خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

بررسی اولیه گوشی می ۱۰ لایت؛ ارزان‌ترین گوشی میان رده ۵G!!

میانرده جدید شیائومی؛ می ۱۰ لایت با امکان اتصال به نسل جدید شبکه ۵G بمب خبری را در حوزه موبایل به راه انداخت، بدین جهت که تنها ۳۵۰ یورو قیمت‎گذاری شده است. این مدل بیشتر بخش حساس به قیمت بازار را هدف قرار داده و قیمت به نسبت کمتری نسبت به مدل‌های دیگر دارد. درحالی که این مدل نام mi 10 را یدک می‌کشد، کمتر شباهتی به این دو مدل  در آن دیده می‌شود. در ادامه به بررسی اولیه گوشی می ۱۰ لایت ۵G خواهیم پرداخت.

 

امسال هم شیائومی طبق روال هر سال، در عرضه پرچمداران سری Mi، کاربران خود را شگفت زده کرد. مهمترین ارتقاء انجام گرفته نسبت به مدل‌های سال قبل این خانواده پرجمعیت، دوربین آنهاست که یک جهش قابل‌توجهی دارد. شیائومی هم در نسخه می ۱۰ و هم در مدل شیائومی می ۱۰ پرو از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ اما آنچه که نظرات را به این سری از پرچمداران جلب کرده برچسب قیمت باورنکردنی آنها به نسبت سایر پرچمداران موجود در بازارست.

 


فرصت محدود: تخفیف ویژه گوشی‌ موبایل و پاوربانک🛒

 

فعالیت شرکت شیائومی در سری می به این دو مدل ختم نمی‌شود، بدین جهت که این شرکت ۲۷ مارس ۲۰۲۰ در یک سکوت خبری از نسخه لایت سری می خود به نام  می ۱۰ لایت هم رونمایی کرد. قلمرو شبکه ۵G روز‌به‌روز گستره‌تر می‌شود.  تا چندی پیش، این تکنولوژی بیشتر در پرچمدارانی دیده می‌شد که قیمت بسیار بالایی دارند؛ اما بعد از معرفی تراشه میان‌رده ۵G توسط شرکت کوالکام، این تکنولوژی به گوشی‌های میان‌رده نیز راه پیدا کرد. گفته می‌شود که این تکنولوژی تا اواخر سال ۲۰۲۰ ارزان‌تر و عمومی‌تر خواهد شد.

طراحی می ۱۰ لایت:

این گوشی را می‌توان ارزان‌ترین گوشی ۵G قلمداد کرد. گرچه گوشی می ۱۰ لایت تشابهی به گوشی‌های رده بالای می ۱۰ و می ۱۰ پرو ندارد؛ اما بازم زیباست و طراحی چشم‌نوازی دارد. پنل پشت این گوشی منحنی بوده و علاوه بر زیبایی، ارگونومی این محصول را بالا برده و به راحتی در دست جای می‌گیرد. نکته دومی که باید در نظر داشته باشید، این است ماژول دوربین آن طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به گوشی‌های سری می ۱۰ داشته و بیشتر طراحی گوشی‌های میان‌رده؛ ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس را در ذهن تداعی می‌کند. طراحی ماژول آن مستطیلی شکل بوده و چهار دوربین را در خود جای داده است.

بررسی اولیه گوشی می 10 لایت 5G

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

طراحی نمایشگر آن هم بر خلاف سایر اعضای خانواده MI، ناچ استایل است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید عرضه خواهد شد. Mi 10 Lite با وزن ۱۹۲ گرم، ضخامت ۷.۹۸ میلی‌متر دارد. شاید یکی از شباهت‌های این مدل با مدل‌های پرچمدار سری می استفاده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر باشد با این تفاوت که این مدل از نوع اپتیکال آن بهره برده است. یکی دیگر از امتیازات این گوشی میان‌رده برخورداری از سیستم خنک کننده مایع است، چیزی که می‌تواند برای اکثر گیمرها یک امتیاز در نظر گرفته شود.

نمایشگر:

نمایشگر گوشی می ۱۰ لایت هم AMOLED بوده و اندازه‌ای برابر با ۶.۵۷ اینچ دارد. تراکم پیکسلی ۳۹۲ پیکسل بر اینچ نیز نمایش جزئیات در این گوشی را تضمین کرده است. رزولوشن آن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل بوده و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را نیز به خدمت گرفته است.

سخت‌افزار می ۱۰ لایت:

شیائومی از تراشه رم LPDDR4X در این گوشی استفاده کرده و برای تأمین نیروی پیشران جهت اجرای بسیاری از عملکردها تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G را به خدمت گرفته است. این تراشه از شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. از نظر حافظه هم این گوشی‌ در دو نسخه ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸ گیگابایت عرضه خواهد شد.  نوع حافظه بکار رفته در آن هم UFS 2.1 است.  اگر آن را با مدل نوکیا ۸.۳ ۵G مقایسه کنید که ۶۰۰ یورو قیمت دارد در خواهید یافت که پایین بودن برچسب قیمت آن بسیار قابل توجه است. اگرچه پرچمداران دارای قیمت‌های بسیار بالاتری هستند؛ اما نوکیا ۸.۳ به دلیل استفاده از چیپست مشابه اسنپدراگون ۷۶۵ بهترین مثالی است که می‌توان دریافت که این گوشی واقعاً ارزش خرید بالایی دارد.

بررسی اولیه گوشی می 10 لایت 5G

دوربین می ۱۰ لایت :

و اما دوربین، جذاب‌ترین و مهم‌ترین مشخصه از دید بسیاری از کاربرها و یکی از اولویت‌ها در هنگام خرید گوشی. می‌توان دوربین این گوشی را مشابه به دوربین گوشی شیائومی می نوت ۹ اس در نظر گرفت. لنز اصلی بکار رفته در آن ۴۸ و دوربین سلفی آن هم ۱۶ مگاپیکسل است. در ادامه به سایر لنزهای این گوشی اشاره خواهیم کرد:

  • لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید
  • لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی
  • لنز ثبت عمق ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی واید

باتری می ۱۰ لایت :

مورد دیگری که بر تمام عملکردها تأثیرگذارست، باتریست. شیائومی در این گوشی از یک باتری ۴۱۶۰ میلی‌آمپری استفاده کرده و نسخه فست شارژ آن هم ۲۰ وات است. در اینجا با بررسی اولیه شیائومی می ۱۰ لایت آشنا شدید. نظر شما در مورد این گوشی ۵G چیست؟

نظرات خود را در مورد گوشی‌های میان رده ۵G از برند‌های مختلف را کامنت کنید. 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

سوالات متداول

طراحی می ۱۰ لایت از چه طراحی بهره برده است؟

✔️ گوشی می ۱۰ لایت تشابهی به گوشی‌های رده بالای می ۱۰ و می ۱۰ پرو ندارد؛ اما بازم زیباست و طراحی چشم‌نوازی دارد. پنل پشت این گوشی منحنی بوده و علاوه بر زیبایی، ارگونومی این محصول را بالا برده و به راحتی در دست جای می‌گیرد. نکته دومی که باید در نظر داشته باشید، این است ماژول دوربین آن طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به گوشی‌های سری می ۱۰ داشته و بیشتر طراحی گوشی‌های میان‌رده؛ ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس را در ذهن تداعی می‌کند. طراحی ماژول آن مستطیلی شکل بوده و چهار دوربین را در خود جای داده است.

آیا گوشی mi 10 lite در مقایسه با نوکیا 8.3 5G ارزش خرید بالاتری دارد؟

✔️ اگر گوشی mi 10 lite را با مدل نوکیا ۸.۳ ۵G مقایسه کنید که ۶۰۰ یورو قیمت دارد در خواهید یافت که پایین بودن برچسب قیمت آن بسیار قابل توجه است. اگرچه پرچمداران دارای قیمت‌های بسیار بالاتری هستند؛ اما نوکیا ۸.۳ به دلیل استفاده از چیپست مشابه اسنپدراگون ۷۶۵ بهترین مثالی است که می‌توان دریافت که این گوشی واقعاً ارزش خرید بالایی دارد.

شباهت گوشی Mi 10 Lite با سری پرچمدار می چیست؟ این گوشی میان رده چه نقطه قوت برجسته ای دارد؟

✔️ شاید یکی از شباهت‌های Mi 10 Lite با مدل‌های پرچمدار سری می استفاده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر باشد با این تفاوت که این مدل از نوع اپتیکال آن بهره برده است. یکی دیگر از امتیازات این گوشی میان‌رده برخورداری از سیستم خنک کننده مایع است، چیزی که می‌تواند برای اکثر گیمرها یک امتیاز در نظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. کی گفته ارزون ترینه شما برید نوکیا ۵.۳ رو نگاه کنید مفهمید

    1. واقعا معلوم چرا شماها تموم نمیشید،
      استاد ۵.۳ کجاش ۵g؟!
      اینجا اومده گوشی ۵g معرفی کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن