خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)

اخیراً هواوی مدل پی ۱۰، در هشت رنگ از جمله سبزهای مختلف به بازار عرضه‌ شده است، همچنین گوشی opp,R9s، نیز با یک رنگ سبز جدید عرضه ‌شده است، بنابراین می ‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که تولید کنندگان گوشی‌ های هوشمند رنگ ‌های بیشتری را به این پالت رنگ اضافه خواهند کرد؛ اما آیا در مورد گوشی شیائومی سری می، نیز به همین صورت خواهد شد یا خیر؟

بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)

معمولاً افراد، شیائومی می ۵، با بدنه‌ی سرامیکی را دوست دارند بنابراین اگر تولیدکنندگان از این مواد در ساخت می ۶، استفاده نکنند این گوشی شکست خواهد خورد. از طرفی دیگر بدنه ی سرامیکی نمی‌تواند هر رنگی را که تولیدکنندگان می‌خواهند به خود بگیرد، فقط می‌تواند به رنگ‌های سیاه یا سفید باشد.

اولین ویژگی کلیدی: طراحی

بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)

خوشبختانه گوشی موبایل شیائومی سری می ۶، با اسکلت سرامیکی و بدنه‌ی شیشه‌ای ساخته می‌شود و علاوه بر این چهار گزینه برای انتخاب رنگ وجود دارد، شما می‌توانید از بین سیاه، سفید، آبی و نقره‌ای یکی را انتخاب کنید. دومین گزینه یعنی رنگ سفید در تعداد محدودی تولید شده است؛ اما انتظار می‌رود که این نسخه در آینده درخواست زیادی داشته باشد.

شیائومی می ۶، دارای یک نوع رنگ مشکی می ‌باشد که متداول ‌ترین مدل آن بوده است. رنگ مشکی بسیار زیبای آن به همراه قاب فولادی ضد زنگ، ترکیب خوبی را ارائه داده است.

بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)
بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)

شیائومی سری می ۶، تفاوت چندانی با شیائومی می۵، ندارد بنابراین آشنا شدن با نحوه عملکرد آن آسان‌تر است. در ابتدا دکمه صفحه اصلی آن شبیه آیفون ۶ پلاس و هواوی پی ۱۰ می‌ باشد اما حقیقتاً مشخص نیست تغییری در کاربری آن وجود دارد یا خیر؛ اما حدس زده می ‌شود این دکمه فیزیکی با هدف نفوذ ناپذیر شدن در مقابل آب ‌وخاک حذف ‌شده است؛ اما از آنجایی‌که اکثر پرچم ‌داران جدید نفوذ ناپذیر می ‌باشند، شیائومی می ۶، نیز باید این ویژگی را داشته باشد. این مهم‌ ترین دلیل حذف جک ۵٫۳ میلی متری، توسط تولیدکنندگان این گوشی هوشمند می‌باشد.

با اینکه حس‌گر اثرانگشت در زیر دکمه صفحه‌ی اصلی قرارگرفته است، اما برخلاف سری می ۵ که از شناسایی اثرانگشت مافوق صوت استفاده می‌کند، این گوشی چنین مشخصه‌ای ندارد. دو بلندگو با پورتUSBType-c ، در قسمت پایین و در وسط قرارگرفته است.

بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)
بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)

میکروفن کاهش پارازیت (نویز) و امیتر مادون ‌قرمز در بالا قرارگرفته است. شیار سیم‌کارت در قسمت چپ قرار دارد. دکمه‌ی روشن و خاموش به همراه کلید تنظیم صدا در سمت راست قرار دارد. قسمت پشت‌گوشی با طراحی چهار طرفه به ‌صورت منحنی همانند ۶ vivoxplay، ساخته ‌شده است و می ۶ را از نظر ارگونومی و ظاهر به یکی از بهترین گوشی‌های بازار تبدیل کرده است. علاوه بر این، این گوشی همانند می میکس از روکش مشابه به طلای ۱۸ عیار برای تزئین اطراف لنزها استفاده کرده است و در نهایت این گوشی با ابعاد ۴۵/۷×۴۹/۷۰×۱۷/۱۴۵ میلی متری و وزنی برابر با ۱۶۸ گرم عرضه می‌شود.

صفحه ‌نمایش شیائومی سری می ۶:

بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)

شیائومی می ۶، دارای صفحه ‌نمایش ۵٫۱۶ اینچی  و وضوح Full HD و تراکم پیکسلی ۴۲۸ppi می‌باشد. تکنولوژی صفحه ‌نمایش به ‌صورت قراردادی “Night Eye” نامیده می‌شود. با توجه به اعلام رسمی، صفحه ‌نمایش گوشی شیائومی سری می ۶، از یک بهینه ‌سازی خاص برای دید در شب استفاده می‌کند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

به لطف این تکنولوژی، تابش آبی کاهش‌ یافته و رنگ‌های واقعی دیده می‌شوند، اشباع رنگ بالای NTSC به مقدار ۴٫۹۴ می‌رسد. بالاترین مقدار روشنایی ۶۰۰ نیت و حداقل روشنایی کمتر از ۱ واحد هست. علاوه بر این که حداقل روشنایی تا ۷۸ درصد کاهش ‌یافته همچنین سطوح تنظیم نور پس ‌زمینه هوشمند ۴۰۹۶ است؛ اما از آنجایی که اکثر افراد از گوشی خود در شب استفاده نمی کنند این مشخصه ممکن است از نظر برخی افراد مهم نباشد، اما بر طبق یک تحقیق ۳٫۴۸ درصد از افراد از گوشی‌های خود در شب استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های کلیدی دوم: عملکرد: اسنپ دراگون ۸۳۵

این گوشی هوشمند اولین گوشی ساخته ‌شده در چین با پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ می باشد؛ بنابراین با آخرین نسل کوالکام ساخته می شود که این پردازنده تنها می‌ تواند در دوگوشی هوشمند مثل سامسونگ گلکسی، اس ۸ و اکسپریا ایکس زد پریمیوم، یافت شود.

همان طور که قبلاً شایعه شده بود، می ۶، با نوع قدرتمند این پردازنده عرضه می‌شود. تراشه اسنپ دراگون ۸۳۵ که از یک CPU، مدل Kayo، استفاده می‌کند از هشت هسته تشکیل‌ شده است که چهار هسته آن با فرکانس ۴۵٫۲ گیگا هرتز و چهار هسته دیگر با فرکانس ۹٫۱ گیگا هرتز اجرا می‌گردد که از آخرین فنّاوری پردازش ۱۰nm سامسونگ استفاده می‌کند.

همچنین مجهز به پردازشگر گرافیکی مدلAdreno 540 ، می‌ باشد که عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد که در مقایسه با پردازشگرهای گرافیکی قبل، عملکرد آن تا ۲۵ درصد افزایش یافته است. این پردازشگر از صفحه ‌نمایش ۴X و همچنین ufs۱/۲، دوربین دوگانه، حافظه‌ی چهار کاناله LPDDR4x، پشتیبانی می‌کند و در نهایت به دریافت‌کننده ‌های شبکه ۱۶cat متصل شده است که قادر به انتقال داده با سرعت حداکثر ۹۷۹ mbps بوده و اینترنت ۴G را نیز پشتیبانی می‌کند.

این چیپست ۱۲ بار مورد آزمایش قرارگرفته است در اولین آزمایش نشان داده است که شیائومی سری می ۶، همراه با تراشه اسنپ دراگون ۸۳۵، با قدرت پردازش ۶۰ تا ۱۰۰ درصد کار می‌کند اما این تنها زمانی به صد درصد می‌رسد که برای یک کار معمول نیاز باشد اما در زمان های دیگر تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد کار خواهد کرد.

بر اساس بنچمارک AnTuTu، شیائومی با امتیاز ۱۸۴۲۹۲ از برندهای برتر مثل گلکسی اس ۸ (با امتیاز ۱۶۹۰۹۵) و آیفون ۷ پلاس ( با امتیاز ۱۷۳۱۰۰) پیشه گرفته است؛ اما همانطورکه می‌دانید نتایج پنجمارک ها براساس عوامل گوناگونی می‌باشد که ممکن است این آمار را تغییر دهد اما در اینجا یعنی بنچمارک AnTuTu به طور میانگین شیائومی عملکرد مشابه با آیفون ۷ دارد.

همچنین این گوشی هوشمند از طریق تست Greek Bench، نیز مورد آزمایش قرار گرفته است و در مقایسه با اسنپ دراگون ۸۲۱ بهبود عملکرد اسنپ دراگون ۸۳۵ روشن می باشد.همان طور که تستGFXBench GPU نشان می دهد می ۶، مشکلی با بازی های ۳D در هر اندازه که باشند ندارد. تست عملکرد ذخیره AndroBench نشان می دهد که می ۶، از رقبای خود در این مورد بالاتر قرار دارد.تستPCMark نشان می دهد که می ۶، در مقام اول قرار دارد و رتبه آن حتی بالاتر از رتبه سونی اکسپریا زد ایکس است.

این گوشی بدون شک از ۴G LTE پشتیبانی می کند؛ اما آپشن های دیگری مثل بلوتوث ورژن ۵٫۰ و همچنین پشتیبانی NFC هم دارد که توجه ما را به خود جلب می کند. از یک تراشه NXP PN80T جدید با یک طرح معماری جدید استفاده می کند که در مقایسه با قابلیت‌های ارتباطی قبلی، ظرفیت آن تا ۵۰ درصد افزایش و سرعت انتقال تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. بنابرین ما با یک NFC چند منظوره سر وکار داریم همچنین یک پشتیبانی ۲×۲ MU-MIMO 802.11ac Wi-Fi نیز در این گوشی هوشمند وجود دارد.سنسور اثر انگشت در زیر دکمه صفحه اصلی قرار داشته و به طور کامل از AliPay و WeChat پشتیبانی می کند.

باتری گوشی شیائومی سری ۶

دارای یک باتری ۳۳۵۰ mAh بوده که ۱۱ درصد بزرگتر از باتری شیائومی سری می ۵ (۳۰۰۰ mAh)” می باشد. اندازه این باتری حتی از رقبای این گوشی نیز بزرگتر است؛ اما بسیار جالب است که شیائومی به منظور اطمینان از طول عمر بیشترباتری به همراه ویژگی های دیگری مثل، زنجیره کنترل پنوماتیک، ثابت نگه داشتن پردازش صفحه نمایش و حالت صرفه جویی نیروی برق عرضه می شود.

همچنین این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع (۹V / 2A, 12V / 1.5A) استفاده می کند که به لطف قابلیت شارژ سریع ۱۸W، این گوشی هوشمند می تواند در عرض ۹۰ دقیقه به طور کامل شارژ شود. زمانی که این باتری آزمایش شد مقدار شارژ آن در مدت چهار ساعت و ۱۱ دقیقه از ۸۱ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافت.

به طور میانگین میزان مصرف در طول یک ساعت حدود ۱۱ درصد می باشد.درجه حرارت گوشی، زمانی که به طور کامل بارگیری می شود به ۴۹ درجه می رسد که در زمان اجرای برنامه های کاربردی و بازی های سنگین تر، می تواند بالاتر نیز رود.

رابط کاربری:

گوشی شیائومی سری می ۶، با یک نسخه سفارشی از MIUI عرضه می شود که تغییراتی در آن اعمال شده است:

  • صفحه نمایش در حالت قفل از تغییرات رنگ متحرک پشتیبانی می کند و از زوایای دید مختلف ترکیبات رنگی گوناگونی را ارائه می دهد.

  •  اگر صفحه نمایش به چپ متمایل شود با پشتیبانی از GPS آب و هوا را در همان نقطه ای که قرار داریم نشان می دهد و دما به روز رسانی می شود، زمانی که به راست متمایل می شود پنل بخش موسیقی را باز می کند.

  • اگر پنل آب و هوا را لمس کنیم با چرخش رنگ های ۳D متحرک، تغییر می کند.

  • هم ROM چین و هم ROM جهانی، هر دو از این تم پشتیبانی می کنند.
بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)

سومین ویژگی کلیدی: دوربین

بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)

عملکرد عکس برداری دوربین شیائومی سری می ۶ به عملکرد دوربین آیفون ۷ بسیار نزدیک می باشد

عملکرد عکس برداری دوربین شیائومی سری می ۶ به عملکرد دوربین آیفون ۷ بسیار نزدیک می باشد حتی شاید از آن نیز بهتر باشد. این گوشی شیائومی از یک دوربین دوگانه پشتیبانی می کند که خصوصیات سنسور هایSony IMX386 + Samsung S5K3M3 را نشان می دهند.

دو لنز شامل لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی + لنز Wide (زاویه دید باز) ۱۲ مگاپیکسلی، توانایی بزرگنمایی تصویر تا دو برابر را فراهم می کند و همچنین از ۴axis OIS پشتیبانی می کند که از یک سنسور شتاب سنج و ژیروسکوپ داخلی به علاوه تشخیص بسیار سریع لرزش از هشت جهت، یک میکرو موتور برای تنظیم حالت قرار گرفتن لحظه ای درایو و جبران حرکت نا منظم و لرزشهای اتفاقی استفاده می کند.

بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)

به لطف دوربین دوگانه تاری پشت زمینه SLR-like به خوبی عمل کرده و شما می توانید به وضوح مرز پشت زمینه و مرز اصلی را ببینید؛ و بسیار قوی می توانید اثر ۳D را حس کنید. در نهایت یک دوربین ۸ MPدر جلو وجود دارد که با سنسور Sony’s IMX268 هماهنگ شده و از Beauty 3.0 app پشتیبانی می کند.

بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)

عکس در محیط بیرون

بررسی و مشخصات کامل گوشی شیائومی می ۶ (Xiaomi Mi6)

عکس در محیط داخل ساختمان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن