خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیگجت‌های هوشمند

خرید شرکت فیت‌بیت؛ عزم جزم گوگل برای ورود به گجت‌های پوشیدنی

Fitbit، یک شرکت آمریکایی بوده که مقر آن در سان فرانسیسکو و کالیفرنیا واقع شده است. محصولات آن ردیاب فعالیت‌های روزانه و گجت‌های پوشیدنی با قابلیت استفاده از بی‌سیم است. همان طور که می‌دانید این قبیل گجت‌های سلامت، داده‌هایی مانند تعداد قدم‌های طی شده، ضربان قلب، کیفیت خواب و…که در تناسب اندام دخیل هستند را اندازه‌گیری می‌کنند. تا قبل از اکتبر ۲۰۰۷، این شرکت تحت عنوان Healthy Metrics Research فعالیت می‌کرد.

برای اشاره به عملکرد این شرکت گفته می‌شود که طبق گزارش IDC که در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۱۸ منتشر شد، Fitbit در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ از نظر فروش بعد از شیائومی و اپل عنوان سومین شرکت سازنده گجت‌های پوشیدنی در دنیا را به خود اختصاص داد. در کنار ردیاب‌های فعالیت، Fitbit همچنین وب‌سایت و اپلیکیشن‌های موبایل را هم برای iOS ،Android و ویندوز ۱۰ ارائه می‌دهد. در واقع تمرکز اصلی این شرکت امریکایی بر سلامت افراد و ساخت ردیاب‌های سلامت بوده است.

گوگل شرکت فیت بیت را خریداری کرد

حال خبر خرید فیت بیت توسط گوگل در رأس خبرها قرار گرفته است.

حال خبر خرید فیت‌بیت توسط گوگل در رأس خبرها قرار گرفته است. بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده فیس‌بوک نیز درخواست خرید فیت بیت را مطرح کرده؛ اما گوگل پیشنهاد دو برابر قیمت پیشنهادی فیس‌بوک را برای خرید فیت بیت مطرح کرده است. در نهایت گوگل با پرداخت حدود ۲٫۱ میلیارد دلار جهت خرید این کمپانی مزایده را به پایان رسانده است.

فیس بوک حضور سخت‌افزاری خیلی چشم‌گیری ندارد، از جمله محصولاتی که فیسبوک تولید کرده می‌توان به هدست‌های Oculus VR و نمایشگرهای هوشمند Portal اشاره کرد. حال با اصراری که برای خرید Fitbit داشته به نظر می‌رسد که این کمپانی به دنبال گسترش ساخت محصولات سخت‌افزاری خود است. اینکه حاضر به بالابردن قیمت در این مزایده نشده نیز به این معناست که فیسبوک برای ورود به بازار گجت‌های پوشیدنی مثل ساعت هوشمند و گجت‌های تناسب اندام و…عجله‌ای ندارد.

ورود گوگل به بازار گجت های پوشیدنی و سلامت

شایان ذکر است که فیسبوک با فشار بیشتری از طرف قانون‌گذاران روبرو شده است. گوگل نیز با فشارهای مشابهی روبرو شده؛ اما حداقل این شرکت حداقل حضور عمده‌ای در پوشیدنی‌ها را برای آن را ارائه خواهد داد. گوگل Fitbit را خریداری کرده که تقریباً هیچ ارتباطی با پیشنهادهای فعلی شبکه‌های اجتماعی ندارد. در رابطه با اینکه این شرکت چه زمانی تولید خود را از سر خواهد گرفت هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن