خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

کره جنوبی،ایران و ژاپن مقصد اصلی ویروس کرونا!

ویروس کرونا؛ ویروسی که همچنان قلمرو خود را گسترش می‌دهد. دیروز(۲۲ فوریه ۲۰۲۰)، چهارمین روز پی‌در‌پی بود که کره جنوبی هم درگیر طیف وسیعی از ویروس کرونا شد. در این روز تعداد افراد مبتلا به آن به یکباره سه برابر شده و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره گزارش دادند که در کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلام ۱۵۶ نفر مبتلا، تعداد کل موارد تایید شده در این کشور به ۴۳۳ مورد رسیده است. تاکنون کره جنوبی، ایران و ژاپن مقصد اصلی ویروس کرونا بوده است.

بسیاری از بیماران جدید روز شنبه در خود شهر دائگو یا در نزدیکی آن بوده‌اند که چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی است. جایی که ده ها نفر در ارتباط با یک فرقه مسیحی موسوم به کلیسای شینچنجی مسیح، علائم بیماری تنفسی را نشان داده‌اند. این کلیسا که حدود ۱۵۰،۰۰۰ پیرو دارد، می‌گوید که نام اعضایی را که ممکن است در معرض ویروس قرار داشته باشند، با مقامات به اشتراک گذاشته است و آنها را تشویق می‌کند که وارد قرنطینه شوند.

دو بیمار در کره جنوبی بر اثر این بیماری که اکنون با نام COVID-19 شناخته می شود درگذشته‌اند، در حالی که حداقل ۱۸ نفر بهبود یافته‌اند و از مراقبت خارج شده‌اند. هزاران نفر دیگر هنوز در حال آزمایش برای بیماری تنفسی هستند.

ویروس جدید کرونا

ویروس کرونا جدید به سامسونگ هم رسید!

شرکت بزرگ سامسونگ اعلام کرد که پس از تأیید یک مورد از کرونا ویروس جدید در این مرکز، کارخانه تولید گوشی همراه این برند در حال تعطیل شدن است. غول الکترونیک کره‌ای این را گفت که حداقل تعطیلی این کارخانه تا آخر هفته جاری است.

این شرکت در بیانیه ای منتشر شده در شنبه ۲۲ فوریه ۲۰۲۰ اعلام کرد: «این شرکت همکارانی را که با کارمند آلوده در تماس بوده‌اند را در قرنطینه قرار داده و اقدامات لازم را انجام داده است تا آنها را برای عفونت احتمالی COVID-19 آزمایش کنند.»

جزئیات شیوع ویروس کرونا در ایران

بیش از ۷۷۰۰۰ مورد تائید شده از کروناویروس جدید در سرتاسر جهان وجود داشته که بیش از ۲۳۰۰ مورد از آنها با مرگ بیمار پایان یافته است. اکثر قریب به اتفاق این موارد تاکنون در کشور چین گزارش شده است، در حالی که شیوع این بیماری در شهر ووهان ریشه دارد، هرچند که اخیراً تعداد موارد جدید تایید شده در آنجا رو به کاهش است. اما ویروس در مرز چین متوقف نشده، ژاپن، کره جنوبی و ایران نیز جهش بالایی در تعداد مبتلایان به COVID-19 را شاهد بوده‌اند.

Tedros Adhanom Gbrebreyusus ؛ مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: «تعداد فزاینده مبتلایان به این ویروس در خارج از چین نشان می دهد که فرصت ما برای مهار محدودتر شده است.» وی اشاره ویژه‌ای به آمار نگران‌کننده شیوع این بیماری در ایران داشت که مقامات بهداشتی ایران حداقل ۲۸ مورد را تأیید کرده‌اند که ۱۰ مورد از آنها در روز گذشته گزارش شده است.وی گفت WHO کیت های آزمایش را به ایران ارسال کرده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

گرچه تنها یک نفر مبتلا به COVID-19 در آفریقا اعلام شده است اما تدروس در این رابطه افزود: «بزرگترین نگرانی ما همچنان احتمال پتانسیل انتشار COVID-19 در کشورهایی با سیستم بهداشت ضعیف است.»

وی گفت: «ما کمی بیشتر در مورد این ویروس و بیماری ناشی از آن می دانیم. می دانیم که بیش از ۸۰٪ از بیماران به نوع خفیف آن مبتلا هستند و بهبود می یابند ، اما ۲۰٪ دیگر بیماران دارای علائم شدید یا بحرانی هستند که از تنگی نفس به شوک سپتیک و نارسایی چند اندام و مرگ ختم می‌شود. این بیماران نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند و از تجهیزاتی مانند دستگاه‌های پشتیبانی تنفسی استفاده می‌کنند و همانطور که می‌دانید در بسیاری از کشورهای آفریقایی از این لحاظ دچار کمبود هستند.»

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن