خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های ایفونمقایسه گوشی های سامسونگ

مقایسه دو گوشی میان‌رده گلکسی ای ۷۱ و آیفون اس ای ۲۰۲۰ ؛ کدام یک بهتر است؟

کهکشانی‌ها یا کوپرنیتی‌ها؟ به نظرشما کدام یک برای یک کاربر ایرانی کاربردی‌تر است؟ آیا اصلاً ارزش دارد با صرف هزینه بیشتر گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ را خریداری کرد؟ در بررسی و مقایسه گلکسی ای ۷۱ و آیفون اس ای ۲۰۲۰ به این موضوع اشاره خواهیم کرد. این دو گوشی حقیقتاً دو گوشی متفاوت هستند؛ اما اگر قیمت گوشی را در نظر بگیریم، تقریباً نزدیک به هم بوده و هر دو جزء میان‌رده‌های دو برند مطرح هستند؛ از‌این‌رو ما در اینجا به مقایسه دو گوشی میان‌رده گلکسی ای ۷۱ و آیفون اس ای پرداخته‌ایم.

 

آیفون اس ای ۲۰۲۰ بالاخره بعد از سال‌ها و پشت سر گذاشتن شایعات متعدد رونمایی شد. گرچه طراحی این گوشی دقیقاً مشابه به آیفون ۸ است، اما نام آیفون اس ای را یدک می‌کشد. این گوشی زمانی که رونمایی شد به دلایل مختلفی جزء گوشی‌های محبوب آن زمان بود، از‌این‌رو اپل تصمیم گرفت برای میان‌رده جدید خود از نام این گوشی استفاده کند؛ اما این سوال مطرح است که آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر؟ نقطه قوت و ضعف آن در مقابل سایر میان‌رده‌های موجود در بازار که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند چیست؟


در مقابل آن یکی از این میان‌رده‌های سامسونگ که طرفداران زیادی دارد، گلکسی ای ۷۱ است که در بین گوشی‌های سامسونگ سری A از بسیاری جهات خوب عمل کرده و از نظر قیمت به آیفون اس ای نیز نزدیک است. به همین دلیل در این مقاله سعی خواهیم کرد که این دو گوشی میان‌رده را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم.

مقایسه گلکسی ای ۷۱ و آیفون اس ای ۲۰۲۰ از نظر طراحی:

در گوشی‌های آیفون کیفیت ساخت همیشه حرف اول را می‌زند. این امر حتی برای این گوشی ۳۹۹ دلاری اپل نیز صادق است. کیفیت ساخت این گوشی عالیست. استفاده از شیشه در پنل عقب و آلومینیوم در فریم‌ها مقاومت فوق‌العاده‌ای را به آیفون اس ای ۲۰۲۰ بخشیده و در واقع با این مواد  گوشی گلکسی ای ۷۱ را کنار زده است.

در مقابل گلکسی ای ۷۱، هم در فریم و هم در پنل عقب از جنس پلاستیک ساخته شده و در پنل جلو نیز از شیشه محافظ گوریلاگلس ۳ استفاده کرده است. نقطه قوت دیگر آیفون اس ای ۲۰۲۰ پشتیبانی از گواهینامه مقاومت در برابر آب و مایعات IP67 است که در کمتر میان‌رده‌ای یافت می‌شود.


پس اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده ضد آب می‌گردید، این گوشی اپل همان گزینه مد نظر شماست. در آیفون اس ای پنل عقب بسیار ساده و شکیل به نظر می‌رسد، به این دلیل که تنها در بردارنده یک لنز برای دوربین‌هاست؛ اما آنچه که در پنل عقب گلکسی ای ۷۱ بیشتر خودنمایی می‌کند، ماژول مستطیل شکل دوربین‌ها است. گوشی آیفون اس ای فاقد پشتیبانی از کارت حافظه بوده، بنابراین اگر از آن دسته افرادی باشید که اطلاعات زیادی را در گوشی خود استفاده می‌کنید سامسونگ گلکسی ای ۷۱ می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ a71 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

نمایشگر:

بدون شک نمایشگر یکی از اجزا بسیار مهم و حائز اهمیت گوشی است. به نظر شما این دو گوشی از این نظر به چه صورت عمل کرده‌اند؟ هم شرکت اپل و هم سامسونگ هر دو از نظر ساخت و بکارگیری نمایشگرها از جمله شرکت‌های مدعی موجود در بازارهستند. پس اگر قصد خرید گوشی میان‌رده را دارید و می‌خواهید بدانید که از نظر نمایشگر کدام یک عملکرد بهتری دارد در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه دو گوشی میان‌رده گلکسی ای 71 و آیفون اس ای 2020 ؛ کدام یک بهتر است؟

در واقع آیفون اس ای ۲۰۲۰ نمایشگر خود را از گوشی iPhone 8 قرض گرفته است، این نمایشگر اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد؛ اما خب در طی این سال‌ها شاهد پیشرفت‌های زیادی در این نوع نمایشگر مثل پشتیبانی از طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها، پیشتیبانی از HDR و … در آن بوده‌ایم.


آیفون اس ای ۲۰۲۰ مجهز به پوشش ضد خش کورنینگ

آیفون اس ای ۲۰۲۰ به یک نمایشگر ۴.۷ اینچی از نوع LED-backlit IPS LCD مجهز شده که به نام نمایشگرهای رتینا نیز شناخته می‌شود. تراکم پیکسلی آن ۳۲۶ پیکسل‌بر‌اینچ بوده و رزولوشن ۱۳۳۴×۷۵۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. اپل برای گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ طراحی تخت را بکارگرفته و نمایشگر آن توسط یک گلس سفارشی، ساخته شرکت کورنینگ محافظت شده و به پوشش ضد خش نیز مجهز شده است.

نمایشگر این گوشی از قابلیت TrueTone color، فیلتر نور آبی و… نیز پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که به گفته اپل این نمایشگرمی‌تواند محتوای دالبی ویژن و HDR10 را نیز به نمایش گذارد. به لطف پشتیبانی از طیف وسیعی از رنگ‌ها، روشنایی و کنتراست بالای نمایشگر، دامنه داینمیک نیز به مقدار قابل توجهی بهبود یافته است.


روشنایی آیفون اس ای ۲۰۲۰ بسیار قابل‌توجه بوده و حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۶۷۰ نیزمی‌رسد. همچنین حداقل میزان روشنایی آن ۲.۷ نیت بوده که برای خواندن در زمان تاریکی بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد.

در مقابل گلکسی ای ۷۱ هم از یک پنل Super AMOLED بهره برده و اندازه آن ۶.۷ اینچ است. از‌این‌رو قطعاً می‌توان گفت که اگر نمایشگر‌های بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهید گلکسی ای ۷۱ یک قدم جلوتر از این گوشی آیفون است.


بیایید با هم بررسی کنیم که این میان‌رده سامسونگ از این نظر به چه صورت عمل کرده است؟

از نظر طراحی نمایشگر گلکسی ای ۷۱ بسیار مدرن‌تر از آیفون اس ای ۲۰۲۰ طراحی شده و برای ارائه یک تجربه فوق‌العاده از طراحی هول-پانچ بهره برده است، از‌این‌رو حداقل حاشیه را دارد و از طرفی اگر طراحی نمایشگر آیفون اس ای ۲۰۲۰ را نقطه ضعف آن بدانیم اغراق نکرده‌ایم؛ چرا که انتظار می‌رفت اپل از طراحی مدرن‌تری استفاده کند؛ گرچه عده‌ای از طرفداران این برند هنوز خواستار دکمه هوم در گوشی‌های اپل هستند.


تراکم پیکسلی این گوشی سامسونگ سری A نیز ۳۹۳ پیکسل بر‌اینچ بوده و رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه داده است. نکته دیگری که باید بدان اشاره کرد این است که سامسونگ برای محافظت از این نمایشگر در مقابل خط و خش از محافظ گوریلاگلس ۳ استفاده کرده است.

این گوشی از HDR پشتیبانی می‌کند. از نظر روشنایی هم می‌بایست گفت که حداکثر میزان روشنایی آن به ۴۱۰ نیت می‌رسد که عدد قابل‌توجهی است؛ اما از آیفون اس ای ۲۰۲۰ روشنایی کمتری دارد؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که با روشنایی تطبیقی، این میزان به ۵۱۵ هم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گلکسی ای ۷۱؛ نمایشگری جذاب، باتری قدرتمند+ویدئو

مقایسه دو گوشی میان‌رده گلکسی ای 71 و آیفون اس ای 2020 ؛ کدام یک بهتر است؟

دوربین:

شاید در نگاه اول با توجه به ماژول چهارگانه دوربین بکار رفته در گوشی گلکسی ای ۷۱ به این نتیجه برسید که دوربین این دو قابل مقایسه نیست به این دلیل لنزهای متفاوتی را بکار گرفته‌اند؛ اما می‌توان این طور تعبیر کرد که در رقابت بین الگوریتم‌ها و رزولوشن‌های نجومی کدام یک برنده خواهد بود. مهم نتیجه کار است!


گلکسی ای ۷۱ از ترکیب لنزهای ۶۴ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و لنز ۵ مگاپیکسلی ثبت عمق بهره برده درحالی که لنز استفاده شده در آیفون اس ای ۲۰۲۰ تنها یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی است؛ اما در نظر داشته باشید که دگزومارک امتیاز ۱۰۱ را به این گوشی داده است.


عملکرد آیفون اس ای ۲۰۲۰ با وجود داشتن تنها یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی خارق‌العاده است؛ اما لنز اختصاصی ثبت عمق نداشته، از‌این‌رو در ثبت عکس‌های پرتره و یا عکسبرداری ماکرو سامسونگ عملکرد بهتری خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر بررسی کامل دوربین آیفون اس ای ۲۰۲۰ را می‌توانید مطالعه کنید. در مجموع برآیند کار هر دو این گوشی‌ها فوق‌العاده است.

مقایسه گلکسی ای ۷۱ و آیفون اس ای ۲۰۲۰ از نظر سخت‌افزار:


از نظر سخت‌افزاری آیفون اس ای ۲۰۲۰، عملکردی عالی دارد، چرا که از جدیدترین تراشه شرکت اپل استفاده کرده که در حال حاضر در گوشی‌های گران‌قیمت این برند مثل آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو مکس نیز مورد استفاده قرار گرفته است.


در مقابل گلکسی ای ۷۱ از جمله بهترین عملکردها را در بین سری A سامسونگ دارد. امتیازی که آیفون اس ای در بنچمارک گیکبنچ به دست آورده در قسمت تک هسته‌ای ۱۳۲۲ و در چند هسته‌ای‌ها ۲۷۸۰ بوده است.
در مقابل گلکسی ای ۷۱ نیز در این بنچمارک در قسمت تک‌هسته‌ای امتیاز برابر با ۵۰۲ و در چند هسته‌ای ۱۶۱۸ را به دست آورده است. از‌این‌رو از نظر سخت‌افزاری گوشی اپل بهتر عمل خواهد کرد؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که گلکسی ای ۷۱ نیز در بین گوشی‌های میان‌رده دیگر خصوصاً سایر مدل‌های سامسونگ سری A و یا اکوسیستم اندروید عملکرد بهتری دارد.


گلکسی ای ۷۱ از تراشه Qualcomm Snapdragon 730 استفاده کرده است که در حال حاضر در گوشی‌های دیگری مثل شیائومی می ۹ تی، ریلمی ایکس ۲ و گلکسی ای ۸۰ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. همان طور که می‌دانید این مدل‌ها هر سه از جمله بهترین میان‌رده‌های موجود در بازار به حساب می‌آیند. برای مقایسه گلکسی ای ۷۱ با سایر گوشی‌های میان رده مقایسه اختصاصی ۱۹ کالا را ببینید.

مقایسه دو گوشی میان‌رده گلکسی ای 71 و آیفون اس ای 2020 ؛ کدام یک بهتر است؟

در ادامه مقایسه گلکسی ای ۷۱ و آیفون اس ای ۲۰۲۰ ، بررسی خواهیم کرد که هر یک از این مدل‌ها از نظر حافظه و رم به چه صورت عمل کرده‌اند.

از نظر حافظه می‌توان گفت که آیفون اس ای ۲۰۲۰ در سه نسخه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده؛ اما رم هر سه نسخه ۳ گیگابایت است. در حالی که گلکسی ای ۷۱، از نظر حافظه در یک نسخه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده و از نظر رم نیز در دو نسخه ۶ و ۸ در بازار موجود است. آیفون اس ای ۲۰۲۰ از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و سیم کارت جانبی نیز پشتیبانی نمی‌کند در حالی که گلکسی ای ۷۱ از هر دو پشتیبانی می‌کند.


باتری:

باتری بکاررفته در گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ اندازه نجومی سایر میان‌رده‌های بازار را ندارد؛ اما خب در نظر بگیرید که عضوی که بیشترین مصرف باتری را دارد یعنی همان نمایشگر در این مدل اندازه کوچکی داشته، بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که ظرفیت باتری نیز به مراتب کمتر باشد.


در مقاله بررسی عملکرد باتری آیفون اس ای ۲۰۲۰ می‌توانید جزئیات بیشتری پیرامون آن مطالعه کنید. در مقابل گلکسی ای ۷۱ نیز از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری پشتیبانی می‌کند. برای درک بهتر شما از باتری این دو می‌توان گفت که هر دو در زمان وبگردی می‌توانند تقریباً ۱۳ ساعت دوام داشته باشند.

نتیجه‌گیری مقایسه گلکسی ای ۷۱ و آیفون اس ای ۲۰۲۰:

به طور کلی از آنجایی که تمام گوشی‌های میان‌رده همه چیز را در حد کمال ندارند این دو نیز از این امر مستثنی نیستند، هر یک دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود هستند. برای مثال گلکسی ای ۷۱ دارای یکی از بهترین نمایشگر‌ها در بین گوشی‌های سامسونگ سری A بوده در حالی که نمایشگر گوشی آیفون اس ای از نظر طراحی خیلی قابل‌توجه نیست گرچه کیفیت آن عالی است؛ اما از اپل انتظار بیشتری می‌رفت.
در مقابل تراشه قدرتمند بکار رفته در گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ از جمله امتیازات آن محسوب می‌شود که می‌تواند برای گیمرها ایده‌ال باشد.

آیفون اس ای می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی که هنوز گوشی‌های جمع‌و‌جور را ترجیح می‌دهند باشد؛ اما تماشای فیلم و ویدئو و یا وبگردی از نمایشگر گلکسی ای ۷۱ نیز بسیار جذاب و لذت بخش‌تر خواهد بود.

 

به طور کلی باید قبل از خرید اولویت خود را مشخص کنید و بر اساس آن، مدلی که عملکرد بهتری دارد را خریداری کنید. نظر شما در مورد این دو مدل چیست؟ نظرات و تجربه کار با این مدل‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن