خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایلگجت‌های هوشمند

فن خنک کننده شیائومی؛ محصولی جذاب و ضروری برای گوشی‌های گیمینگ!

چندی پیش؛ ساعت ۲ بعدازظهر ۱۳ فوریه ۲۰۲۰، شیائومی کنفرانس جدیدی را برای عرضه محصولاتش به صورت آنلاین برگزار کرد شکی نیست که محصول اصلی این کنفرانس سری شیائومی می ۱۰ بود اما در این میان یک فن خنک کننده گوشی شیائومی نیز معرفی شد که کمتر کسی بدان پرداخت. در ادامه به برخی از مشخصات فن خنک کننده شیائومی؛ محصولی جذاب و ضروری برای گوشی‌های گیمینگ اشاره خواهیم کرد. 

پس از معرفی شدن این لوازم جانبی، بحث‌های زیادی در بین مخاطبان شیائومی به وجود آمد که این فن چیست؟ چرا شیائومی آن را به صورت رسمی معرفی کرد.

در کلیپ معرفی این محصول، شیائومی آن را با فن خنک کننده CPU دسکتاپ مقایسه کرد. این مقایسه بی دلیل نبود و طی آزمایشات فراوان مشخص شده بود که فن خنک کننده در یک دقیقه تلفن را ۱۰ درجه خنک کرد، در حالی که فن رایانه در یک دقیقه تنها ۶ درجه دستگاه را خنک می‌کند.

در واقع در این محصول شیائومی از یک ورق خنک کننده نیمه هادی استفاده می‌کند. اصل کار ورق خنک کننده نیمه هادی بسیار ساده است وقتی شما آن را روشن می‌کنید اثر Ertier ، ورق خنک کننده گرما را از طرف A به سمت B منتقل می کند در این زمان طرف A سرد می‌شود و سمت B داغ می‌گردد. بنابراین شیائومی برای از بین بردن گرمای سطح B ، یک فن کوچک نیز اضافه کرده است.

چرا شیائومی فن خنک کننده گوشی همراه درست می کند؟

پس از درک اصول کار فن خنک کننده گوشی شیائومی ، اجازه دهید تحلیل کنیم که چرا شیائومی اینگونه وسایل را راه اندازی می‌کند. کاربرانی که دوست دارند بازی‌های موبایل انجام دهند، این لوازم جانبی بسیار به درد بخور خواهد بود. 

کاملاً مشخص است که ، دمای بالای CPU فرکانس را کاهش می‌دهد و بر روی سرعت شارژ و عمر باتری اثر منفی دارد. به عنوان مثال، آیفون X و XS بسیار داغ می شوند و کاهش فرکانس در آنها نیز بسیار واضح است و هنگام بازی داغ شدن آنها مشهود است. دلیل تولید گرمای تلفن های همراه عمدتا مربوط به فناوری فرآیند ساخت و معماری CPU است. 

خنک کننده گوشی شیائومی
خنک کننده گوشی شیائومی

به عبارت دیگر، هرچه پردازنده قوی‌تر باشد، تولید گرما بیشتر خواهد شد. بنابراین، برای کمک به خنک شدن گوشی به یک فن نیاز است که شیائومی آن را تولید و راه اندازی کرده است.

ارزش فن خنک کننده گوشی شیائومی چقدر است؟

در مورد آخرین سوال باید گفت که بدون شک فن خنک کننده شیائومی مانند دیگر محصولات از قیمت مناسبی برخوردارست و اگر گیمر حرفه‌ای هستید قیمت ۱۸ دلاری آن بدون شک جذاب خواهد بود. علاوه بر این عمر گوشی را نیز بالاتر می‌برد و در این امر نیز صرفه‌جویی خواهد کرد. نظر شما در مورد این فن خنک‌کننده چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذارید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

سوالات متداول

فن خنک کننده گوشی همراه شیائومی چه کاربردی دارد؟

این وسیله برای کاربرانی که دوست دارند بازی‌های موبایل انجام دهند، بسیار به درد بخور خواهد بود.

دلیل داغ شدن گوشی در هنگام بازی چیست؟

دمای بالای CPU فرکانس را کاهش می‌دهد و بر روی سرعت شارژ و عمر باتری اثر منفی دارد. به عنوان مثال، آیفون X و XS بسیار داغ می شوند و کاهش فرکانس در آنها نیز بسیار واضح است و هنگام بازی داغ شدن آنها مشهود است. دلیل تولید گرمای تلفن های همراه عمدتا مربوط به فناوری فرآیند ساخت و معماری CPU است. به عبارت دیگر، هرچه پردازنده قوی‌تر باشد، تولید گرما بیشتر خواهد شد. بنابراین، برای کمک به خنک شدن گوشی به یک فن نیاز است که شیائومی آن را تولید و راه اندازی کرده است.

ارزش خرید فن خنک کننده شیائومی چقدر است؟

فن خنک کننده شیائومی مانند دیگر محصولات از قیمت مناسبی برخوردارست و اگر گیمر حرفه‌ای هستید قیمت ۱۸ دلاری آن بدون شک جذاب خواهد بود. علاوه بر این عمر گوشی را نیز بالاتر می‌برد و در این امر نیز صرفه‌جویی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

‫۷ نظرها

  1. من برای خرید فن خنک کننده گوشی شیائومی مطلب شما خیلی به دردم خورد ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن