خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایلاخبار هوآویراهنمای خرید

نقد و بررسی هوآوی وای ۹‌ اس؛ میان‌رده‌ای با دوربین پاپ‌آپ

سال ۲۰۱۹ همه شرکت‌های مطرح گوشی موبایل تعداد میان‌رده‌های خود را افزایش دادند. سامسونگ دو خط تولید مجزا را راه‌اندازی کرد. در مقابل شیائومی نیز سعی کرد تولید گوشی‌های هر سری محصولاتش را افزایش دهد. هوآوی نیز دستگاه‌های متعددی را در خطوط تولید مختلف خود روانه بازار کرد. هوآوی در تاریخ ۸ نوابر ۲۰۱۹، در همین راستا از میان‌رده جدید خود رونمایی کرده است. این موبایل، هوآوی وای ۹ اس نام دارد. باز تولید Honor 9X Pro محسوب می‌شود که چندی قبل مخصوص بازار چین معرفی شد.

هوآوی وای 9 اس

میان‌رده‌ای با دوربین پاپ‌آپ

به نظر می‌رسد که هوآوی با وجود تحریم‌های آمریکا همچنان به تولید گوشی‌های خود ادامه می‌دهد. این کمپانی سال ۲۰۱۹ مدل‌های متعددی از سری y را روانه بازار کرده که از این میان می‌توان به مدل‌های وای ۷ پرایم(۲۰۱۹)، وای ۶ پرایم(۲۰۱۹)، وای ۹ پرایم(۲۰۱۹) و … اشاره کرد. وای ۹ اس را می‌توان بهترین میان‌رده ۲۰۱۹ از این برند در نظر گرفت که اخیراً تولید شده است. در ادامه به معرفی برخی از مشخصات آن خواهیم پرداخت.

هوآوی وای 9 اس

طراحی:

اولین نکته‌ای که در طراحی این گوشی به چشم می‌خورد دروبین سلفی پاپ‌آپ است. این قابلیت باعث شده که یک نمایشگر تمام صفحه را در اختیار کاربر قرار دهد. در پنل عقب نشانی از سنسور اثر انگشت به چشم نمی‌خورد و ماژول سه‌گانه دوربین نیز در گوشه سمت راست آن جای داده شده و فلش نیز در زیر آن قرار دارد. پنل عقب به سمت لبه‌ها انحنای ظریفی دارد. همچنین زوایای این موبایل نیز منحنی بوده از این رو به راحتی در دست جای گرفته و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

وای 9 اس

یکی دیگر از نقاط قوت این میان‌رده استفاده از شیشه در ساخت بدنه بوده که با ترکیب رنگ‌های جذاب به زیبایی این مدل افزوده است.

یکی دیگر از نقاط قوت این میان‌رده استفاده از شیشه در ساخت بدنه بوده که با ترکیب رنگ‌های جذاب به زیبایی این مدل افزوده است. علاوه بر این، برخلاف بسیاری از گوشی‌های میان‌رده‌ای که اکنون در بازار هستند، این میان‌رده جدید هوآوی از فریم آلومینیومی بهره برده که مقاومت آن را دو چندان می‌کند. دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در گوشه سمت راست واقع شده‌اند. همان طور که اشاره شد اثر انگشت در پنل عقب به چشم نمی‌خورد. هوآوی در وای ۹ اس سنسور اثر انگشت را با دکمه پاور ادقام کرده و آن را در سمت راست این دستگاه جای داده که این امر دسترس‌پذیری آن را بهتر کرده است.

هوآوی وای 9 اس

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

در سمت چپ huawei y9s هیچ مشخصه‌ای به چشم نمی‌خورد. لبه پایین گوشی y9s نیز میزبان جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه Type-C 1.0 و یک پنجره اسپیکر است. در لبه بالایی آن نیز شما شاهد دوربین سلفی پاپ‌آپ و درگاه سیم‌کارت دوگانه خواهید بود. سینی سیم‌کارت دوگانه بوده که در واقع به این معناست که شما می‌توانید از کارت حافظه جانبی microSD به جای یکی از سیم‌کارت‌ها استفاده کنید. در حال حاضر از نظر آپشن‌های رنگی دو نسخه مشکی و رنگ گرادیانت آبی-بنفش از وای ۹ اس تولید شده است. ابعاد این دستگاه برابر با ۱۶۳٫۱×۷۷٫۲×۸٫۸ میلی‌‌متر و وزنی برابر با ۲۰۶ گرم دارد.

نمایشگر:

اگر بخواهیم برای خرید گوشی به یک نقطه قوت اشاره کنیم بدون شک نمایشگر وای ۹ اس از جمله نقاط قوت آن محسوب می‌شود. این گوشی به یک نمایشگر ۶٫۵۹ اینچی مجهز شده و به لطف برخورداری از دوربین سلفی پاپ‌آپ همانند گوشی ریلمی ایکس، یک نمایشگر تمام‌ صفحه را در اختیار شما قرار داده است. نوع طراحی بکار رفته باعث شده y9s نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۴٫۷% را ارائه دهد. نوع این پنل IPS LCD بوده و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل را ارائه داده است. تراکم پیکسلی آن ۳۹۱ پیکسل بر اینچ بوده که نسبت به بسیاری از گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار بیشتر است.

دوربین:

دوربین ۳گانه و لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی

برای عکس‌برداری نیز وای ۹ اس از یک دوربین سلفی پاپ‌آپ با لنز ۱۶ مگاپیکسلی بهره برده است. دوربین اصلی این گوشی نیز سه‌گانه بوده و در بردارنده لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی از نوع واید به همراه یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک لنز عمق ۲ مگاپیکسلی است.

هوآوی وای 9 اس

سخت افزار:

در زیر بدنه نیز Y9s پردازنده Kirin 710F را به خدمت گرفته و به ۶ گیگابایت رم مجهز شده است. این پردازنده در واقع همان مدلی است که در گوشی Huawei Y9 Prime 2019 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. کایرین ۷۱۰ اف هشت هسته‌ای بوده که با حداکثر فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز عمل می‌کنند. پردازنده گرافیکی آن نیز Mali-G51 MP4 است. از نظر حافظه و رم نیز گفته می‌شود که این مدل در یک نسخه ۱۲۸/۶ گیگابایتی عرضه شده است.

وای 9 اس

در رابطه با قابلیت‌های ارتباطی Y9S میان‌رده هوآوی نیز خاطر نشان می‌شود که از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون پشیبانی کرده؛ از‌این‌رو برای اتصال به انواع هدفون و هندزفری‌های سیمی نیاز به مبدل نخواهید داشت. از نسخه ۴٫۲ بلوتوث و رادیو FM نیز بهره برده و خبری از NFC در آن نیست.

عملکرد این پردازنده نیز از نظر بنچمارک آنتوتو بین پردازنده کایرین ۷۱۰ بکار رفته در گوشی‌های هوآوی وای ۹ (۲۰۱۹)، هوآوی پی ۳۰ لایت و عملکرد اسنپدراگون ۷۱۰ موجود در گوشی‌های می ۹ لایت، شیائومی می سی سی ۹، نوکیا ۸٫۱ قرار دارد. این پردازنده در گیکبنچ ۴ نیز میانگین عملکرد پردازنده‌هایی مثل اسنپدراگون ۶۶۵ و اگزینوس ۹۶۱۰ را از خود نشان داده است. در رابطه با قابلیت‌های نرم‌افزاری آن نیز خاطر نشان می‌شود که با نسخه Pie اندروید و رابط کاربری EMUI 9.1 عرضه می‌شود.

هوآوی وای 9 اس

باتری:

وای ۹ اس به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده و از شارژ سریع ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. خاطر نشان می‌شود که این مقدار شارژ سریع در مقایسه با نسخه‌های بالاتر عدد قابل‌توجهی محسوب نمی‌شود.نظر شما در مورد خرید گوشی وای ۹ اس چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. تنها ضعفش دوربین ضعیفه وگرنه رقیب a51 هست و محکم تر و کمی سنگین‌تر از رقبای خود به دلیل استفاده از نوار فلزی برای محکمی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن