خرید گوشی گیمینگ شیائومی
نقد و بررسی ویدیویی موبایل

برنامه جدید شیائومی؛ تولید گوشی‌های ۶G و توسعه اینترنت ماهواره‌ای

همانطور که می‌دا‌نید شیائومی به تازگی ارزان‌ترین گوشی موبایل خود یعنی ردمی ۱۰ ایکس را با قابلیت پشتیبانی از ۵G به بازارهای جهانی عرضه کرده است؛ اما به تازگی خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی براینکه این شرکت قدم‌هایی فراتر از قابلیت پشتیبانی از ۵G برداشته و قصد دارد گوشی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از ۶G را تولید کند. با ما همراه باشید تا از جزئیات این قابلیت جذاب و کاربردی مطلع شوید.

 

بر اساس اظهارات مدیرعامل Xiaomi، زمینه تحقیقات در مورد فناوری ۶G در این کمپانی فراهم شده، اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد جزئیات این پروژه در دسترس نیست.

نکته قابل توجه اینکه، شرکت‌های Huawei و Samsung نیز در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌اند و قصد دارند گوشی‌های نسل جدید خود را با قابلیت پشتیبانی از ۶G روانه بازار کنند. به نظر می‌رسد، شرکت شیائومی فراتر از این مرحله قدم برداشته و اکنون در حال انجام تحقیقات مقدماتی درمورد اینترنت ماهواره‌ای (Satellite internet) و اتصال آن به گوشی‌های موبایل شیائومی است.

 

تأثیر اینترنت ۶G در گوشی موبایل شیائومی

یکی از نکات بسیار مهم و تاثیرگذار این فناوری کلیدی یعنی اینترنت ماهواره‌ای دسترسی افراد به شبکه‌های اینترنتی در مناطق دور از دسترس است. متأسفانه، در مناطق روستایی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های شبکه اینترنتی، افراد توانایی اتصال به اینترنت گوشی موبایل خود را ندارند. کمپانی شیائومی با در نظر گرفتن این خلأ بسیار مهم تصمیم به ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای برای دسترسی آسان افراد حاشیه‌نشین و روستایی کرده و درنتیجه قطعاً باعث افزایش سودآوری برای این غول تولیدکننده گوشی موبایل خواهد شد.

 

شیائومی
شیائومی

با وجود شک و شبهه‌های فراوان درمورد تولید گوشی‌های شیائومی با قابلیت پشتیبانی از ۵G، هیئت رئیسه این کمپانی اظهار داشته که خط تولید گوشی‌هایی با قابلیت ۴G در چین برداشته شده، اما این بدان معنا نیست که زمینه را برای تولید گوشی‌های ۵G هموار سازد. جالب توجه اینکه، این کمپانی در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۰ شروع به تولید سری گوشی‌های جدید خود یعنی Redmi 10X 4G در کنار Redmi 10X 5G کرده؛ اما تولید کنندگان چیپست شیائومی، اطلاعات مربوط به نوع تراشه بکار رفته در گوشی‌‌های ۵G را فاش نکرده‌اند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

براساس گزارشات منتشر شده، گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه شیائومی با قابلیت پشتیبانی از ۴G با قیمت ۱۵۰ دلار به بازار عرضه خواهند شد. اگرچه، این شرکت تمرکز خود را بر روی تولید گوشی‌های ۵G گذاشته، اما خط تولید گوشی‌های ۴G برای کاربران علاقه‌مند به این نوع گوشی‌ها در حال فعالیت است تا رضایت کاربران را در مناطقی که هنوز زیر ساخت های لازم برای پشتیبانی از شبکه ۵G فراهم نشده را جلب کند.

به نظر شما نسل جدید پشتیبانی از اینترنت ۶G در گوشی‌های شیائومی با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ماهواره‌ای چقدر به سودآوری این شرکت کمک می‌کند؟ آیا کمپانی شیائومی در این زمینه موفق خواهد شد؟ نظرات خود را با ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. خدا کنه اول تو ایران ۵جی بیاد ما هنوز ۵جی نداریم تو کشور خودمون کشورهای خارجی دارن ۶جی میزنن

  2. منتظر هستیم تا این گوشی بیاد به بازار ایران با اینترنت ماهوارهای دیگه نباید بسته بخریم زنده باد چین

  3. صد در صد موفق خواهد شد این سیاست بسیار خوبی که کمپانی شیائومی سر مشق خودش قرار داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن