیائومی این بار این انتظار را برآورده نکرده و تفاوت قابل ملاحظه‌ای از نظر طراحی ظاهری در می بند ۵ به چشم نمی‌خورد. با توجه به اینکه شیائومی تغییرات چشمگیری را برای می بند۴ عمدتاً از طریق افزودن صفحه نمایش لمسی رنگی به وجود آورده بود خیلی هم جای تعجب ندارد که تغییر بزرگی را در می بند جدیدش اعمال نکرده باشد.


شما هنوزهم همان دستبند سلامت شیائومی از جنس پلی کربنات با بند سیلیکونی را دریافت می‌کنید، در حالی که در می بند ۴ برای شارژ کردن باید قسمت صفحه نمایش را از بند جدا می‌کردید، در می بند ۵ نیازی به این کار نیست. برای شارژ کردن می بند جدید تنها کافیست کابل شارژ را به قسمت پشتی ردیاب وصل کنید. نظر شما چیست؟ آیا می‌توان این تغییر را مورد قابل‌توجهی برای این دستبند در نظر گرفت؟

 

کیفیت صفحه نمایش در می بند جدید به نسبت قبل افزایش یافته است.


کیفیت صفحه نمایش در می بند جدید به نسبت قبل افزایش یافته است. در می بند ۵، شما با صفحه نمایش لمسی ۱.۱ اینچی آمولد با رزولوشن ۱۲۶ × ۲۹۴ رو‌به‌رو هستید. این مشخصات نسبت به می بند ۴ ارتقا داشته، در مدل قبلی ما شاهد وضوح تصویر با رزولوشن ۱۲۰ × ۲۴۰ پیکسل از صفحه نمایش ۰.۹۵ اینچی آمولد بودیم.


شیائومی درهر می بند جدید، اندازه صفحه نمایش را بالا برده و این روند در می بند ۵ نیز تداوم داشته است. از نظر روشنایی نیز پیشرفت‌های زیادی در این می بند وجود دارد. می بند ۵ اکنون ۴۵۰ نیت روشنایی را در مقایسه با می بند ۴ با ۴۰۰ نیت روشنایی، ارائه می‌دهد.


صفحه نمایش می بند ۴ با توجه به قیمت بسیار مناسب آن عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. با این وجود به نظر می‌رسد این مشخصات باز هم از هر نظر در می بند ۵ بهتر شده است.

بیشتر بخوانید: نحوه رفع مشکل همگام‌سازی می بند ۴ و ۳ با گوشی همراه

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

مقایسه می بند 4 و می بند 5 دستبند سلامت شیائومی

آپشن‌های رنگی بیشتر در می بند ۵

از لحاظ رنگ‌بندی، می بند ۴ در رنگ‌های مشکی، نارنجی، آبی، قرمزو صورتی عرضه می‌شود. برای می بند جدید، شما هشت آپشن رنگی در اختیار دارید که تعدادی از رنگ‌های پاستیلی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، را هم شامل می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید آپشن‌های رنگی زیادی داشته باشید، می بند ۵ پاسخگوی تنوع طلبی شما در انتخاب رنگ است. البته هنوز مشخص نیست که این بندها مانند می بند ۴ و می بند ۳ قابل تعویض خواهند بود یا نه.


درجه مقاومت در برابر آب برای هر دو دستبند سلامت شیائومی یکسان است، هر دو با محافظت تا عمق ۵۰ متر به شما این امکان را می‌دهند تا از آن در زیر دوش حمام و همچنین در استخر و در حال شنا استفاده کنید. شیائومی از ردیابی شنا در این می بند نیز پشتیبانی می‌کند، اگرچه امیدواریم عملکرد آن در زمان شنا نسبت به می بند ۴ ارتقا یافته باشد.

می بند ۵ درست مانند می بند ۴ در دو مدل عرضه خواهد شد


می بند ۵ درست مانند می بند ۴ در دو مدل عرضه خواهد شد، یک مدل استاندارد و یکی هم مجهز به قابلیت NFC. مدلی که از NFC پشتیبانی می‌کند، دارای میکروفونی برای فعال کردن فرامین صوتی و کنترل خانه هوشمند از طریق Xiaomi’s Xiao AIl است.


مانند مدل Mi Band 4، قابلیت NFC این مدل فقط برای چین طراحی شده است. شایعات زیادی منتشر شده مبنی بر اینکه شیائومی احتمالاً مدل‌های Pro و Lite را نیز برای این مدل می بند طراحی و عرضه کند، گرچه هنوز گمانه زنی‌های زیادی در این رابطه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش حل مشکلات شارژ می بند شیائومی

مقایسه می بند ۴ و می بند ۵ ؛ دستبند سلامت شیائومی از نظر قابلیت‌های ردیابی تناسب اندام

Xiaomi MiBand 5 v MiBand 4


خب حالا ببینیم این ردیاب‌ها دقیقاً چه چیزی را ردیابی می‌کنند؟ این ردیاب‌ها مجهز به سنسورهای قابل اعتماد شتاب سنج، ژیروسکوپ برای ردیابی حرکت و یک سنسور مجاورت برای پشتیبانی از قابلیت روشن شدن نمایشگر در زمانی که دست را بالا می‌‌آورید است.


یک سنسور اضافی در Mi Band 5 به چشم می‌خورد، فشارسنج به عنوان روشی برای محاسبه تغییرات در ارتفاع در این گجت قرار داده شده است. بنابراین، اگر اهل کوهنوری و ارتفاعات هستید این حسگر برای شما مفید واقع خواهد شد.


در هر دو مدل دستبند سلامت شیائومی، ضربان قلب چه در زمان استراحت و چه ورزش ردیابی شده و به شما نشان داده می‌شود. در Mi Band 5 چند قابلیت جدید برای این سنسور وجود دارد که شیائومی ادعا می‌کند ۵۰٪ دقیق‌تر از نمونه موجود در Mi Band 4 است.


شمارش تعداد قدم‌ها و نظارت خودکار بر خواب در می بند جدید نیز همچنان ادامه دارد. در Mi Band 5 خواب REM هم نشان داده می‌شود. لازم به ذکربوده که این بخش از خواب مربوط به افزایش فعالیت مغز است و همچنین پیشرفت یادگیری از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: امکانات رقابتی و فوق‌العاده نسخه گلوبال شیائومی می بند ۵ چیست؟

دستبند سلامت شیائومی می بند ۵ حامی سلامت بانوان و مجهز به ردیابی خواب REM


می بند ۵ فراتر از ویژگی‌های معمول قدم شمار و ردیابی خواب است. در Mi Band 4 شش حالت تمرین اختصاصی، شامل تردمیل، دویدن در فضای باز، دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا در استخر و یک حالت تمرین ردیابی عمومی را داشتیم. در مقابل، می بند ۵ تا ۱۱ حالت تمرین ورزشی را پشتیبانی می‌کند؛ این ورزش‌ها شامل یوگا، قایقرانی، پرش، الپتیکال و دستگاه قایقرانی است. در هیچ یک از مدل‌ها GPS وجود ندارد، اما می‌توانید برای بهبود دقت مسافت از GPS گوشی استفاده کنید.


شیائومی به تقلید از اپل، فیت بیت و گارمین، اکنون به «تمرینات تنفسی هدایت شده» مجهز شده است. همچنین قابلیت پیگیری چرخه قاعدگی بانوان را نیز در می بند ۵ افزوده است. چیزی که در دستبند سلامت شیائومی قبلی پیدا نخواهید کرد.


می بند ۴ و می بند ۵ ؛ دستبند سلامت شیائومی با ویژگی‌های ساعت هوشمند

مقایسه می بند 4 و می بند 5 دستبند سلامت شیائومی


با افزودن صفحه نمایش لمسی رنگی در می بند ۴، حس بهتری به کاربران شیائومی القا شد و انتظاراتی که از ساعت‌های هوشمند می‌رفت را پاسخ داد. در Mi Band 4، می‌توانید نوتیفیکیشن‌های گوشی اندرویدی یا iOS خود و اعلان‌های پیش‌بینی‌ هوا را ببینید وهمچنین پخش موسیقی را مدیریت کنید. علاوه بر این، ۷۷ تم مختلف وجود دارد که از طریق خود بند و یا گوشی می‌توانید انتخاب کنید.


همه این موارد را در Mi Band 5 نیز مشاهده می‌کنید و البته اکنون می‌توانید تم مورد نظر خود را از بین بیش از ۱۰۰ مورد انتخاب کنید. این مجموعه در حال حاضر شامل تم‌های متحرک و انیمیشنی است. همچنین این امکان وجود دارد که از دستبند سلامت شیائومی مانند یک ریموت برای گرفتن عکس از راه دوراستفاده کنید.

مقایسه می بند ۴ و می بند ۵ شیائومی از نظر عمر باتری و قیمت:

Xiaomi MiBand 5 vs MiBand 4

Xiaomi عمر باتری را در هر نسل جدید می بند بهبود بخشیده. در چهارمین مدل از این گجت، باتری ۱۱۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار دارد که گفته می‌شود تا ۲۰ روز دوام می‌آورد.


در می بند ۵، شما باتری بزرگتری با ظرفیت ۱۲۵ میلی آمپر ساعت دریافت می‌کنید که شیائومی ادعا می کند باید همان ۲۰ روز دوام بیاورد. البته اگر نسخه NFC را انتخاب کنید، این میزان تا ۱۴ روز کاهش می‌یابد.
از نظرقیمتی می بند ۴ با اندک افزایشی نسبت به مدل قبلی خود با ۲۵ دلار وارد بازار شد. می بند ۴ نیز قیمتی حدود ۲۷ دلار دارد.

بنابراین، شیائومی هنوز هم توانسته قیمت‌ها را مقرون به صرفه نگه دارد و همچنان قیمت رقابتی‌تر و اقتصادی‌تری از سایر ردیاب‌ها همچون سامسونگ، فیت بیت و… ارائه دهد.

به محض عرضه شدن نسخه گلوبال این دستبند این مقاله به روزرسانی شده و تجربه کاربری آن در اختیار شما قرار داده می‌شود. نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

سوالات متداول

می بند ۴ و می بند ۵ چه تفاوتی از نظر نمایشگر دارند؟

✔️ کیفیت صفحه نمایش در می بند جدید به نسبت قبل افزایش یافته است. در می بند ۵، شما با صفحه نمایش لمسی ۱.۱ اینچی آمولد با رزولوشن ۱۲۶ × ۲۹۴ رو‌به‌رو هستید. این مشخصات نسبت به می بند ۴ ارتقا داشته، در مدل قبلی ما شاهد وضوح تصویر با رزولوشن ۱۲۰ × ۲۴۰ پیکسل از صفحه نمایش ۰.۹۵ اینچی آمولد بودیم.

قابلیت‌های خاص و جدید می 5 شیائومی چیست؟

✔️ شیائومی به تقلید از اپل، فیت بیت و گارمین، اکنون به «تمرینات تنفسی هدایت شده» مجهز شده است. همچنین قابلیت پیگیری چرخه قاعدگی بانوان را نیز در می بند ۵ افزوده است. چیزی که در دستبند سلامت شیائومی قبلی پیدا نخواهید کرد.

مقایسه می بند ۴ و می بند ۵ از نظر باتری؟

✔️ شیائومی عمر باتری را در هر نسل جدید می بند بهبود بخشیده. در چهارمین مدل از این گجت، باتری ۱۱۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار دارد که گفته می‌شود تا ۲۰ روز دوام می‌آورد. در می بند ۵، شما باتری بزرگتری با ظرفیت ۱۲۵ میلی آمپر ساعت دریافت می‌کنید که شیائومی ادعا می کند باید همان ۲۰ روز دوام بیاورد. البته اگر نسخه NFC را انتخاب کنید، این میزان تا ۱۴ روز کاهش می‌یابد.

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. سلام من میخواهم برای داداشم بگیرم و مرسی که اطلاع دادید ولی در۵اش والپر هم عوض میشه دیگه اره؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن