خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایلراهنمای خرید

​ ​​نقد و بررسی کامل شیائومی ردمی ۸‌ای؛ یک گوشی ارزان‌قیمت با باتری قدرتمند

معدود برندهایی هستند که می‌توانند ادعا کنند مدل‌های گوشی موبایل کاملی را معرفی و عرضه کرده‌اند. در این راستا به جرأت می‌توان گفت که شرکت شیائومی از جمله سازندگانی است که می‌داند چگونه یک سخت افزار عالی را با قیمتی باورنکردنی ارائه دهد. تاکنون مدل‌های متعددی از گوشی‌ موبایل شیائومی  روانه بازار شده که نسبت به گوشی‌های هم‌رده خود از سایر برندها توانسته‌اند قیمت مقرون به صرفه‌ای را با وجود بکارگیری یک سخت‌افزار عالی ارائه دهد. یکی از این مدل‌ها ردمی ۸ ای است.

سری ردمی در سال ۲۰۱۹ مدل‌های متعددی را تولید کرده که از این میان می‌توان به مدل‌های ردمی نوت ۸ پرو و ردمی نوت ۸ اشاره کرد. ردمی ۸ ای نیز یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه‌ای است که توسط این برند روانه بازار شده و مختص کسانی است که قیمت گوشی برای آنها مهم است، استفاده متداولی از گوشی خود داشته و نمی‌خواهند برای خرید گوشی موبایل زیاد هزینه کنند. در ادامه به نقد و بررسی این گوشی ارزان قیمت شیائومی خواهیم پرداخت.

طراحی و نمایشگر:

در قسمت جلو ردمی ۸ ای شما شاهد یک پنل بزرگ ۶.۲ اینچی هستید که کاملاً بدون حاشیه نبوده؛ اما این حاشیه‌ها چندان قابل توجه نیستند. برای جای دادن دوربین سلفی نیز از بریدگی قطره‌ای شکل استفاده کرده که از نظر برخی از کابران ممکن است هنگام تماشای فیلم‌ها کمی حواس آنها را پرت کند. همانند بسیاری از گوشی‌های میان‌رده‌ای که اکنون در بازار موجود هستند، این گوشی نیز پنل LCD IPS را به خدمت گرفته تا قیمت محصول کاهش یابد؛اما حقیقتاً می‌بایست گفت که عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داده و روشنایی آن نیز به اندازه‌ای است که در نور مستقیم خورشید به راحتی می‌توان هر گونه محتوایی را مشاهده کرد.

در رابطه با کیفیت این نمایشگر نیز خاطر نشان می‌شود که رنگ‌ها تا اندازه‌ای کم رنگ بوده و تصاویر زیاد شارپ و واضح نیستند که ناشی از رزولوشن پایین ۷۲۰× ۱۵۲۰ پیکسل است. همه اینها باعث شده که قیمت تمام شده محصول پایین آید و در هر صورت از یک گوشی پایین‌رده نباید انتظار عملکرد یک پرچمدار تمام عیاری چون گلکسی اس ۱۰ و یا گلکسی نوت ۱۰ را داشت.

در مقایسه با نمایشگر بکار رفته در گوشی ردمی ۷ ای، نمایشگر ردمی ۸ ای از نظر اندازه افزایش چشمگیری داشته است.

در مقایسه با نمایشگر بکار رفته در گوشی ردمی ۷ ای، نمایشگر ردمی ۸ ای از نظر اندازه افزایش چشمگیری داشته است. از‌این‌رو ممکن است کار با یک دست با redmi 8a کمی چالش برانگیز باشد. همچنین ضخامت آن کمی زیاد به نظر می‌رسد؛ در عوض شیائومی باتری بزرگی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. برخورداری از طول عمر باتری فوق‌العاده آن به خوبی جبران بدنه ضخیم این گوشی خواهد بود. با این وجود، وزن چندان زیادی ندارد. با وجود برخورداری از یک باتری بزرگ، Redmi 8A، تنها ۱۸۸ گرم وزن دارد.

بازخورد لمسی تمام دکمه‌های بکار رفته در آن نیز عالی است و در واقع فراتر از یک پایین رده عمل کرده است. بلستر مادون قرمز در این گوشی دیده نمی‌شود؛ اما در عوض از کاهش هزینه مربوط به آن برای جای دادن درگاه USB-C استفاده شده که نسبت به درگاه‌های قدیمی سرعت و عملکرد بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی دیگر از مشخصات عالی این گوشی ارزان قیمت شیائومی این است که باتری آن از تکنولوژی فست شارژ نسخه ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

خاطر نشان می‌شود که شما می‌بایست یک شارژر مجزا برای آن خریداری کنید؛ چرا که به احتمال زیاد در داخل جعبه شارژ ۱۰ واتی قرار داده شده؛ اما این گوشی موبایل تا ۱۸ وات را نیز پشتیبانی می‌کند.

این گزینه می‌تواند برای بسیاری از کاربران در هنگام خرید گوشی موبایل یک امتیاز در نظر گرفته شود. خاطر نشان می‌شود که شما می‌بایست یک شارژر مجزا برای آن خریداری کنید؛ چرا که به احتمال زیاد در داخل جعبه شارژ ۱۰ واتی قرار داده شده؛ اما این گوشی موبایل تا ۱۸ وات را نیز پشتیبانی می‌کند.

وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز یکی دیگر از مواردی است که هنوز در گوشی‌های ارزان قیمت بازار وجود دارد و ردمی ۸ ای نیز از این امر مستثنی نبوده و از آن پشتیبانی می‌کند. اسپیکر تک پنجره‌ای در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به چشم می‌خورد. صدای بلندگو زیاد بلند نمی‌شود، اما می توان گفت که برای یک گوشی ارزان قیمت کیفیت مطلوبی به حساب می‌آید.

همچنین خاطر نشان می‌شود که شیائومی در رابطه با طراحی Redmi 8A کار بسیار جالب و خاصی انجام داده است. در ساخت آن از پلی‌کربنات استفاده شده که مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان داده است. همچنین این نوع مواد باعث شده که به خوبی به کف دست بچسبد و از لغزندگی آن می‌کاهد. از نظر آپشن‌های رنگی هم این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی، رنگ قرمز نارنجی عرضه شده است. ماژول دوربین دوگانه در این گوشی نیز در میانه پنل عقب جای داده شده ماژول آن حاوی یک لنز و یک فلش LED است.

لوگو ردمی به همراه اسلوگان این برند نیز در امتداد این ماژول درست در زیر آن و در یک ناحیه‌ای که نسبت به پنل عقب تغییر رنگ محسوسی دارد، واقع شده است. در واقع این زبان طراحی این گوشی محسوب می‌شود و آن را از سایر گوشی‌های میان‌رده شیائومی متمایز می‌سازد.

دوربین: 

Redmi 8A از سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی IMX363 استفاده می‌کند که همان سنسوری است که در سری Pixel 3a یافت می‌شود. با این حال، یک سنسور به تنهایی نمی‌تواند کیفیت یک عکس گرفته شده با گوشی موبایل را تضمین کند. در رابطه با دامنه داینمیک گفته می‌شود که عکس‌های ثبت شده فاقد سایه روشن‌های درست بوده و ثبت جزئیات آن خیلی قابل‌توجه نیست.

عکس‌های گرفته شده در نور کم نیز مقدار قابل‌توجهی نویز دارند. در نظر داشته باشید که این یک گوشی ارزان قیمت بوده و در مقایسه با دوربین‌های خارق العاده گوشی‌های پرچم‌دار موجود در بازار طبیعی است که عملکرد خیلی قابل‌توجهی نداشته باشد؛ اما با توجه به قیمتی که دارد می‌توان گفت پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران خواهد بود و رضایت خاطر آنها را جلب خواهد کرد. دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیسکلی است و برای زیبا‌سازی تصاویر نیز فیلترهای متعددی در نرم افزار دوربین آن گنجانده شده است.

عملکرد سخت‌افزاری:

تراشه موجود در ردمی ۸ ای همان تراشه‌ای است که در گوشی ردمی ۷ ای نیز بکار رفته است و عملکرد آن نیز تفاوت چندانی ندارد. عملکرد این تراشه به اندازه‌ای است که به خوبی از پس عملکرد‌های متداول روزانه بر خواهد آمد. گرچه باز شدن برنامه‌ها سریع نبوده؛ اما عملکرد آن به عنوان یک گوشی پایین‌رده قابل قبول است.

این گوشی شاید عملکرد سخت‌افزاری خیلی قوی نداشته باشد؛ اما به خوبی از پس عملکرد‌های متداول روزانه مثل استفاده از شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها و وبگردی برآمده و در هنگام خرید گوشی می‌توان آن را به عنوان یک گزینه ارزان‌قیمت از خط تولید ردمی مدنظر قرار داد. در رابطه با حافظه هم باید گفت که این گوشی در سه نسخه ۳۲/۲ و ۳۲/۳ و ۶۴/۴ گیگابایتی عرضه شده است. علاوه بر اینکه، می‌توان حافظه آن را تا ۵۱۲ مگابایت ارتقاء داد. یکی از امتیازات ردمی ۸ ای برخورداری از درگاه کارت حافظه اختصاصی است؛ از‌این‌رو می‌توان به همراه دو سیم کارت از کارت حافظه جانبی نیز استفاده کرد.

در رابطه با عملکرد گرافیکی ردمی ۸A نیز خاطر نشان می‌شود که برای باز‌ی‌های گرافیک سنگین حقیقتاً نمی‌توان روی آن حساب کرد. این امر در اجرای بازی‌هایی مثل PUBG خود را نشان می‌دهد؛ گرچه این بازی را اجرا می‌کند، اما به دلیل افت فریم ریت و عدم نمایش جزئیات کافی نمی‌توان از این گوشی ارزان قیمت انتظار یک تجربه عالی گیمینگ را داشت. اما بازی‌های سبک مثل بازی‌های دو بعدی را به خوبی اجرا می‌کند. در رابطه با قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی نیز خاطر نشان می‌شود، با رابط کاربری MIUI 10 بر پایه نسخه ۱۰ اندروید اجرا می‌شود.

باتری:

شاید یکی از نقاط قوت ردمی ۸ ای باتری آن باشد. این گوشی به یک باتری بسیار بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده است که طول عمر فوق‌العاده‌ای را ارائه خواهد داد. در برخی از تست‌های انجام گرفته این گوشی توانسته تا سه روز بدون نیاز به شارژ مجدد بکار خود ادامه دهد.

اگر بخواهید بدانید که آیا ردمی ۸ ای ارزش خرید دارد یا خیر می‌بایست گفت که برخی از خصوصیات آن مثل تراشه مورد استفاده تغییری نداشته؛ اما طراحی خاص و استفاده از پلی‌کربنات در ساخت آن باعث شده که بتوان با خیال راحت آن را در دست گرفت حتی زمانی که روی آن از بک‌کاور استفاده نشود. همچنین با طول عمر باتری فوق‌العاده می‌تواند یک گزینه ایده‌ال برای کابرانی باشد که مدام در سفر و رفت و آمد هستند. صفحه نمایش آن نیز عملکرد قابل قبولی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

‫۸ نظرها

  1. بلند گو خیلی عالیه…من قبلا سامسونگ و هوآوی داشتم، ولی صدای شیائومی عالیه…با هندزفری و هدست هم همینطور…ضمنا تراشه نسبت به قیمت خیلی بهتره،شما با سری A سامسونگ مقایسه کن دستت بیاد

  2. درحال حاضرگوشی شیائومی رد۸ قیمتش در بازارچنده،باسپاس فراوان

  3. درحال حاضرگوشی شیائومی رد۸ قیمتش در بازارچنده،باسپاس فراوان

  4. درحال حاضرگوشی شیائومی رد۸ قیمتش در بازارچنده،باسپاس فراوان

  5. درحال حاضرگوشی شیائومی رد۸ قیمتش در بازارچنده،باسپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن