خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگی

۱۱ قاتل خاموش اعتماد به نفس را بشناسید

اگرچه ظاهراً فقط افراد منفی، «مسموم» به نظر می‌رسند؛ اما همیشه هم اینطور نیست. همه ما احتمالاً دوستی داریم که ادعا می‌کند تنها بهترین‌ها را برای ما آرزو می‌کند؛ اما ناگهان وقتی به هدف و یا پیشرفتی می‌رسیم ناراحت شده و رفتارش تغییر می‌کند یا افرادی که تصور می‌کنند که جواب همه سوال‌ها پیش آنها است. اگر احساس می‌کنید که مشکلی وجود دارد، نباید بیش از حد واکنش نشان دهید. بهترین کار این است که راهی را پیدا کرده که بتوان با استفاده از آن به سرعت افراد مسموم کننده زندگی را شناسایی کرد.

۱۹ کالامگ؛ طبق تحقیقات انجام گرفته خاطر نشان می‌کند که شما در زندگی خود با انواع مختلفی سرو کار دارید. برخی مواقع تعیین مرز میان اینکه تحت‌تأثیر رفتار آنها قرار گرفته‌اید یا شما احساساتی هستید بسیار مشکل است. اگر احساس می‌کنید که برقراری ارتباط با آنها به اعتماد به نفس شما آسیب رسانده، بهتر است مطمئن شوید که آنها متعلق به یکی از ۱۱ موردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، نیستند.

۱- افراد بسیار خود‌رأی و مستبد

گرچه داشتن نقطه نظر و پافشاری روی آن یک امتیاز است؛ اما در برخی موارد افراد طوری رفتار می‌کنند که گویی تنها نظر آنهاست که اهمیت دارد. افراد خودرأی به راحتی می‌توانند، مرزها را شکسته و شروع به مشاوره کردن شما کنند بدون اینکه از آنها خواسته شده باشد. آنها به ندرت احساس دیگران را در نظر گرفته و فکر نمی‌کنند که با برچسب‌های خود، به دیگری آسیب خواهند رساند.

افراد خود‌رأی و مستبد ممکن است اظهار کنند به خاطر خود شخص است که حقایق تلخ را به زبان می‌آورند، اما حقیقتاً این گونه نیست. آنها معمولاً سعی می‌کنند اعتماد به نفس خود را با استفاده از شما افزایش دهند و اگر شما نمی‌توانید مرزهای خود را تعیین کنید، احتمالاً بهتر است که از این افراد دوری کنید.

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

۲- افراد خبرچین و شایع پراکن

به نظر می‌رسد که برخی افراد به هیچ‌ وجه نمی‌خواهد که افراد را به حال خود بگذارند. آنها از همه جزئیات مربوط به زندگی افراد خبر دارند و برای نشر این جزئیات همه جا سر از پا نمی‌شناسند. به هر حال به طور مدام به شایعات و اخبار جعلی گوشی دادن یک حس منفی در شما ایجاد می‌کند. این امر درک شما را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد.

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

۳- افراد خود‌شیفته

برخی از افراد، توانایی برگرداندن مکالمه را به سمت خود دارند. افراد خود‌شیفته و خودخواه معمولاً همیشه خود را در رأس گفت‌گوها قرار می‌دهند. آنها هرگز اهمیتی نمی‌دهند که شما هم دوست دارید مواردی را با آنها در میان بگذارید و ذره‌ای مسائل شما برای آنها اهمیت ندارد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

در حالی که این تمایل طبیعی هر فردی است که در مورد خود صحبت کند؛ اما بعد از صحبت کردن با یک فرد خود‌شیفته ممکن است از نظر عاطفی احساس پوچی کنید. آنها طوری با شما رفتار می‌کنند که احساسات شما ذره‌ای اهمیت نداشته و از شما برای ابراز و بالا بردن اعتماد به نفس خود استفاده خواهد کرد.

۴- خون‌آشام‌های عاطفی

برخی مواقع این طور به نظر می‌رسد که با یک گفتگو چند کلمه‌ای با یک فرد خاص، کل شادی و انرژی شما تخلیه شده است. این افراد به راحتی انرژی منفی را به شما تزریق می‌کنند و از این طریق به راحتی می‌توانند به افراد مسلط شوند؛ اما قربانیان آنها متوجه این موضوع نخواهند شد. متأسفانه در تیرس این افراد قرار گرفتن چالش برانگیز است. اگر شما بعد از تعامل با یک فرد خاص دچار اضطراب و نگرانی شد‌ه‌اید، باید به این فکر کرد که قطعاً مشکلی وجود دارد. از این رو می‌بایست در ارتباط با چنین افراد تجدید نظر کنید.

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

۵- دراما کویینز یا به اصطلاح افراد دل‌آشوب

دراما کوینز یعنی کسی که از روی عادت به شیوه‌ای ملودراماتیک پاسخ می‌دهد. درام کوئینز یا افراد دل‌آشوب کارشناسان از کاه کوه ساختن هستند. احساسات این افراد به سرعت تغییر می‌کند. این قبیل افراد کنترل زیادی بر احساسات خود نداشته خیلی سریع شاد و سریع هم ناراحت می‌شوند و قادراند به سادگی شما را نیز با خود همراه سازند. به اصطلاح افراد دل‌آشوب شما را درگیر دردها و مشکلات خود می‌کنند و این احساس را در شما به وجود می‌آورند که مسئولیت کمک کردن به آنها را دارید و اگر نتوانید انتظارات آنها را برآورده کنید، آنها شما را به عنوان یک دوست بد خطاب کرده و به شما احساس بی‌ارزش بودن می‌دهند.

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

۶- منتقدان افراطی

برخی افراد بسیار خود‌رأی بوده و تنها نقص و مشکلات و یا به اصطلاح نیمه خالی لیوان را می‌بینند. این افراد وانمود می‌کنند که نسبت به یک موضوع اطلاعات زیادی دارند؛ اما آنها فقط حرف می‌زند و در عمل نمی‌توانند افراد مفیدی باشند. در برخی شرایط گرفتن بازخورد از برخی افراد می‌تواند بسیار سازنده باشد؛ اما تنها به این شرط که آن فرد اشراف کامل به موضوع داشته باشد. منتقدان افراطی می‌توانند در زمان‌های مختلف موضوعات مختلفی را مطرح کنند؛ اما به ندرت تجربه واقعی نسبت به آن موضوع دارند. این افراد با مشاوره غیر‌مستقیم و بازخورد بی‌ارزشی که نسبت به موضوع می‌دهند، اعتماد به نفس شما را به طور کلی از بین می‌برند.

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

۷- افراد وسواسی کنترل‌گر

شخصی که احساس وسواس می‌کند، می‌تواند بر خود و دیگران کنترل داشته باشد و فقط دستور می‌دهد. برخورد و سرو کله زدن با افراد وسواسی می‌تواند واقعاً چالش برانگیز باشد. آنها معمولاً در مورد چیزهای کوچک وسواس به خرج می‌دهند و به دیگران دیکته می‌کنند که چه طور باید رفتار کنند. آنها تصور می‌کنند همیشه بهتر از شما می‌دادند حق انتخاب با آنها بوده و شما هیچ انتخابی ندارید. در هر حال یا می‌بایست از دستورات آنها پیروی کرد و یا با طغیان احساسات این افراد مواجه شد.

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

افراد کنترل‌گر وسواسی با وادار کردن شما به اینکه چه طور باید رفتار کنید و چه احساسی داشته باشید به راحتی اعتماد به نفس شما را تخلیه می‌کنند. آنها فرصت کافی به شما نمی‌دهند تا بتوانید فردیت خود را ابراز کنید و بدون گرفتن تأییدیه آنها به طور مستقل تصمیم بگیرید.

۸- افراد کنترل‌گر

شخصی که با روشی هوشمندانه یا بی‌پروایانه دیگران را تحت کنترل یا تأثیر قرار می‌دهد. افراد کنترل‌گر می‌دانند که چه می‌خواهند و به هیچ عنوان برای به دست آوردن آنچه که می‌خواهند به احساسات و علایق دیگران اهمیت نمی‌دهند. این افراد بسیار کاریزماتیک بوده و معمولاً افراد آنها را دوست دارند. با این حال، اگر نگاه دقیق‌تری به این افراد داشته باشید، متوجه خواهید شد که آنها به ندرت با شما صمیمی می‌شوند و در روابط طولانی مدت نمی‌توانند خیلی خوب باشند. 

افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

این افراد قادراند هر چیزی را که شما می‌گویید را به نفع خود تغییر دهند و اگر با آنها در این زمینه مخالفت کنید نیز شما را عصبانی خواهند کرد. همیشه سعی کنید احساس واقعی خود را در نظر داشته باشید تا دریابید چه زمانی با این گونه افراد مواجعه شده و در موقعیتی قرار گرفته‌اید که دوست ندارید در آن باشید.

۹- خود‌عالم پندار

برخی افراد می‌خواهند ثابت کنند که آنها باهوش‌ترین افراد حاضر هستند و از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا با اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارند به افراد ثابت کنند که چقدر باهوش هستند. آنها به ایده‌های جدید روی خوش نشان نمی‌دهد و به راحتی با دوستان خود بحث می‌کنند.

این مدعیان علم الیقین به راحتی قادراند این حس را در شما به وجود آورند که آنها همه چیز را می‌دانند و شما چیز زیادی برای گفتن ندارید. دانش شما در مقابل آنچه می‌دانند و تجربه بسیط آنها بسیار ناچیز است. شما می‌بایست این رفتارها را نادیده بگیرید؛ اما اگر احساس کردید که این افراد به اعتماد به نفس شما آسیب می‌رسانند بهتر است از این افراد فاصله بگیرید.

قاتلان خاموش اعتماد به نفس

۱۰- افراد بدبین

افراد بدبین می‌توانند انرژی منفی زیادی را به زندگی شما تزریق کنند. در حالی که در سالهای اخیر، در بسیاری از فیلم‌ها این افراد جذاب و افرادی قلمداد شده‌اند که واقعاً ذات زندگی را درک کرده‌اند؛ اما تحسین آنها و خیال‌پردازی در مورد آنها می‌تواند برای ثبات روانی شما مضر باشد. این افراد با ناتوان کردن شما از یافتن نقطه قوت و یا حس حامی بودن، شما را ناامید می‌کنند.

بدبینان تمایل دارند اعتماد به نفس شما را تضعیف کنند، باعث می‌شوند احساس کنید که دستاوردهای شما هیچ ارزشی ندارد و انتظار دارند که به روشی خاص رفتار کنید. بدبینان به راحتی احساس طرد و ناامنی می‌کنند. نکته قابل‌توجه این است که این کار شما نیست که آسیب‌های روانی آنها را التیام دهید، بنابراین گاهی اوقات روابط با این افراد خیلی به طول نمی‌انجامد.

11 قاتل خاموش اعتماد به نفس

۱۱- افراد لجباز

در حالی که ارتباطات، کلید روابط موفقیت‌آمیز است، احتمالاً افراد لج‌باز و سرسخت با این موضوع مخالفند. آنها ترجیح می‌دهند از شکل ارتباطی منفعلانه و تهاجمی استفاده کنند و در صورتی که از آنها دلیل خواسته شود معمولاً سکوت می‌کنند. این افراد نمی‌توانند عصبانیت خود را به شکلی سالم و بالغ مدیریت کنند و در صورت بروز هرگونه ناراحتی شریک زندگی یا دوستان خود را آزار می‌دهند. 

لج‌بازی را اغلب به عنوان سوء استفاده عاطفی می‌توان در نظر گرفت. حتی اگر طرف دیگر ماجرا هم تمایل به حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوع داشته باشد، این افراد موضوع را به شرایطی کشانده که دیگر این افراد نمی‌دانند چگونه با این مشکل کنار بیایند و احساس بی‌ارزش بودن می‌کند.

قاتلان اعتماد به نفس

آیا تاکنون مجبور بوده‌اید با انواع افرادی که در این مقاله توضیح داده شده برخورد کنید؟ چگونه توانسته‌اید اوضاع را مدیریت کنید؟ آیا خود را از اینگونه افراد می‌دانید یا خیر؟ نظرات و تجارب شخصی خود را با ۱۹ کالامگ در میان بگذارید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. اره از هر کدومش یه نفر از فامیلامون دارن متاسفانه که چاره ی جز دوری نذاشتن ارتباطات کوتاه و سطحی بهتره
    خودم هم شماره ۹ رو دارم ولی نه در این حد فقط راهکارمو بدونم بهتره میگم قبلن خیلی اصرار میکردم انجامش بده ولی الان در حد یه پیشنهاده به طرف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن