خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاینترنت اشیاءعلم و دانشعلوم پایه و مهندسی

۵ ربات عجیب و غریب که از دیدن آنها شگفت‌زده خواهید شد

علم رباتیک با سرعت بی‌نظیری به پیش می‌رود. خبرها پیرامون خلاقیت‌های شگفت انگیز در این حوزه تقریباً روزانه همه را هیجان زده می‌کند. برخی از ربات‌ها با اهداف امدادی و جالبی خلق می‌شوند اما با این وجود، برخی دیگر روبات‌ها هستند که بسیار عجیبند. از جمله ربات‌هایی که در برابر خواست انسان مقاومت می‌کند و یا ربات‌هایی که مانند کرم‌ها رفتار می‌کنند.

 

Robo Roaches

[aparat id=”Ijp5u”]

همین امسال (۲۰۱۹) در دانشگاه کالیفرنیا اختراعی در زمینه رباتیک انجام شده که مانند نوار مسطح به نظر می‌رسد. وزن آن زیر یک دهم گرم است و می‌تواند یک بیستم طول بدن خود را در هر ثانیه تا کند. این اختراع دارای یک هدف اصیل است. این روبات سخت، می‌تواند عملیات جستجو و نجات را انجام دهد، به ویژه برای جستجوی قربانیان در زیر آوار یا ارزیابی خسارات در جایی که ماشین‌ها و سگ‌های بزرگتر قادر به رفتن به آنجا نیستند.

 

SpotMini

[aparat id=”H5BF7″]

هاسکی‌ها می‌توانند از این پس بازنشسته شوند. نیروهای جدیدی که در حمل و نقل جدیداً مورد توجه قرار گرفته‌اند، سگ‌های رباتیک هستند. آنها شباهت زیادی به سگ‌ها دارند. موجودات زرد و سیاه رنگی که روی چهار پا حرکت می‌کنند اما سر ندارند. در سال ۲۰۱۹ فیلمی برای نمایش قدرت آنها منتشر شد. این روبات‌ها که توسط Boston Dynamics ساخته شده‌اند در دو ردیف صف به یک کامیون وصل شده‌ و یک کار بزرگ انجام دادند. سگ های SpotMini ، همانطور که میبینید، کامیون را با زاویه یک درجه از تپه بالا کشیدند.

 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

روبات‌هایی که در برابر دخالت انسان مقاومت می‌کنند

[aparat id=”Wc6DC”]

سگ‌های SpotMini را که کامیون را کشیده اند به خاطر دارید؟ آنها همچنین می‌توانند در برابر انسان مقاومت کنند. در سال ۲۰۱۸، یک ویدئو نشان داد یک SpotMini تنها در تلاش است تا در را باز کند. در این آزمایش یک شخص با حرکاتی در فعالیت سگ مداخله می‌کرد. این فیلم حرکتی شگفت‌انگیز را نشان داد که SpotMini در برابر انسان مقاومت نمود سپس در را باز کرد. خوشبختانه، این فیلم به معنای آغاز قیام ربات‌ها نیست. در واقع این سگ رباتیک آموزش دیده بود که بخاطر شغل آینده‌اش مقاومت کند. SpotMini برای تبدیل شدن به یک پرستار خانگی و دستیار عمومی طراحی شده است. برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشد، باید هنگام انجام کارها، مراقب اختلالاتی که بچه‌ها و حیوانات خانگی در کارش به وجود می‌آورد باشد. این ربات خاص در حال حاضر در محیط خانه عالی عمل می‌کند.

اریکا

[aparat id=”Bd6Eq”]

اریکای زیبا و جوان گزینه اصلی برای خواندن اخبار در تلویزیون ژاپن است. علاوه بر این واقعیت که او جوان و جذاب است، نمی‌تواند برای کارش تقاضای حقوق و دستمزد کند. سازنده وی ادعا کرد که اریکا سرانجام جایگزین مجری‌های اخبار می‌شود. اریکا در آزمایشگاه هوشمند روباتیک در دانشگاه اوزاکا به دنیا آمد. با استفاده از الگوریتم‌های گفتار، اریکا می‌تواند مکالمه‌ای کامل را با یک انسان برگزار کند. به گفته کسانی که او را از نزدیک دیده‌اند، این ربات کاملاً کاریزماتیک است. او همچنین چهره ها را تشخیص می‌دهد ، اطلاعات را حفظ می‌کند و در صندلی راحتی می نشیند. حرکت صورت، گردن، شانه و کمر او را بیش از پیش شبیه انسان می‌کند.

 

اطلس ناآرام

[aparat id=”RsBTA”]

Atlas مغز متفکر Boston Dynamics است. پس از انتشار فیلم‌هایی که نشان می‌دهد این ربات از آهسته دویدن لذت می‌برد، این حرکات چنان انسانی بود که توانست در اینترنت فراگیر شود. در سال ۲۰۱۸، اطلس ترفند دیگری را اجرا کرد؛ پارکور. کاری  که بسیاری از مردم آرزو میکنند آن را انجام دهند.

یک ویدیوی جدید نشان داد که ربات با سرعت در حال عبور از موانع است و به طرز عجیب و غریبی، این کار را بدون کند کردن سرعت انجام می‌دهد
گرچه اهداف خلق این ربات مشخص نیست اما یک لشکر از این ربات‌ها را تصویر کنید که بدون خستگی در حال تعقیب انسان هستند، بدون شک شبیه فیلم‌های ترسناک خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن