خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیمقایسه گوشیمقایسه گوشی های شیائومی

قیمت و مشخصات کلیدی سه گوشی ارزان‌قیمت شیائومی ردمی ۹، ردمی ۹ ای و ردمی ۹ سی

شیائومی مشخصات اولیه گوشی‌های ارزان قیمت خود یعنی ردمی ۹، ردمی ۹ ای و ردمی ۹ سی را اعلام کرد. تاکنون مدل‌های متنوعی از گوشی موبایل شیائومی به بازار عرضه شده که با استقبال بسیاری از کاربران روبه‌رو شده است؛ ناگفته نماند این سری با داشتن نمایشگر حفره‌دار و قابلیت سخت‌افزاری قدرتمند برای کاربرانی که طرفدار گوشی مقرون به صرفه هستند، یکی از گزینه‌های جذاب و وسوسه‌کننده به شمار می‌آید. در ادامه شما را از مشخصات اولیه سه گوشی فوق‌العاده Redmi 9، Redmi 9A و Redmi 9C مطلع می‌سازیم.

این سه گوشی می‌توانند جایگزین مناسبی برای گوشی میان‌رده Redmi 8 باشند. آیا این سه گوشی خوش قیمت ارزش خریدن و هزینه کردن را دارند؟ به نظر شما چه ویژگی‌هایی در این مدل ها ارتقاء یافته است؟ در ادامه به بررسی کامل مشخصات و قیمت آنها می‌پردازیم.

مشخصات صفحه نمایش، باتری گوشی شیائومی ردمی ۹، ردمی ۹ ای و

ردمی ۹ سی

خرید گوشی
خرید گوشی

در مقایسه با  مدل شیائومی ردمی ۸ سال گذشته در مورد طراحی سری گوشی‌های ردمی ۹ باید گفت که هر سه مدل شیائومی ردمی ۹، ردمی ۹ ای و ردمی ۹ سی از نمایشگر ۶.۵۳ اینچی بهره گرفته‌اند که از میان آنها گوشی موبایل ردمی ۹ تصاویر را با رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (+FULL HD) به نمایش می‌گذارد. این درحالیست که نمایشگر گوشی‌های ردمی ۹ سی و ردمی ۹a با رزولوشن ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل نسبت به ردمی ۹ ضعیف‌تر عمل کرده و تصاویر را با کیفیت +HD به نمایش می‌گذارد. نکته قابل توجه اینکه در هر سه گوشی باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری تعبیه خواهد شد که از این میان فقط گوشی redmi 9 به قابلیت فست شارژ ۱۸ وات مجهز خواهد شد.

گوشی شیائومی ردمی 9
گوشی شیائومی ردمی ۹

مشخصات گوشی ردمی ۹ سی‌

گوشی ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه ردمی ۹ سی در دو نسخه پشتیبانی از NFC و عدم پشتیبانی از NFC به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. اگر بخواهید بدانید که سخت‌افزار این گوشی‌ها به چه صورت خواهند بود باید بگوییم که اطلاعات این گوشی با چیپست مدیاتک هلیو G35 پردازش می‌شود؛ در کنار آن پردازنده گرافیکی Mali-G35 با رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت نیز تعبیبه خواهد شد.

 

از نظر قسمت جذاب گوشی یعنی دوربین ردمی ۹ سی باید گفت نسخه بدون NFC به ماژول سه‌گانه مجهز خواهد شد که میزبان سنسور لنز اصلی واید ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت PDAF، سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی خواهد بود. نسخه ردمی ۹ سی با قابلیت پشتیبانی از NFC به ماژول دوگانه مجهز خواهد شد که درون خود سنسور لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسل و سنسور ۲ مگاپیکسلی را جای داده است. از لحاظ قیمت گوشی فوق‌العاده Redmi 9C باید گفت که قیمت این دو نسخه با هم تفاوت زیادی ندارند و کاربران بدون دغدغه می‌توانند بین این دو نسخه بهترین را انتخاب کنند. در زیر به تفاوت قیمتی آنها اشاره می‌کنیم:

 

• قیمت شیائومی ردمی ۹ سی با قابلیت پشتیبانی از NFC  برابر با ۱۵۰ یورو

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

• قیمت شیائومی ردمی ۹ سی بدون قابلیت NFC برابر با ۱۳۰ یورو

مشخصات گوشی ردمی ۹

این گوشی موبایل از لحاظ دوربین یک سر و گردن از گوشی‌های ردمی ۹ سی و ردمی ۹ ای بالاتر است چون میزبان ماژول چهارگانه خواهد بود. در لیست زیر به مشخصات این گوشی اشاره خواهیم کرد:

• پردازنده مدیاتک هلیو G70، پردازنده گرافیکی Mali-G52

• رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت (قابلیت افزایش حافظه ذخیره‌سازی تا ۵۱۲ گیگابایت به لطف کارت حافظه جانبی microSD)

• ماژول چهارگانه: سنسور لنز اصلی واید ۱۳ مگاپیکسل با قابلیت PDAF، سنسور ۸ مگاپیکسل اولتراواید، سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

این گوشی فوق‌العاده و مقرون به صرفه با قیمت ۱۶۰ تا ۱۸۰ یورو به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه به بررسی مشخصات گوشی ردمی ۹ ای می‌پردازیم.

شیائومی ردمی 9
شیائومی ردمی ۹

مشخصات شیائومی ردمی ۹ ای

این گوشی هوشمند متأسفانه از نظر دوربین در مقایسه با دو سری دیگر حرفی برای گفتن ندارد و همانند نسخه شیائومی ردمی ۸  فقط ماژول تک لنزی در پنل پشتی آن تعبیه خواهد شد و درون خود میزبان سنسور ۱۳ مگاپیکسل واید با قابلیت PDAF خواهد بود. از طرفی اطلاعات ردمی ۹ ای با تراشه مدیاتک هلیو G25 پردازش خواهد شد. بعلاوه این گوشی به پردازنده گرافیکی Mali-G31 مجهز خواهد شد که با سیستم عامل اندریود ۱۰ و رابط کاربری MIUI 12 اجرا می‌شود. از طرفی رم ردمی ۹ ای قابلیت رقابت با سری گوشی‌های ردمی ۹ و ردمی ۹ سی را ندارد چون به ۳ گیگابایت محدود شده و حافظه داخلی آن فقط ۳۲ گیگابایت است، البته به لطف شیار اختصاصی microSD می‌توان آن را تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش داد.

 

لازم به ذکر است قیمت این گوشی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ یورو خواهد بود که برای طرفدارن شیائومی یکی از ارزان‌ترین گوشی‌ها بین سری گوشی‌های ردمی ۹ به شمار می‌رود. هر سه مدل گوشی‌ ردمی ۹، ردمی ۹ سی و ردمی ۹ ای با داشتن دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در آینده نه چندان دور به بازار عرضه خواهد شد. از میان گوشی‌های شیائومی ردمی کدام مدل را تا به حال استفاده کرده‌اید؟ آیا این گوشی‌ها همانند آنچه کمپانی Xiaomi ادعا دارد مقرون به صرفه بوده و کارایی بالایی دارند یا خیر؟ نظرات خود را درمورد دوربین و نمایشگر این گوشی‌ها با ۱۹ کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای

نوشته های مشابه

‫۵ نظرها

  1. سلام
    گوشی ردمی۹دارم نسبت به قیمتش خوبست وکاردهی آن هم بدنیست فقط نمیدانم فست شارژاست یاخیرولی فکرکنم تا۱۸آمپرمیشه ازشارژراستفاده کردیاخیر،لطفابگیدمیشه برنامه شارژتندنصب کرد

    1. بله این گوشی فست شارژ ۱۸ وات داره
      میشه فست شارژ رو از تنظیمات فعال کرد

  2. میشه از شارژر دیگه برای گوشی شیاومی ردمی ۹ استفاده کرد به جای ۱۸ وات از مثلاً شارژر ۲۲ وات استفاده کرد

    1. نه اگر شارژر با نسخه فست گوشی شما سازگاری نداشته باشه به باتری گوشی اسیب می رسونه خصوصا اگر شارژر از فست شارژ بالاتری نسبت به گوشی پشتیبانی کنه پس توصیه ۱۹کالا به شما این هست که حتما از شارژر سازگار با گوشی خودتون استفاده کنید

  3. سلام
    چرا هیچ وقت اسمی از گوشی ایرانی GLX که تنها برند گوشی ایرانی هست و تقریبا” مدل CKD شیائومی هست اسمی برده نمیشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن