خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار گوشی موبایل

بررسی کامل دوربین گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ در دگزومارک

به راستی کدام گوشی موبایل در سال ۲۰۲۰ بهترین دوربین را خواهد داشت و کدام یک از برند‌ها صاحب این عنوان خواهند بود؟ یکی از مدعیان این بازار برند اپل است که اخیراً نیز شاهد معرفی یکی دیگر از گوشی‌های آن بوده‌ایم. شاید شما هم بخواهید بدانید که دوربین یک گوشی با یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی به چه صورت عمل خواهد کرد؛ آیا علاقمندان به عکاسی به موبایل می‌توانند به این دوربین اعتماد کنند در ادامه به این سوال شما پیرامون دوربین گوشی آیفون اس ای پاسخ می‌دهیم.

بررسی کامل دوربین گوشی آیفون اس ای در دگزومارک

بدون شک دیدن نمونه‌ها و سپس قضاوت در مورد کیفیت عکس‌های یک گوشی بسیار کمک کننده خواهد بود. دگزومارک دوربین این گوشی میان‌رده آیفون را محک زده است که در ادامه جزئیات این تست را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا اگر قصد خرید گوشی داشته باشید بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ که در اوایل آوریل معرفی شد. نسل دوم گوشی محبوب و ارزان‌قیمت آیفون اس ای قدیمی این برند محسوب می‌شود؛ گرچه نسبت به آن اندکی بزرگ‌تر است، اما در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید باز هم جزء گوشی‌های جمع و جور به حساب می‌آید.

مشخصات گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰

بدون شک این دستگاه با وجود اینکه به نسبت گوشی‌های دیگر اپل از قیمت کمتری برخوردارست، مشخصات قابل‌توجه زیادی دارد. مثلاً از جدیدترین تراشه اپل استفاده کرده و توان بی‌نظیری دارد. همچنین از گواهینامه IP67 نیز پشتیبانی می‌کند. طبق گفته اپل این دستگاه از نظر باتری عملکردی مشابه به گوشی آیفون ۸ خواهد داشت که حدود ۱۳ ساعت توانایی پخش موسیقی را دارد.

بررسی کامل دوربین گوشی آیفون اس ای در دگزومارک

دوربین گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ از نظر سخت‌افزار

د وربین آیفون اس ای از نظر سخت‌افزاری مشابه به دوربین آیفون ایکس آر است. همان طور که گفته شد این دوربین به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده و دیافراگم آن f/1.8 است. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز، OIS و همچنین بزرگنمایی دیجیتالی ۵ برابر را ارائه خواهد داد. دوربین سلفی آن هم یک سنسور ۷ مگاپیکسلی است.

به طور کلی و به لطف پشتیبانی از HDR خودکار، این گوشی توانایی خارق‌العاده‌ای در جذب نور و کنتراست دارد. این امر برای محیط‌های داخلی و خارجی هردو صادق است. به طور کلی ارائه رنگ‌ فوق‌العاده نقطه قوت این گوشی محسوب می‌شود.

بررسی کامل گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ از نظر عکاسی

این دوربین به خوبی توانسته تعادل بین سایه و روشن‌ها را حفظ کند. فوکوس خودکار در این گوشی سریع، دقیق و منسجم بوده؛ حتی در زمانی که میزان وضوح تصاویر در نور کم کاهش می‌یابد. وجود نویز در برخی شرایط نوری و حفظ بافت مواردی است که دگزومارک نشان داده که این گوشی در این دو قسمت ضعف دارد. سنسور ۱۲ مگاپیکسل امروزه با سنسورهایی با وضوح بالاتر می‌تواند رقابت کند که برای کاهش نویز و بهبود عملکرد در نور کم از ادغام پیکسلی استفاده می‌کنند. نویز و از بین رفتن جزئیات در عکس‌های داخلی مشهود است.

با وجود اینکه این گوشی لنز ثبت عمق اختصاصی نداشته؛ اما هم با دوربین جلو و هم با دوربین عقب می‌توان عکس‌های پرتره قابل‌قبولی گرفت. در نظر داشته باشید که عکاسی در شب را نمی‌توان نقطه قوت این گوشی اپل دانست در واقع آیفون اس ای ۲۰۲۰ فاقد حالت اختصاصی عکاسی در شب است. برای بررسی عملکرد دوربین این گوشی، مهندسان DXOMARK بیش از ۱۶۰۰ تصویر و بیش از ۲ ساعت فیلم را هم در محیط کنترل شده آزمایشگاه و هم در صحنه‌های طبیعی داخلی و خارجی، با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض دوربین ضبط و ارزیابی کرده‌اند.

گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ امتیاز کلی ۱۰۱ را در این بنچمارک کسب کرده است.

با کسب امتیاز کلی ۱۰۱ در تست دگزومارک می‌توان گفت که این گوشی در بین امتیازات ثبت شده برای مدل‌های مختلف گوشی موبایل در میانه جدول قرار گرفته و در واقع نسبت به گوشی گران قیمت این برند یعنی آیفون ۱۱ کیفیت قابل‌قبولی را ارائه داده است؛ اما خب این را هم در نظر داشته باشید که عدم وجود دوربین فوق عریض در این گوشی را هم می‌توان یک ضعف دانست در واقع می‌توان گفت که تفاوت این گوشی با آیفون ۱۱ نیز در همین است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

با کسب امتیاز ۱۰۱ دوربین ۲۰۲۰ iPhone SE روشنایی و ارائه رنگ بسیار خوبی دارد.

کسب امتیاز ۱۰۱ در عکسبرداری به این معناست که این گوشی توانایی خوبی در ارائه رنگ و روشنایی عالی در عکس‌ها دارد که می‌توان از جمله نقاط قوت این دوربین در نظر گرفت. ثبت جزئیات در روشنایی طبیعی نیز فوق‌العاده است. در بیشتر شرایط نوری، روشنایی خوب است و دامنه داینامیک تصاویر نیز عالی بوده که ثبت صحنه‌هایی با کنتراست عالی به همراه دارد؛ اما در نظر داشته باشید که این گوشی نمی‌تواند یک آپشن ایده‌آل برای افرادی که به عکاسی در شب علاقمند هستند باشد به این دلیل که نویز تصاویر بیشتر شده و جزئیات از بین می‌رود.

این نکته را در نظر داشته باشید که عدم وجود سنسور اختصاصی عمق یا لنزهای تله لنز واقعاً در عکس‌های بوکه و بزرگنمایی خود را نشان می‌دهد. پس اگر به عکاسی پرتره علاقمند هستید باید بگویم که این گوشی ممکن است نتواند انتظار شما را برآورده کند. گرچه تنها با وجود داشتن یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تا همین قدر هم تحسین برانگیز عمل کرده؛ اما خب در نظر داشته باشید که نمی‌تواند همانند گوشی‌های پرچمداری که سنسور ثبت عمق اختصاصی دارند عمل کند شاید به همین دلیل هم هست که در عکس‌های پرتره ثبت شده تشخیص مرز بین سوژه و بک گراند به خوبی انجام نمی‌گیرد.

این گوشی در زمان زوم نیز در ثبت جزئیات اندکی ضعف دارد و در این شرایط جزئیات زیادی ثبت نمی‌کند. بهتر است که از زوم تنها زمانی استفاده کنید که شرایط نوری ایده‌آل است.

بررسی کامل دوربین گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ از نظر ویدئو

در رابطه با کیفیت فیلمبرداری این گوشی هم می‌بایست گفت که می‌توان این گوشی را یک دستگاه ایده‌آل فیلم‌برداری در نظر گرفت به این دلیل که توانایی پشتیبانی و ثبت ویدئوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد.

رنگ ویدیو نیز به طور کلی دلپذیر است. ارائه رنگ‌های چشم‌نواز با رنگ‌های اشباع و یکنواختی دقیق رنگ رضایت خاطر کاربران را جلب خواهد کرد؛ اما در نظر داشته باشید زمانی که نور کم می‌شود اشباع رنگ کم شده و رنگ‌ها کمی تارتر به نظر می‌رسند، بنابراین بهتر است نور مناسب یا فضای باز را برای فیلمبرداری با iPhone SE 2020 در نظر داشته باشید. ارائه جزئیات هم در محیط‌های داخلی و هم در محیط‌های بیرونی در شرایط ایده‌آل نوری عالی است. به طور کلی می‌توان گفت که میزان روشنایی فیلم‌های ثبت شده با آیفون اس ای ۲۰۲۰ مشابه به گوشی iphone 11 است. دامنه داینامیک نیز عالی بوده و منجر به ثبت صحنه‌هایی با کیفیت می‌شود.

در این مقاله به بررسی کامل دوربین آیفون اس ای ۲۰۲۰ هم از نظر عکاسی و هم از نظر فیلمبرداری در دگزومارک پرداختیم. در نظر داشته باشید که این گوشی در کنار میان‌رده‌های دیگر موجود در بازار از نظر عکاسی عملکردی عالی را از خود ثبت کرده است. نظر شما چیست؟ نظرات ارزشمند خود را کامنت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

سوالات متداول

بررسی دوربین گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ از نظر سخت‌افزار :

دوربین آیفون اس ای از نظر سخت‌افزاری مشابه به دوربین آیفون ایکس آر است. همان طور که گفته شد این دوربین به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده و دیافراگم آن f/1.8 است. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز، OIS و همچنین بزرگنمایی دیجیتالی ۵ برابر را ارائه خواهد داد. دوربین سلفی آن هم یک سنسور ۷ مگاپیکسلی است. به طور کلی و به لطف پشتیبانی از HDR خودکار، این گوشی توانایی خارق‌العاده‌ای در جذب نور و کنتراست دارد. این امر برای محیط‌های داخلی و خارجی هردو صادق است. به طور کلی ارائه رنگ‌ فوق‌العاده نقطه قوت این گوشی محسوب می‌شود.

آیا آیفون اس ای ۲۰۲۰ لنز ثبت عمق اختصاصی دارد؟

خیر اما با وجود اینکه این گوشی لنز ثبت عمق اختصاصی نداشته؛ باز هم با دوربین جلو و هم با دوربین عقب می‌توان عکس‌های پرتره قابل‌قبولی گرفت.

ویدئوهای ضبط شده با دوربین گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ چه کیفیتی دارند؟

در رابطه با کیفیت فیلمبرداری این گوشی هم می‌بایست گفت که می‌توان این گوشی را یک دستگاه ایده‌آل فیلم‌برداری در نظر گرفت به این دلیل که توانایی پشتیبانی و ثبت ویدئوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد. رنگ ویدیو نیز به طور کلی دلپذیر است. ارائه رنگ‌های چشم‌نواز با رنگ‌های اشباع و یکنواختی دقیق رنگ رضایت خاطر کاربران را جلب خواهد کرد؛ اما در نظر داشته باشید زمانی که نور کم می‌شود اشباع رنگ کم شده و رنگ‌ها کمی تارتر به نظر می‌رسند، بنابراین بهتر است نور مناسب یا فضای باز را برای فیلمبرداری با iPhone SE 2020 در نظر داشته باشید. ارائه جزئیات هم در محیط‌های داخلی و هم در محیط‌های بیرونی در شرایط ایده‌آل نوری عالی است. به طور کلی می‌توان گفت که میزان روشنایی فیلم‌های ثبت شده با آیفون اس ای ۲۰۲۰ مشابه به گوشی iphone 11 است. دامنه داینامیک نیز عالی بوده و منجر به ثبت صحنه‌هایی با کیفیت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن