مقایسه nokia 5.4 با nokia g20 (دو مدل خوش قیمت نوکیا)
![مقایسه nokia 5.4 با nokia g20 [دو مدل خوش قیمت نوکیا]](https://www.19kala.com/mag/wp-content/uploads/2021/08/shakhes-nokia-54-vs-nokia-g20-19kala.jpg)
برند قدیمی نوکیا امسال در زمینه گوشیهای اقتصادی بسیار خوب عمل کرده و مدلهای متنوع زیادی را روانه بازار کرده است. این بار در تیم تخصصی 19کالامگ قصد داریم به مقایسه nokia 5.4 با nokia g20 دو مدل از گوشیهای خوش قیمت نوکیا بپردازیم.
ویدئو مقایسه nokia g20 با nokia 5.4
موارد زیر در مقایسه nokia 5.4 با nokia g20 بررسی شده است:
طراحی و نمایشگر
پردازنده
باتری
دوربین
قیمت و ارزش خرید
| G20 | Nokia5.4 |
| ابعاد: 9.2 * 7.6 * 164.9 میلیمتر | ابعاد: 8.7 * 76 *161 میلیمتر |
| وزن: 197 گرم | وزن: 181 گرم |
| سایز نمایشگر: 6.52 اینچ | سایز نمایشگر: 6.39 اینچ |
| نوع نمایشگر: IPS LCD | نوع نمایشگر: IPS LCD |
| سیستم عامل و رابط کاربری: اندروید 11 خام | سیستم عامل و رابط کاربری: اندروید 10 خام |
| تراشه پردازنده: Helio G35 | تراشه پردازنده: Snapdragon 662 |
| دوربین: چهارگانه 48 مگاپیکسلی | دوربین: چهارگانه 48 مگاپیکسلی |
| باتری و فست شارژ: 5050 میلیآمپر و فست شارژ 10 واتی | باتری و فست شارژ: 4000 میلیآمپر و فست شارژ 10 واتی |
مقایسه nokia g20 با nokia 5.4 از نظر طراحی و نمایشگر
این دو گوشی شباهتهای زیادی به هم دارند. زبان طراحی آنها نیز یکسان است، البته مدل جدیدتر نوکیا یعنی G20 پنل مات دارد که باعث میشود اثر انگشت روی آن به جا نماند و دوربین سلفی آن نیز به سبک ناچ V شکل طراحی شده و سنسور اثر انگشت هم در کنار فریم قرار گرفته است. در مقابل رقیب آن، از پنل براق، سنسور اثر انگشت در پشت گوشی و سبک هول-پانچ برای دوربین سلفی خود استفاده کرده است.
پنل نمایشگر هر دو از نوع IPS LCD و رزولوشن HD+ است، هر چند مدل جدیدتر نمایشگر بزرگتری دارد، اما صفحه نمایش گوشی 2020 نوکیا روشنتر است.

مقایسه nokia g20 با nokia 5.4 از نظر دوربین
چیدمان بکار رفته در هر دو مدل یکسان است و هر دو گوشی از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، اولتراواید 5 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی استفاده کردند. تنها تفاوت در لنز سلفی است که مدل قدیمیتر از دوربین 16 مگاپیکسلی به جای 8 مگاپیکسلی بهره برده است.

مقایسه nokia 5.4 با nokia g20 از لحاظ پردازنده و باتری
در مقایسه nokia g20 با nokia 5.4 تفاوت اصلی این دو گوشی در قسمت پردازنده و باتری آنهاست.
نسخه 5.4 قدرت پردازشی خود را از تراشه آمریکایی اسنپدارگون 662 تامین میکند که قدرتی نزدیک به دو برابر بیشتر از تراشه تایوانی Helio G35 بکار رفته در مدل جدید نوکیا دارد. البته قدرت هر دو برای برطرف کردن نیازهای عادی روزانه کافی است و فراموش نکنید این دو گوشی زیاد برای بازی کردن مناسب نیستند.
باتری مدل جدید نوکیا 5050 میلیآمپریست که نسبت به باتری 4000 میلیآمپری استفاده شده در رقیب آن، حجیمتر است. همچنین هیچ کدام از مدلها فست شارژ ندارند و با سرعت شارژ 10 واتی زمان زیادی را برای شارژ کردن آنها باید صرف کنید.

با مقایسه nokia 5.4 با nokia g20 قیمت و ارزش خرید کدا بیشتر است
هر دو مدل قیمتی زیر 4 میلیون تومان و نزدیک به هم دارند. اگر مدل قویتری میخواهید باید نسخه 5.4 برند نوکیا را بخرید و اگر باتری بزرگتری میخواهید گوشی جدید نوکیا انتخاب مناسبتریست. از بقیه جهات تفاوت چندانی در این دو گوشی وجود ندارد.
نظر شما چیست؟ شما با مقایسه nokia 5.4 با nokia g20 کدام مدل را مناسب خود میدانید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
سوالات متداول
نسخه 5.2 نوکیا از نظر قدرت بهتر است یا G20؟
✔️ گوشی نوکیا 5.4 به واسطه داشتن تراشه Snapdragon 662 دوبرابر قدرت بیشتری نسبت به نوکیا جی ۲۰ دارد. البته هر دو مدل اقتصادی هستند و برای بازی کردن ساخته نشدند.
در مقایسه nokia 5.4 با nokia g20 کدام یک طراحی و کیفیت ساخت بهتری دارد؟
✔️ طراحی و کیفیت ساخت هر دو مشابه هم است و تنها تفاوت آن محل قرار گیری سنسور اثر انگشت و براق و مات بودن پنل پشتی است که به سلیقه شما برمیگردد که کدام مورد را بیشتر بپسندید.
از نظر باتری و مصرف شارژ G20 بهتر است یا Nokia5.2؟
✔️ از نظر حجیم بودن باتری و مصرف شارژ NokiaG20 به واسطه داشتن باتری 5050 میلیآمپری عملکرد بهتری دارد. البته هیچ کدام از این دو مدل فست شارژ ندارند.
در مقایسه nokia g20 با nokia 5.4 ارزش خرید کدام یک بالاتر است؟
✔️ هر دو مدل قیمتی زیر 4 میلیون تومان در بازار ایران و ارزش خرید مناسبی دارند و طراحی تقریباً مشابهی دارند. تنها تفاوت در چیپست و باتری آنهاست که با توجه به نیاز خود میتوانید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.





من اولین باره که دارم اندروید استوک ( خام ) رو تجربه میکنم. احساس میکنم این نسخه ی اصلی و کامل اندروید هست. احساسش کاملا با بقیه متفاوت هست کلا گوشی هایی که از اندروید استوک استفاده میکنند هیچ لگ و باگی ندارن و کند نمیشن.
نکته ی مهم اینکه: شما مثلا اگر نوکیا بخرید همین G20 که با اندروید 11 عرضه شده، به محض اینکه گوگل اندروید 12 رو آماده کنه دریافت میکنه. و چندین ماه بعدش گوشی های دیگه دریافت میکنند.
و اینکه بازم به لطف اندروید وان یا همون استوک شما تا چندین سال ساپورت میشید و مثلا اندروید نسخه ی 13 و 14 و 15 هم دریافت میکنید حتی شاید بیشتر
چیزی که برای من خیلی مهم هست، به روز بودن سیستم عامل و نرم افزار هست، قدرت سخت افزاری برای من مهم نیست چون کار خاصی با گوشی انجام نمیدم. بعضی ها گوشی براشون کنسول بازی و دوربین و همه چیزه
ولی من از گوشی استفاده معمولی دارم. بنظرم توی خرید نوکیا شک نکنید هر مدلی که بود
سلام مطمعنن وقتی چیپست اسنپدراکون توی یه گوشی باشه اولویت خرید با اونه.متاسفانه در حال حاظر تو ایران انتخابهای زیادی برای خریذ وجود نداره .نوکیا 5.4رام 6 و پیدا نمیکنی .بخاطر همین من 5.3 خریدم.ایسوس گوش های شاخ و باقیمت مناسب زیاد داره که واقعا هیچ رقیبی براش وجود نداره.ولی تو ایران فقط سه مدل پرچم داره بالای سی چهل ملیون داره.بلک بری که اصلا نیست .موتورلا پنج شش مدل با اینکه گوشی از یه کشور صاحب نامه ولی قیمتش عالیه.تا دلت بخواد سامسونک اونم پرچم دارای اسنپدراگونش واسه ایران ایکزنوس میزاره.در مجموع هر چی گیرت اومد بخر .
نوکیا ۵.۲ چرا نوشتید