خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های سامسونگمقایسه گوشی های هواوینقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

ویدئو مقایسه هوآوی Y6s و سامسونگ A11؛ دو گوشی مقرون به صرفه!

گوشی هواوی وای ۶s و سامسونگ گلکسی ای ۱۱ دو گزینه از مدل‌های میان رده و اقتصادی هستند که در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شدند و با قیمت مناسب، رضایت آن دسته کاربرانی که قصد خرید گوشی ارزان قیمت دارند را جلب می‌کنند. این روزها بازار رقابت در تولید گوشی‌‌های اقتصادی داغ شده و برندها و شرکت‌های مختلف سعی دارند با کنترل قیمت، امکانات بیشتر و متنوع‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهند. در ادامه شاهد ویدئو مقایسه هوآوی Y6s و سامسونگ A11 خواهیم پرداخت.

فروشگاه اینترنتی موبایل ۱۹کالا ویدئو مقایسه هوآوی Y6s و گلکسی A11 را در اختیار شما قرار داده است. 

 

اگر یک کاربرعادی هستید و تمام استفاده شما از گوشی در وبگردی و سرزدن به شبکه‌های اجتماعی و یا مواردی از این قبیل خلاصه می‌شود و از طرفی هم دوست ندارید هزینه زیادی به خرید گوشی اختصاص دهید، این مقایسه قطعاً برای شما مفید و کاربردی خواهد بود. ویدئو را تا آخر تماشا کرده تا به پاسخ سوالات خود برسید.


طراحی ظاهری:

سبک طراحی هوآوی Y6s ظریف بوده و ترکیب دو رنگ بکار رفته در پنل پشتی واقعاً جذاب است و به دلیل مات بودن پنل کمتر لک شده و ارگونومی خوبی داشته و ترکیب مواد سازنده و طراحی نیز باعث شده که در دست لیز نخورد.
از نظر طراحی سامسونگ A11 نیز خوش‌دست بوده، در واقع سامسونگ از طراحی همیشگی خود در این مدل استفاده کرده؛ از طرفی نمایشگر هول-پانچ نیز باعث زیباتر شدن این مدل شده است.

مقایسه اختصاصی هوآوی y6s و سامسونگ a11 ؛ دو میان رده مقرون به صرفه

نمایشگر:

نمایشگر در گوشی گلکسی A11 از نوع PLS TFT و در هوآوی Y6s از نوع IPS LCD بوده که هر دو رزولوشن برابری را ارائه می‌دهند، رنگ نمایشگر در هوآوی Y6s به سردی می‌گراید؛ اما در سامسونگ گلکسی A11 شاهد نور و رنگ طبیعی‌تری هستیم.


مقایسه اختصاصی هوآوی y6s و سامسونگ a11 ؛ دو میان رده مقرون به صرفه

مقایسه پردازنده هوآوی Y6s و سامسونگ A11:

برای بررسی قدرت پردازنده‌ها از نرم‌افزار آنتوتو کمک گرفتیم، در این رقابت گلکسی A11 توانست امتیاز بیشتری را کسب کند و گوی سبقت را از هواوی Y6s برباید. در عمل نیز از تست گیم و سرعت روشن شدن برای بررسی قدرت این دو مدل کمک گرفتیم. اگر هم زمان این دو مدل را روشن کنید، گوشی هوآوی Y6s چند ثانیه‌ زودتر از گلکسی A11 روشن می‌شود.


نمی‌توان از این گوشی‌ها انتظار داشت بازی‌های سنگینی که گرافیک خیلی بالایی دارند را بدون نقص اجرا کنند! مثلاً بازی کال.آف.دیوتی در این دو مدل اجرا می‌شود ولی سرعت رضایت بخشی ندارد، البته اگر با این تفاسیر باز هم خواستید این بازی را انجام دهید، میزان فریم ریت را پایین‌ترین حد ممکن انتخاب کنید. اگر خیلی به گیم علاقه دارید و طرفدار بازی‌های آنلاین و سنگین هستید چاره‌ای نیست جز اینکه یک یا چند کلاس بالاتر رفته و مدل دیگری را انتخاب کنید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

مثلاً در برند هوآوی مدل هوآوی Y9 prime و در برند سامسونگ A31 گزینه‌های خوبی می‌توانند باشند. البته ناگفته نماند که بازی‌های سبک‌تر در این دو مدل گوشی راحت و سریع اجرا می‌شوند و مشکلی بابت این نوع بازی‌ها وجود ندارد.

مقایسه اختصاصی هوآوی y6s و سامسونگ a11 ؛ دو میان رده مقرون به صرفه

دوربین:

دوربین اصلی در هر دو مدل گوشی ۱۳ مگاپیکسل است؛ اما گلکسیA11 مجهز به دوربین سه‌گانه بوده و از لنز اولتراواید و سنسور تشخیص عمق نیز پشتیبانی می‌کند! کیفیت تصویر در شرایط مختلف در این دو گوشی متفاوت است. در ادامه به بررسی تفاوت‌های این دو مدل از نظر دوربین می‌پردازیم…


در عکاسی در شب، هوآوی Y6s تصویر جذابی گرفته است، اگر به عکس‌هایی که در این قسمت ویدئو نشان داده می‌شود دقت کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که این دو مدل در ارائه رنگ تفاوت‌هایی دارند؛ هوآوی Y6s رنگ‌ها را شاداب نشان می‌دهد و A11 در ارائه رنگ طبیعی عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: میان‌رده‌های سامسونگ دوربین‌های متفاوتی دارند، در صورتی که بخواهید بدانید که هر یک از این میان‌رده‌ها از این نظر به چه صورت عمل کرده‌اند مقاله «کدام گوشی سامسونگ سری A دوربین بهتری دارد» را مطالعه کنید.


دوربین A11 تصویر را روشن‌تر ثبت کرده و اگر روی تصویر زوم کنید، جزئیات بیشتری را در کنار کیفیت خوب تصویر می‌بینید. این تصاویر در نور زیاد روز ثبت شده‌اند و اختلاف رنگ باز هم دیده می‌شود. به طور کلی تصویر A11 روشن‌تر بوده و هوآوی Y6s تصویر شارپ‌تری گرفته است.


تصویر بعدی که در ویدئو قابل مشاهده است، در نور روز گرفته شده و جدا از اختلاف رنگ در نگاه اول تفاوت زیادی به چشم نمی‌خورد، اما با زوم روی تصویر تفاوت کیفیت‌ها بهتر آشکار می‌شود.


در محیط داخلی اگر از اختلاف رنگ صرف‌نظر کنیم هر دو مدل گوشی تصاویر خوبی گرفته‌اند البته به نظر تیم ما هوآوی Y6s تصویر شفاف‌تری گرفته است، نظر شما چیست؟

برای گرفتن سلفی‌های دو نفره به نظر می‌رسد گلکسی A11 بهتر عمل می‌کند، چرا که چهره شخص دوم را نیز شفاف و با کیفیت ثبت کرده است.

مقایسه اختصاصی هوآوی y6s و سامسونگ a11 ؛ دو میان رده مقرون به صرفه

باتری:

در تست باتری که تیم فنی ۱۹کالامگ انجام داد، شاهد آن بودیم که سامسونگA11 بعد از نیم ساعت تا %۸ و هوآوی Y6s تا %۱۲ درصد شارژ شدند و هر دو تقریباً بعد از ۲ ساعت و نیم به طور کامل شارژ شدند.
در تستی دیگر میزان مصرف باتری را با پخش یک ویدئو مشخص با نور و صدای متوسط به مدت یک ساعت بررسی کردیم، نتیجه آن را می‌توانید در ویدئو مشاهده کنید.


نتیجه‌گیری ویدئو مقایسه هوآوی Y6s و سامسونگ A11

با اطمینان می‌توان گفت هر دو مدل گوشی به خوبی از پس کارهای متداول روزانه برمی‌آیند و اگر یک کاربر معمولی باشید، باتری این مدل‌ها حتی تا یک روز کامل هم پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود.

به طور کلی هوآوی Y6s طراحی به روزتر و جذاب‌تری دارد، از طرفی گوشی سامسونگ هم از سنسورهای دوربین بیشتری استفاده کرده است. البته هر دو مدل گوشی مجهز به سنسور‌اثر‌انگشت و تشخیص چهره هستند که آپشن‌های مفیدی برای گوشی‌های این رده محسوب می‌شود.

بعد از دیدن این ویدئو شما کدام مدل را انتخاب کردید؟ برند Huawei یا Samsung؟ کدام یک توانست نظر شما را جلب کند؟

نظرات خود را در مورد این مقایسه با ما به اشتراک گذاشته و جدیدترین اخبار روز موبایل را در این مجله دنبال کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

سوالات متداول

هوآوی Y6s و سامسونگ A11 از نظر نمایشگر چه شباهت و تفاوت‌هایی دارند؟

نمایشگر در گوشی گلکسی A11 از نوع PLS TFT و در هوآوی Y6s از نوع IPS LCD بوده که هر دو رزولوشن برابری را ارائه می‌دهند، رنگ نمایشگر در هوآوی Y6s به سردی می‌گراید؛ اما در سامسونگ گلکسی A11 شاهد نور و رنگ طبیعی‌تری هستیم.

عملکرد دوربین هوآوی Y6s و سامسونگ A11 در شب چگونه است؟

در عکاسی در شب، هوآوی Y6s تصویر جذابی گرفته است، اگر به عکس‌هایی که در ویدئو موجود در مقاله نشان داده می‌شود دقت کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که این دو مدل در ارائه رنگ تفاوت‌هایی دارند؛ هوآوی Y6s رنگ‌ها را شاداب نشان می‌دهد و A11 در ارائه رنگ طبیعی عمل می‌کند.

عملکرد گوشی هوآوی Y6s و سامسونگ A11 در اجرای بازی چگونه است؟

نمی‌توان از این گوشی‌ها انتظار داشت بازی‌های سنگینی که گرافیک خیلی بالایی دارند را بدون نقص اجرا کنند! مثلاً بازی کال.آف.دیوتی در این دو مدل اجرا می‌شود ولی سرعت رضایت بخشی ندارد، البته اگر با این تفاسیر باز هم خواستید این بازی را انجام دهید، میزان فریم ریت را پایین‌ترین حد ممکن انتخاب کنید. اگر خیلی به گیم علاقه دارید و طرفدار بازی‌های آنلاین و سنگین هستید چاره‌ای نیست جز اینکه یک یا چند کلاس بالاتر رفته و مدل دیگری را انتخاب کنید. مثلاً در برند هوآوی مدل هوآوی Y9 prime و در برند سامسونگ A31 گزینه‌های خوبی می‌توانند باشند. البته ناگفته نماند که بازی‌های سبک‌تر در این دو مدل گوشی راحت و سریع اجرا می‌شوند و مشکلی بابت این نوع بازی‌ها وجود ندارد.

نوشته های مشابه

‫۱۳ نظرها

  1. سلام من الان y6sرو دارمش دوربینش ا نظر کیفیت خیلی بالاست اصا به هرکی میگم ۱۳ مگا پیکسله میگه دروغ نگو در این حد و من دوربین دوتا گوشی رو کنار هم گذاشتم هم A11هممy6s سامسونگ سبز نشون میده گوشی A12هم سبز نشون میده ولی گوشیای هواوی بشاش تر و طبعی تر نشون میده اژ نظر قدرت هم مساوی ان اما از نظر سرعت هواوی راحت سامسونگ رو تو وستای راه میزاره اثر انگشت رو میزنی زود میاره تو تشخیص چهره هم عالیه عمل کردش نصبت به گوشیای دیگه کلا خوبه نصبت به قیمتش

  2. مَن اشتباه بزرگی کردم که تا الان از محصولات سامسونگ استفاده میکردم، هواوی خیلی پردازندش بهتره تا هواوی هَنگیش هَم کمتره

  3. سلام من y6sدارم شارژم را ۲ روز تمام میکنم بعد بازی آسفالت دارم رو حالت Game گذاشتم هیچ مشکلی ندارده عالیه عالی فقط یه مشکلی چرا دیجی کالا هندزفری موبایل ها را برمی‌داره من از دیجی کالا گرفتم هندزفری نداشت ولی برادرم از موبایل فروشی خرید هندزفری داشت

    1. کلا هندزفری نداره منم گرفتم از دیجیکالا نگرفتم نقد از مغازه شهرمون گرفتم هندزفری نداره روy6s

  4. سلام من a11 دارم و باتریش در ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه ۱۰۰ میشه ۰تا ۱۰۰
    اطلاعات هاتون کَمی اشتباه هستند.

    1. با سلام اطلاعات غلط نیست، طول عمر باتری به عوامل مختلفی بستگی داره

  5. مقایسه خوبی بود ولی بعضی از اطلاعاتتون غلط بود من خودم A11 دارم ولی تو یک ساعت و ۲۰ دقیقه فول شارژ می شه و خیلی هم ازش راضی ام
    درضمن تو نیم ساعت ۸ درصد شارژ نمی شه ، تو نیم ساعت حداقل ۲۰ درصد شارژ می شه . ولی در کل مقایسه خوبی بود.

    1. با سلام، ممنون از نظرتون، اطلاعات غلط نیست، بلاخره تست هایی که تیم کارشناسی انجام دادن تحت شرایط و استاندارد خاصی انجام شده، که شاید با شرایطی که شما دستگاه موبایلتون رو شارژ کردین متفاوت باشه،

  6. گوشی خوب اگه میخواین برا بازی بخرین فقط وا۶اس بخرین من اونو دارم

    1. ببخشید شما که این گوشی رو دارید کیفیت عکس ها چطورن خوبن و همین طور تا الان ازش لگ ندید؟

  7. دمتون گرمه.. ویدیو خیلی جذابی و کاربردی بود…. من کلا پایین رده و میان رده خیلی هم سامسونگ خریدم واسه خودم و اطرافیانم و هم هوآوی.
    این دو گوشی هم مسلما هر دوشون خوبن ولی بخاطر رم ۳ و حافظه ۶۴ و البته ۳۰ گرم سبک تر بودن من اینبار y6s را انتخاب میکنم. بریم ببینیم از کجا بخریم !! ۱۹kala یا غول بزرگ یا موبایل فروشی سر کوچه مون ؟ نمیدونم هنوز

  8. سلام. من به a11 رغبت بیشتری داشتم تا y6s و درنهایت a۱۱ رو خریداری کردم. چون طراحی دوربین سلفی در نمایشگر و همچنین دوربین سه گانه ارجح بودن به مشخصات y6s.و سامسونگ نسبتا گوشی های بهتری میزنه تا هوآوی. کاملا هم از خریدم راضی هستم. این پیشنهاد و تجربه من بود. با تشکر از سایت ۱۹ کالا…

    1. سلام منY6sرو خریده بودم تو بازار ولی میخام کع این گوشی با گوشی های میان رده هوآوی مقایسه شع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن