خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاینترنت و شبکهفضا و نجوم

چشم‌انداز خوش‌بینانه ایلان ماسک؛ فرود استارشیپ در ماه تا سال ۲۰۲۲

به نظر می‌رسد که این روزها برای ایلان ماسک و اسپیس ایکس روزهای خوبی است. او در سال ۲۰۰۲ به منظور اکتشافات فضایی شرکت خود را بنیانگذاری کرد. تنها در شش ماه گذشته، اسپیس ایکس اولین دسته از ماهواره‌های اینترنت باند پهن استارلینک خود را به فضا فرستاده است. با استارشیپ هاپر دو آزمایش موفقیت‌آمیز را به انجام رسانده و کار را بر روی اولین وسیله آزمایشی استارشیپ کلاس مداری را به اتمام رسانده است.

و در هفتادمین کنگره بین المللی فضانوردی، که هفته گذشته در واشنگتن برگزار شد، رئیس اسپیس ایکس و مدیر عملیاتی آن؛ گوین شاتول در رابطه با زمان‌بندی ماموریت استارشیپ جزئیات بیشتری ارائه دادند. همانطور که وی طی مصاحبه‌های مختلفی اظهار داشته، این شرکت امیدوار است سال آینده استارشیپ را به مدار خود بفرستد، تا در سال ۲۰۲۲ بر روی ماه فرود آمده و تا سال ۲۰۲۴ خدمه‌هایی را به سطح ماه بفرستد.

دو نمونه اولیه از اسپیس ایکس به نام‌های Mk.1 و Mk.2 به ترتیب در سایت راه‌اندازی واقع در تگزاس جنوبی و در فلوریلا در حال ساخت و توسعه هستند. Mk.1 در یک کنفرانس مطبوعاتی ماه سپتامبر (در جریان یازدهمین سالگرد شرکت) رونمایی شد که در آن ماسک آخرین به‌روز‌رسانی‌های انجام گرفته در طراحی استارشیپ و جدول زمانی پیشنهادی شرکت خود را ارائه داد. به نظر می‌رسد که ایلان ماکس نسبت به عملی شدن این جدول زمانی بسیار خوش‌بین است.

با وجود اینکه اسپیس ایکس نتوانسته آخرین مهلت‌هایی که در گذشته ماسک تعیین کرده را عملی کند. آنها موفق شده‌اند همه وعده‌های خود-از توسعه راکت‌های مرحله اول قابل استفاده مجدد و ساخت Falcon Heavy گرفته تا استقرار ماهواره‌های باند پهن هم را تحقق بخشند.

چشم‌انداز خوش‌بینانه ایلان ماسک؛ فرود استارشیپ در ماه تا سال ۲۰۲۲

چشم‌انداز خوش‌بینانه ایلان ماسک؛ فرود استارشیپ در ماه تا سال ۲۰۲۲

وقتی صحبت از بلندپروازی به میان می‌آید، ماسک قبلاً اظهار داشته است که او امیدوار است تا سال آینده پروازهای آزمایشی را با استفاده از Mk.1 و Mk.2 انجام دهد. پس از تحقق این امر، این شرکت نمونه‌های دیگری را برای پرتاب به مدار Low Earth و در نهایت پروازهای آزمایشی طراحی خواهد کرد. در سال‌های اخیر، وی همواره در مورد اولین مأموریت گردشگری قمری که به طور آزمایشی تا سال ۲۰۲۳ (در کمپینی به نام #dearmoon) برنامه ریزی شده، صحبت کرده است.

در حال حاضر، اسپیس ایکس با دو شرکت Intuitive Machines و ispace، به عنوان دو شرکت تجاری هوافضای که با ناسا برای تحویل محموله ماه قراردادی را به امضاء رسیده اند همکاری دارد.

این توافق‌نامه‌ها مشخص می‌کنند که اسپیس ایکس با استفاده از ناوگان موشک‌های Falcon 9 خود خدمات پرتابی را ارائه می‌دهد. با این حال، اسپیس ایکس چندی پیش اعلام کرد که تمرکز این شرکت بر سیستم پرتاب Starship و Super Heavy به عنوان جایگزین موشک‌های Falcon 9 و Falcon Heavy خواهد بود.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

ارسال محموله و مسافر به ماه نیز یک قدم بزرگ در جهت تحقق چشم‌‎انداز نهایی ماسک است. هدف او ایجاد یک شهرک انسانی در مریخ است. اگر همه چیز طبق برنامه و به موقع پیش برود، ماسک امیدوار است که این امر تا سال ۲۰۲۸ انجام گیرد؛ یک هدف خوش بینانه و بلندپروازانه دیگر!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن