خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلمقایسه گوشی های سامسونگویدئو

کدام گوشی سامسونگ سری A دوربین بهتری دارد؟

بعد از قیمت گوشی، دوربین دومین گزینه‌ای است که اکثر غریب‌به‌اتفاق افراد خصوصاً ایرانی‌ها در هنگام خرید به آن اهمیت می‌دهند. شرکت‌های سازنده هم برای جلب‌توجه کاربران هر ساله سعی می‌کنند که دوربین دستگاه‌های تولیدی خود را ارتقاء دهند. جهش قابل‌توجه در اندازه مگاپیکسل از ۱۲- ۱۳ تا ۶۸ و حتی ۱۰۸ مگاپیکسل و بیشتر نیز شاهدی بر این ماجراست. از آنجایی، تنوع در مدل‌های گوشی سامسونگ سری A زیاد بوده و در مدل‌های آن از دوربین‌های متفاوتی استفاده شده، ۱۹کالامگ این مدل‌ها را از نظر دوربین تفکیک کرده تا بتوانید انتخاب بهتری داشته و آنها را به راحتی با هم مقایسه کنید. در ادامه بررسی خواهیم کرد که کدام گوشی از سری A دوربین بهتری دارد.

ویدئو بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین

در ادامه، ابتدا به جزئیاتی پیرامون سخت‌افزار گوشی‌های موبایل اشاره خواهیم کرد تا دید بهتری نسبت به دوربین گوشی موبایل به شما دهد.

این روزها دوربین گوشی‌ اهمیت به سزایی در ثبت لحظات زندگی ما دارند. باورکردنی نیست، اما ۸۰ درصد از تصاویر ثبت شده در دنیا با گوشی‌های موبایل گرفته می‌شود. بهبود مستمر و چشم‌گیر قابلیت‌های فنی دوربین گوشی‌ موبایل، ظهور ویژگی‌های جدید و حالت‌های مختلف عکاسی در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از ابزارهای ساده جهت عکاسی را برای ما فراهم کرده؛ در نتیجه بسیاری از افراد عکاسی با موبایل را به دوربین‌های دیجیتال ترجیح می‌دهند و در هنگام خرید همیشه این سوال را دارند که بهترین گوشی از نظر دوربین چه گوشی می‌باشد.

بهترین گوشی سامسونگ سری a از نظر دوربین

به نظر شما چه چیزی بر عملکرد عالی دوربین تأثیرگذار خواهد بود؟ اگر دوربین برای شما در خرید گوشی اولویت داشته باشد، چه هنگام انتخاب گوشی سامسونگ و چه برندهای دیگر در هر صورت بهترست این موارد را هم در نظر بگیرید:

اندازه مگاپیکسل

اندازه مگاپیکسل چه قدر در کیفیت عکس‌هایی که با گوشی موبایل خود می‌گیرید تأثیر خواهد داشت؟همانطور که می‌دانید این روزها و بیشتر در میان‌رده‌ها جنگ مگاپیکسل در جریان است؛ اما تنها این مورد نیست که بر کیفیت عکس‌های ثبت شده تأثیر‌گذارست. در اینجا به مواردی اشاره خواهیم کرد که می‌توانید در هنگام خرید گوشی موبایل در نظر بگیرید؛ چرا که تأثیر به سزایی در کیفیت عکس‌ها خواهد داشت. قیمت گوشی سامسونگ در کلاس میان‌رده‌ها متغیر هست و یکی از دلایل آن مربوط به دوربین های متفاوتیست که در آنها بکار رفته است.

۱-اندازه مگاپیکسل: این مورد مهمترین و تنها مورد تأثیر‌گذار بر کیفیت یک دوربین نیست؛ برای مثال برخی از پرچمداران هنوز هم از اندازه ۱۲ یا ۱۳ مگاپیکسلی آن استفاده می‌کنند؛ اما اندازه مگاپیکسل در کیفیت عکس‌ها و جذب کاربران مهم و تأثیر‌گذار خواهد بود.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

۲-دیافراگم گسترده: دومین موردی را که می‌بایست در نظر گرفت که حتی از اندازه مگاپیکسل نیز مهم‌ترست، برخورداری از دیافراگم گسترده است. در عکاسی، مفهومی وجود دارد که از آن به عنوان عدد «اف-استاپ» یاد می‌شود. برخورداری از یک عدد اف-استاپ خوب، خود به معنای تضمین نورسنجی عالی یک دستگاه است. عدد اف-استاپ به صورت ترکیبی چون f/1.8 نشان داده می‌شود. در واقع دیافراگم دریچه قابل تنظیم بین سنسور و لنز است و میزان تابش نور به سنسور را کنترل می‌کند. هر چه عدد اف استاپ کوچک‌تر باشد به این معناست که نور بیشتری به لنز رسیده و عملکرد دوربین در نور کم بهتر خواهد بود.

۳-تثبیت‌کننده نوری تصویر: مورد دیگری که تأثیر‌ به‌سزایی در کیفیت عکس‌ها داشته برخورداری از تثبیت‌کننده نوری تصویر (فرقی نمی‌کند از نوع اپتیکال باشد یا الکترونیکی) است.

۴-لنز اختصاصی پرتره: مورد دیگر برخورداری از یک لنز اضافه برای ثبت عکس‌های پرتره است.

۵-شرکت سازنده لنزها: لنز در کیفیت عکس‌ها بسیار مهم است. اندازه سنسور هم قطعاً تأثیر بسزایی در کیفیت تصاویری دارد که دوربین می‌تواند تولید کند. این ویژگی یکی از مهمترین عواملی است که باعث می‌شود عکس ثبت شده با گوشی موبایل بسیار شگفت‌انگیز به نظر برسد. این سنسور هر چه بزرگ‌تر باشد، عکس‌ها بزرگ‌تر می‌شوند و مگاپیکسل بیشتری خواهند داشت.

اندازه مگاپیکسل

هرچه سنسور بزرگ‌تر باشد نور بیشتری ضبط می‌کند. این خصوصاً در مواردی که نورپردازی ضعیف باشد بسیار مفید‍‌ خواهد بود. هرچه مگاپیکسل بیشتر باشد، وضوح تصویر بالاترست. بنابراین اگر دوربین گوشی شما در نور کم عملکرد خوبی نداشته باشد، اندازه سنسور می‌تواند یکی از دلایل عدم کیفیت عکس‌های گوشی شما در شب باشد. اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل جدید هستید و دوربین اصلی بزرگترین اولویت شما است، حتما به دنبال دوربین گوشی باشید که از یک سنسور بزرگ برخوردارست. همه اینها در کنار هم هست که به یک نتیجه خوب می‌انجامد.

گوشی سامسونگ از جمله مدل‌هایی هستند که بیشترین تنوع را از نظر دوربین دارند. این شرکت تاکنون چندین مدل را تولید کرده به طوری که هر کسی با هر بودجه‌ای، می‌تواند یکی از مدل‌های آنها را خریداری کند. بهترین دوربین گوشی سامسونگ می‌تواند بهترین عکس‌ها را ثبت کند، اما این نکته را در نظر داشته باشید که در گوشی‌های میان‌رده از جمله این برند همه موارد در کنار‌ هم وجود ندارد. با در نظر گرفتن این موارد، بررسی خواهیم کرد که کدام مدل از این سری ایده‌آل‌ترین گوشی‌ها برای عکاسی خواهد بود.

Samsung Galaxy A03s

با توجه به مناسب بودن قیمت گوشی سه دوربینه سامسونگ نمی‌توان انتظار زیادی از دوربین آن داشت. در واقع این گوشی از جمله ارزان‌ترین مدل‌های این برند محسوب می‌شود که دوربین آن ۳گانه با لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسل و فوکوس خودکار بوده و در شرایط نوری مناسب، عکس های خوبی را ثبت می‌کند که رنگ‌های دقیق، داینامیک رنج خوب و کنتراست قابل‌قبولی دارند. گوشی a03s یک سنسور ۵ مگاپیکسلی را برای دوربین سلفی بکار گرفته است.

گوشی a03s

A03s

قیمت گوشی a03sبررسی ویدیویی گوشی a03sتصویر سه بعدی

گوشی ۳ دوربینه در واقع عملکرد آن به عنوان یک گوشی میان‌رده با لنز ۱۳ مگاپیکسلی قابل‌قبول بوده؛ اما اگر دوربین اولویت اصلی شما در خرید گوشی موبایل بوده بهترست با صرفه هزینه کمی بیشتر به سراغ گزینه‌های دیگر بروید. جدا از دوربین نقطه قوت این گوشی باتری آن است.

Galaxy a12 nacho

گوشی a12 ناچو از روزی که در ایران موجود شد تا به امروز یکی از پرفروش‌ترین های سامسونگ بوده است. این گوشی از دوربین ۴گانه استفاده کرده و لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی از نوع واید بوده و عدد دیافراگم آن f/2.0 است. لنزهای دیگر آن نیز یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ثبت عمق، اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و ماکرو ۲مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن هم ۸ مگاپیکسلی است. لنز اصلی آن از AF یا فوکوس خودکار نیز برخوردارست. دوربین اصلی در شرایط نوری خوب عملکرد نسبتاً مطلوبی دارد.

گوشی a12 ناچو

A12 Nacho

قیمت گوشی a12 ناچوبررسی ویدیویی گوشی a12 ناچوتصویر سه بعدی

گوشی ۴ دوربینه

Galaxy a13

این گوشی نیز از جمله مدل‌هایی است که در ۲۰۲۲ تولید شد. این مدل به دوربین اصلی ۴گانه مجهز شده و لنز اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی است. دیافراگم آن هم f/1.8 بوده، از‌این‌رو در جذب نور می‌تواند موفق عمل کند. لنزهای دیگر آن هم یک لنز اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج است. دوربین سلفی آن هم ۸مگاپیکسلی بوده و از‌ این‌ رو می‌توان آن را یک گوشی مقرون‌به‌صرفه برای عکاسی سلفی در نظر گرفت. بجزء لنز اصلی گوشی A13 ، دیگر لنزها فاقد مشخصه فوکوس خودکار هستند. بنابراین عکس‌هایی که در بیرون گرفته می‌شود ممکن است کمی روشن‌تر به نظر برسند.

قیمت a13 4g

Galaxy A13 4G

قیمت a13 4gبررسی ویدیویی قیمت a13 4gتصویر سه بعدی

گوشی ۴ دوربینه سامسونگ

کیفیت عکس‌ها

عکس‌های دوربین این گوشی از نظر جزئیات، داینامیک رنج و البته شارپنس نسبت به نسل قبلی پیشرفت خوبی داشته‌اند. نقطه ضعف اصلی ترکیب دوربین a13 لنز اولتراویدست که در گوشی‌های اقتصادی عجیب نیست؛ ولی از طرف دیگر، در ثبت عکس‌های پرتره عملکرد موفقی دارد. این مدل حتی در عکاسی با نور کم هم شما را ناامید نمی‌کند. هم از نظر تئوری و هم در عمل، این دوربین در بین میان‌رده‌ها گزینه خوبی برای عکاسی به شمار می‌رود. کار با نرم‌افزار آن نیز راحت بوده و سرعت شاتر هم عالی است.

کیفیت عکس‌ها

Galaxy a23

اگر متریال ساخت معمولی گوشی a23 را کنار بگذاریم، باید اعتراف کرد که در این کلاس قیمتی یکی از بهترین‌ها برای عکاسی به شمار می‌رود. دوربین اصلی بکار گرفته شده در این گوشی از یک لنز ۵۰مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8، یک لنز ۵ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 در کنار دو لنز ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده، درحالی که دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی است.

گوشی a23

a23

قیمت گوشی a23بررسی ویدیویی گوشی a23تصویر سه بعدی

کدام گوشی سری a دوربین بهتری دارد از نظر تئوری با برخورداری از لنزهای واید می‌توان فضای بیشتری را در یک قاب جای داد. به طور کلی این گوشی در شرایط نوری ایده‌آل رضایت خاطر کاربران را جلب خواهد کرد؛ اما در شرایطی که نور کاهش می‌یابد نویز تصاویر بیشتر شده و کیفیت عکس‌ها افت می‌کند. نمونه عکس‌های دوربین اصلی از همه نظر مطلوب است؛ ولی رنگ‌ها را تا اندازه‌ای اشباع می‌کند و از این نظر شاید برای سلیقه‌ی برخی کاربران مناسب نباشد.

بررسی بهترین دوربین سامسونگ سری aعکاسی پرتره هم ترکیبی از اکسپوژر خوب و بلر دقیق بک‌گراند را در اختیارتان قرار می‌دهد. لنز اولتراواید هم از نظر تولید رنگ عملکردی شبیه به لنز اصلی دارد، ولی جزئیات لنز اصلی بیشترست. خوشبختانه در این مدل حالت Night mode هم در دسترس است که می‌تواند کاربردی باشد؛ برخورداری از حالت Night Mode برای روشن‌تر کردن و ثبت با‌کیفیت‌تر عکس‌های گرفته شده در شرایط نوری ضعیف و شب بکار می‌آید. آخرین مورد هم که لازمست در رابطه با دوربین به آن اشاره کنیم اینست که لرزشگیر اپتیکال دارد و برای فیلم‌برادری مناسبست.

Galaxy a32

گوشی a32 هم از دوربین ۴گانه استفاده کرده که لنز اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لنز اولتراواید آن ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است با استفاده از آن قادر خواهید بود که فضای بیشتری را در یک قاب جای دهید، بنابراین می‌تواند در هنگام ثبت عکس‌های گروهی بسیار کاربردی باشد؛ دو لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج هم در ترکیب دوربین به چشم می‌خورد، اما این موبایل، کاربران علاقمند به سلفی را شگفت‌زده می‌کند، چراکه یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی را برای دوربین سلفی در نظر گرفته است.

گوشی a32 4g

samsung galaxy a32 4g

قیمت گوشی a32 4gبررسی ویدیویی گوشی a32 4gتصویر سه بعدی

بررسی دوربین ماکرو سری aاین گوشی با استفاده از دوربین اصلی تصاویر خوبی را ثبت می‌کند که از نظر جزئیات، داینامیک رنج و تولید رنگ قابل قبولند، ولی پردازنده استفاده شده در این گوشی، هلیو G80، بصورت ۱۰۰ درصدی با نرم افزار optimize نشده و در نایت مود با دوربین اصلی بصورت واضح می‌توان دید که کیفیت پایین می‌آید. همچنین در عکس‌های اولتراوید حاشیه‌های عکس در خروجی خمیده می‌شود و اصطلاحاً اعوجاج دارد. البته این مشکلات را سامسونگ با آپدیت‌های نرم‌افزاری تا اندازه زیادی از بین برده است.

به طور کلی می‌توان گفت که کیفیت عکس‌های این گوشی قابل‌توجه است و هم دوربین سلفی و هم دوربین اصلی از ضبط ویدئو فول اچ دی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

Galaxy a22 5g

گوشی a22 نیز یکی از مدل‌های سری A محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شده و به سبب قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد، جزء مدل‌های پرطرفدارست. لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است و دیافراگم f/1.8 دارد. این ماژول سه‌گانه همچنین از یک لنز اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و سنسور ثبت عمق ۲ مگاپیکسلی نیز بهره برده است. دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسلی است.

گوشی a22

Samsung Galaxy A22 5G

قیمت گوشی a22بررسی ویدیویی گوشی a22تصویر سه بعدی

بررسی دوربین سری a سامسونگ در نور کمبا وجود برخورداری از یک عدد اف-استاپ خوب باز هم شب دشمن کیفیت عکس‌های این گوشی محسوب می‌شود. گرچه کیفیت کلی عکس‌های آن خوب بوده و رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد. عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی از نظر جزئیات و شارپنس خوب است، ولی رنگ‌ها را چندان زنده ثبت نمی‌کند و داینامیک رنج آن نیز محدود است. لنز ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج هم در عکاسی پرتره به کمک لنز اصلی می‌آید و خروجی عکس خوبی را خواهید داشت.

جالبست بدانید که پردازنده این گوشی قدرت رکورد ۴k را دارد، ولی طبق تصمیم عجیبی که سامسونگ گرفته، فیلمبرداری با این مدل به ۲k محدود شده است. به طور کلی فیلم‌های ضبط شده با این گوشی کیفیت مطلوبی دارند.

Galaxy a33

مدل دیگری که از چهار دوربین سری ای که بررسی خواهیم کرد گوشی a33 که در ماه آوریل ۲۰۲۲ عرضه شده و از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار است. عدد دیافراگم f/1.8 است که جزء دیافراگم‌های خوب در حوزه گوشی‌های موبایل میان‌رده محسوب می‌شود. در این گوشی لنزهای ۸ مگاپیکسل اولتراواید، سنسور ثبت عمق ۲ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی نیز به چشم می‌خورد. در اینجا بررسی خواهیم کرد که این گوشی به چه صورت عمل خواهد کرد و آیا می‌توان آن را جزء بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین به شمار آورد یا خیر؟

گوشی a33

A33 5G

قیمت گوشی a33بررسی ویدیویی گوشی a33تصویر سه بعدی

بررسی دوربین سری a از نظر کیفیت عکاسیشاید این گوشی نسبت به سایر مدل‌هایی که در بالای این لیست قرار گرفته؛ اندازه مگاپیکسل قابل‌توجهی نداشته باشد؛ اما عملکرد خوبی را در مقایسه با بسیاری از میان‌رده‌های موجود در بازار از خود نشان داده است. جزئیات و شارپنس خوب، داینامیک رنج عالی و تنالیته رنگی گرم از ویژگی‌های عکس‌های دوربین این گوشیست. عکس‌های پرتره‌ای که این گوشی ثبت می‌کند هم واقعاً جذاب است.

نقطه قوت این گوشی دوربین سلفی آن است بدین جهت می‌توان این مدل را یک آپشن ایده‌آل برای علاقمندان به عکس‌های سلفی یا بهترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین سلفی در این کلاس قیمتی برشمرد. به طور کلی نقطه قوت این گوشی را می‌توان نمایشگر فوق‌العاده، تراشه‌ی قدرتمند و دوربین باکیفیت آن دانست. اگر به دنبال یک میانرده هستید که در همه‌ی بخش‌ها عملکردی عالی داشته باشد، شک نکنید که این مدل رضایتتان را جلب می‌کند.

Galaxy a52s

بدون شک خصوصیات دوربین گوشی a52s بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. در اینجا لنز ۶۴ مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.8، با یک لنز ثبت عمق ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک لنز ۸ مگاپیسکلی اولترا واید با دیافراگم f/2.4، لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 همراه شده است.

گوشی a52s

A52s

قیمت گوشی a52sبررسی ویدیویی گوشی a52sتصویر سه بعدی

بررسی کیفیت بهترین گوشی سامسونگ سری a از نظر دوربینلنز اولتراواید زاویه تحت پوشش ۱۲۳ درجه‌ای را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد که فضای بیشتری را در یک قاب جای دهید. کیفیت عکس‌های ثبت شده با این لنز به پای سنسور اصلی نمی‌رسد؛ اما زاویه دید شما را به نحو قابل‌توجهی افزایش خواهد داد.

برای دوربین سلفی هم این گوشی از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که خوراک افرادیست که از ویدئو کال و شبکه‌های اجتماعی استفاده زیادی دارند. نهایتاً می‌توان گفت گه این مدل با رتبه ۶۳ دگزومارک، هنوز هم یکی از بهترین‌ها برای عکاسی است.

بررسی دوربین سلفی سامسونگ سری a

به طور کلی کیفیت عکس‌ها عالی است و ارائه رنگ آن طبیعی به نظر می‌رسد و دوربین رضایت خاطر شما را به عنوان یک خریدار جلب می‌کند. می‌توان این مدل را بهترین گوشی سامسونگ سری A برای عکاسی در این کلاس قیمتی در نظر گرفت.

galaxy a53

لنز اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسلی از نوع واید بوده که اندازه پیکسلی برای ۰.۸ میکرومتر دارد و از دیافراگمی با عدد اف استاپ f/1.8 و قابلیت‌هایی چون PDAF (فوکوس خودکار با تشخیص فاز) و OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) برخوردار است. لنز اولتراواید گوشی a53 هم ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دیافراگم f/2.2 و اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر دارد و زاویه‌ی ۱۲۳ درجه را تحت پوشش قرار می‌دهد. در ترکیب دوربین اصلی این گوشی دو لنز ماکرو و عمق سنج ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 نیز قرار گرفته است.

گوشی a53

A53

قیمت گوشی a53بررسی ویدیویی گوشی a53تصویر سه بعدی

کدام دوربین سامسونگ سری a دوربین بهتری داره

دوربین اصلی این گوشی برای فیلمبرداری از قابلیت gyro-EIS برخوردارست که به کمک آن می‌تواند فیلم‌های ثابت و بدون لرزشی را ثبت کند. کیفیت فیلم‌برداری در این گوشی به ۴K می‌رسد که در این حالت می‌توانید در هر ثانیه ۳۰ فریم را ثبت کنید.

با اینکه شاید در نگاه اول نتوانید بین این مدل و نسخه‌ی مشابه آن در سری قبلی تفاوت خاصی پیدا کنید، ولی خروجی عکس‌ها می‌توانند نظرتان را تغییر دهند. عکس‌های این گوشی از نظر جزئیات و شارپنس تا اندازه زیادی شبیه به نسخه قبلیست، ولی کنتراست و رنگ‌ها را با اغراق کمتری نمایش می‌دهد. بعلاوه پرتره‌های این گوشی نسبت به سری قبلی بهتر شده و تفکیک سوژه و بک گراند دقیق‌تر صورت می‌گیرد. بهترین ویژگی در عکاسی شب با این مدل، حالت خودکار نایت مود است که در صورت تشخیص نور ناکافی در محیط اطراف، به صورت خودکار فعال می‌شود و عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

بررسی عکاسی با دوربین اصلی دوربین سری aسامسونگ برای دوربین سلفی این مدل هم از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که دیافراگم f/2.2 و اندازه‌ پیکسل ۰.۸ میکرومتری دارد. با این دوربین هم می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت ۴K و سرعت فریم برداری ۳۰ فریم در هر ثانیه ضبط کنید.

Galaxy a73

در حال حاضر بهترین دوربین سری a سامسونگ متعلق به این مدلست.برررسی عکاسی در روز دوربین سری aدر ابتدای این مقاله به دیافراگم و عدد اف استاپ اشاره شد. همچنین گفته شد که این مشخصه، تأثیر به سزایی در کیفیت عکس‌ها خصوصاً در نور کم دارد. گوشی a73 در تاریخ مارس ۲۰۲۲ عرضه شده و یکی از قدرتمندترین مدل‌های سری A محسوب می‌شود. این مدل از نظر دیافراگم عالیست و عملکرد بسیار خوبی در نور کم دارد.

گوشی a73

A73

قیمت گوشی a73بررسی ویدیویی گوشی a73تصویر سه بعدی

لنز اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی از نوع واید بوده و عدد اف-استاپ آن f/1.8 است؛ همچنین به قابلیت‌هایی چون فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز مجهزست.

لنز اصلی دوربین سری aلنز اولتراواید دیافراگم f/2.2 داشته و اندازه مگاپیکسل آن ۱۲ است، بنابراین در این مورد نیز این گوشی برنده خواهد بود. لنز ماکرو این مدل نیز از سایر گوشی‌های میان‌رده‌ای که تاکنون تولید شده بهتر است، در واقع این مدل به یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 مجهز شده که آن را برای علاقمندان عکاسی ماکرو نیز ایده‌ال کرده است. سنسور ثبت عمق آن نیز ۵ مگاپیکسلی بوده و دیافراگم f/2.4 دارد.

در مورد دوربین سلفی بکار رفته در این مدل گفته می‌شود که از لنز واید ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر برخوردارست. برای ضبط ویدئو با هر دو دوربین‌ اصلی و سلفی این گوشی می‌توانید روی کیفیت ۴K و سرعت فریم برداری ۳۰ فریم در هر ثانیه حساب کنید. همه این موارد در کنار هم گلکسی ای ۷۱ را به بهترین گوشی سری A از نظر دوربین تبدیل کرده است.

بسته به مدل‌هایی که از این سری به بازار می‌آید این مقاله به روزرسانی خواهد شد. آیا تجربه کار با گوشی‌های سری ای سامسونگ را داشته‌اید؟ به نظر شما بهترین دوربین سامسونگ سری a متعلق به چه مدلی است؟ تجربه کاربری و  نظرات خود را با ۱۹کالامگ به اشتراک گذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

سوالات متداول

چه عواملی بر کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی موبایل تأثیر می گذارد؟

✔️ کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین موبایل برای کاربران از اهمیت زیادی برخوردارست؛ عوامل متعددی در این امر دخیل هستند. اندازه مگاپیکسل یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در کیفیت دوربین گوشیست که به گونه ای در بین برندهای مختلف رقابتی شده است. مورد دیگر دیافراگم گسترده بوده که حتی از اندازه مگاپیکسل نیز مهم‌تر بوده برخورداری از دیافراگم گسترده است و خود به معنای تضمین نورسنجی عالی یک دستگاه است. برای آگاهی از موارد دیگری که در کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی نقش دارند به مقاله مراجعه کنید.

اندازه ی سنسور چه نقشی در کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی موبایل دارد؟ دلیل عملکرد ضعیف دوربین گوشی در محیط کم نور چیست؟

✔️ لنز نیز در کیفیت عکس‌ها بسیار مهم است. اندازه سنسور هم قطعاً تأثیر بسزایی در کیفیت تصاویری دارد که دوربین می‌تواند تولید کند. این ویژگی یکی از مهمترین عواملی است که باعث می‌شود عکس ثبت شده با گوشی موبایل بسیار شگفت‌انگیز به نظر برسد. این سنسور هر چه بزرگتر باشد، عکس‌ها بزرگ‌تر و مگاپیکسلی بیشتری خواهند داشت. هرچه سنسور بزرگ‌تر باشد نور بیشتری ضبط می‌کند. این خصوصاً در مواردی که نورپردازی ضعیف بوده بسیار مفید‍‌ خواهد بود. هرچه مگاپیکسل بیشتر باشد، وضوح تصویر بالاتر است. بنابراین اگر دوربین گوشی شما در نور کم ضعیف عملکرد خوبی نداشته باشد، اندازه سنسور می‌تواند یکی از دلایل عدم کیفیت عکس‌های گوشی شما در شب باشد.

دوربین کدام گوشی سامسونگ از تنوع لنز و کیفیت بهتری برخوردار است؟

✔️ تقریباً همه‌ی مدل‌هایی که در اینجا معرفی شدند تنوع لنزی بالایی دارند. برای آگاهی از جزئیات عملکرد دوربین این گوشی‌ها به مقاله مراجعه کنید.

چرا گوشی من در نور کم و شب عملکرد خوبی ندارد؟

✔️ هرچه سنسور بزرگ‌تر باشد نور بیشتری ضبط می‌کند، بنابراین اگر دوربین گوشی شما در نور کم ضعیف عملکرد خوبی نداشته باشد، اندازه سنسور می‌تواند یکی از دلایل عدم کیفیت عکس‌های گوشی شما در شب باشد.

نوشته های مشابه

‫۴۷ نظرها

  1. A.33 با a.73 اصلا فرقی نداره دوربیناشونم یکیه ۱۰۸ مگاپیکسل دروغه ۴۸ مگاپیکسل هستن مقایسه کردم سری a.33 a.53 تاa.73 یکی هستن

  2. سلام….
    ممنون از مقایسه و اطلاع رسانی تون
    آسمان خانوم صداتونو دوس دارم:)

  3. سلام. خیلی تشکر میکنم از بررسی دوربین گوشیهای مختلف. ممنون میشم گوشی a21s رو هم به لیست گوشیهایی با دوربین چهارگانه اضافه بفرمایین.

  4. سلام ببخشید میشه بگید کدوم گوشی میان رده دوربینش لرزش دست رو بهتر خنثی میکنه؟ کیفیت و مگاپیکسلش خیلی مهم نیست فقط میخوام لرزش رو بهتر بگیره واسه مادرم میخوام. لطفا راهنمایی کنید

    1. مقایسه های اختصاصی گوشی های موبایل در مجله رو ببنید حتما به پاسخ سوال خود می رسید

    2. تاحالا مدل a سامسونگ نداشتم میخوام بخرم چه مدلی بخرم بهتره؟

  5. من A20S دارم ازش خیلی راضیم گوشی سامسونگ با دوربین عالی هیچ ایرادی نداره فقط یکم بزرگه گوشی خوبیه پیشنهاد میکنم بخرین

  6. سلام.. منa7 2017دارم..یه سری بهم میگن بین مدلای سامسونگ بغیر ازنوت..a7 عالیه…ولی باتوجه به مدلای خیلی جدید تر گوشی ک داخل بازار اومده اینجور فکر‌نمیکنم…میتونیدبرام بصورت خلاصه a7رو با بقیه سری های aمقایسه کنید؟..و اینکه ایا واقعا گوشی خوبیه؟

  7. سلام من ازوقتی سامسونگ شروع کردبه عرضه گوشیایa50وa80و….بین این قضیه گیر کردم که از نظر کلی ((نه فقط دوربین یا ظاهر)) گوشیایی مثلa7یاa9بهترن یا a20وa50وa51وa80واینا ؟؟؟….

  8. توخدا بگوید گوشی a51خوبه همه میگن سامسونگ دیگه گوشی نمیزنه درسته؟؟؟
    یا میگن گوشی هاش اصلی نیس چطوری بفهم اصلی گوشی توخدا کمک کنید بخرررم یانخرم

    1. با سلام وقتی شما از فروشگاهای معتبر و گوشی رو با گارانتی خرید میکنید غیر اصل بودن مفهمومی نداره، بقیه برمی‌گرده به اینکه اولویت شما برای خرید یک گوشی چیه، مخصوص گوشی های میان رده، ای ۵۱ هم جز گوشی های میان رده خوب سامسونگ محسوب میشه

    2. دوست عزیز من A20sدارم چین گوشی میزنه ولی چینه پس اصلی وجود نداره همشون چی نی هستش

    3. قربون ادم چیز فهم،وقتی حرف از سریA میشه اپلین اطلاعاتو از سامسونگ بگیری سمبل اینسری رو A.51 وA.71 که بهترین و قویترین نوع در اینسری با بهترین شرایط تولید میدونه و خودش میگه نداریم بهتر ازین دو در اینسری،بعد براسری فروش همین الان هم شما بخوای بخری قیمتش نه تنها پایین نیامده بلکه بالا وژا ثابت مانده و دلیلش کیفیت تولید سخت افزاری،ضد اب،و قابلیت تنظیم سرعت و ارققاء حجم صفحه اصلی با میل کاربر،و دوربینهای فوق‌العاده و اصلی و کیفیت درج شده روی ان برخلاف باقی که فقط پیکسل رو عنوان میکنند و حقیقت ندارد و صرفا برای فروش و تبلیغاتست که جدیدها رو معرفی میکنند،اگر شما مدلهای عنوانی را با یکی از این دو سنبل مقایسه کنید متوجه واقعیت خواهید شد،من A.71‌دارم و اصلا حاضر نیستم انرا تعویض کنم و برفرض A.73 بخرم،چون کمی رو ب s.22 و S.21تغییر شکل داده و تراشه و دوربین را با عدسی و دیافراگم تغییر داده ذهن کاربر را درگیر مقایسه میکند و از واقعیت سخت افزاری دور و اینطور ب یک چشم بهم زدن میبینی گوشی در دستتونه و چطور شد خریدی و پشبمان از انکه برای چه رفتی و چه خریدی،اگر هرکدام ازین موارد جوابش را طی ۳سال بدون حتی یک سرویس و فلش کردن جواب دابدون‌که گوشی امتحانش را خوب پس داده و البته بدون افت کیفیت و عین روز اول و روزی چند بار هم رو زمین بشدت برخورد کند و دراب‌بیفتد و تا دین هم گوشی را برنامه و فیلم و اهنگ بریزدو صبح تا شب هم در نت باشید و شب تا صبح هم باهاش بازی کنی،اگر جواب داد بدان تازه شده A.71,چون این بالاهارو من سر این‌گوشی اوردم و گوش شیطان کر آخ نگفته و بپون ذره افت کیفیت ،چکارهایی که من با هاش نکردم …کامپوتر بود تا حالا هنگ کرده بود و ذره‌ای تاکنون گیر نکرده و مثل فانتوم کار میکنه،کی اینطوری با گوشی دستش جواب گرفته و حتی در یک مورد کل‌کل کردن از فاصله دومتری انداختم زمین که بخدا قسم هیچ مشکلی که پیدا نکرد و الانم برام جای کامپیوتر،ps4,لادخونه،اسپیکر،درماشیندهم پخش بلوتوث،و بچه‌ هم بازی و ،خودمم دایم در نت هستم همه چیز من شده و ماه ماه ماهه

    1. همشون جز بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین هستند

  9. گوشیهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ همشون لاکی هستن و مفتشون گرونه، گوشی خوب میخواید فقط ۲۰۱۸ به قبل مثه a6+ , a6, a7 2018 , a5 و اینسری گوشی های مشابه فلزی!!!
    چیه این گوشی جدیدارو دستت میگیری حس میکنی، گوشی فیک بچه گونه که اسباب بازیه … اونارو بهت غالب کردن..هه
    دلتون خوشه که گوشی سال رو دارید!!
    باید گوشی رو که دستت میگیری اول خودت عشق کنی و حض ببری

  10. A50 ی گوشی همه چی تمومه…کیفیت عکسش تو شب عااالیه..کیفیت صفحه نمایشش از a70خیلی بهتره..بنظرم تو سری a از همه سره…واقعا جواب پس داده این گوشی

    1. سلام.شما ک میگید تو سریA از همه سره کاملا اشتباه میکنید ب نظر من وخیلی های دیگه در سری A گوشیه A80,وA71 از همه بهتره اما اگه بخوایم بین این دو گوشی یکی را انتخاب کنیم باید A71 انتخاب کنیم چون دوربینش از A80 بهتره و جک داره و کارت اس اس دی میخوره و اینکه کیفیت و بلندیه اسپیکرش کمی بیشتر و از لحاظ سخت افزاری فرقی باهم نمیکنن…خلاصه نتیجه میگیریم ک اگه قیمت براتون زیاد مهم نیست میتونید بجای A۵۰ و بقیه های سری A ک فقط قیافه دارن.A71 رو بخرید ک تو سری A قولی هست برای خودش..و پیشنهاد من ب شما اینه ک بین گوشی های سامسونگ و هواوی و یا شیاومی.سامسونگ بهتر و ارزش خرید بیشتری داره.A71 رو ب شما عزیزان پیشنهاد میکنم……ممنوون

  11. من خودم a80 دارم
    کلا خیلی خوبه
    ولی از نظر کیفیت دوربین و آپشن های ویژه ای که برای عکاسی و فیلمبرداری داره فوووقالعاده است

  12. من خودم الان سه هفته هست که A71 دارم. واقعا گوشی خوبی هستش. چهار دوربین داره که کیفیت خوبی رو ارائه میده. دوربین سلفیش هم باکیفیت هست. کیفیت صفحه نمایش خوبی هم داره و از نظر باتری هم که ۴۵۰۰ سوپر فست شارژ هست. صفحه نمایش ۶.۷ اینچی هم داره که برای گیمرها و اونهایی که اهل بازی هستن حرف نداره. به راحتی بازی های سنگین رو هم اجرا میکنه. کلا این گوشی در حد پرچم دارای ۲۰۱۹ هستش.
    قیمتش بالا هست فقط. اگر کسی بخواد از سری A سامسونگ گوشی انتخاب کنه به نظرم A71 بهترین انتخاب هست.

  13. سلام. من میخوام از بین دو گوشی a51و ردمی نوت ۸پرو ی کیشون بخرم ب نظر ضما کدوم خوبه من ی گوشی میخوام ک هم مناسب بازی باشه و هم مناسب عکاسی و عکاسی سلفی باشه کدوم گوشی خوبه ب نظر شما؟؟؟؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنید اخه فردا میخوام بخرم

  14. هرکی میگه a80 بده خاک توسرش من خودم دارم از همه ی گوشی های اشغال سری Aبهتره

  15. سلام ازنظرمن A40Sبهترین گوشی هسته. که تاالان داخل بازارنیسته ومن ۶ماه گرفتمش ازش راضی هستم مخصوصاباطری عالی۵۰۰۰هزارداره روزاول رفتم گوشیA70بگیرم ولی وقتی این گوشی رودیدم نظرم عوض شد

    1. من a31 a21s a10 a20 j5pr0داشتم جز موارداندکی نیازی به چیزایی که سرش دعواست پیدانکردم یوقتا a10از همه بهتربودبخاطر افکت های خرگوش وگربه واینکه میتونستم بزنمش روحالت فقط ۳جی و۴جی هم کسی مزاحم وبگردیم نمیشد هم نت اذیتم نمیکرد چیزی کا a31نداره یوقتا j5برا سلفی باوجودفلش جلو یوقتا هم برافیلم وبازی a31 وa21sبنظرم توانتخاب گوشی اولویت باید مورداستفاده باشه یکی بازی میخاد یکی عکس یکی محکمی یکی کیفت یکی امکانات منکه زیادفرقی توa21s a31 a51نمیبینم جز موارد اندکی مثل رم وحافظه ولی قیمتاشون یاخداست پس بنظرم توهرکاراول مورداستفادت بعدتجربه دیگران خیلی کمک میکنه فرق شیائومی وسامسونگ بیشترتوامکاناته مثلا مادون قرمز داره بیشتریا رزولوشن بالاحتی تومدلا اقتصادی کیفیت دوربیناشم بالاتره ولی باطری سامسونگ وظاهر قشنگتره

  16. سلام ازنظرمن A40Sبهترین گوشی هسته. که تاالان داخل بازارنیسته ومن ۶ماه گرفتمش ازش راضی هستم مخصوصاباطری عالی۵۰۰۰هزارداره روزاول رفتم گوشیA70بگیرم ولی وقتی این گوشی رودیدم نظرم عوض شد

    1. نه سازنده همه گوشی ها چین هه ولی بسته بندی کشور ها دیگع

  17. به نظر من a90 از همه بهتره ولی قیمت بالایی هم نسبت به بقیه خانواده a داره

  18. بنده سامسونگ a30 داشتم اصلا ازدوربینش هم جلووهم عقب وزومش اصلا راضی نبودم رفتم نوکیا۷پلاس خریدم فقط می تونم بگم زمین تااسمون فرق دارن بدنه فلزی نوکیا دوربین زایس محشره مخصوصاانتل دهی نوکیامحشره انتل دهیa30رومخم بودهی پرش انتل داشت

  19. در حال حاضر بهترین گوشی ساسونگ از هر لحاظ چه مدل گوشیه …اینک من نوت ۸ دارم

      1. سلام میخواستم گوشی a51بخرم .گوشی های خوبی هنگ نمیکنه باطری زود خالی نمیشه کسی از این داره گوشی راضی باشه یان کمک؟؟؟؟؟

        1. سلام … من سه چهار ماهه خریدم و خیلی راضیم … خیلی سریع شارژ میکنه دوربینای عالی داره هنگ نمیکنه انتخاب خوبیه از همه گوشیا سره تو خریدت شک نکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن