خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایلراهنمای خرید

نقد و بررسی شیائومی ردمی کی ۲۰ پرو؛ رقیب سرسخت پرچم داران

19kala

هوآوی اخیرا دو گوشی آنر ۲۰ و آنر ۲۰ پرو را معرفی کرده است. در مقابل برند ردمی هم با عرضه موبایل هایی با مشخصات عالی در کمترین زمان ممکن توانسته به شهرت جهانی برسد. مشخصه بارز محصولات ردمی امکانات عالی و برچسب قیمتی مقرون به صرفه است. در صورتی که همین امکانات در سایر برندها قیمت تمام شده بسیار بالاتری را در پی دارد. این زیر برند شیائومی اخیرا پرچم دار خود را در دو نسخه به نام های Redmi K20 Pro و Redmi K20 معرفی کرده است.

در نگاه اول آنچه که این مدل را از سایر مدل ها متمایز می سازد دوربین پاپ آپ آن است که در کنار مشخصات دیگری چون تراشه Snapdragon 855 و مقدار زیاد رم، آن را به رقیبی سرسخت پرچم داران تبدیل کرده است. در ادامه خواهیم گفت که پرچم دار ردمی چه خصوصیات دیگری داشته و چه ویژگی هایی آن را به آپشنی ایده ال در خرید گوشی موبایل تبدیل خواهد کرد.

طراحی:

شیائومی ردمی کی ۲۰ پرو همان ابعاد بسته بندی دستگاه های ردمی را دارد. بدنه آن به رنگ مشکی و بنفش طراحی شده است. در پنل رو به رو مدل آن و در عقب مشخصات تکنیکی آن حک شده است. اگر دقت کرده باشید اخیراً نام شیائومی روی گوشی های ردمی به چشم نمی خورد تنها لوگو آن بر روی آنها خودنمایی می کند. در مورد طراحی هم به جرات می توان گفت که ردمی کی ۲۰ پرو چیزی از پرچم داران قدر موجود در بازار کمتر ندارد.

نوع طراحی و کیفیت مواد به کار رفته همه در کنار هم، کی ۲۰ پرو را به یک دستگاه عالی تبدیل کرده است. پنل جلو و عقب هر دو از طراحی شناخته شده درخشان و براق استفاده کرده اند. در مجموع اعتبار برند شیائومی در کنار ارگونومی بودن و اندازه عالی به این پرچم دار ردمی امتیاز بالایی داده است.

شرکت ردمی ادعا می کند که شیشه استفاده شده در بدنه به منظور ارائه یک رنگ منحصر به فرد با استفاده از فرآیند هولوگرامی نانولیزری دو لایه تولید شده است. تنها ایرادی که بر این نوع بدنه وارد بوده جذب اثر انگشت و لک شدن است.

همانند طراحی شیائومی می ۹، ماژول دوربین در Redmi K20 Pro هم به صورت عمودی طراحی شده اما سه دوربین در ماژول قرار نداشته و یکی از دوربین ها و فلش LED دوگانه در خارج از آن واقع شده است. در کل پنل عقب بسیار خوب، ساده و منحصر به فرد به نظر رسیده که دلیل آن می تواند مربوط به عدم حضور سنسور اثر انگشت باشد.

19kala19kala
19kala19kala

هم پنل عقب و هم پنل جلو هر دو از پوشش محافظ گوریلاگلس ۵ بهره برده اند که مقاومت آن را مقابل خط و خش و ضربه بالا می برد. صفحه نمایش آن بدون قاب طراحی شده و هیچ گونه حفره و یا بریدگی در بر ندارد. دوربین سلفی در صفحه دیده نشده و میکروفون تماس در بالای نمایشگر به چشم می خورد. دو پنل شیشه ای با یک فریم آلومینیومی ترکیب شده اند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

سمت راست میزبان دکمه های پاور و کنترل صدای استاندارد بوده که دکمه پاور با رنگ قرمز رنگ از دیگر دکمه های موجود در این قسمت تفکیک شده است. در قسمت چپ محصول چیزی به چشم نمی خورد. در لبه پایین پورت USB-Type-c بین اسپیکر و درگاه سیم کارت قرار گرفته است. جایگاه قرار گرفتن سیم کارت نیز منحصر به فرد بوده و با انواع دیگر گوشی موبایل فرق می کند.

در لبه بالایی هم یک حفره اضافی برای یک میکروفون و خروجی دوربین پاپ آپ دیده می شود. اما این نکته را می بایست خاطر نشان کرد که کی ۲۰ پرو اندازه نسبتاً بزرگی داشته در نتیجه کار کردن با یک دست ممکن است خیلی راحت نباشد ابعاد آن ۱۵۶٫۷× ۷۴٫۳ × ۸٫۸ میلی متر و وزنی برابر با ۱۹۱ دارد. از جمله مواردی که فقدان آن در یک پرچم دار از دیدگاه برخی از کاربران ممکن است مسئله ساز باشد شارژ وایرلس و گواهینامه مقاومت در برابر گرد و خاک است. اما وجود پردازنده قوی و طراحی چشم نواز باعث شده که بتوان این موارد را نادیده گرفت.

صفحه نمایش:

در حال حاضر، نمایشگرهای Super AMOLED در بخش پرچم داران بسیار رایج هستند. این بار این شرکت تصمیم دارد که به غیر از سری می در بالارده های دیگر نیز این نوع پنل ها را به کار گیرد. این صفحه رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و کیفیت تصویر Full HD+ را ارائه داده است. اندازه آن ۶٫۳۹ اینچ بوده و با ویژگی هایی چون طراحی زیبا و وضوح بالا به علاوه روشنایی و ارائه رنگ چشم نواز و خیره کننده توانسته است تجربه بی نظیری از مالی مدیا را برای کاربران فراهم آورد.

روشنایی آن به ۶۰۰ نیت رسیده از این رو در حضور نور مستقیم خورشید به راحتی می توان از آن استفاده کرد. علاوه بر این، رنگ مشکی عمیق بوده و از HDR نیز پشتیبانی می کند.

پنل Super AMOLED به معنای بهره مندی از مشخصه always-on display است. به علاوه رابط کاربری MIUI 10 هم آپشن های جذاب دیگری را برای سفارشی کردن نمایشگر در اختیار شما قرار می دهد. در رابطه با صدای آن هم گفته می شود که پنجره اسپیکر قرار داده شده در لبه پایین نیز صدای بسیار بلند و شفافی را ارائه داده است.

اما از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون پشتیبانی نمی کند از این رو می بایست برای اتصال به انواع هدفون های غیر بلوتوثی از رابط استفاده کرد. این رابط در جعبه آن قرار داده شده است. سنسور اثر انگشت هم در ریز آن جای داده شده و عملکرد بسیار خوبی ارائه داده است.

دوربین:

19kala

از جمله نقاط چشم گیر در رابطه با ردمی کی ۲۰ پرو دوربین آن است. دوربین اصلی آن متشکل از یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی است. دوربین پاپ آپ سلفی که از جمله نقاط مثبت و منحصر به فرد آن هم در نظر گرفته می شود ۲۰ مگاپیکسلی است.

اما این نکته را مد نظر داشته باشید که تنها طراحی آپشن حائز اهمیت نیست بلکه کیفیت تصویر دوربین نیز می بایست رضایت کاربران را جلب کند. کیفیت تصاویر ثبت شده در نور طبیعی عالی بوده و در کل می توان گفت که تصاویر آن با تصاویر ثبت شده با شیائومی می ۹ قابل قیاس است. میزان ثبت جزئیات با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عالی است اما زمانی که در حال استفاده از آن هستید نمی توانید روی آن زوم کنید.

حتی در هنگام شب و زمانی که نور کافی نیست بهترین نتیجه را در پی داشته و نمونه ها حداقل نویز را دربر خواهند داشت. اگر بخواهید در موقعیت هایی در هنگام شب زوم کنید یک حالت شب اختصاصی هم وجود دارد که از لنزهای تله فوتو استفاده می کند. این حالت روشنایی تصویر و دامنه داینمیکی تصویر را افزایش می دهد اما انتظار زیادی از آن نمی توان داشت.

در کل برخورداری از سه لنز با فاصله کانونی های متفاوت انعطاف پذیری بیشتری را در موقعیت های مختلف در اختیار شما قرار خواهد داد.

دوربین پاپ آپ ۲۰ مگاپیکسلی هم ثبت جزئیات بسیار خوبی دارد. مشخصه Beauty Mode نیز کار خود را به خوبی انجام داده و کار لکه گیری و روتوش عکس ها به خوبی انجام شده بدون اینکه جلوه غیر طبیعی به عکس ها بدهد. حالت پرتره هم در اکثر موارد کار جداسازی پشت زمینه و سوژه را عالی انجام داده اما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که در برخی از موقعیت ها قابل رقابت با گوشی های دیگری مثل سامسونگ گلکسی اس ۱۰ و سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس و یا مواردی از این قبیل نخواهد بود.

در مورد کیفیت ویدئوها هم گفته می شود که این موبایل ردمی قادر است ویدئوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را ثبت کند. کیفیت آن چشمگیر بوده و ارائه رنگ خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. علاوه بر این از ثبت ویدئو slow motion و time-lapse نیز پشتیبانی می کند. در پایان گفته می شود که عملکرد دوربین آن هم برای یک گوشی در این محدوده قیمت عالی بوده و می تواند گزینه ای ایده ال خرید موبایل برای علاقمندان به عکاسی در نظر گرفته شود.

نرم افزار سخت افزار:

19kala

ردمی کی ۲۰ پرو با نسخه ۹٫۰ (Pie) پلتفورم اندروید و پوسته سفارشی MIUI 10 اجرا می شود. این رابط کاربری ساده، مرتب و پیمایش در آن بسیار راحت است. یکی از نقاط برجسته این پرچم دار استفاده از پردازنده Snapdragon 855 است که به همراه Adreno 640 و ۸ گیگابایت رم سرعت لازم برای اجرای بسیاری از عملکرد ها را فراهم آورده است. از ۸ هسته Kryo 485 تشکیل شده است. یکی از آنها ۲٫۸۴ و سه عدد از هسته ها ۲٫۴۲ و ۴ عدد دیگر فرکانسی برابر با  ۱٫۸ گیگاهرتز را ارائه داده اند.

از نظر حافظه داخلی هم در سه نسخه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه شده و رم در نظر گرفته شده برای آن هم ۶ و ۸ است. ردمی کی ۲۰ پرو هم همانند بسیاری پرچم داران دیگر مثل شیائومی می ۹ از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند. امتیازی که بنچمارک آنتوتو به این دستگاه اختصاص داده برابر با ۳۶۸۷۹۵ بوده در حالی که آیفون ایکس اس مکس به طور میانگین امتیاز ۳۵۳۵۰۰ را دارد.

قدرت سخت افزاری آن از گوشی آیفون اندکی بالاتر قرار می گیرد. این در حالی است که امتیاز گوشی می ۹ در این بنچمارک تقریباً ۳۷۵۰۰۰ است. گلکسی اس ۱۰ پرچم دار سال ۲۰۱۹ سامسونگ هم با میانگین امتیاز ۳۲۸۴۴۶ در رده پایین تر قرار گرفته است. در نتیجه جای هیچ شکی نیست که این موبایل هم می تواند بازی های سنگین گرافیکی و عملکرد های چند وظیفه ای را به خوبی مدیریت کند. از نظر قابلیت های ارتباطی به شیائومی می ۹ شباهت دارد. به طور کلی از GPS دو بانده، بلوتوث نسخه ۵٫۰، NFC و رادیو پشتیبانی کرده و پورت آن  ۲٫۰ به Type-C 1.0 است.

باتری:

19kala

بدون شک برای یک گوشی با صفحه نمایش عالی و بزرگ و ارائه یک تجربه مالتی مدیا چشم نواز باتری از اهمیت زیادی برخوردار است. باتری در اینجا ۴۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت داشته و از شارژ سریع ۲۷ وات و یا (Quick Charge 4+) نیز پشتیبانی می کند. اما همانند سایر پرچم داران خبری از شارژ بی سیم  نیست.

تکنولوژی شارژ سریع شیائومی ردمی کی ۲۰ پرو همانند شیائومی می ۹ بوده اما ظرفیت باتری آن بیشتر است از این رو طول عمر بیشتری را نسبت به این دستگاه ارائه خواهد داد. تکنولوژی شارژ به کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس ۱۵W است. به طور میانگین در استفاده متوسط  ردمی کی ۲۰ پرو می تواند تا ۲ روز بدون نیاز به شارژ مجدد روشن بماند.

نقاط ضعف: نقاط قوت:
عدم پشتیبانی از گواهینامه مقاومت در برابر گرد و خاک و آب
عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم
عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی جهت افزایش حافظه
صفحه نمایش Super AMOLED
طول عمر باتری شگفت انگیز
سخت افزار قدرتمند
طراحی زیبا
دورببین منحصر به فرد و عالی
قیمت گوشی مقرون به صرفه در مقابل سایر پرچم داران

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن