خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایلویدئو

پاک کردن کش گوشی (اندروید و iOS) با بهترین روش‌ها+ ویدیو

کش چیست و نحوه پاک کردن کش گوشی اندروید چگونه است؟ آیا پاک کردن کش گوشی اندروید با ایفون متفاوت است و به چه روش‌هایی می‌توانید این کار را انجام دهید؟ ابتدا نحوه پاک کردن حافظه پنهان اندروید را بررسی می‌کنیم سپس به پاک کردن کش گوشی ایفون خواهیم پرداخت…

ویدئوی نحوه پاک کردن کش گوشی

کش گوشی چیست ؟

برای همه ما پیش آمده که با پیغام «حافظه پر است» در گوشیمان روبه‌رو شده باشیم و اول از همه به سراغ مقصر اصلی یعنی عکس و فیلم‌های گالری بیچاره رفته‌ایم تا آن‌ها را تک تک و گاهی با ناراحتی پاک کنیم، اما یکی از روش‌های بهتر و البته سریع‌تر برای دسترسی به فضای بیشتر در موبایل، پاک کردن “Cash” یا همان «حافظه‌ی نهان» است. حال این سوال به وجود می‌آید که کش چیست و چگونه کش گوشی را پاک کنیم ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگویم چگونه حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم…

همه ما برای یک بار هم که شده کلمه کش را شنیده‌ایم، اگر بخواهیم ساده بیان کنیم که کش برنامه چیست می‌توان گفت یک سری اطلاعات پراستفاده است که در بخشی از حافظه داخلی ذخیره می‌شود؛ اما حافظه کش گوشی (Cache) چه نوع اطلاعاتی را شامل می‌شود و اهمیت داده‌های کش چه قدرست و چرا این داده‌ها ذخیره می‌شوند در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد…
حافظه پنهان گوشی کجاست
چه زمانی باید برای کلیر کش یا پاک کردن حافظه کش اقدام کنیم؟ ابتدا باید با مفهوم آن آشنا شویم تا بهتر درک کنیم چه زمانی پاک کردن حافظه پنهان گوشی اندروید و یا ایفون را انجام دهیم.

همه ما در گوشی موبایل خود برنامه‌های زیادی را نصب می‌کنیم معنی cache در اندروید یا آیفون خیلی ساده است؛ در واقع بخشی از اطلاعات برنامه‌هایی است که در گوشی موبایل خود دارید. Cache Data بخشی از حافظه را اشغال می‌کند. حافظه کش چه اطلاعاتی را شامل می‌شود و این اطلاعات چه کاربردی دارند؟

اطلاعاتی که در حافظه کش ذخیره می‌شود در واقع همان اطلاعاتیست که یک اپلیکیشن و یا برنامه خاص برای اجرای مجدد به آنها نیاز دارد. هر برنامه شامل یک سری موارد و ایتم‌هاست. حافظه کش این امکان را برای گوشی شما به وجود می‌آورد تا تنها برای یک بار این اطلاعات را بارگذاری کند. سپس در دفعات بعدی، برنامه نیازی به بارگذاری این اطلاعات نخواهد داشت.

برخی افراد فکر می‌کنند که اطلاعات اصلی گوشی آنها پاک می‌شود و نگران این موضوع هستند. در این مورد می‌بایست گفت که پاک کردن کش گوشی با پاک کردن حافظه گوشی کاملاً متفاوت است. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه حافظه گوشی را خالی کنیم بدون پاک شدن اطلاعات مقاله را به همین عنوان در مجله قرار داده‌ایم که بسیار کمک کننده خواهد بود.

حافظه کش گوشی کجاست؟

برخی از اپلیکیشن ها حافظه کشی برابر با چند گیگ را شامل می‌شوند که باید بعد از مدتی این داده‌ها را حذف کنید تا گوشیتان حافظه بیشتری را در اختیار داشته باشد. در دستگاه‌های اندرویدی حافظه پنهان گوشی کجاست ؟ تنظیمات را در دستگاه Android خود باز کنید و روی باتری و مراقبت از دستگاه (Battery and device care) ضربه بزنید. روی Memory و سپس برنامه‌هایی که اخیراً استفاده نشده‌اند ضربه بزنید. یک برنامه را از لیست انتخاب کنید. در لیست برنامه جستجو کنید تا کش یوتیوب، کش فیسبوک یا حتی کش اینستاگرام خود را پاک کنید.
پاک کردن کش

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۶۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

اگر حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم چه میشود

پاک کردن کش گوشی اندروید می‌تواند فضای ارزشمندی را آزاد کند و مشکلات باتری، سرعت و امنیت گوشی شما را حل کند. داده‌های کش قدیمی می‌توانند خراب شوند و باعث مشکلات عملکردی بزرگ‌تری شوند، برای مثال اگر برنامه خاصی به‌روزرسانی دریافت کند، داده‌های حافظه کش گوشی نسخه قبلی می‌تواند باعث اختلال در عملکرد آن شود و همچنین اگر امنیت اطلاعات را در نظر بگیریم هم کسی نمی‌خواهد جزئیات مهمی که نسبت به آنها حساس است ماه‌ها در حافظه کش مرورگر بماند و احتمال هک شدن آنها افزایش یابد.

چرا باید حافظه کش را پاک کنیم ؟

گرچه این قابلیت باعث سرعت بیشتر دستگاه شده، اما اطلاعاتی که در این بخش ذخیره می شوند در واقع بخشی از حافظه داخلی دستگاه هستند به همین دلیل هم انباشته شدن این داده‌ها بعد از مدتی باعث اشغال شدن حافظه داخلی شده و ممکن است برای ذخیره داده‌های ضروری‌تر به مشکل برخورد کنید.

هر چند وقت یکبار باید حافظه نهان گوشی اندرویدی خود را پاک کنید؟

بسته به میزان استفاده از دستگاه اندرویدی خود، باید به صورت دوره‌ای داده‌های کش را در Android پاک کنید. پاک کردن وسواس‌آمیز حافظه پنهان اندروید نتیجه معکوس خواهد داشت، زیرا هدف از ذخیره فایل‌های موقت، روان‌تر کردن تجربه کاربری شما در اجرای برنامه‌های معمولیست؛ اما بعد از مدتی، زیاده‌روی در هر چیزی می‌تواند باعث بروز مشکل شود.

حافظه Cache چه فایده‌ای دارد و تأثیر آن بر عملکرد گوشی چیست؟

زمانی که برخی از اطلاعات یک اپلیکشن در حافظه کش ذخیره می‌شود اپلیکشن با سرعت بیشتری باز شده و در عمل رم دستگاه کمتر درگیر می‌شود. این امر در مورد مرورگر از اهمیت بیشتری برخوردارست، چرا که تمام داده‌های مربوط به لود صفحاتی که از آنها بازدید کرده‌اید در حافظه کش مرورگر ذخیره شده و نیاز به بارگذاری مجدد آنها نخواهید داشت که در نتیجه آن هم مصرف اینترنت شما کاهش یافته و هم اینکه سایت‌ها سریع لود می‌شوند.

چرا باید کش گوشی اندروید را پاک کنیم؟

فرض کنید بیش از ۲۰ یا ۳۰ نرم‌افزار نصب شده در گوشی Android خود دارید و هر کدام حجم قابل‌توجهی از فضای داخلی موبایل را اشغال کرده‌اند و شما ممکن است تا مدت‌ها از این برنامه‌ها استفاده نکنید! اینکه گاهی اوقات کش نرم‌افزارها را پاک کنید، هم به فضای بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید و از طرفی هم پاک کردن کش گوشی اندروید عملکرد نرم‌افزارها را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. در این مقاله نحوه پاک کردن حافظه پنهان اندروید را به شما آموزش می‌دهیم.

زمانیکه از هر برنامه یا اپلیکیشنی استفاده می‌کنید، از همان ابتدا این برنامه شروع به ذخیره‌ی اطلاعات می‌کند تا بعدها بتواند به آنها استناد کند، این اطلاعات در قسمت «کش نرم‌افزار» یا حافظه کش گوشی ذخیره می‌شود! اما چرا یک نرم‌افزار باید چنین کاری انجام دهد؟ در ادامه معرفی حافظه کش گوشی بیشتر به این موضوع می‌پردازیم…

فرض کنید از یک مرورگر اینترنت مثلا «کروم» استفاده می‌کنید و وارد یک سایت می‌شوید، تمام اطلاعات و تصاویر مربوط به این سایت در حافظه‌ی نهان دستگاه شما ذخیره می‌شود تا اگر مجدد همان سایت را باز کردید، نیازی به دوباره لود کرد عکس‌ها و اطلاعات وجود نداشته باشد.
البته این نکته را در نظر بگیرید که حافظه کش گوشی همیشه هم چیز بدی نیست، زیرا با ذخیره‌ی اطلاعات، دفعه‌ی بعدی که به همان سایت مراجعه می‌کنید، هم صفحه زودتر باز می‌شود و هم در مصرف اینترنت شما بیشتر صرفه‌جویی می‌شود.
نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که با نصب آنها کش را بصورت کلی از موبایل پاک ‌می‌کنند. ۱۹کالا به عنوان یک مرجع خرید گوشی به شما پیشنهاد می‌دهد قبل از استفاده از این قبیل برنامه‌ها، معایب و مزایای آنها را در نظر بگیرید؛ اینکه همزمان تمام کش موبایل پاک می‌شود صرفه‌جویی در زمان را برای شما به همراه دارد، اما شاید قصد پاک کردن کش مرورگر خود را نداشته باشید. پس بهتر است پاک کردن Cache گوشی اندرویدی را از همان قسمت تنظیمات انجام دهید.

در ادامه نحوه پاک کردن کش در همه‌ی گوشی های اندرویدی را توضیح می‌دهیم. برای پاک کردن حافظه پنهان سامسونگ هم می‌توانید مقاله مرتبط را مطالعه کنید.

نحوه پاک کردن کش گوشی اندروید

برای پاک کردن حافظه کش گوشی یا خالی کردن کش گوشی مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. وارد تنظیمات گوشی اندروید خود شوید.
  2. با باز کردن قسمت “Storage” وارد تنظیمات حافظه می‌شوید.
  3. در برخی مدل‌ها نیز به جای Storage از «مدیریت برنامه‌ها» و یا همان “App Manager” بایستی وارد شوید.
  4. “Other App” یا همان «برنامه‌های دیگر» را بزنید تا به لیست تمام اپلیکیشن‌های نصب شده دسترسی پیدا کنید.
    کش گوشی چیست
  5. برنامه‌ای که قصد پاک کردن کش آن را دارید باز کرده و “clear Cash”را بزنید.
    چگونه کش گوشی را پاک کنیم

اگر برنامه‌ای که کش آن را پاک کرده‌اید، مجدد باز کنید متوجه می‌شوید که همه ‌چیز از اول بارگیری می‌شود. فراموش نکنید که با پاک کردن کش گوشی اندروید اطلاعات ورود شما به بازی‌ها یا مثلا نرم‌افزارهای بانکی پاک نخواهد شد.

نکته بسیار مهم: اگر بجای کش ” Clear Storage” را بزنید تمام اطلاعات شما اعم از پسورد، سفارشی‌سازی و … از برنامه پاک خواهد شد!
کلیر کش چیست

نحوه پاک کردن کش گوشی اندروید قدیمی

اگر از نسخه قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، می‌توانید همه کش‌های اندروید را به یکباره پاک کنید، اما در به‌روزرسانی‌های جدیدتر باید حذف کش گوشی را به‌صورت جداگانه انجام داد. اگر نمی‌دانید چه برنامه‌ای مشکل ایجاد می‌کند، حذف کامل کش خود در Android به احتمالا بهترین گزینه است، اما بهترست از یک برنامه پاکسازی استفاده کنید که بتواند رفتار برنامه مشکل‌ساز را شناسایی کرده و آن را به طور خودکار حل کند.

Avast Cleanup برای اندروید یک برنامه پاک کردن کش گوشی اندروید است که فایل‌های بد و سایر موارد ناخواسته دیجیتال را پاک می‌کند.

حافظه پنهان گوشی هواوی کجاست

وقتی نوبت به پاک کردن حافظه پنهان در دستگاه‌های Huawei می‌رسد، اساساً ۲ نوع حافظه پنهان وجود دارد، یعنی فایل‌های کش برنامه و حافظه پنهان سیستم. هر برنامه در دستگاه هوآوی کش مخصوص به خود را دارد، در حالی که کش سیستم به جای برنامه‌های جداگانه، داده‌های موقتی را برای سیستم اندروید ذخیره می کند. در ادامه به شما می‌گوییم چگونه حافظه پنهان گوشی هواوی را پاک کنیم ؟

چگونه حافظه پنهان گوشی هواوی را پاک کنیم

۳ روش خالی کردن کش گوشی هواوی

  • روش اول: پاک کردن یکباره تمام کش ها
  • روش دوم: پیش نمایش و پاک کردن انتخابی کش هواوی
  • روش سوم: پاک کردن Wipe Cache Partition از طریق حالت بازیابی اندروید

روش اول: پاک کردن یکباره تمام کش ها

قبل از انتشار نسخه ۸ اندروید، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مقابله با داده‌های کش روی یک دستگاه، پاک کردن تمام داده‌های حافظه پنهان به صورت یک جا بود، اما گوگل در نسخه‌های جدید این ویژگی را حذف کرد؛ اما اگر هنوز از نسخه قدیمی‌تر اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، پاک کردن کش گوشی اندروید را به صورت یک جا و به سرعت انجام دهید. برای پاک کردن کش اندروید مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings>Device>StorageCached Data>OK

از طریق مسیری که گفته شد به راحتی می‌توانید حافظه پنهان در گوشی هواوی را پاک کنید.

روش دوم: پیش نمایش و پاک کردن انتخابی کش هواوی

روش دوم: اگر نمی‌توانید فایل‌های حافظه پنهان برنامه خاص را از طریق تنظیمات پیدا کنید، باید ابزار DroidKit را امتحان کنید. DroidKit یک ابزار بسیار محبوب و قابل اعتماد است که در بین کاربران اندرویدی مورد استقبال قرار گرفته است. تنها با یک کلیک روی یک دکمه، می‌توانید به سرعت فایل‌های حافظه پنهان برنامه یا داده‌های حافظه پنهان را در کمترین زمان پیدا کرده و پاک کنید. این ابزار برای تمیز کردن همه آشغال‌های رایج سیستم یا پاک کردن فایل‌های ناخواسته سیستمی که دیگر به آن نیاز ندارید، مفید است.

  1. این برنامه را روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  2. روی Clean System Junk بزنید.
  3. در صفحه “Clean System Junk” روی دکمه Start ضربه بزنید تا تمیز کردن سیستم شروع شود.
  4. اکنون، دستگاه Huawei خود را از طریق کابل USB به رایانه شخصی متصل کنید و دکمه Start را فشار دهید تا برنامه اجازه دهد فایل های ناخواسته را در دستگاه Huawei شما اسکن کند.
  5. در این مرحله می توانید فایل های ناخواسته ای را که می خواهید پاک شوند را بررسی و انتخاب کنید سپس دکمه “Clean Now را بزنید تا سیستم شروع به پاک کردن حافظه نهان کند.
  6. مهم نیست که از کدام مدل دستگاه هوآوی استفاده می کنید، ابزار DroidKit قطعاً به شما کمک می کند کش را ظرف چند دقیقه پاک کنید!

روش سوم: پاک کردن کش گوشی هوآوی از طریق ریکاوری مود:

  1. دستگاه هواوی خود را با نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه خاموش کنید.
  2. اکنون، دکمه های “Volume Up” و “Power” را به طور همزمان برای چند ثانیه فشار دهید تا Recovery Mode روی صفحه ظاهر شود.
  3. در اینجا، گزینه “Wipe Cache Partition” را از لیست انتخاب کنید. به سادگی از دکمه های “Volume” برای پیمایش و “Power” برای انتخاب استفاده کنید.
  4. پس از تکمیل فرآیند “Wipe Cache Partition” روی “Reboot System Now” کلیک کنید و در این مرحله پاک کردن پارتیشن کش از طریق حالت ریکاوری مود به خوبی انجام شده است.

پاک کردن کش آیفون

آیفون از  نظر نرم افزاری یکی از کاربرپسند‌ترین گوشی های هوشمند بازار به حساب می آید اما حافظه کش آن سریع پر می شود و برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشد نیاز است که حافظه کش آن مرتب خالی شود.
در گوشی آیفون هم به چند روش می‌توانید کش را پاک کنید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

پیدا کردن کش در سافاری

توجه داشته باشید که پاک کردن کش در سافاری شما را از تمام وب‌سایت‌هایی که در حال حاضر وارد آن شده‌اید، خارج می‌کند.

۱. برنامه تنظیمات را باز کنید و به Safari بروید.
۲. در تنظیمات Safari، به پایین بروید و روی «Clear History and Website Data» ضربه بزنید.
۳. روی «Clear History and Data» ضربه بزنید. این امر باعث می‌شود که فرآیند جست‌و‌جو در سافاری بسیار سریع‌تر شود و هرگونه مشکلی که در حال حاضر در صفحات وب با آن روبرو هستید را متوقف کند.
پاک کردن کش گوشی

داده برنامه های بی فایده را در آیفون پاک کنید

همانند سافاری، برنامه‌های شما نیز حاوی داده‌های بی‌فایده زیادی هستند که به آن‌ها نیاز ندارید. در ادامه به نحوه خلاص شدن از شر فایل های بی فایده ذخیره شده در برنامه های موجود در گوشی ایفون شما آورده شده است:

  1. روی تنظیمات بزنید از قسمت General به قسمت Storage and iCloud Usage بروید.
    پاک کردن حافظه پنهان گوشی
  2. از قسمت بالا روی دکمه Storage and iCloud Usage کلیک کنید.
    حافظه پنهان گوشی
  3. این صفحه نشان می‌دهد که کدام یک از برنامه‌ها بیشترین مقدار حافظه را به خود اختصاص داده‌اند سپس از بین آنها میتوانید انتخاب کنید که کدام یک از برندها را حذف کنید.پاک کردن حافظه پنهان
  4. اگر ورودی «اسناد و داده» برنامه نشان می‌دهد که برنامه بیش از ۵۰۰ مگابایت اشغال می‌کند، توصیه می‌کنیم برنامه را حذف نصب و دوباره نصب کنید.پاک کردن حافظه کش

همیشه مدل‌هایی که حافظه‌ی داخلی بیشتری دارند؛ نسبت به همان مدل با حافظه‌ی داخلی کمتر، گران‌قیمت‌تر نیز هستند. انتخاب شما هنگام خرید گوشی موبایل، حافظه‌ی بیشتر است یا حافظه‌ی داخلی کمتر؟ انتخاب و نظرات خودتان را با ما در مجله‌ی ۱۹کالا مگ به اشتراگ بگذارید.

در این مطلب سعی کردیم به این سوال که کلیر کش چیست پاسخ دهیم و نشان دهیم که چگونه حافظه کش گوشی را پاک کنیم. شما به عنوان یک کاربر موبایل هرچند وقت یکبار کش گوشی خود را پاک می‌کنید؟ پیشنهادات خودتان را در مورد روش‌های دسترسی به حافظه‌ی بیشتر با دوستان ۱۹کالا به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

سوالات متداول

حافظه کش گوشی چیست؟

✔️ زمانیکه شما اپلیکیشنی را باز می‌کند، برنامه از ابتدا شروع به ذخیره سازی اطلاعات می‌کند. برای مثال وقتی صفحه‌ای را در گوگل کروم باز می‌کنید تمام اطلاعات و تصاویر مربوط به آن سایت در حافظه‌ی نهان دستگاه شما ذخیره می‌شود تا اگر مجدد همان سایت را باز کردید، نیاز به دوباره لود کرد عکس‌ها و اطلاعات وجود نداشته باشد؛ به این اطلاعات ذخیره شده کش گفته می‌شود.

چگونه کش گوشی را پاک کنیم؟

✔️ پاک کردن کش گوشی فرآیند بسیار ساده‌ای دارد؛ برای این کار کافیست Storage را از تنظیمات گوشی باز کنید و وارد مدیریت برنامه شوید تا امکان پاک کردن کش برای هر نرم‌افزار به صورت جداگانه برایتان فراهم شود و آموزش تصویری آن را در مقابله می‌توانید مشاهده کنید.

چرا حذف حافظه کش گاهی بسیار مهم و کارساز است؟

✔️ پاک کردن کش اندروید باعث می‌شود تا به فضای بیشتر در گوشی دسترسی داشته باشید، پس اگر فضای کافی در موبایل خود ندارید، پاک کردن کش می‌تواند بهترین چاره برای آزادی سازی فضای بیشتر باشد.

نوشته های مشابه

‫۲۲ نظرها

  1. سلام برنامه یوتیوب گوشی اندروید من مدت دو ماه است که بعد از باز شدن من را به عنوان کاربر غریبه می شناسد و درنتیجه اجازه دسترسی به ذخیره شده ها و کانالهای اشتراکی را نمی دهد
    سوال من این است که اگر از گزینه clear data استفاده کنم اطلاعات اصلی مثل اکانت و یا حتی ذخیره شده ها از بین می رود و یا با وارد کردن ایمیل دوباره به آن ها دسترسی خواهم داشت
    ممنون می شوم جواب سوال را بگویید
    با تشکر

  2. سلام خسته نباشید توی گوشی من گزینه clear data غیر فعال شده توی تنظیمات برنامه ها هم که میرم گزینه storage رو خالی(صفر)نشون میده چطور فعالشون کنم چه اتفاقی افتاده گوشیم پوکو ایکس تری پرو هستش

  3. سلام ببخشید مثلا من حافظه کش تیک تاکمو پاک کنم ویدیو هایی از تیک تاک دانلود کردم از تو گالری پاک نمیشن ؟

  4. سلام وقت بخیر
    گوشی من شیاٸومی هست
    خود به خود هر چی عکس تو گالری داشتم که با فیلتر اینستاگرام گرفته بودم موقع باز کردن خطا not suportd the photo داد و بعد همه اون عکسها پاک شد لطفا کمکم کنید چطور برگردونم عکسها رو؟
    ( اوناییکه با خود دوربین گوشی انداختم پاک نشدن)
    اگر امکانش هست از طریق ایمیل راهنمایی بفرمایید

  5. سلام
    من از نرم افزار شاد استفاده میکنم
    حافظه پنهانش هست ۵ گیگابایت
    اگه پاکش کنم تمام فیلم ها و عکس ها و چیزایی که دانلود کردم پاک میشه؟؟؟؟؟؟

  6. سلام ببخشید میخواستم بدونم کش برنامه بازار رو پاک کنم ، برنامه هایی که با بازار دانلود کردم پاک میشه یا نه؟
    اگر پاک کنم اتفاقی که برای برنامه ها نمیافته؟

  7. سلام
    ببخشید میخواستم بدونم حافظه پنهان تبلتم رو حذف کنم پیام هایی که داخل نرم افزار هام مانند شاد یا ایتا ذخیره کردم هم پاک میشه ؟؟؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

  8. اگر حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم چه میشود ایا میتونیم برگردانیم اطلاعات رو ؟

  9. سلام خسته نباشید.ببخشید من یه ردمی نوت نه اس دارم چن وقتیه افتاده رو دور هنگ کردن بعد چیز خاصی هم نصب نکردم که بگیم ویروسی شده
    حجمش هم هفتاد گیگ خالی داره.
    میتونید بگید چیکار کنم که درست بشه؟آیا با ریست فکتوری کردن درست میشه؟

  10. سلام اگه حافظه ی کش رو پاک کنم آهنگام که تو موسیقی play هستش و عکسای گالریم حذف نمیشه؟

  11. سلام گوشی من شیائومی mi 9 t هست تو حافظه گوشی من قسمت سایر یا other فضای زیادی اشغال شده هرچی کش و چیزای دیگه پاک میکنم بازم اون قسمت خالی نمیشه میشه راهنمایی کنید ممنون

    1. اپلیکیشن هایی مثل تلگرام و واتس آپ رو هم بررسی کنید و حتی ممکنه مربوط به اپلیکیشن خاصی باشه

  12. سلام ببخشید من ردمی نوت ۹اس دارم فرض کنید MIUI 12 اومده و من می‌خوام نصبش بعد اگه نصب شد و من نصبش کنم آیا اطلاعات گوشی پاک میشود یا نه لطفاً جواب بدید

    1. سلام دوست عزیز نه آپدیت نرم افزاری هیچ ربطی به حافظه و مواردی که در حافظه گوشی ذخیره شده نداره و به هیچ عنوان اطلاعات پاک نمیشه. پس با خیال راحت می تونید آپدیت کنید. اطلاعات تکمیلی رو می‌تونید در مقاله مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن