خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایلسخت افزار

مقایسه پردازنده MediaTek Helio X20 با پردازنده Qualcomm Snapdragon 625

پردازنده های ردمی نوت ۴ با هم مقایسه می‌شود…

با مرجع خرید گوشی ۱۹ کالا همراه باشید …

اخیراً شیائومی نسخه بین‌المللی گوشی‌های شیائومی نوت ۴ را معرفی کرده است. این گوشی تفاوت عمده‌ای با نسخه اصلی خود دارد. این تفاوت مربوط به پردازنده‌ای است که در داخل این مدل گوشی‌ها قرار داده ‌شده است. این شرکت در گوشی‌های ردمی نوت ۴ بجای چیپست Helio x20 از پردازندهQualcommSnapdragon 625 استفاده کرده است؛ حال از نظر عملکرد کدام‌ یک از این پردازنده‌ها بهتر هستند؟

مقایسه پردازشگر Helio x20 Mediatek باQualcomm Snapdragon625 از نظر عملکرد:

 مقایسه پردازنده MediaTek Helio X20 با پردازنده Qualcomm Snapdragon 625

اگر به ‌طور جدی عملکرد این دو نسخه از گوشی شیائومی را باهم مقایسه کنیم. ردمی نوت ۴ که دارای پردازنده Helio x20 است برنده می شود. در واقع تراشه Helio x20 در نظر دارد عملکرد مدل‌های پرچم‌دار را تقویت کند زیرا عملکرد آن‌ها به سطح کاملاً جدیدی خواهد رسید. با توجه به اینکه اکثر مدل‌های Helio X20 حداقل دارای نسخه‌های RAM ۳ گیگابایتی و ۴ گیگا بایتی هستند، ترکیب یک پردازنده قوی با RAM کافی، این تلفن ها را به یکی از بهترین گوشی های بازار تبدیل کرده است، مثل ردمی نوت ۴٫ ۶۲۵Qualcomm Snapdragon  عرضه‌ شده در بعضی نسخه‌های ردمی نوت ۴ از جمله نسخه گلو‌بال این گوشی نیز تا حدودی محبوب است؛ اما شکی در آن نیست که قدرت آن به سطح قدرت Helio X20 نمی‌رسد.

اسنپ دراگون ۶۲۵ با هشت هسته Cortex A53 عرضه می‌شود که با حداکثر سرعت ۲٫۰ GHz در ساعت سنجیده می‌شود که در واقع یک ترکیب آزمایش‌ شده می‌باشد؛ اما این ترکیب آن‌طور که علاقه ‌مندان به فنّاوری می‌خواهند، عملکرد شگفت ‌انگیزی را ارائه نمی‌دهد.

در مقایسه،Helio X20  دارای دو هسته Cortex A72 با حداکثر فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز + ۴ هسته Cortex A53 با حداکثر فرکانس ۱٫۸۵ گیگا هرتز + ۴ هسته Cotex A53 با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز می‌باشد؛ که به عبارتی یک پردازشگر ۱۰ هسته‌ای با فرکانس حداکثر ۲٫۳ گیگاهرتز محسوب می‌شود. برای عملکرد GPU نیز هر دو تراشه می بایست گرافیک خوبی را ارائه دهند.

در اینجا امتیازات بنچمارک های Geekbench و AnTuTu نشان داده شده است.

 مقایسه پردازنده MediaTek Helio X20 با پردازنده Qualcomm Snapdragon 625
 مقایسه پردازنده MediaTek Helio X20 با پردازنده Qualcomm Snapdragon 625

در بنچمارک AnTuTu امتیازات Helio X20 معادل ۸۰۰۰۰ الی ۸۵۰۰۰ است در حالی‌که امتیازات Snapdragon 625 تقریباً ۶۰۰۰۰ الی ۶۵۰۰۰  است. در بنچمارک Geekbench نیز Helio X20 در حالت تک هسته‌ای امتیاز ۱۵۰۰ و در حالت چند هسته‌ای امتیاز ۴۴۰۶ را دارد. از سوی دیگر اسنپ دراگون ۶۲۵ در همان دو تست به ترتیب امتیازی برابر با ۸۵۰ و ۳۱۶۰ را ارائه می‌دهد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

 مقایسه پردازنده MediaTek Helio X20 با پردازنده Qualcomm Snapdragon 625
 مقایسه پردازنده MediaTek Helio X20 با پردازنده Qualcomm Snapdragon 625

راندمان انرژی و مصرف باتری:

در اینجا Snapdragon 625 باید برنده باشد. این تراشه با هشت هسته کارآمد ساخته می‌شود که ممکن است قدرت زیادی نداشته باشد؛ اما فوق‌العاده کارآمد است. این تراشه به همراه فرایند تولید ۱۴nmاطمینان می‌دهد که عملکرد باتری موجود در ردمی نوت ۴ شگفت‌انگیز است. به خاطر داشته باشید که هر دو مدل با باتری ۴۱۰۰mAh عرضه می‌شوند که عملکرد باتری موجود در نسخه اسنپ دراگون ۶۲۵ در مقایسه با مدل Helio X20 بهتر است. در مورد شارژ سریع متأسفانه هر دو نسخه فاقد مشخصه شارژ سریع می‌باشند.

البته با توجه به ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری می‌توان اطمینان حاصل کرد که اگر از هرکدام از تراشه ‌های فوق، استفاده شود در هر صورت باتری بیش از یک روز دوام خواهد آورد. لازم به ذکر است Xiaomi در مدل ردمی نوت ۴ ایکس نسخه ۶۴ گیگابایتی با رم ۴ ، از پردازنده Helio X20استفاده کرده است . حال شما چه فکر می‌کنید و کدام را انتخاب می‌کنید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سوالات متداول

عملکرد پردازنده Helio x20 Mediatek با Qualcomm Snapdragon625 چه تفاوتی دارد؟

✔️ عملکرد پردازنده Helio x20 Mediatek با Qualcomm Snapdragon625 چه تفاوتی دارد؟ اگر به ‌طور جدی عملکرد این دو نسخه از گوشی شیائومی را باهم مقایسه کنیم. ردمی نوت ۴ که دارای پردازنده Helio x20 است برنده می شود. در واقع تراشه Helio x20 در نظر دارد عملکرد مدل‌های پرچم‌دار را تقویت کند زیرا عملکرد آن‌ها به سطح کاملاً جدیدی خواهد رسید. با توجه به اینکه اکثر مدل‌های Helio X20 حداقل دارای نسخه‌های RAM ۳ گیگابایتی و ۴ گیگا بایتی هستند، ترکیب یک پردازنده قوی با RAM کافی، این تلفن ها را به یکی از بهترین گوشی های بازار تبدیل کرده است، مثل ردمی نوت ۴٫ ۶۲۵Qualcomm Snapdragon عرضه‌ شده در بعضی نسخه‌های ردمی نوت ۴ از جمله نسخه گلو‌بال این گوشی نیز تا حدودی محبوب است؛ اما شکی در آن نیست که قدرت آن به سطح قدرت Helio X20 نمی‌رسد.

دو تراشه ی مدیاتک هلیو x20 و اسنپدراگون 625 از نظر بنچمارک های Geekbench و AnTuTu چه امتیازی کسب می کنند؟

✔️ در بنچمارک AnTuTu امتیازات Helio X20 معادل ۸۰۰۰۰ الی ۸۵۰۰۰ است در حالی‌که امتیازات Snapdragon 625 تقریباً ۶۰۰۰۰ الی ۶۵۰۰۰ است. در بنچمارک Geekbench نیز Helio X20 در حالت تک هسته‌ای امتیاز ۱۵۰۰ و در حالت چند هسته‌ای امتیاز ۴۴۰۶ را دارد. از سوی دیگر اسنپ دراگون ۶۲۵ در همان دو تست به ترتیب امتیازی برابر با ۸۵۰ و ۳۱۶۰ را ارائه می‌دهد.

مصرف باتری دو تراشه مدیاتک Helio x20 و کوالکام Snapdragon 625به چه صورت است؟

✔️ در اینجا Snapdragon 625 باید برنده باشد. این تراشه با هشت هسته کارآمد ساخته می‌شود که ممکن است قدرت زیادی نداشته باشد؛ اما فوق‌العاده کارآمد است. این تراشه به همراه فرایند تولید ۱۴nmاطمینان می‌دهد که عملکرد باتری موجود در ردمی نوت ۴ شگفت‌انگیز است. به خاطر داشته باشید که هر دو مدل با باتری ۴۱۰۰mAh عرضه می‌شوند که عملکرد باتری موجود در نسخه اسنپ دراگون ۶۲۵ در مقایسه با مدل Helio X20 بهتر است. البته با توجه به ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری می‌توان اطمینان حاصل کرد که اگر از هرکدام از تراشه ‌های فوق، استفاده شود در هر صورت باتری بیش از یک روز دوام خواهد آورد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن