خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

بررسی کامل ردمی کی ۳۰ پرو و کی ۳۰ پرو زوم؛ پرچمداران قدرتمند ردمی!

نقد و بررسی کامل ردمی کی ۳۰ پرو و کی ۳۰ پرو زوم؛ پرچمدارانی قدرتمند و ارزان

k30 pro و  k30 pro zoom دو مدل از گوشی‌های بسیار خوبی هستند که می‌توان آنها را از چندین نظر قاتلان پرچمدار قلمداد کرد. در این مقاله به نقد و بررسی کامل ردمی کی ۳۰ پرو و کی ۳۰ پرو زوم پرچمدارانی قدرتمند و ارزان خواهیم پرداخت.

 

قبل از هر چیزی خاطر نشان می‌شود که ممکن است عده‌ای از کاربران این شرکت را مورد انتقاد قرار دهند که چرا برخلاف نسخه ردمی کی ۳۰، این شرکت همچنان تصمیم گرفته که از نرخ رفرش ۶۰ هرتز در نمایشگر این گوشی‌ها استفاده کند در حالی که نسخه‌ معمولی آنها از نرخ ۱۲۰ هرتز بهره برده است.

 

شیائومی برای این تصمیم خود دلایل قانع‌کننده‌ای دارد. در واقع این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که هدف از ساخت این سری از گوشی‌های ردمی کی ۳۰  ارتقاء سخت‌افزار آنهاست؛ بنابراین برای اینکه مصرف باتری در این گوشی کاهش یابد از نمایشگری با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و یا حتی بالاتر صرف نظر کرده است؛ اما ردمی کی ۳۰ پرو و ردمی کی ۳۰ پرو زوم از قابلیت‌های بسیار قابل‌توجهی برخوردار بوده که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

 

نقد و بررسی کامل ردمی کی 30 پرو و کی 30 پرو زوم

طراحی ردمی کی ۳۰ پرو و ردمی کی ۳۰ پرو زوم:

در واقع ردمی با ترکیب مواد با کیفیت و آپشن‌های رنگی زیبا در این سری از گوشی‌های خود، وجه تمایز خود و امتیاز خود نسبت به سایر رقبای هم رده موجود در بازار را مشخص کرده است. شاید یکی از امتیازات این گوشی برخورداری از دوربین سلفی پاپ‌آپ باشد که علاوه بر زیبایی یک پنل تمام صفحه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

 

ردکی کی 30 پرو

این سوال مطرح می‌شود که آیا دوربین پاپ‌آپ ردمی کی ۳۰ پرو و ردمی کی ۳۰ پرو زوم مقاومت قابل‌توجهی نیز دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال می‌بایست گفت که این ماژول به اصطلاح جهنده یا پاپ‌آپ دوربین سلفی مقاومت بسیار خوبی نیز دارد و استاندارد‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

از‌این‌رو، این شرکت با اطمینان اعلام کرده که اگر هر روز ۱۰۰ عکس با آن بگیرید، می‌توانید تا ۴ سال از این گوشی استفاده کنید.

یک گوشی مستحکم و زیبا!

 

در رابطه با مقاومت این دستگاه‌ها نیز می‌بایست گفت که، اتخاذ یک طرح ریلی یکپارچه با قاب میانی و سایر مشخصاتی که در طراحی بکار گرفته استحکام بسیار خوبی را به آن بخشیده است. این نوع طراحی باعث شده که نسبت به نسل قبلی خود تا ۱۷ درصد در مقابل سقوط مقاومت بهتری داشته باشد.

در یک کلمه، می‌توان گفت که این گوشی نه ترسی از سقوط دارد و نه ضربه و کاملاً مقاوم است. از جمله آپشن‌های رنگی این دو مدل نیز می‌توان به رنگ‌های آبی آسمانی، سفید، بنفش و مشکی اشاره کرد.

 

🧮از آخرین تخفیفات گوشی موبایل و سایر محصولات ۱۹کالا مطلع شوید!

 

از دیگر ویژگی‌های این موبایل می‌توان گفت که هم در پنل جلو و هم در پنل عقب از شیشه محافظ گوریلاگلس ۵ بهره برده و از گواهی ضد ترشح آب و مایعات IP53 نیز برخوردار خواهد بود. ابعاد این دو مدل ۱۶۳.۳× ۷۵.۴× ۸.۹ میلی‌متر و وزنی برابر با ۲۱۸ گرم دارند.

در مورد طراحی ماژول آن هم می‌بایست گفت که زبان کلی طراحی مشابه به گوشی‌های میان‌رده ردمی کی ۳۰ و یا پوکو ایکس ۲؛ اما تفاوت‌هایی هم با آنها دارند.

نمایشگرردمی کی ۳۰ پرو و ردمی کی ۳۰ پرو زوم:

 

شاید یکی از بحث‌‌بر‌انگیز‌ترین مواردی که در رابطه با این گوشی‌ها به وجود آمده مربوط به نمایشگر آنها باشد؛ اما دلیل آن چیست؟ در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد. ردمی کی ۳۰ یکی از گوشی‌های میان‌رده‌ای بود که شیائومی از نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در آن استفاده کرد در حالی که با کمال تعجب این شرکت در ساخت ردمی کی ۳۰ پرو زوم و ردمی کی ۳۰ از نمایشگرهای ۶۰ هرتز بهره برده است.

هر دو این گوشی‌ها از نمایشگر سوپر آمولد استفاده کرده که از نظر ارائه رنگ و میزان روشنایی همچنین مصرف انرژی نسبت به نمایشگر نسخه قبلی خود یا ردمی کی ۳۰ ارتقاء قابل‌توجهی را نشان داده‌اند. ردمی کی ۳۰ از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره برده؛ اما پنل آن از نوع ال.سی.دی است.

 

نقد و بررسی کامل ردمی کی 30 پرو و کی 30 پرو زوم

همچنین نسخه قبلی از تکنولوژی ارتقاء تصویر HDR10 استفاده کرده در حالی که مدل‌های جدید این سری برای ارائه یک تجربه بصری فوق‌العاده از تکنولوژی HDR10+ استفاده کرده‌اند.

میزان روشنایی یک دستگاه و یا حتی حداقل و حداکثر میزان آن نیز برعملکرد نمایشگر تأثیرگذارست. در این مورد هم گفته می‌شود، میزان روشنایی که این شرکت برای این مدل گوشی‌ها اعلام کرده برابر با ۵۰۰ نیت است که به خوبی پاسخگوی نیاز شما در محیط‌های بیرونی و حتی در حضور نور شدید خورشید خواهد بود.

 

دوربین‌های ردمی کی ۳۰ پرو و ردمی کی ۳۰ پرو زوم:

در اینجا بررسی خواهیم کرد که آیا این گوشی‌ها از نظر دوربین ارتقاء داشته و توانسته‌اند جهش قابل توجهی را نسبت به نسخه‌های قبلی خود ایجاد کنند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد. ردمی کی ۳۰ از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرد…

 

با وجود اینکه همه ما انتظار داشتیم که این بار این غول سازنده چینی از یک ترکیب سخت‌افزاری قوی‌تری در نسخه‌های پرو استفاده کند با کمال تعجب از نظر اندازه رزولوشن ارتقاء قابل‌توجهی داشته است. در واقع این شرکت از استفاده از لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در این گوشی‌ها صرف نظر کرده و به جای آن از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسل را بکار گرفته است.

 

به این دلیل که همان طور که اشاره شد هدف چینی‌ها این بار ارتقاء سخت افزار و تراشه بوده، از‌این‌رو، در گوشی‌های ردمی کی ۳۰ پرو و ردمی کی ۳۰ پرو زوم از لنز‌های اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده تا بتواند وجه تمایز پرچمداران ردمی را با پرچمداران سری Mi خود همچنان حفظ کند، به این دلیل که گوشی‌های سری شیائومی می ۱۰ از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند.

 

بهترین گوشی ردمی

تا اینجا دو گوشی یکسان بوده‌اند…

تا اینجا دو گوشی ردمی کی ۳۰ پرو و ردمی کی ۳۰ پرو زوم هر دو یکسان بوده‌اند؛ اما در واقع تفاوت این دو مدل در دوربین‌ها خود را نشان داده است. ردمی کی ۳۰ پرو زوم همان طور که از نام آن مشخص است از قابلیت زوم بهتری بهره برده و ترکیب لنزها و سخت افزاری که در آن مورد استفاده قرار گرفته با ردمی کی ۳۰ پرو کمی فرق می‌کند. در ادامه به لنز‌های آنها اشاره خواهیم کرد.

ردمی کی ۳۰ پرو:

  • لنز اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی
  • لنز تله فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی
  • لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی
  • لنز ثبت عمق ۲ مگاپیکسلی

ردمی کی ۳۰ پرو زوم:

  • لنز اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی
  • لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر
  • دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی
  • و سنسور عمق ۲ مگاپیسکلی

قبل از اثبات، بیایید درباره بارزترین نسخه ارتقاء تصویر نوری OIS نسخه زوم K30 Pro صحبت کنیم. قبل از اشاره به هر موضوعی می‌بایست خاطر نشان کرد که همه شما بدون شک این تجربه را داشته اید که زمانی که نور مناسب نیست، عکس گرفتن با دوربین گوشی موبایل خیلی راحت نیست به این دلیل که نور کافی نبوده و روشنایی تصویر کاملاً به آن وابسته است.

برای مثال تنها کافیست در این زمان کمی دست شما لرزش داشته باشد، در نتیجه عملاً عکس قابل قبولی را به شما تحویل نخواهد داد.

 

برای حل این مشکل، نیاز به یک فنآوری که بتواند حداقل اثر لرزش دست‌ها بر دوربین را کاهش دهد احساس می‌شد. در این رابطه دو نوع تکنولوژی وجود دارد: OIS یا تکنولوژی ضد لرزش اپتیکال و EIS یا تکنولوژی ضد لرزش الکترونیکی. صادقانه می‌بایست گفت که امروزه استفاده از OIS بسیار گران قیمت خواهد بود و کمتر دستگاهی را می‌توان یافت که از هر دو آنها به طور همزمان بهره برد.

علاوه بر اینکه لنز ۶۴ مگاپیکسلی به تثبیت کننده نوری تصویر نیاز دارد، این بار نسخه کی ۳۰  پرو  زوم به بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر و لنز زوم دیجیتال ۳۰ برابر نیز مجهز شده است. حتی لرزش بسیار کم هم تاثیر زیادی بر کیفیت عکس‌ها خواهد داشت؛ از‌این‌رو، لنزهای تله فوتو نیز به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده‌اند.

 

سخت‌افزار ردمی کی ۳۰ پرو و ردمی کی ۳۰ پرو زوم:

با وجود اینکه شیائومی همچنان تآکید می‌کند که هر سال تنها یک سری پرچمدار دارد، اما باز هم در این پرچمدار از یک تراشه پرچمدار استفاده شده است. در واقع تراشه اسنپدراگون در دسامبر سال ۲۰۱۹ توسط کوالکام رونمایی شد و تاکنون گوشی‌های مدعی زیادی از آن استفاده کرده‌اند که از این میان می‌توان به شیائومی می ۱۰ پرو شیائومی می ۱۰ و برخی از نسخه‌های گلکسی اس ۲۰ اشاره کرد.

حتی شرکت وان پلاس هم به تازگی از پرچمداران خود رونمایی کرده و این نوع تراشه‌ها را در آنها مورد استفاده قرار داده است.

از دیگر قابلیت‌های مرتبط با سخت افزار ردمی کی ۳۰ و redmi k30 pro zoom  می‌توان گفت که این مدل‌ها هم همانند پرچمداران سری mi از رم LPDDR5 و تراشه حافظه UFS 3.1 بهره برده‌اند. این نوع حافظه باعث می‌شود که روند کپی و انتقال فایل‌های بزرگ سریع‌تر انجام گیرد.

در رابطه با قابلیت‌های نرم افزاری این گوشی‌ها هم خاطر نشان می‌کنیم که این گوشی‌ها به نسخه Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵.۱ مجهز شده‌اند. علاوه بر تکنولوژی ۵G این تراشه ارتقاء قابل‌توجهی را از نظر بهینه سازی‌های فیلمبرداری، عکاسی، مصرف باتری و عملکرد گیمینگ را به وجود آورده است.

 

redmi k30 pro zoom

باتری ردمی کی ۳۰ پرو و ردمی کی ۳۰ پرو زوم:

این روزها باتری‌های بزرگ و بزرگتری در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد به این دلیل که شرکت‌ها همواره در تلاش هستند تا عملکرد باتری را در گوشی‌ها ارتقاء دهند. در واقع سایر عملکردهای یک دستگاه موبایل دقیقاً تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد. ردمی کی ۳۰ و ردمی کی ۳۰ پرو نیز هر دو به یک باتری ۴۷۰۰ مجهز شده‌اند و از شارژ سریع ۳۳ وات نیز پشتیبانی می‌کنند. گفته می‌شود که این دو مدل با استفاده از این نسخه از فست شارژ می‌توانند تنها در ۶۳ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ شود.

 

نتیجه‌گیری:

به طور کلی می‌بایست گفت هدف شیائومی در رابطه با عرضه این گوشی بیشتر ارتقاء عملکرد سخت‌افزاری بوده تا دوربین. گرچه  قابلیت‌های تراشه استفاده شده در آن و الگوریتم‌های پردازش تصویر را هم نباید نادیده گرفت. به طور کلی ارتقاء قابل‌توجهی نسبت به نسخه قبلی خود یعنی ردمی کی ۲۰ پرو داشته است.

 

نسبت به شیائومی می ۱۰ پرو شاید دوربین ضعیف‌تری را مورد استفاده قرار داده، اما قدرت تراشه آن را نباید نادیده گرفت با این تراشه بدون شک از بسیاری از گوشی‌هایی که از لنز ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند عملکرد بهتری خواهد داشت.

همه این خصوصیات در کنار برچسب قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه این مدل‌ها به نسبت قیمت‌های نجومی سایر پرچمداران، باعث شده که ردمی کی ۳۰ پرو را یک قاتل پرچمدار قلمداد کرد. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ نظرات خود را با ۱۹کالامگ به اشتراک گذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن