خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

بررسی مهمترین علت زود خالی شدن باتری گوشی نو و راه‌حل‌های آن

زود خالی شدن باتری گوشی یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلاتیست که کاربران زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به این سوال که چرا شارژ گوشیم زود تموم میشه پاسخ دهیم.

با بزرگتر شدن باتری گوشی‌های موبایل، این دستگاه‌های هوشمند از انرژی بیشتری بهره می‌برند، اما عمر باتری و خالی شدن سریع باتری گوشی هنوز هم دغدغه اکثر کاربران است. شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه از جمله سامسونگ، شیائومی و… همواره در صدد ارتقا تکنولوژی باتری‌های گوشی‌هایشان بوده‌اند و اخیراً به پیشرفت‌هایی هم در زمینه نوع باتری‌ها و تکنولوژی شارژ سریع گوشی که در مقاله‌ای به نقاط قوت و ضعف این قابلیت پرداخته‌ایم، دست یافته‌اند.

البته ماهیت فناوری مدرن چنین است، اما به این معنی نیست که ما باید چندین بار در طول روز گوشی موبایل خود را شارژ کنیم. اگر باتری گوشی شما سریعتر از آنچه باید تخلیه می‌شود، شناسایی مشکل و علت زود خالی شدن باتری گوشی و یافتن راه‌حل برای آن ارزش تلاش دارد. ما در این مقاله قصد داریم رایج‌ترین دلایل این معضل و همچنین راه‌حل‌های آن را برای شما شرح دهیم. پس اگر شما هم بارها از خود یا متخصصان موبایل پرسیده‌اید چرا گوشیم زود شارژ خالی میکنه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

علت زود خالی شدن باتری گوشی نو چیست؟

معمولاً در روزهای اولی که افراد گوشی جدید خریداری می‌کنند برنامه‌های زیادی را روی آن نصب و فعال می‌کنند و سفارشی‌سازی‌های زیادی را روی گوشی خود انجام می‌دهند. ممکن است در مقایسه با گوشی قبلی به نظر برسد که باتری گوشی آنها زودتر خالی شده، اما درنظر داشته باشید که در این زمان فرکانس عمل بک گراند بهینه شده است. می‌توانید به صورت نرمال گوشی خود را شارژ کنید و چند روز صبر کنید تا تمام پردازش‌های پس زمینه و همگام‌سازی‌ها انجام شود. بعد از طی کردن این زمان باتری گوشی شما به حداکثر پتانسیل خود خواهد رسید.

چرا گوشی دیر شارژ میشود و زود خالی میشود؟ 

اگر اخیراً یک مدل جدید خریداری کرده‌ و این مشکل را تجربه کرده‌اید در ادامه به چند دلیل زود تمام شدن شارژ گوشی اشاره خواهیم کرد که ممکن است برای شما مفید واقع شود: 

  • صفحه نمایش
  • سرویس مخابرات
  • برنامه‌ها
  • سایرعوامل

۱.مدیریت صفحه نمایش در هنگام زود خالی شدن باتری گوشی

از زمان به وجود آمدن مدل‌های مدرن گوشی‌ موبایل، صفحه‌نمایش‌ها بزرگترین مصرف‌کننده باتری شناخته شده‌اند. پنل‌های صفحه نمایش علاوه بر مجهز شدن به مشخصات بالاتر، روز‌به‌روز بزرگتر، درخشان‌تر و رنگارنگ‌تر می‌شوند. اگرچه آنها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند، اما همه‌ی این عوامل باعث می‌شود صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بیشتر از پیش گرسنه شود و به شارژ شدن نیاز داشته باشند! و همین یکی از علل اصلی زود خالی شدن باتری گوشی است.

زود خالی شدن باتری گوشی

وقتی میزان مصرف باتری خود را  از طریق روشی که در ادامه می‌گوییم بررسی کنید، در بیشتر موارد خواهید دید که نمایشگر در جایگاه نخست قرار گرفته است. مثلاً صفحه نمایش گوشی موبایل من با ۷۲ درصد استفاده باتری به عنوان قاتل شماره یک معرفی می‌شود. فناوری نمایشگر گوشی‌های هوشمند خیلی سریعتر از فناوری باتری پیشرفت کرده‌اند، همین مسئله باعث می‌شود عمر باتری معضل بزرگی در سال‌های آینده باشد. تا زمانی که اوضاع بهتر نشود، مجبور هستیم در مصرف باتری صرفه‌جویی کنیم. البته این روزها مدل‌های متعددی با باتری‌های متنوعی عرضه شده‌اند اگر سری به صفحه گوشی سایت بزنید می‌توانید تنوع باتری‌های مختلف استفاده شده در محصولات برندهای مختلف پی ببرید. 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

راه‌حل‌هایی برای پایین آوردن میزان مصرف باتری توسط نمایشگر


  • کمتر کردن روشنایی صفحه نمایش: کاهش روشنایی صفحه نمایش به شما کمک می‌کند که به طور قابل ملاحظه‌ای در مصرف باتری خود صرفه جویی کنید.
  • استفاده از روشنایی انطباقی: با این کار بسته به میزان نور محیط و نور مورد نیاز شما روشنایی صفحه نمایش به طور خودکار تنظیم می‌شود.
  • رفرش ریت یا نرخ نوسازی صفحه را کاهش دهید: برخی از صفحه‌نمایش‌ها نرخ رفرش ریت بیشتری دارند. حتی این قابلیت را نیز می‌توانید تنظیم کنید.
  • زمان قفل خودکار را کاهش دهید: با کاهش زمان قفل خودکار، اطمینان حاصل می‌کنید که صفحه‌نمایش شما روشن نمی‌ماند تا شاید از آن استفاده کنید.
  • از والپیپرهای زنده استفاده نکنید: گرچه این نوع والپیپرها زیبا به نظر می‌رسند، اما مثل زمانی می‌ماند که انگار ویدئویی مدام در حال پخش است و دشمن باتری شماست.
  • از والپیپرهای مشکی استفاده کنید: اگر نمایشگر گوشی موبایل شما از نوع امولد است از والپیپر و یا همان تصویر زمینه مشکی استفاده کنید، چرا که نمایشگر مجبور نیست پیکسل‌ها را فعال کند در نتیجه در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌کند.

نحوه بررسی میزان مصرف باتری در اندروید:

برای اینکه بفهمید چرا شارژ گوشی زود تموم میشه می‌توانید از طریق تنظیمات زیر متوجه شوید که کدام اپلیکیشن‌ها پرمصرف‌ترند، گاهی اوقات بعضی از برنامه‌ها با وجود اینکه از آنها استفاده نمی‌کنید بخش قابل‌توجهی از باتری گوشی شما را تخلیه می‌کنند. توجه داشته باشید، این تنظیمات با  تست سلامت باتری سامسونگ متفاوت بوده برای اینکه بدانید تست سلامت باتری به چه صورت است می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. 

  1. برنامه تنظیمات (settings) را باز کنید.
  2. باتری (Battery) را انتخاب کنید.
  3. روی مصرف باتری (Battery usage) ضربه بزنید.
  4. بخشی را باز کنید که نوشته: استفاده از سیستم از آخرین شارژ کامل یا اگر منوی شما انگلیسی است: System usage since last full charge

چرا شارژ گوشیم زود تموم میشه

نحوه بررسی میزان مصرف باتری در آیفون:

  1. برنامه تنظیمات (settings) را اجرا کنید.
  2. وارد بخش باتری (Battery) شوید.
  3. به قسمت Battery Usage By App بروید. در اینجا، برنامه‌هایی که بیشترین باتری را مصرف می‌کنند و همچنین میزان مصرف آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

چرا شارژ گوشی زود تموم میشه

۲.سرویسهای‌ مخابراتی، قاتلان خاموش

مناطقی که گوشی به سختی آنتن می‌دهد قاتلان خاموش باتری به شمار می‌رود. در این شرایط گوشی موبایل شما دائما با برج‌های مجاور در حال برقراری ارتباط است و سعی می‌کند تا هر ثانیه از روز شما را به شبکه مخابراتی‌تان متصل کند. وقتی نتواند این کار را انجام دهد، برای رسیدن بازگرداندن شما به شبکه فوق‌العاده کار می‌کند.

خالی شدن سریع باتری گوشی

اگر در یک منطقه روستایی و دور از شهر زندگی می‌کنید یا در یک ساختمان خیلی بزرگ کار می‌کنید و اغلب با مشکل آنتن‌دهی مواجه هستید احتمال دارد باتری گوشی شما سریع‌تر از حد معمول مصرف شود.

راه حل: بهبود سیگنال برای جلوگیری از زود خالی شدن باتری گوشی


  • تغییر سرویس آنتن‌دهی: بسته به منطقه، شهر و محله هر شرکت مخابراتی متفاوت عمل می‌کند. بررسی کنید که در محل سکونت شما کدام سرویس‌دهنده آنتن، قوی‌تر عمل می‌کند و از همان استفاده کنید.
  • حالت پرواز (Airplane mode): این قابلیت به آنتن شما اجازه می‌دهد کمی استراحت کند. همه اتصالات را خاموش کنید، با این روش گوشی موبایل شما مجبور نیست برای متصل ماندن به سیستم خیلی کار کند. شما می‌توانید این کار را به صورت استراتژیک انجام دهید؛ وقتی در مکان‌هایی هستید که می‎‌دانید آنتن‌‌دهی بدی دارد می‌توانید از ابزارهای هوشمندی مانند IFTTT برای خودکارسازی حالت هواپیما بر اساس مکان استفاده کنید.
  • توسعه دهنده‌های شبکه (Network extenders): شرکت‌های مخابراتی اغلب تقویت‌کننده‌های شبکه یا تقویت‌کننده سیگنال را ارائه می‌دهند. اگر می‌دانید که برای مدت طولانی در مکانی با آنتن‌دهی ضعیف هستید یکی از آن‌ها را دریافت کنید. می‌توانید از این تقویت‌کننده‌ها در خانه یا محل کار خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که سیگنال در جایی که بیشتر وقت خود را سپری می‌کنید قوی است.
مقاله پیشنهادی: لینکدین چیست ؟ بررسی آن برای بهبود کسب و کار شما

۳.برنامه‌ها و خدمات پس زمینه

برنامه‌های خود را بررسی کنید، ببینید کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف باتری را دارند. برخی از برنامه‌ها مثل یوتیوب یا هرگونه سرویس پخش فیلم، باتری را بیش از سایرین تخلیه می‌کنند. همچنین شاید بخاطر صرفه‌جویی در مصرف باتری بخواهید از بازی کردن اجتناب کنید، چرا که بازی‌های موبایل آن هم با گرافیک بالا از دلایل تخلیه سریع باتری هستند.

چرا گوشیم زود شارژ خالی میکنه

بسیاری از برنامه‌ها مثل پیام رسان‌ها، اینستاگرام، واتساپ و… به دلیل اینکه سعی دارند همیشه شما را در دسترس نگه دارند، حتی زمانی که به طور فعال از آن‌ها استفاده نمی‌کنید باتری مصرف می‌کنند. این مورد برای مثال می‌تواند در مواردی علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ باشد برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

راه حل: متوقف کردن برنامه های پس زمینه


از تعداد برنامه‌های محدودتری استفاده کنید: معمولاً ما فقط از ۲۰% از برنامه‌های گوشی‌مان استفاده می‌کنیم. در حالی که برنامه‌های بلااستفاده در پس زمینه کار می‌کنند و باتری مصرف می‌کنند.

  • کار در پس زمینه برنامه‌ها را متوقف کنید: اگر دیدید برنامه‌ای بیش از اندازه باتری مصرف می‌کند، آن را محدود کنید. برای اینکار می توانید مسیر و مراحل زیر را دنبال کنید. فقط توجه داشته باشد که با این کار ممکن است یک سری از قابلیت‌ها را از دست بدهید:

Settings > Apps & notifications > Select the app > Advanced > Battery > Background restriction > Restrict

 

  • برنامه‌ها را ببندید: به این منظور به قسمت زیر بروید:

Settings > Apps & notifications > Select the app > Force stop . از آن‌جایی که اندروید بر پایه چند وظیفگی است ممکن است بستن برنامه‌ها کمی پردردسر به نظر بیاید ولی با این کار درصد قابل‌توجهی از باتری را ذخیره می‌کنید.

  • به میزان مصرف خود توجه کنید: به برنامه‌ها و میزان استفاده و مصرف آنها توجه داشته باشید تا بتوانید بهتر مصرف باتری گوشی‌تان را مدیریت کنید.

۴.سایر مشکلات و نکات مربوط به باتری

علت زود خالی شدن باتری گوشی نو

  • GPS, Wi-Fi و Bluetooth: در صورتی که نیازی به این سه ندارید آن‌ها را خاموش کنید.
  • دوربین: عکاسی و فیلم برداری انرژی زیادی از باتری گوشیتان می‌گیرد. پس زمانی که باتری گوشی موبایل را لازم دارید از گرفتن عکس و فیلم اجتناب کنید.
  • احساس سرما می‌کنید؟: دمای پایین به میزان قابل ملاحظه‌ای بر عمر باتری تاثیر می‌گذارند. باتری‌های لیتیوم-یونی در سرمای شدید نمی‌توانند شارژ شوند و سرمای دائمی شدید باتری را خراب می‌کند. راه‌حل این مشکل این است که گوشی موبایل خود را کنار بدنتان قرار دهید تا دمای بدن آن را گرم‌تر کند.
  • به روز بمانید: به روزرسانی‌های نرم افزار اغلب با بهبود عمر باتری همراه هستند، بنابراین ایده خوبی است که همیشه تلفن خود را به آخرین نسخه نرم افزار موجود به روز کنید.
  • یک شارژر قابل حمل بگیرید: یک باتری قابل حمل خوب می‌تواند غذای گوشی موبایل شما را همیشه تامین کند، با این روش نیازی نیست برای شارژ گوشی‌تان به دیوار بچسبید! ضمناً از کابل شارژ استاندارد و خوب هم غافل نشوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کابل شارژ مقاله‌ای با همین عنوان را ملاحظه کنید.

علت زود خالی شدن باتری گوشی قدیمی

تا به اینجا علت زود خالی شدن باتری گوشی نو را بررسی کردیم، ولی اگر می‌خواهید دلیل زود خالی شدن باتری گوشی قدیمی را بدانید، ادامه مطلب را بخوانید…

چرا باتری گوشی زود خالی میشود

گوشی هوشمند شما چند ساله است؟ به طور دقیق‌تر، باتری گوشیتان چقدر عمر کرده؟ باتری‌های گوشی‌های هوشمند با گذشت زمان و همچنین گرمای دائمی کارایی خود را از دست می‌دهند. سن، دلیل اصلی کاهش عمر باتری شماست. این بدان معناست که هر کسی که گوشی قدیمی‌تری دارد، احتمالاً خاطرات دوران قدیم را به یاد می‌آورد که گوشی‌اش با شارژ کامل بسیار بیشتر دوام می‌آورد.

درواقع، شما هر بار که گوشی را شارژ می‌کنید، یک یا دو ثانیه از حداکثر ظرفیت باتری آن کم می‌کنید. باتری‌ها از واکنش‌های شیمیایی برای ذخیره و پردازش انرژی استفاده می‌کنند. هیچ واکنش شیمیایی بی‌نهایت نیست با این حال، این روش شارژ گوشی مقدار زیادی بهینه شده است، همینطور شما می‌توانید به جای درمان پیشگیری کنید و از روش‌های افزایش طول عمر باتری گوشی استفاده نمایید. علاوه بر این، جالب است بدانید که باتری‌ها حتی اگر از آنها استفاده هم نکنید ظرفیت خود را از دست می‌دهند. حالا که علت زود تمام شدن شارژ گوشی قدیمی را متوجه شدید، چند راهکار به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • یک گوشی جدید بخرید: زمانی که باتری آنقدر قدیمی شده که دیگر کارآمد نیست، متاسفانه یا خوشبختانه هیچ کار دیگری جزء خرید یک گوشی جدید عاقلانه نیست چراکه گوشی نیز همانند بسیاری از ابزارها جزء کالاهای مصرفی به شمار می‌رود. 

  • باتری را عوض کنید: گوشی‌های دارای باتری با قابلیت جابجایی در حال حاضر کمیاب هستند، اما اگر یکی از آنها را دارید، می‌توانید یک باتری جدید بخرید و باتری فرسوده را جایگزین کنید. از آنجایی که اکثر گوشی‌هایی که این روزها در دست کاربران است از باتری‌های غیرقابل‌تعویض استفاده می‌کنند، می‌توانید گوشی را باز کرده و باتری را عوض کنید، اما این کار نیاز به دانش فنی دارد و خطراتی را هم در بر دارد، پس بهترست یا از گارانتی گوشی استفاده کنید و یا سراغ یک تعمیرکار متخصص بروید.

شبکه ۵G پاسخ دیگری برای سوال چرا شارژ گوشیم زود تموم میشه ؟ 

گوشی‌های ۵G این روزها بسیار رایج‌تر شده‌اند و خیلی از افراد بدنبال فناوری شبکه جدیدتر هستند. طبیعیست که سرعت بیشتر به انرژی بیشتری نیاز دارد، بنابراین، این احتمال وجود دارد که اتصال ۵G باتری شما را سریع‌تر از آنچه انتظار دارید مصرف کند.

چرا باتری گوشیم زود تموم میشه

گوشی‌ها در صورت در دسترس نبودن شبکه از منابع زیادی برای یافتن سیگنال استفاده می‌کنند. از آنجایی که شبکه ۵G فقط در چند منطقه محدود در دسترس است، گوشی شما برای برقراری ارتباط ۵G تلاش بیشتری خواهد کرد. علاوه بر این، تماس‌ها و پیامک‌ها هنوز از طریق شبکه‌های ۳G یا ۴G کار می‌کنند. ۵G فقط داده را اجرا می‌کند.

این بدان معناست که حتی در صورت اتصال به ۵G، گوشی شما به شبکه‌های دیگر متصل است تا همه چیز بتواند کار کند. بهترین گزینه ممکن برای جلوگیری از زود خالی شدن باتری گوشی خاموش کردن ۵G است. حتی اگر یک اتصال عالی ۵G هم در شهر خود داشته باشید، ممکن است همیشه به سرعت‌های بالاتر نیاز نداشته باشید، همان شبکه ۴G LTE برای استفاده معمولی بسیار خوب و کاربردی است. 

چطور میزان مصرف باتری را بررسی کنیم؟

  1. Settings را باز کنید.
  2. Battery را انتخاب کنید.
  3. در گوشه‌ی بالا سمت راست روی علامت سه نقطه ضربه بزنید.
  4. Battery usage را انتخاب کنید.
  5. در گوشه بالا سمت راست روی علامت سه نقطه ضربه بزنید.
  6. روی Show full device usage ضربه بزنید.

در این مقاله سعی کردیم روی فاکتورهای اصلی تخلیه باتری و یافتن راه‌حل‌ها تمرکز کنیم و به این سوال شما که چرا باتری گوشی زود خالی میشود پاسخ دهیم. شما برای زنده نگه داشتن گوشی هوشمند خود چه کاری انجام می‌دهید؟ نظرات و تجارب خود در این زمینه را با دوستانتان در ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳۰ رای

سوالات متداول

چطور میزان مصرف باتری را بررسی کنیم؟

✔️ قسمت تنظیمات گوشی به شما اجازه می‌دهد که میزان مصرف باتری را بررسی کنید، به این منظور بعد از باز کردن تنظیمات، Battery را انتخاب کنید و روی گزینه Battery Usage را لمس کنید تا بتوانید میزان مصرف باتری را مشاهده کنید.

چگونه مصرف باتری نمایشگر را کاهش دهیم؟

✔️ پیش از هرچیزی میزان روشنایی نمایشگر را کاهش دهید، رفرش ریت و یا همان نرخ نوسازی نمایشگر را کاهش دهید، کم کردن زمان قفل نمایشگر نیز در مصرف باتری تاثیر دارد و در آخر به هیچ عنوان از والپیپرهای زنده استفاده نکنید.

نحوه بهبود سیگنال برای کاهش مصرف باتری به چه صورت است؟

✔️ بسته به منطقه، شهر و محله هر شرکت مخابراتی متفاوت عمل می‌کند. بررسی کنید که در محل سکونت شما کدام سرویس‌دهنده آنتن قوی‌ترعمل می‌کند و از همان استفاده کنید و وقتی در مکان‌هایی هستید که می‎‌دانید آنتن‌‌دهی بدی دارد گوشی را چند دقیقه‌ای در حالت پرواز قرار دهید، این امکان به آنتن شما اجازه می‌دهد کمی استراحت کند.

چرا باتری گوشیم زود تموم میشه ؟

زود خالی شدن باتری گوشی دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد که در مقاله بالا به چندین مورد به همراه راه‌حل شان پرداخته‌ایم.

نوشته های مشابه

‫۵۷ نظرها

  1. فک کنم نتت یا وای فای چیزیت روشنه و گر نه شاید مشکل از باتری باشه

  2. سلام
    گوشی من سامسونگه نو هست باتری خالی میکنه زیادد
    خیلی زود جدیدا شارژ میشه زودتر از حد معمول فست شارژه
    داغ میکنه وقتی دست میگیرم تو تایم کم
    باتریم خرابه؟؟

    1. خیلی ها میگن مشکل خالی شدن باتری گوشی های سامسونگ به خاطر battery stats ه که میری تو قسمت شماره گیری گوشیت(ستاره _ مربع ۹۹۰۰ مربع ) رو شماره گیری میکنی و و یه صفحه برات باز میشه اگه درست بگم تا ته میری پایین و گزینه reset battery stats رو میزنی و گوشی رو ریستارت میکنین اگه مشکل حل نشد متاسفانه یا باتریتون خراب شده یا خیلی باتری ضعیفیه

  3. گوشی a32 من بعداز اپدیت به on ui 5 (اندروید ۱۳) زود شارژ خالی میکنه قبلش اینطوری نبود حالا باید چیکار کنم؟

      1. فکر میکنم بخاطر اندروید ۱۳ حتی گوشی های گوگل هم مصرف باتریشون در اندروید ۱۳ زیاده

  4. سلام من کوشیم ۱۱ پرو هست
    وقتی میزنم‌شارژ از ۸۰ درصد تا ۱۰۰ درصد خیلی سریع شارژ میشه وقتی شارژر قطع می‌کنم از ۱۰۰ تا ۸۰ خیلی خیلی سریع خالی میشه جوری ‌که با چشم قابل دیدن
    ولی از ۸۰ به قبل درست میشه علتش چیه لطفا یکی راهنمایی کنه ؟؟
    باطریم خراب ؟؟؟

  5. گوشی من a5 2016 هستش اول خریدمش تو ۱ ساعت ۲۰ درصد کم می کرد اما بعد تو ۱ ساعت ۶۰ درصد کم می کرد وقتی به ۴۰ درصد می رسید تو ۵ دقیقه شارژش تموم می شد و وقتی میزدم به شارژ کم میکرد من راه حلش رو پیدا کردم وقتی گوشی شارژش به ۴۰ درصد میرسه بزن به شارژ و وقتی شارژش ۸۰ درصد میشه از شارژ بکنش من از این روش استفاده کردم و باتری گوشیم ۲ برابر دیر تر شارژ خالی میکنه

  6. سلام خسته نباشید
    ببینید عزیز من گوشی نوت. ۱۰.s.شیائومی دارم
    گوشیم تازگیا با شارژر خودش که۳۳وات هست میزنم به شارژ قطع و وصل میشه ولی باشارژر ۲۰وات که میزنم شارژ میشه و قطع و وصل نمیشه ولی زود تراز حد معمول شارژ خالی میکنه و نهایتا نصف روز میزه امکانش هست مشکل از کجای گوشی باشه ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام بله مشکل سخت افزاری هست گوشی شما دچار مشکل در مسیر AC یا همان مسیر برق بسمت باطری شده است احتمالا ترمیستور یک نوع خازن مقاومتی هست که آن سوخته است وقتی گوشی با ولتاژ بالا شارژ میشه باطری بیش از اندازه گرم میشود و باعث میشود که جریان شارژ قطع و وصل شود

  7. سلام من نوت. ۱۰.پرو دارم ی هفته خریدم شب تا صبح ۲۰درصد کم می‌کنه بعضی شب ها ۱۵درصد آیا باتری گوشیم خرابه یا همه ی نوت.۱۰.پرو اینجور هستند

    1. شبها گوشیتون رو روی حالت «بهینه ساز فوق‌العاده باتری» بذارید و ببینید هنوز هم این مشکلو داره یا نه؟

    2. سلام دقیقا من هم همین مشکل رو دارم نوت. ۱۰ .پرو دو روزه خریدم شب ها ۵ تا ۱۰ درصد باتری خالی می کنه. قبلی نوت ۸ پرو بود اصلا اینطور نبود

      1. سلام و خسته نباشید من گوشیم شیاومی نوت *۱۲ ۴g ساعت ۱۲.۵۷ ظهر از شارژ در آوردنش ۱۰۰درصد بود بعد الان ساعت ۲ ظهر روی۸۷ آمده تازه هم روی بهینه سازی باتری گذاشتم چون جدیده هیج برنامه یا بازی نداره از مایکت دارم دانلود میکنم فقط همین آیا کم کردنش معمولیه

  8. سلام ببخشید گوشی من شیائومیه ، حدود ۲ ماهه خریدمش
    وقتی میزنم شارژ که معمولا می‌زارم تا ۹۵ درصد پر بشه درش که میارم تا درصد ۹۰ فورا خالی می‌کنه ، معمولا هم که ۲۰ درصد میشه میزنم شارژ ، این عادیه یا مشکل داره؟

  9. اگر هم خراب بود برید به مرکز گوشی فروشی آن شهر یا برای قیمت ارزون سرچ کنید مثلا تهران پایین شهر یا جمهوری برید یا پردیس

  10. گوشی رو حالت usage battery بزارید و از ویجت ها کمتر استفاده کنید و یا ریست کنید وقتی هم گوشی خاموشه رو پرواز بزارید

  11. دوستان گوشیتون رو حالت usage battery بزارید و وقتی خاموشه رو پرواز بزارید در جای گرم نزارید و یا ریست کنید و ویجت استفاده خیلی نکنید و تنظیمات برقی اسفاده کنید و از کابل خود مطمئن شید

  12. سلام من گوشیم ایفون یازده سلامت باطریش۹۷
    گوشیم شب تا صبح میمونه حدود۷یا ۸ درصد کم میکنه عادیه؟

  13. سلام گوشی من پوکو اکس تیر ی پورو ولی میرم تو بازی. و برنامه ها زود شارژ خالی میکنه علتش چیه

    1. باید از کابل خوب استفاده کنید و ریست فاکتوری کنید یا ذخیره باتری کنید

      1. سلام خسته نباشید
        ببینید عزیز من گوشی نوت. ۱۰.sشیائومی دارم
        گوشیم تازگیا با شارژر خودش که۳۳وات هست میزنم به شارژ قطع و وصل میشه ولی باشارژر ۲۰وات که میزنم شارژ میشه و قطع و وصل نمیشه ولی زود تراز حد معمول شارژ خالی میکنه و نهایتا نصف روز میزه امکانش هست مشکل از کجای گوشی باشه ممنون میشم راهنماییم کنین

  14. سلام و عرض ادب خدمت کارکنان محترم
    من به تازگی یک گوشی شیائومی خریده ام و به نظر من شارژ گوشی سریع خالی میشه. مثلاً: گوشی مادر من a12 هست و گوشی من هم redmi9
    مادرم ۹ ماه شده که گوشی خریده و من هم یک ماه
    وقتی همزمان یک بازی را، با همان اندازه درصد شارژ، اجرا می‌کنیم و تا یک ساعت اینا همان بازی را با هم بازی میکنیم، وقتی که یک ساعت تمام میشه به شارژ گوشی های هردو نگاه می کنیم و می بینیم که گوشی من ۱۵ درصد اینا بیشتر شارژ مصرف کرده؛ آیا شما برای این مشکل می تواند یک راه حلی پیشنهاد دهید؟
    چون ما برای خرید گوشی، چک داده بودیم، تا زمانی که تاریخ چک پر نشده و هزینه کلی گوشی را پرداخت نکرده ایم، فروشنده هم تا آن زمان، برای امنیت، کد فعالسازی را نخواهد داد؛ آیا این مورد هم موجب کاستی و سریع شارژ کم کردن باتری تاثیر دارد؟
    اگر سریع پاسخ دهید ممنون خواهم شد.

    1. باید گوشی وقتی خاموشه رو پرواز بزارید و یا ریست فاکتوری کنید و ذخیره باتری کنید

  15. سلام من وقتی شبا میخوابم صبح که بیدار میشم گوشیم شارژ کم میکنه ۸ درصد A22هست گوشیم مشکل ازچیه

  16. سلام‌من‌گوشیم‌A20هست‌۱.۵ساله‌که‌خریدمش‌چند‌ماهی‌میشه‌که‌وقتی‌شارژ‌
    گوشیم‌بالای‌۸۰درصد‌شارژداره‌‌‌وقتی‌قفلش‌میکنم‌تو‌۱۰ساعت۵‌درصد‌خالی‌میکنه‌
    ولی‌وقتی‌زیر‌۶۰‌درصده‌‌تو‌۱۰‌ساعت‌۲۰‌الی‌۳۵۰‌درصد‌خالی‌میکنه‌لطفا‌کسی‌میدونه‌
    بگه‌خیلی‌ممنون

    1. سلام من گوشیم روچندروزه تازه خریدم سامسونگA13هستش.ولی احساس میکنم میزان مصرف وکاهش درصدباتری گوشیم که نوهست نسبت به گوشی قبلیم کهA12سامسونگ بودبعدازیکسالمصرف باتریش بیشترازاون گوشیمه.چیکارکنم

  17. سلام وقت بخیر.دو سه روز هست گوشی من داغ میکنه و شارژش زودتر از حالت معمولی خالی میشه.خیلی از شارژ گوشی رو هم dnsmasq میخوره
    راهکاری داره؟

  18. سلام من چند وقته وقتی شارژ گوشی تموم میکنم وقتی خاموش میشه میزنم شارژ بعد میبینم ۴۰درصد شارژ داره
    مشکل از گوشیه یا باطری لطفا کمکم کنید

    1. سلام مشکلتون از باتری‌ باید باتریتون عوض کنید باتریتون کاملا خراب

  19. سلام من دیونه شدم گوشیم j32016 هست وقتی ب ۵۰درصد میرسه خود ب خود خالی میشه یه گوشی دیگه یه نفر داره هم همین گوشی هست ولی اینطوری مثل من وقتی باطریش ب ۵۰میرسه خود ب خود خالی نمیشه چیکار کنم

  20. سلام
    گوشی های A51 یک سری تنظیمات پیش فرض دارن که باید اونا رو غیر فعال کرد

  21. سلام من گوشیم ردمی نوت ۹s هس وقتی ۱۰۰درصد میشه از شارژ درش میارم خیلی زود ۹۹درصد میشه بعدم زود شارژ خالی میکنه مشکلش چیه؟

  22. من گوشیم رو تازه ۵ روزه خریدم a51 هست ولی نمیدونم چرا زودتر از حد استاندارد شارژ خللی میکنه مثلا دیشب شارژش ۹۱ درصد بود بعداز ۶ ساعت شده ۷۷درصد بنظرتون مشکل از کجاست

  23. سلام من فقط از اینستگرام بیشتر استفاده میکنم.
    نور گوشیم هم خیلی کم است ولی یه خورده زیاد شارژ کم میکنه
    مثلا دیشب گذاشتم تو شارژ تا ۹۲ درصد استفاده کردم.
    صبح که بیدار شدم دیدم ۸۶ درصد شده مشکل چیه
    گوشی: note9 معمولی چند روز پیش هم گوشیم را بروز رسانی کردم انروید از ۱۰ شد ۱۱
    مشکل چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. هفته‌ای یک بار بزار گوشیت شارژش تموم و خاموش شده پناهی یک بار فقط صددرصد شارژ شه

  24. سلام من ۵روزاست باطری برای گوشیم سامسونگ گرفتم روز اول شب تا صبح ۲۵تا۳۰درصد خالی کرد دوباره باطری را تعویض کردم ۲۲۰تومان خریدم و۶ما ه گارانتی داره الان در ساعتی ۶و۷ درصد خالی میکنه شب رو۱۷درصد بودگوشیم خاموش کردم وقتی صبح روشن کردم ۱درصد شده بود وقتی شارژ زدم ۵۶درصد شارژ شده بود خاموش و روشن کردم شد۱۰۰درصد چکار کنم عیب از گوشیم است یا باطری راهنمای کنیدممنون

    1. ببینید ممکنه مشکل اصلا از باتری نباشه من پیشنهاد می دم که گوشیتون رو به یک متخصص تعمیر موبایل نشون بدین باید دقیق بررسی بشه شاید اصلا سوکت شارژ شما مشکل داشته باشه یا مشکل دیگه ای وجود داشته باشه

    2. دوست عزیز ب تعمیر گاه مراجعه کنید ب احتمال زیاد مشکل از ایسی شارژتون هست

  25. گوشی من poc o x3pro تا الان خیلی خوب کار کرده نزدیک یکماهه ولی الان مثل… شارژ میخوره، نمیدونم مشکل از چیه

    1. سلام من فقط از اینستگرام بیشتر استفاده میکنم.
      نور گوشیم هم خیلی کم است ولی یه خورده زیاد شارژ کم میکنه
      مثلا دیشب گذاشتم تو شارژ تا ۹۲ درصد استفاده کردم.
      صبح که بیدار شدم دیدم ۸۶ درصد شده مشکل چیه
      گوشی: note9معمولی چند روز پیش هم گوشیم را بروز رسانی کردم انروید از ۱۰ شد ۱۱
      مشکل چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    2. سلام از اونجایی ک گوشی تو پردازنده بالایی داره زودتر از بقیه خالی میکنه

  26. من دیشب ۳۰ درصد شارژ داشتم گفتم ولش کن فردا صبح میزنم به شارژ امروز صبح ۴ درصد شده بود چکار کنم گوشیم :red mi no te 8 p ro

  27. چرا باتری زود شارژ خالی میکند ؟ سوالی که همه درگیرشن. علل مختلف داره که یکیش دلایل فنیه.

  28. علت زود شارژ خالی شدن گوشی من بعد از ۲ ماه معلوم شده. گوشی دست دوم بود

  29. علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ چیه من گوشیم A 20 s و وقتی که گوشیم را خاموش میکنم بعد از یک ساعت چند درصد از گوشیم خالی میشه به نظرتان باتری گوشی من خراب شده

  30. سلام
    ببخشید من گوشیم رو ۷ ماه هست خریدم ، ولی الان خیلی زود شارژ گوشیم خالی میشه ، تمام این کار هایی که باعث کاهش شارژ میشه انجام دادم ولی جواب نداد
    چکار کنم به حالت اولش برگرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن