خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار بازی موبایلگجت های گیمینگ

پرطرفدارترین بازی ها در نسل هشتم کنسول ها

۱۰- A Way Out

« بازی A Way Out » اثر جوزف فارس و ساخته شده توسط استودیو «Hazelight» را می توان برترین عنوان از لحاظ داستان سرایی و بخش «co-op» دانست که با گیم پلی ۱۰ ساعته ی خود خاطره ای جذاب و ماندگار برای شما به ارمغان می آورد. بعضی بازی ها در دنیای گیم تجربه ای متفاوت برای ما هستند و با توجه به اینکه مشکلات زیادی را یدک می کشند باز حسی متفاوت نسبت به عنوان های دیگر را به گیمر منتقل می کنند. عنوان «A Way Out» با توجه به بودجه کمی که سازندگان در اختیار داشته اند توانسته بهترین اثر از لحاظ داستان سرایی و گیم پلی تبدیل شود که تحسین بر انگیز خواهد بود.

نکته مثبت و قابل توجه این، عنوان گیم پلی است، سازندگان تمام تلاش خود را کرده تا اثری متفاوت با گیم پلی دو نفره جذاب را برای گیمر به ارمغان بیاورند. از همان لحظه اول که دو کارکتر خلافکار با هم آشنا می شوند شاهد همکاری های دو نفره در درگیری ها خواهیم بود. ماموریت های دو نفره، مراقبت از یک دیگر و همکاری در فرار که بر روی صحنه های اکشن به خوبی کار شده از نکات مثبت و هیجان انگیز بازی به حساب می آید.

با توجه به تریلرهای منتشر شده منتقدان هرگز فکر نمی کردند سازنده بازی از لحاظ داستان سرایی قوی عمل کند و بعضا داستان زندگی دو خلافکار را روایت می کند اما پس از اینکه بازی به پایان خود نزدیک می شود شما شگفت زده خواهید شد. داستان به قدری دراماتیک خواهد بود که شما شوکه شده و چند روز از خود می پرسید که چرا باید اینگونه تمام شود؟ با وجود اینکه سازندگان این بازی بودجه کمی را در اختیار داشتند به خوبی روی گرافیک و فضای بازی کار شده و تنها نکته منفی که نمی توان از آن گذر کرد سیستم تیراندازی خواهد بود که سازندگان در این بخش مقداری کم کاری کرده اند.

اما با این وجود با قرار دادن معماهای کلاسیک به بخش دو نفره در بازی بهبود این کم کاری تا حدودی جبران شده است. به صورت کلی این عنوان در کنار دوستانتان می تواند تجربه ای هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد  که بر روی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در دسترس است.

پرطرفدارترین بازی ها در نسل هشتم کنسول ها

۹-Forza Motorsport ۷

در نسل هفتم ما شاهد سقوط «NFS» بوده ایم که در واقع عنوانی ریسینگ بوده و به غیر از این، در سبک آرکید عنوانی با این سبک وجود ندارد. پس از موفقیت های سری «Forza Motorsport» استودیو پلی گراند سری هورایزن را معرفی کرد و عنوانی جدید به خانواده «Forza» اضافه شد که از همان نسخه اول توجه منتقدان و طرفداران ریسینگ آرکید را به خود جلب کرد. حال ما شاهد معرفی نسخه سوم از سری «Forza Horizon» هستیم عنوانی که دیگر به بلوغ رسیده و به سختی می توان اشکالی در آن یافت. فضای نسخه سوم در استرالیا جریان داشته که دارای مناظر زیبا و جذاب است.

مپ نسبت به نسخه دوم دو برابر بزرگ تر شده و به خوبی بر روی گرافیک آن کار شده است. در قسمتی از مپ شما در جنگلی سرسبز و سرشار از نشاط رانندگی کرده و بعد از آن خود را در ساحلی زیبا با دریای بی کران و آبی و مناظر منحصر به فرد خواهید دید. در سمت شمالی مپ شما در شهر و در میان آسمان خراش های عظیم بوده در حالی که در شمال غربی آن می توانید در بیابان خشک و بی رحم با ماشین جولان دهید.

پرطرفدارترین بازی ها در نسل هشتم کنسول ها

۸- Metro Exodus

از لحاظ داستان، «سری Metro» یکی از بهترین بازی ها بوده که در طی این سال ها توانسته نظر منتقدان زیادی را به خود جلب کند. فضا و داستان آخرالزمانی آن به قدری غنی و هیجان انگیز است که شاید اگر در نسخه های پیشین دچار باگ و مشکلات فنی نبود می توانست به بهترین بازی تبدیل شود. اما پس از عرضه نسخه «Last Light» دیگر شاهد باگ و مشکلات فنی نبودیم و هنوز نتوانستیم فضای جذاب و ترس ناشی از شکستن ماسک را از ذهنمان پاک کنیم.
حال سازنده بازی یعنی «۴A Games» در کنفرانس مایکروسافت «E3 2017» نسخه جدید این سری محبوب را رونمایی کرد. داستان بازی یک سال پس از اتفاقات نسخه پیشین اتفاق می افتد، جایی که شخصیت اصلی یعنی «آرتیوم» با شخصیت «آنا» که حال همسر وی هست از مسکو خارج شده و در راه رسیدن به شرق است. از نکات جالب این بازی می توان به چرخه روز و شب، مراحل خطی و شخصی سازی سلاح ها اشاره کرد و بازی در طول یک سال صورت می گیرد و ما در طول داستان شاهد تغییر فصل ها خواهیم بود. کسانی که از قبل سری مترو را تجربه کرده و به بازی های آخرالزمانی علاقه دارند، قطعا برای نسخه جدید یعنی «Metro Exodus» هیجان زده خواهند شد. حال می بایست دید شرکت سازنده تا چه میزان می تواند سازندگان را راضی نگه دارد.

پرطرفدارترین بازی ها در نسل هشتم کنسول ها

 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

مقاله پیشنهادی: گوشی گیمینگ

 

۷- Red Dead Redemption 2

«Rockstar Games» یکی از استودیوهای برتر و مشهور در عرصه بازی سازی است. این استودیو با خلق عنوانی مانند «Grand Theft Auto» یا «GTA» توانست انقلابی درعرصه گیم ایجاد کند و کمتر کسی است که این استودیو را نشناسد و با بازی های آن خاطره نداشته باشد. اگر به یاد داشته باشید وقتی اولین نسخه « بازی Red Dead Redemption» منتشر شد، توانست به بهترین بازی سال تبدیل شود. حال راک استار در سال ۲۰۱۸ قصد دارد نسخه دوم این عنوان محبوب را منتشر کند و به جرات می توان گفت که راضی نگه داشتن طرفداران این سری کار ساده ای نخواهد بود.

داستان بازی در غرب وحشی و با همان فضای همیشگی و جذاب خود صورت می گیرد اما دیگر خبری از شخصیت نسخه قبلی نیست و این بار اسم شخصیت داستان «آرتور مورگان» بوده و یکی از اعضای گروه داچ است. با توجه به تریلرها می توان فهمید که «آرتور مورگان» شخصیتی خشن و بی رحمی دارد و در تریلرهای منتشر شده شاهد رفتارهای خشن با دشمنان بودیم. تاریخ عرضه این عنوان هنوز مشخص نشده اما به گفته یک خرده فروش که قبلا تاریخ انتشار «GTA V» را فاش کرده است این عنوان محبوب، که مدت طرفداران خود را منتظر گذاشته به احتمال زیاد در ۱۸ خرداد منتشر خواهد شد و امید آن می رود که عرضه این عنوان با تاخیر روبه رو نشود.

پرطرفدارترین بازی ها در نسل هشتم کنسول ها

۶- Horizon Zero Dawn

عنوان «Horizon Zero Dawn» یکی از بهترین عناوین «اوپن ورد» یعنی جهان باز بوده که عملکرد استودیو گوریلا گیمز بسیار خوب بوده و توانسته عنوانی بی نظیر را منتشر کند. داستان بازی هزاران سال بعد از تمدن امروزی روایت می شود، ربات ها تمدن انسان ها را نابود کرده و در زمین حکم فرمایی می کنند به طوری که هیچ اطلاعاتی از تمدن های پیشین انسان ها در دسترس نیست. در این میان شخصیت اصلی داستان یعنی «الوی» هیچ چیز در مورد پدر و مادر خود نمی داند به صورت تصادفی وسیله ای عجیب را پیدا می کند و به وسیله آن تصاویر بچگی و پدر و مادر خود را مشاهده کرده و همین بهانه ای برای یک ماجراجویی می شود. جدا از اینکه سازندگان توانسته اند با این ایده بی نظیر و جالب، داستانی جذاب را خلق کنند، گیم پلی آن نیز بی نقص و محشر است.

پرطرفدارترین بازی ها در نسل هشتم کنسول ها

۵- Hellblade Senua’s Secrifice

عنوان «Hellblade:Sanua’s Secrifice» سازنده شرکت نینجا تئوری یک بازی با سبک نقش آفرینی است که در رویداد «The Game Award 2017» برنده تاثیر گذارترین بازی سال شده است. داستان بازی در مورد زنی به نام «سنوئا» است که دچار یک بیماری روانی بوده و آن را انکار نمی کند. سپس تصمیم می گیرد درون و بیماری خود را شناخته و به درمان خود بپردازد. او علاوه بر مشکلات زیاد از جمله: کشتن هیولاها و دشمنان باید اعتماد به نفس خود را در مبارزه به دست بیاورد و تنها چیزی که شخصیت بازی یعنی «سنوئا» را شکست ناپذیر می کند عشقی است که نسبت به «دیلیون» دارد و شرکت سازنده توانسته با قرار دادن عشقی انسانی در بازی تاثیر زیادی بر روی گیمر و طرفداران گذاشته و داستان بازی را خاص تر کند.

پرطرفدارترین بازی ها در نسل هشتم کنسول ها

۴- Resident Evil 7 Biohazard

سری Resident Evil یکی از بازی های کنسول ریشه دار و محبوب گیمرها و محصول شرکت کپکام (capcom) است، پس از کسب نتایج ضعیف و ناامید کننده ی عناوین قبلی، حال ما با یک عنوان متفاوت و ترسناک تر از سری های قبلی روبه رو هستیم، تغییرات زیاد و از همه مهم تر برخلاف نسخه های پیشین دوربین در حالت اول شخص تغییر کرده است که یکی از تغییرات مهم آن به شمار می رود. حال این شرکت توانسته با بازگشت به ریشه ها، اضافه کردن معمای کلاسیک و ساده، کار کردن بر روی کاراکترها و شخصیت های منفی بازی عنوانی ماندگار از این سری را خلق کند ! قهرمان داستان این بازی پلی استیشن که «ایتن» نام دارد، پیغامی از طرف همسرش که حدود سه سال پیش گم شده است دریافت کرده و به دنبال آن در یک مزرعه که متعلق به خانواده «بیکر» است می رود و کم کم در جریانات و اتفاقات آن مزرعه و خانواده غرق می شود!

پرطرفدارترین بازی ها در نسل هشتم کنسول ها

۳- Play Unknown’s Battlegrounds

یک بازی برای مشهور شدن نیاز به ویژگی های زیادی از جمله: گیم پلی جذاب، گرافیک خیره کننده و داستان غنی دارد. اما در مورد بازی های آنلاین فقط و فقط گیم پلی اهمیت دارد، هرچه گیم پلی عنوان، ماندگار تر و جذاب تر باشد از نظر سازندگان گیم و گیمرها بهترین خواهد بود. «عنوان PUBG» به همه نشان داد که یک بازی ناقص می تواند بهترین باشد اما به شرطی که یک ایده جذاب و گیم پلی ماندگار داشته باشد. پابجی این روزها توانسته با پشت سر گذاشتن عناوین پرطرفداری چون «DOTA» تمام رکورد ها را بشکند و همه را متحیر کند. روند این بازی به این صورت است که شما با ۹۹ نفر دیگر که همگی افراد آنلاین هستند از طریق هواپیما در یک جزیره نسبتا بزرگ رها می شوید بعد از آن باید تجهیزات و سلاح را پیدا کرده و برای بقا با بازیکنان دیگر رقابت کنید. یک ایده جالب و چالش برانگیز که سازندگان در بازی قرار داده اند این است که هر زمان می گذرد مپ و نقشه کوچک تر شده و بازیکنان را رو در روی هم دیگر قرار می دهد.

پرطرفدارترین بازی ها در نسل هشتم کنسول ها

۲- Nier:Automata

بازی های هنری هیچگاه نتوانسته اند همانند عناوین شوتر و ریسینگ جذاب به نظر برسند، اما می توانند با گیم پلی و داستان غنی نظر گیمر را به خود جلب کنند. عنوان «Nier:Automata» یکی از این عناوین است که شما را دلباخته ی داستان و گیم پلی خود می کند، داستان بازی تماما با نسخه های قبلی این سری متفاوت بوده و موضوع آن جنگ با فرا زمینی ها است که فرا زمینی ها با استفاده از سلاح و روبات های پیشرفته سعی بر نابودی بشر و انسان ها را دارند. گیم پلی این عنوان به قدری چشم نواز و جذاب است که شما را ساعت ها سرگرم خواهد کرد و یکی از نکات ناراحت کننده در مورد سری «Nier» این است که عنوان «Automata» آخرین نسخه خواهد بود.

پرطرفدارترین بازی ها در نسل هشتم کنسول ها

۱- Detroit Become Human

عنوان «Detroit Become Human» ساخته ی «دیوید کیج» یکی از عنوان های داستان محور بوده که به دلیل داستان سرایی و دنیا سازی ضعیفش نتوانسته به خوبی عمل کند و با وجود قدرت انتخاب چند شاخه ای بازی که یکی از نکات مثبت آن به شمار می رود باز هم نتوانسته است نمره ی مطلوبی را کسب کند. با این وجود از نکات مثبت این بازی کنسول می توان به گرافیک عالی و بی نظیر و تصمیم گیری های فوق العاده خوب و گسترده اشاره کرد که استودیو سازنده توانسته روی این نکات به خوبی کار کند. با ما در بررسی این عنوان همراه باشید.

گیم پلی بازی از پتانسیل خوبی برخوردار بوده که شما را شیفته ی خود می کند. شما با گیم پلی می توانید خط داستانی را به خوبی حس کرده و به خاطر تنوعی که دارد شما را ساعت ها سرگرم می کند. گیم پلی فوق العاده «بازی دیترویت بیکام هیومن» زمانی مشخص می شود که شما در شخصیت کانر دست به انجام ماموریت های ریز و درشت می زنید. یکی از دلایل جذابیت خاص گیم پلی را می توان مدیون انتخاب های گسترده دانست که شما بعد از اتمام هر بخش بازی می توانید برگردید و دیالوگ های دیگر را امتحان کنید. بر روی فیزیک و حرکات کارکتر‌های بازی به قدری دقیق و خوب کار شده که هر کس را شیفته ی خود می کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سوالات متداول

بازی A way Out چطور به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های کنسول تبدیل شده است؟

✔️ نکته مثبت و قابل توجه این این بازی که توانسته آن را به یکی از بهترین‌های تبدیل کند، اینست که سازندگان تمام تلاش خود را کرده تا اثری متفاوت با گیم پلی دو نفره جذاب را برای گیمر به ارمغان بیاورند. از همان لحظه اول که دو کارکتر خلافکار با هم آشنا می شوند شاهد همکاری های دو نفره در درگیری ها خواهیم بود. ماموریت های دو نفره، مراقبت از یک دیگر و همکاری در فرار که بر روی صحنه های اکشن به خوبی کار شده از نکات مثبت و هیجان انگیز بازی به حساب می آید.

بهترین بازی کنسول در ژانر نقش آفرینی کدام است؟

✔️ Hellblade:Sanua’s Secrifice؛ داستان بازی در مورد زنی به نام «سنوئا» است که دچار یک بیماری روانی بوده و آن را انکار نمی کند. سپس تصمیم می گیرد درون و بیماری خود را شناخته و به درمان خود بپردازد. او علاوه بر مشکلات زیاد، توانسته با قرار دادن عشقی انسانی در بازی تاثیر زیادی بر روی گیمر و طرفداران گذاشته و داستان بازی را خاص تر کند.

محبوبت‌ترین بازی کنسول از نگاه کاربران چیست؟

✔️ سری Resident Evil یکی از بازی های کنسول ریشه دار و محبوب گیمرها و محصول شرکت کپکام (capcom) است؛ قهرمان داستان این بازی پلی استیشن که «ایتن» نام دارد، پیغامی از طرف همسرش که حدود سه سال پیش گم شده است دریافت کرده و به دنبال آن در یک مزرعه که متعلق به خانواده «بیکر» است می رود و کم کم در جریانات و اتفاقات آن مزرعه و خانواده غرق می شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن