خرید گوشی گیمینگ شیائومی
گجت‌های هوشمند

نکاتی که می بایست در مورد اپل واچ ها بدانید

شاید این سوال ها برای شما نیز پیش آمده باشد که ساعت‌های هوشمند چه قابلیت هایی دارند و یا اینکه به طور کامل مستقل از گوشی های اپل عمل می کنند یا به طور کامل به این گوشی ها متکی هستند. در ادامه به این سوال و سوال هایی از این قبیل که ممکن است برای شما پیش آید پاسخ خواهیم داد.

نکاتی که می بایست در مورد اپل واچ ها بدانید!

فرقی نمی کند که شما از اپل واچ های سریo، اپل واچ سری ۱ و اپل واچ سری ۲ و یا حتی اپل واچ سری ۳ استفاده می کنید در ساعت های اپل واچ یک سری خصیصه ها و برنامه ها وجود دارد که به طور مستقل می توانند مورد استفاده قرار گیرند اما برخی دیگر از عملکرد ها مثل راه اندازی آن و استفاده از بسیاری خصیصه های اصلی به یک گوشی آیفون وابسته است. اما این چیزی از ارزش و قابلیت های آن نمی کاهد. می توان گفت که این گجت هوشمند کوچک پوشیدنی در جایگاه خود یک گجت قدرتمند بوده و از برخی لحاظ بسیار سودمند به حساب می آید.

حتی اگر گوشی آیفون خود را به همراه نداشته باشید هنوز هم قادر خواهید بود که با این گجت کارهای بسیاری را بدون نیاز به آن انجام دهید. در اینجا ابتدا برخی از کارهایی که سری ۰ و سری ۱ و سری ۲ و سری ۳ می توانند بدون نیاز به گوشی انجام دهند را به اختصار بیان می کنیم. سپس به مواردی که می بایست برای انجام آنها حتما گوشی هوشمند ایفون استفاده کرد را بیان می کنیم:

نکاتی که می بایست در مورد اپل واچ ها بدانید!

۱- عملکردهایی که این ساعت ها بدون نیاز به گوشی های هوشمند انجام می دهند عبارتند از:

نکاتی که می بایست در مورد اپل واچ ها بدانید!
  • اعلام ساعت و زمان بندی ​

زمان بندی یکی از خصیصه های معمول همه اپل واچ ها است بنابراین شما قادر خواهید بود تا آلارم ها و تایمرها را تنظیم کرده و رویدادهای تقویمی دانلود شده را مشاهده کرده و یا حتی بسته به سلیقه خود تم آن را تغییر دهید.

  •  ثبت برخی از داده های مرتبط با بدن در فعالیت های فیزیکی و ورزشی
نکاتی که می بایست در مورد اپل واچ ها بدانید!

اپل واچ ها با سنسور هایی که دارند می توانند حتی بدون نیاز به مدل های  گوشی اپل آیفون به انجام فعالیت های ورزشی بپردازند. این ساعت های می توانند تعداد ضربان قلب، تعداد گام هایی که در انجام فعالیت ها برداشته می شود، نسبت نشستن به ایستادن و هر گونه فعالیتی که در طول آن دوره داشته باشید را ثبت کنند.

نکاتی که می بایست در مورد اپل واچ ها بدانید!

همانند بسیاری از ردیاب های مرتبط با تناسب اندام و سلامتی که در این عصر مورد استفاده قرار می گیرند، ساعت های هوشمند نیز این داده ها را به صورت محلی بر روی حافظه آنبرد خود ذخیره می کنند. این حافظه می تواند به مدت ۳۰ روز این اطلاعات را ذخیره کند اما توصیه می شود که مراقب باشید داده های مربوط به یک پیاده روی ۲۹ روزه و بدون گوشی آیفون را به خطر نیاندازید زیرا به محض اینکه آیفون خود را دوباره در محدوده وای فای و یا بلوتوث قرار دهید Apple Watch این داده‌ها را با گوشی شما همگام سازی کرده و حافظه آن را پاک می کند.

نکاتی که می بایست در مورد اپل واچ ها بدانید!

اگر ساعت های سری ۰ یا  سری ۱ را در اختیار دارید تنها قادر خواهید بود تا اطلاعات مربوط به ضربان قلب، کالری، و اطلاعات اولیه مربوط به تمرینات را ثبت کنید زیرا این دو مدل فاقد خصیصه GPS آنبرد هستند. اما اپل توصیه می کند که به منظور واسنجی گام ها و میانگین فاصله در هنگام دویدن و پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه گوشی خود را به همراه داشته باشید. اما ساعت های سری ۲ و ۳ از GPS پشتیبانی می کنند. این خصیصه امکان ردیابی فاصله و مسیرهای خاص را برای شما فراهم می کند. حتی ساعت های سری ۳ مجهز به ارتفاع سنج بوده و قادر هستند که ارتفاع خود را نیز اندازه گیری کند.

  •  بدون نیاز به گوشی اپل می توانید پرداخت های خود را از طریق Apple Pay یا Wallet app انجام دهید.

نکاتی که می بایست در مورد اپل واچ ها بدانید!
  • می توانید با آن به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید.

نکاتی که می بایست در مورد اپل واچ ها بدانید!

این خصیصه می تواند یک خصیصه بسیار کاربردی برای شما باشد. با استفاده از اپل واچ خود می توانید موسیقی همگام سازی شده را پلی کنید، یا حتی می توانید کتاب های صوتی و پادکست ها را نیز به کتابخانه iTunes از طریق مک اضافه کرده و به آنها گوش دهید. با پشتیبانی از هدست های بلوتوثی نیز این امکان را به وجود آمده است تا بتوانید از انجام فعالیت های ورزشی به همراه موزیک مورد علاقه خود لذت ببرید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

  • نمایش عکس های مورد علاقه شما​

 اگر چه صفحه نمایش اپل واچ ها نسبت به صفحه نمایش گوشی های هوشمند صفحه نمایشی نیست که بتوان عکس ها را مشاهده کنید اما زمانی که از گوشی هوشمند آیفون خود دور هستید و می خواهید که این عکس ها را مشاهده کنید می توانید یک آلبوم موجود در آیفون خود را همگام سازی کرده (نزدیک به ۵۰۰ عکس) و آنها را از طریق اپل واچ ها مشاهده کنید.

  • سری ۳ به شبکه تلفن همراه آیفون شما متصل می شود

اگر یک اپل واچ سری ۳ را در اختیار داشته باشید می توانید به تمام اپلیکیشن های متصل به اینترنت موجود در اپل واچ دسترسی کاملی داشته باشید حتی زمانی که گوشی آیفون خود را به همراه نداشته باشید. حال امکان برقراری تماس های تلفنی، ارسال پیام ها، استفاده از نقشه، پیدا کردن مکان دوستان خود، استفاده از سیری و دسترسی به برنامه های شخص ثالث. به وجود آمده است.

  • امکان برقراری Wi-Fi hotspots با جایی که قبلا از طریق گوشی آیفون خود از آن استفاده کرده اید.

نکاتی که می بایست در مورد اپل واچ ها بدانید!

در این مورد می توان گفت که ساعت های سری o، سری ۱ و سری ۲ فاقد آنتن Cellular می باشند این به این معناست که برای استفاده از سیری، خواندن پیام ها و غیره به اتصال داده گوشی آیفون متکی هستند؛ اما آنها دارای آنتن wi fi بوده بنابراین اگر اپل واچی که در اختیار دارید از سیستم عامل watchOS 2 و یا بالاتر پشتیبانی می کند هر زمانی که در یک شبکه wi fi قرار بگیرد به منظور دسترسی به اینترنت به طور خودکار به آن شبکه متصل می شود؛ اما همان طور که می دانید دسترسی به شبکه وای فای با محدودیت هایی  رو به رو است.

  • اجرای اپلیکیشن های شخص ثالث

به طور کلی دو نوع اپلیکیشن در اپل واچ ها وجود دارد «اپلیکیشن های مستقل» و «اپلیکیشن های وابسته » به گوشی های آیفون. دومین نوع برای عملکرد کامل نیاز به گوشی آیفون دارد؛ زیرا اپل واچ ها تنها حاوی میانجی این اپلیکیشن ها هستند. اگر قبل از خروج از گوشی خود داده ها را بارگیری کنید این داده ها باقی می مانند اما هر گونه به روزرسانی و ناتیفیکیشن های مربوطه متوقف خواهد شد. اما برنامه های مستقل حتی زمانی که دور از تلفن خود نیز قرار داشته باشید نیز همچنان فعال هستند. این برنامه ها شامل اپلیکیشن های شخص ثالث مثل سنسور ضربان قلب، بازی ها و حتی برنامه های مرتبط با اینترنت هستند حتی می توانید از Wi-Fi hotspot ذخیره شده و یا داده های مربوط به آنتن گوشی نیز استفاده کنید.

  • عملکردهایی که این ساعت ها بدون گوشی های هوشمند اپل قادر به انجام آنها نیستند.

در اینجا با وجود اینکه این قبیل ساعت ها کارهای زیادی را بدون نیاز به گوشی همراه انجام می دهند هنوز هم برخی از کارها وجود دارد که این ساعت ها نمی توانند بدون کمک گوشی های همراه انجام دهند. این کارها شامل:

  • همگام سازی و راه اندازی اپل واچ
  • ردیابی GPS: در این مورد نیز می توان گفت که ساعت های سری ۰ و سری ۱ فاقد این قابلیت هستند اما سری های ۲ و ۳ می توانند این کار را بدون نیاز با گوشی های اپل انجام دهند.
  • سنجش ارتفاع: سری های ۰ و ۱ و ۲ بدون گوشی آیفون از قابلیت سنجش ارتفاع پشتیبانی نمی کنند، اما سری ۳ اپل واچ این قابلیت را دارا است.
  • پشتیبانی از سیری (سری های ۰، ۱ و ۲ از سیری پشتیبانی نمی کنند اما سری ۳ از این نرم افزار پشتیبانی می کند)
  • پیام ها، نقشه ها و دیگر اپلیکیشن های مربوط به بدون نیاز به گوشی همراه در سری ۰،۱، ۲ امکان پذیر نیست مگر اینکه به Wi-Fi hotspot دسترسی داشته باشید،
  • برقراری تماس های بین المللی بدون گوشی موبایل امکان پذیر نخواهد بود (FaceTime Audio در همه مدل ها تنها از طریق وای فای یا شبکه Cellular  امکان پذیر خواهد بود).
  • ارسال sms (بستگی به حامل شما دارد. اکثر حامل های مبتنی بر us اگر گوشی آیفون شما خاموش باشد اجازه نخواهد داد که پیام ها از طریق سری سوم اپل واچ ارسال شود.)
  • اپلیکیشن های شخص ثالث که عموما نرم افزارهای وابسته به گوشی همراه هستند.

حال این سوال پیش می آید که آیا ساعت های اپل واچ علاوه بر گوشی های آیفون به گوشی های اندروید نیز متصل می شوند یا خیر پاسخ منفی است چرا که این ساعت ها تنها با گوشی های اپل متصل می شوند همان طور که ساعت های اندروید نیز تنها به گوشی های اندورید متصل می شوند و بسیاری از برنامه های موجود در اپل واچ ها از طریق این گوشی ها همگام سازی می شوند.

از‌این‌رو تنها ساعت های اندرید هستند که می توانند به گوشی های اندروید متصل شوند. بنابراین نتیجه می گیریم که برخی از برنامه های اپل واچ ها بدون نیاز به گوشی های اپل و برخی دیگر با این گوشی های هوشمند قابل اجرا و استفاده هستند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

سوالات متداول

آیا اپل واچ از اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند؟

✔️ به طور کلی دو نوع اپلیکیشن در اپل واچ ها وجود دارد «اپلیکیشن های مستقل» و «اپلیکیشن های وابسته » به گوشی های آیفون. دومین نوع برای عملکرد کامل نیاز به گوشی آیفون دارد؛ زیرا اپل واچ ها تنها حاوی میانجی این اپلیکیشن ها هستند. اگر قبل از خروج از گوشی خود داده ها را بارگیری کنید این داده ها باقی می مانند اما هر گونه به روزرسانی و نوتیفیکیشن های مربوطه متوقف خواهد شد. اما برنامه های مستقل حتی زمانی که دور از تلفن خود نیز قرار داشته باشید نیز همچنان فعال هستند. این برنامه ها شامل اپلیکیشن های شخص ثالث مثل سنسور ضربان قلب، بازی ها و حتی برنامه های مرتبط با اینترنت هستند حتی می توانید از Wi-Fi hotspot ذخیره شده و یا داده های مربوط به آنتن گوشی نیز استفاده کنید.

آیا برای ثبت حرکات ورزشی با اپل واچ حتما نیاز به اتصال به گوشی داریم؟

✔️ اپل واچ ها با سنسور هایی که دارند می توانند حتی بدون نیاز به مدل های گوشی اپل آیفون به انجام فعالیت های ورزشی بپردازند. این ساعت های می توانند تعداد ضربان قلب، تعداد گام هایی که در انجام فعالیت ها برداشته می شود، نسبت نشستن به ایستادن و هر گونه فعالیتی که در طول آن دوره داشته باشید را ثبت کنند.

سری 0 یا 1 اپل واچ چه قابلیت‌هایی دارد؟

✔️ اگر ساعت های سری ۰ یا سری ۱ را در اختیار دارید تنها قادر خواهید بود تا اطلاعات مربوط به ضربان قلب، کالری، و اطلاعات اولیه مربوط به تمرینات را ثبت کنید زیرا این دو مدل فاقد خصیصه GPS آنبرد هستند. اما اپل توصیه می کند که به منظور واسنجی گام ها و میانگین فاصله در هنگام دویدن و پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه گوشی خود را به همراه داشته باشید. اما ساعت های سری ۲ و ۳ از GPS پشتیبانی می کنند. این خصیصه امکان ردیابی فاصله و مسیرهای خاص را برای شما فراهم می کند. حتی ساعت های سری ۳ مجهز به ارتفاع سنج بوده و قادر هستند که ارتفاع خود را نیز اندازه گیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن