خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیگجت‌های هوشمند

نقد و بررسی اپل واچ سری ۵؛ یک قدم مانده تا کمال!

اولین سری اپل واچ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد که به سختی نظر را جلب می‌کرد: کند بود، فرآیند بارگیری برنامه جانبی برای آن طولانی بود و عمر باتری نیز عالی نبود. اما اپل مأیوس نشد و تولید سری‌های جدید آن را تکرار کرد و تکرار کرد تا اینکه همه موارد درست شود. اپل واچ سری ۵ جدیدترین سری از این ساعت هوشمند است که از میان پیشرفت‌های آن به سمت کمال، یک ویژگی از همه بارزتر است: صفحه‌ای همیشه روشن.

برای اطلاع از قیمت گوشی آیفون به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید

اغلب موارد دیگر به همین شکل قبلی باقی مانده است: شما هنوز هم باید هر شب ساعت را دقیقاً شبیه به Apple Watch Series 4 شارژ کنید. اما آیا مجهز شدن اپل واچ سری ۵ به صفحه نمایش همیشه روشن، دلیل خوبی برای خرید آن است؟ تنها دلیل این نیست زیرا سری ۵  ترکیب منحصر به فردی از یک صفحه نمایش خلاقانه، درایور صفحه نمایش کم مصرف، یک سنسور جدید نور محیط و یک مدار کارآمد استفاده می‌کند که ساعت‌های قدیمی‌تر آن را ندارند.

طراحی:

Apple-Watch-Series-5-Review-19kala-001

اپل واچ سری ۵ در مقایسه با سری ۴ از نظر بصری بدون تغییر است. برای افرادی مختلف، از نظر سایز ۴۴ میلی متر یا ۴۰ میلی متر ارائه می شود. به طرز شگفت انگیزی ارگونومیک است. جوری طراحی شده که روی مچ دست فیکس می‌شود و در صورت پوشیدن پیرهن حتی به لبه و دکمه آن گیر نمی‌کند.

 

صفحه نمایش:

فن آوری هسته‌ای به صفحه نمایش پلی سیلیکون و اکسید با درجه حرارت پایین (یا LTPO) گفته می‌شود و می تواند یک ترفند جادویی را انجام دهد: می‌تواند مانند یک صفحه نمایش معمولی عمل کند، ۶۰ بار در ثانیه رفرش شود، یا می‌تواند در تازه سازی بسیار کند عمل کند و فقط یک بار در ثانیه تجدید کنید. این حالت جدید رفرش فوق العاده کند هنگامی که به صفحه نگاه نمی‌کنید هم آن را روشن نگه می‌دارد و از نظر باتری بسیار کارآمدتر می‌شود.

به علاوه، صفحه نمایش به مرور کم رنگ می‌شود. این امر اجازه می‌دهد تا اپل واچ جدید همیشه روشن باشد و همچنان دوام باتری مشابه مدل های قبلی داشته باشد. اما در این رابطه یک سوال به وجود می‌آید که آیا در حالت جدید همیشه روشن، همه می‌توانند اعلانات فرد را بخوانید؟ اپل به این مورد فکر کرده است، تا زمانی که صفحه را کاملاً فعال نکنید، اعلان‌ها مبهم باقی می‌مانند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

همچنین لازم به ذکر است که صفحه نمایش در سری ۵ بسیار زیباست: یک صفحه نمایش OLED با رنگ‌های واضح بسیار روشن، بنابراین دیدن آن با جزئیات در فضای بیرون و زیر نور خورشید بسیار آسان است.

عمر باتری و شارژ آن:

Apple-Watch-Series-5-Review-19kala-001

عمر باتری در یک روز معمولی که کار چندان و فعالیت جدی ندارید تا آخر شب به ۴۰ درصد می‌رسد. اگر ردیابی تمرین را یا دیگر امکانات را فعال کنید، باید انتظار داشته باشید که این درصد بسیار کم‌تر باشد و آخر شب حتماً آن را شارژ کنید. دوام باتری این ساعت قطعاً ۲ روزه نیست. اگر شارژ آن را یک شب فراموش کنید، احتمالاً روز بعد خاموش می‌شود. شارژ ساعت از طریق همان شارژر مغناطیسی ریز اتفاق می‌افتد. در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۴۴ درصد شارژ شده و به طور کامل حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

قطب نما:

ویژگی جدید دیگر در سری ۵ قطب نما است، اگر از نقشه‌های ریز و درشت در ساعت استفاده می‌کنید، این ویژگی به شما نشان می‌دهد که در حال طی کردن مسیر درست هستید یا خیر؟

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری:

این ساعت هوشمند در بسیاری ویژگی‌ها مانند سری ۴ به نظر می‌رسد در حالی که دارای تراشه S5 است که به لحاظ اسمی به نظر می‌رسد متفاوت از تراشه S4 در ساعت سال گذشته باشد، تجزیه و تحلیل چیپست نشان داده که در اصل همان تراشه قبلی است و مشابه با سرعت S4 در حال اجرا است. از لحاظ سخت افزاری نکته قابل توجه این است که شما دارای ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی هستید و حتی یک اپ استور دارید که می‌توانید برنامه‌ها را مستقیماً از ساعت مچی خود بارگیری کنید.

ردیابی سلامت و فعالیت :

در حالی که شما تشخیص امکان خودکار تمرین را در این ساعت هوشمند دارید، اما واقعاً خوب کار نمی کند و آغاز فعالیت بهتر است به صورت دستی تنظیم شود.

با این وجود Apple Watch از نظارت بر عملکرد قلب خوبی برخوردار بوده و در تشخیص ضربان قلب دقیق‌ است.از دیگر ویژگی آن در همین راستا می‌توان به  ECG  اشاره کرد که علائم اولیه بیماری قلبی را تشخیص داده و به شما هشدار می‌دهد.

دستیار صوتیSiri

وقتی که دستتان پر است یا سوالی پیرامون موارد مختلف از جمله آب و هوا دارید دستیار صوتی اپل واچ به نام سیری بسیار به شما کمک خواهد کرد و دقیق‌تر از دیگر ساعتهای هوشمند عمل می‌کند.

قیمت ها و رقبا

قیمت های سری ۵ از ۴۰۰ دلار شروع می شود و برای مدل سرامیکی Edition به بیش از ۱۰۰۰ دلار هزینه در نظر گرفته شده است. یکی از نقاط ضعف اساسی آن این است که با دستگاه های Android کار نمی کند.

مزایا:

  • دارای صفحه نمایش همیشه روشن!
  • عملکرد سریع
  • بسیار راحت
  • اندازه گیری ضربان قلب بسیار دقیق

معایب :

  • عمر باتری یک روزه
  • با تلفن های اندرویدی کار نمی کند
  • ردیابی خودکار تمرین ندارد و تمرینات کوتاه را تشخیص نمی دهد
  • بدون ردیابی خواب

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

سوالات متداول

عمر باتری و سرعت شارژ اپل واچ سری ۵ چگونه است؟

✔️ عمر باتری در یک روز معمولی که کار چندان و فعالیت جدی ندارید تا آخر شب به ۴۰ درصد می‌رسد. اگر ردیابی تمرین را یا دیگر امکانات را فعال کنید، باید انتظار داشته باشید که این درصد بسیار کم‌تر باشد و آخر شب حتماً آن را شارژ کنید. دوام باتری این ساعت قطعاً ۲ روزه نیست. اگر شارژ آن را یک شب فراموش کنید، احتمالاً روز بعد خاموش می‌شود. شارژ ساعت از طریق همان شارژر مغناطیسی ریز اتفاق می‌افتد. در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۴۴ درصد شارژ شده و به طور کامل حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

صفحه نمایش Apple Watch Series 5از چه مشخصاتی بهره برده است؟

✔️ فن آوری هسته‌ای به صفحه نمایش پلی سیلیکون و اکسید با درجه حرارت پایین (یا LTPO) گفته می‌شود و می تواند یک ترفند جادویی را انجام دهد: می‌تواند مانند یک صفحه نمایش معمولی عمل کند، ۶۰ بار در ثانیه رفرش شود، یا می‌تواند در تازه سازی بسیار کند عمل کند و فقط یک بار در ثانیه تجدید کنید. صفحه نمایش به مرور کم رنگ می‌شود. این امر اجازه می‌دهد تا اپل واچ جدید همیشه روشن باشد و همچنان دوام باتری مشابه مدل های قبلی داشته باشد. نهایتاً یک صفحه نمایش OLED با رنگ‌های واضح بسیار روشن، بنابراین دیدن آن با جزئیات در فضای بیرون و زیر نور خورشید بسیار آسان است.

عملکرد قابلیت ردیابی سلامت اپل واچ سری ۵ به چه صورت است؟

✔️ در حالی که شما تشخیص امکان خودکار تمرین را در این ساعت هوشمند دارید، اما واقعاً خوب کار نمی کند و آغاز فعالیت بهتر است به صورت دستی تنظیم شود. با این وجود Apple Watch از نظارت بر عملکرد قلب خوبی برخوردار بوده و در تشخیص ضربان قلب دقیق‌ است.از دیگر ویژگی آن در همین راستا می‌توان به ECG اشاره کرد که علائم اولیه بیماری قلبی را تشخیص داده و به شما هشدار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن