خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

شیائومی اولین کاندیدای دریافت سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ!

شیائومی هم با همکاری شرکت سامسونگ برای اولین بار از سنسور دوربین‌ ۱۰۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های خود استفاده کرد؛ در حال حاضر، خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه آنها تصمیم دارند گوشی‌های هوشمند خود را به سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی ارتقا دهند. قرار است این نوع لنزها در اواخر سال ۲۰۲۰ برای اولین بار در دنیا رونمایی شوند؛ اما اطلاعاتی در خصوص اینکه، کدام یک از مدل‌های شیائومی به این سنسور دوربین رزولوشن بالا مجهز ‌شوند در دسترس نیست، با این وجود احتمال دارد مدل گوشی شیائومی می میکس در این طرح قرار گیرد.

تیزر جدید سامسونگ مربوط به سنسور ۱۰۸ مگاپکسلی ISOCELL Bright HM1 است که در گلکسی اس ۲۰ اولترا استفاده شده است.

[aparat id=”uvhzX”]

برخی منابع معتقدند، سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی مرحله توسعه و تحقیقات را پشت سر گذاشته و اندازه‌ای برابر با ۱ اینچ خواهد داشت. همچنین از تکنولوژی نانوسل مشابه با سنسوری که در گلکسی اس ۲۰ اولترا قرار دارد، استفاده می‌کند؛ بنابراین تقریباً می‌توان گفت با توجه به تکنولوژی نانوسل، سنسور جدید ۹ پیکسل را به یک پیکسل تبدیل می‌کند تا به بالاترین درصد جذب نور دست پیدا کند و از نظر تکنیکی در شات‌های نهایی رزولوشنی برابر با ۱۶ مگاپیکسل خواهد داشت.

سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی 

در آینده نه‌چندان دور و تا در اواخر سال ۲۰۲۱ شرکت‌هایی مانند اوپو و ویو نیز قصد دارند دوربین‌هایی با سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسل که با چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام پردازش می‌شود را به بازار عرضه کنند.
در حال حاضر گوشی‌هایی مثل Galaxy S20 Ultra و یا xiaomi mi 10 از لنز ۱۰۸مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند؛ اما ظاهراً سامسونگ گام‌های محکم و متفاوتی را در زمینه تولید سنسورهای تصویری دوربین برداشته است. 
ویدئو  موجود تیزر جدید سامسونگ مربوط به سنسور ۱۰۸ مگاپکسلی ISOCELL Bright HM1 بوده که در گلکسی S20 اولترا استفاده شده است. طبق ادعای شرکت سامسونگ، تصاویر ثبت شده با این سنسور دوربین در نور روز وضوح فوق‌العاده‌ای دارد و در نور کم هم عکس‌های روشنی را با حداقل نویز می‌گیرد.
همچنین با استفاده از تکنولوژی ISOCELL Plus این غول تکنولوژی کره‌ای با تفکیک هر پیکسل، عملکرد آن را ارتقاء می‌دهد. این در حالی است که تکنولوژی Smart-ISO تنظیمات بهینه را بر اساس شرایط نوری انتخاب می‌کند. هدف از استراتژی جداسازی یا تفکیک پیکسل، جذب بیشتر نور توسط لنزهاست. با استفاده از این فناوری موانع فلزی بین پیکسل‌ها با ماده‌ی جدیدی که ادعا شده باعث کاهش بیشتر افت و بازتاب نور بوده، جایگزین می‌شود.

ویژگی قابل‌توجه سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه و کیفیت ضبط ۱۰۸۰ پیکسل و با قابلیت ۳D-HDR و فوکوس خودکار Super-PD است.

ویژگی قابل‌توجه این دوربین نرخ ۲۴۰ فریم‌در‌ثانیه و کیفیت ضبط ۱۰۸۰ پیکسل، قابلیت ۳D-HDR و فوکوس اتوماتیک Super-PD است. این ویدئویی فوق‌العاده برخی از ویژگی‌های این سنسور، مثل “رنگ‌های قابل توجه” که به دلیل استفاده از تکنولوژی ISOCELL Plus است را نشان می‌دهد. به لطف تکنولوژی Nonacell سامسونگ که امکان استفاده از پیکسل‌های کوچکتر از سنسور تصویر متوسط را فراهم می‌کند؛ تصاویر از روشنایی بیشتری برخوردار هستند. این تکنولوژی همچنین به ثبت تصویری واضح‌تر، دقیق‌تر و بزرگنمایی تا ۳ برابر بدون تغییر اندازه و کیفیت نتیجه می‌دهد.
با وجود اینکه این ویژگی‌ها به اندازه کافی چشمگیر هستند، سامسونگ باز هم خبر از برنامه‌های بزرگتری مثل دوربین‌های ۶۰۰ مگاپیکسلی می‌دهد. در پستی که اخیرآ منتشر شد، رئیس Sensor Business Team از برنامه‌های این شرکت برای توسعه و ساخت لنزی با رزلووشنی فراتر از رزولوشن چشم انسان خبر داده که گفته می‌شود اندازه مگاپیکسل چشم انسان حدوداً ۵۰۰ مگاپیکسل است.
شیائومی اولین کاندیدای دریافت سنسور دوربین 150 مگاپیکسلی سامسونگ
شیائومی اولین کاندیدای دریافت سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ
سامسونگ همچنان به دنبال توسعه تکنولوژی‌های جدیدی است که بتواند بوها و مزه‌ها را هم ثبت کند و حتی از مرزهای حواس پنچ‌گانه انسان فراتر برود. یانگین پارک مثال‌هایی از نحوه استفاده از نور فرابنفش برای تشخیص سرطان پوست را عنوان کرد، از آنجایی که سلول‌های سرطانی در رنگ‌های متفاوتی نسبت به سلول‌های سالم ظاهر می‌شوند از این تکنولوژی می‌توان در این زمینه استفاده کرد. همچنین به کاربرد سنسورهای مادون قرمز جهت بهبود کنترل کیفیت در صنعت کشاورزی نیز اشاره کرد.
چنین سنسور‌هایی ممکن است در آینده در گوشی‌های تلفن همراه هم استفاده شوند. نظر شما در مورد سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی چیست؟ نظرات خود را با ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید.
منبع:gsmarena

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن