قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
    مرتب سازی بر اساس:

تاریخچه اپل واچ

اپل واچ خط تولید ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است. قیمت اپل واچ در کنار ردیابی تناسب اندام، قابلیت‌های سلامت محور، ارتباط بی‌سیم و سازگاری با iOS و سایر محصولات اپل قابل‌توجه است.

ویدئو بررسی اپل واچ

ساعت اپل واچ 24 آوریل 2015 عرضه شد و به سرعت با فروش 4.2 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال 2015 به پرفروش‌ترین دستگاه پوشیدنی تبدیل شد. نسل دوم ساعت هوشمند اپل در سپتامبر 2016 عرضه شد: اپل واچ سری 2، در زمانی که تولید نسل اول متوقف شد به بازار عرضه شد. اپل واچ سری 3 در 22 سپتامبر 2017 همزمان با توقف تولید اپل واچ سری 2 در دسترس عموم قرار گرفت. اپل واچ سری 4 در 12 سپتامبر 2018 معرفی شد.

اپل هر سپتامبر نسل جدیدی از ساعت اپل را با تغییراتی نسبت به نسل قبلی معرفی کرده که هر کدام توسط اپل تحت عنوان «سری» معرفی می‌شوند، با استثنائات خاصی هر سری ابتدا در انواع مختلفی که بر اساس جنس، رنگ و اندازه بدنه ساعت تعریف شده بود فروخته می‌شد.

اپل واچ

اپل در ابتدا ساعت آیفون را برای جایگزینی گوشی‌ها و کاهش زمانی که کاربران صرف تماشای صفحه نمایش گوشی می‌کنند طراحی کرد، اما بعد از مدتی ساعت ايفون تا حدی به دلیل نوآوری‌هایش در ردیابی تناسب اندام و نظارت بر سلامت به محبوبیت بیشتری رسید.
آی واچ از زمان عرضه چندین ویژگی جدید از جمله مقاومت در برابر آب، اندازه‌گیری اکسیژن خون و الکتروکاردیوگرام (ECG)، سنسور دمای بدن و SOS اضطراری را اضافه کرده که اگر کاربر در موقعیت سقوط یا تصادف قرار گرفت می‌تواند با خدمات اورژانس تماس بگیرد.

انواع اپل واچ را می‌توان با آیفون، لپ تاپ مک و ایرپاد همگام‌سازی کرد. به گفته شرکت تحقیقاتی Counterpoint، اپل واچ 43 درصد از فروش ساعت‌های هوشمند را در سه ماهه چهارم سال 2022 به خود اختصاص داده و بر این بازار تسلط داشتند.

طراحی انواع اپل واچ

ساعت هوشمند اپل واچ دارای صفحه نمایش همیشه روشن رتینا LTPO ال ای دی ارگانیک بوده که برای مقابله با تابش خیره‌کننده به سنسور تنظیم نور محیط مجهز شده است. باتری 18 ساعت در استفاده معمولی و یا 36 ساعت در حالت کم مصرف دوام می‌آورد که به این معنیست که همه قابلیت‌ها را به جزء ساعت خاموش می‌کند.

طراحی آپل واچ

یک شارژر مغناطیسی در قسمت زیرین صفحه ساعت اپل واچ می‌چسبد و از یک کابل USB برای اتصال به شارژر مشابه آیفون استفاده می‌کند. مدل‌هایی با کیس‌های آلومینیومی، فولادی ضد زنگ و تیتانیوم موجودست.

ساعت اپل واچ چگونه کار می‌کند؟

برای کار با ساعت های اپل واچ باید آن‌ها را با اتصال بلوتوث به یک آیفون 5 یا جدیدتر با سیستم عامل Apple iOS 8.2 به بالا متصل کنید. ساعت مچی اپل واچ بر روی سیستم عامل Apple watchOS اجرا می‌شود، که نسخه ساعت از Apple iOS است. کاربران می‌توانند تنظیمات ساعت هوشمند را از تلفن خود تغییر دهند، از جمله تنظیم مجدد برنامه‌های Apple Watch، انتخاب صداهای اعلان و دانلود برنامه‌های جدید.

تاچ دیجیتال اپل واچ یک صفحه فیزیکی است که در کنار ساعت قرار دارد و می‌توان با آن محتوا را بزرگ‌نمایی و اسکرول کرد و داده‌ها را وارد نمود. مانند گوشی آیفون، سیری را می‌توان با گفتن «Hey, Siri» یا با نگه داشتن Digital Crown فعال کرد. ساعت های ایفون جدیدتر همچنین دارای حسگرهایی هستند که فعالیت، سلامت و تناسب اندام کاربر را ردیابی می‌کنند. این سنسورها شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور ضربان قلب و سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) است.

قیمت آپل واچ

قیمت اپل واچ

قیمت اپل واچ هم مثل تمام قیمت‌گذاری‌ها بر اساس برند و ویژگیهایش بوده و قيمت ساعت اپل واچ نسبت به دیگر ساعتها نسبتا بالاست که با توجه به قابلیت‌های ساعت هوشمند آیفون منطقی به نظر می‌رسد. در ادامه خواهیم دید چرا قیمت apple watch آن را در دسته ساعت‌های گران قیمت بازار قرار داده است و در انتها می‌توانید بسنجید که آیا با درنظر گرفتن قیمت ساعت اپل واچ اصل این ساعت‌ها ارزش خرید دارند یا خیر.

ساعت آپل واچ

ویژگی‌های محبوب در خرید اپل واچ

ساعت هوشمند آیفون محبوبیتش را مدیون برخی از ویژگی‌های کلیدی خود است. این برند در طول سال‌ها تغییرات کمی در طراحی داشته، همچنین «watchOS» سیستم‌عاملی که به‌طور خاص برای صفحه نمایش کوچک ساعت ساخته شده، در آن استفاده شده است. تاج دیجیتال، بندهای ساعت قابل تغییر و صفحه نمایش OLED در هر نسل از ساعت های آیفون دیده می‌شود.

  • watchOS

در طول سال‌ها تولید اسمارت واچ اپل اصلاحیه‌ها، طراحی و ویژگی‌های جدیدی را در سیستم عامل watchOS شاهد بوده‌ایم. در حالی که تناسب اندام و سلامتی قابلیت‌های مهم وکاربردی آن بودند، اما همیشه اولویت نبودند. اولین نسخه از watchOS بر ویژگی‌هایی نظیر ارتباط با دوستان مورد علاقه، اشتراک‌گذاری ضربان قلب و doodles قابل اشتراک‌گذاری متمرکز بود.

تا سال 2018، اپل تعادل خود را برای ساعت apple watch پیدا کرده بود. با تمرکز کمتر بر ویژگی‌های اجتماعی کم‌اهمیت و تمرکز بیشتر بر سلامت، اعلان‌ها و تناسب اندام باعث ارتقا بیشتر خود شد. ویرایش سخت افزاری و به روز رسانی نرم افزاری در هر سری از ساعت های اپل این سیستم عامل را به یک سیستم عامل خوب تبدیل کرده است.

ساعت آپل

watchOS 8 ساخته شد تا با افزایش تسلط، کاربران بتوانند از مکان‌های بیشتری با اپل واچ به یادداشت‌های اشتراک گذاری شده دسترسی داشته باشند. اپل همچنین در این آپدیت یک عکس صفحه ساعت پرتره جدید و اپلیکیشن Find My را معرفی کرد.

WatchOS 9، تمرین‌های ورزشی قابل تنظیم و برنامه ردیابی دارو را برای ساعت هوشمند اپل معرفی کرد. صفحه‌های ساعت قدیمی‌تر نیز برای استفاده از نمایشگرهای بزرگ‌تر تنظیم شدند.

انتظار می‌رود watchOS 10 یک سیستم ویجت جدید و واچ فیس‌های به روز شده را به ارمغان بیاورد. عملکردهای سلامتی اضافی و تمرینات جدید نیز می‌توانند به ساعت های هوشمند اپل اضافه شوند.

  • Apple Pay

کاربران می‌توانند اطلاعات کارت‌های اعتباری خود را روی ساعت اپل واچ خود ذخیره کنند و زمانی که ساعت را روی سنسور بگیرند، با دوبار کلیک روی Digital Crown خرید کنند. برخی از کارشناسان اپل پی را بهترین کیف پول دیجیتال می‌دانند. اما متاسفانه این قابلیت در ایران قابل استفاده نیست.

عکس ساعت اپل واچ

  • سفارشی سازی

ساعت اپل واچ چندین راه مختلف برای سفارشی‌سازی دستگاه ارائه می‌دهد. از جمله این موارد می‌توان به انتخاب مدل‌های استیل یا آلومینیومی، روش‌های مختلف چیدمان صفحه ساعت مچی اپل و رنگ‌ها و سبک‌های مختلف، مانند بند ورزشی که برای فعالیت بدنی، بادوام‌تر و راحت‌تر است، اشاره کرد.

  • تاچ دیجیتال

Digital Crown بر پایه پیچ‌های تنظیم زمان از ساعت‌های آنالوگ ساخته شده است. اپل تصمیم گرفت تا این نوع کنترل آنالوگ را برای دوران دیجیتال نیز دوباره ایجاد کند که منجر به طراحی تاچ دیجیتال در اسمارت واچ ایفون شد. Digital Crown به عنوان یک دکمه خانه و یک پیچ اسکرول برای هدایت عمل می‌کند. با فشار طولانی آن، سیری فراخوان می‌شود و با دوبار فشار دادن به آخرین برنامه برمی‌گردد.

عکس ساعت اپل-تاچ دیجیتال

  • کلیدهای دیجیتال

کاربران می‌توانند کلیدهای فیزیکی را با نسخه‌های دیجیتال جایگزین کنند که به آنها اجازه می‌دهد به سادگی با قرار دادن ساعت اپل واچ خود روی حسگر قفل وارد خانه‌های خود شوند. کلیدهای دیجیتال را می‌توان با خانواده و دوستانی که اپل واچ دارند به اشتراک گذاشت.

  • دسترسی خانوادگی

آی واچ اپل بدون نیاز به گوشی آیفون به اعضای خانواده، از جمله فرزندان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، این امکان را می‌دهد که بتوانند از ساعت مچی ایفون استفاده کنند. می‌تواند به والدین اعلان‌های موقعیت مکانی خودکار بدهد و والدین توانایی چک کردن موقعیت مکانی فرزندان خود را دارند، تا مکان خانواده‌شان را بررسی کنند.

بچه‌ها همچنین می‌توانند از ای واچ ایفون خود برای ردیابی فعالیت استفاده کنند. «حالت زمان مدرسه» ویژگی‌ای است که به بچه‌ها کمک می‌کند تمرکز داشته باشند، ویژگی‌های موجود را محدود می‌کند و «مزاحم نشوید» را در طول روز مدرسه فعال می‌کند و در عین حال ظاهری منحصربه‌فرد به آن‌ها می‌دهد.

ساعت اپل به کودکان امکان می‌دهد به والدین خود پیام ارسال کنند و با آنها تماس بگیرند و به آنها هزینه بدهند، افرادی که با آنها تماس می‌گیرند را تأیید کنند و دسترسی به برنامه‌ها را در ساعات خاصی از روز با حالت Schooltime محدود کنند.

  • نظارت بر فعالیت

هر نسل ساعت آیفون شامل فنآوری‌های مختلفی است که نظارت بر فعالیت را هدف قرار می‌دهد. سنسور ضربان قلب و شتاب‌سنج هر دو حرکت و فعالیت را در طول روز ردیابی می‌کنند. حلقه‌های فعالیت Apple Health پیشرفت روزانه را برای سه هدف ورزشی، کالری سوزانده شده، و ساعت‌هایی که کاربر در حال حرکت است نشان می‌دهد.

ساعت ای واچ ایفون به کاربران اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را در داخل برنامه Activity به اشتراک بگذارند. این برنامه شامل یک جنبه اجتماعی است که برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا یکدیگر را به چالش بکشند. ابتکار «Apple Watch Connected» به باشگاه‌ها امکان می‌دهد تا بر اساس عملکرد برنامه Activity به اعضای خود پاداش دهند.

قیمت اپلواچ

  • ردیاب تناسب اندام

این ویژگی، ضربان قلب کاربر را در طول تمرین و فعالیت در میان داده‌های دیگر کنترل می‌کند. کاربران می‌توانند اهداف تمرینی خود را تعیین کنند، با بهترین رکوردهای خود رقابت کنند و از طریق +Fitness که شامل تمرین‌های صوتی هدایت‌شده است، به مربی‌گری اختصاصی خود دسترسی داشته باشند.

  • نظارت بر سلامت

سنسور داده‌های ECG، اکسیژن خون و ضربان قلب را کنترل می‌کنند و در صورت تشخیص ناهنجاری‌ها به کاربران اطلاع می‌دهد. همچنین می‌توان از اپل واچ برای ردیابی دمای بدن و چرخه‌های قاعدگی استفاده کرد.

  • +Apple Fitness

به عنوان بخشی از تمرکز اپل برای خدمات، این شرکت در دسامبر 2020 قابلیت جدیدی به نام +Apple Fitness منتشر کرد و در Apple TV، iPad و iPhone به عنوان یک برنامه در دسترس قرار گرفت. سرویس +Fitness به طور مداوم با ویدیوهای تمرینی جدید از بسیاری از مربیان به روز می‌شود. این تمرینات از سرد کردن ساده تا تمرینات چالش برانگیز متغیر است.

قیمتاپل واچ ضدآب

  • نقشه‌ها

کاربران می‌توانند حتی زمانی که تلفن آنها در دسترس قرار نیست با ساعت اپل واچ به نقشه دسترسی داشته باشند. این قابلیت برای کاربرانی که در مسیری که از آن اطلاعی ندارند می‌دوند، یا دوچرخه‌سواری می‌کنند کمک کرده و هنگام استفاده از حمل‌ونقل عمومی هم مفید است.

  • اعلان‌ها و پیام‌رسانی

ساعت های اپل واچ می‌توانند هر نوع پیامی را از آیفون‌ها، لپ‌تاپ‌های مک و سایر دستگاه‌هایی که با آن‌ها همگام‌سازی شده‌اند، شامل پیام‌های متنی، تماس‌ها، ایمیل‌ها، پیام‌رسانی فوری و رسانه‌های اجتماعی ارسال و دریافت کنند. برای نوشتن، کاربران می‌توانند از دیکته صوتی استفاده کنند یا Scribble که آی واچ آیفون کلمات نوشته شده با انگشت روی صفحه لمسی را به متن تبدیل می‌کند. همچنین اعلان‌هایی وجود دارد که به طور خاص برای ساعت‌ها طراحی شده‌اند، مانند یادآوری برای شستن دست‌ها یا مصرف دارو.

  • سیری

دستیار دیجیتال اپل مانند سایر دستگاه‌های این برند کار می‌کند. کاربران دستوراتی را دیکته می‌کنند، مانند درخواست آدرس یا ایجاد یک پیام، و سیری پاسخ می‌دهد یا جهت‌یابی را انجام می‌دهد.

  • ردیابی خواب

این ویژگی زمان خواب و بیداری کاربران و همچنین مراحل خواب را زیر نظر می‌گیرد. ساعت مدل اپل واچ از این معیارها برای کمک به کاربران برای ایجاد برنامه‌های خواب سالم‌تر استفاده می‌کند.

قيمت ايواچ با طراحی زیبا

  • SOS و تشخیص اضطراری

اپل واچ هوشمند زمانی که کاربر سقوط یا تصادف کرده را تشخیص می‌دهد. اگر کاربر بی‌حرکت شده باشد، ساعت به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس گرفته، مکان کاربر را در اختیار آنها قرار می‌دهد و با مخاطبین اضطراری کاربر تماس می‌گیرد. کاربران همچنین می‌توانند در هر زمان با فشار دادن و نگه داشتن Digital Crown به خدمات اضطراری دسترسی داشته باشند.

  • همگام سازی

این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد از چندین دستگاه اپل برای یک کار مانند پیام رسانی، گوش دادن به موسیقی و دسترسی به عکس‌ها و ویدیوها در فضای cloud به جای یکدیگر استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند به اپلیکیشن Find Devices دسترسی پیدا کنند تا دستگاه‌های گمشده اپل را بیابند و قفل لپ‌تاپ مک را به سادگی با قرار دادن ای واچ ایفون خود در کنار آن باز کنند.

بررسی نهایی اپل واچ

با بررسی قابلیت‌های انواع ساعت آیفون و مقایسه با هم‌رده‌هایش در این کلاس قیمتی دیدیم که چرا انواع اپل واچ با تقاضای زیادی در بازار مواجه است. قابلیت‌های منحصر به فرد و توجه به نیاز کاربر باعث شده آی واچ به محصولی خاص و الگو تبدیل شود. ساعت‌های هوشمندی در بازار موجودند که بخاطر شباهت ظاهری به ساعت های اپل واچ مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند و این نشان از محبوبیت ساعت هوشمند ایفون دارد.

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.