خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار گوشی موبایل

در صورت شکستن صفحه نمایش چگونه اطلاعات گوشی شکسته را انتقال دهیم

اولین سوالی که افراد پس از شکسته شدن صفحه گوشیشان می‌پرسند این است که آیا امکان انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر وجود دارد یا خیر. در ادامه بهترین روش‌ها برای انجام این کار را بررسی می‌کنیم.

افتادن تصادفی گوشی و شکستن صفحه نمایش در بین کاربران گوشی‌های هوشمند بسیار رایج است. با این حال، گوشی شما ممکن است حاوی تعداد زیادی فایل ضروری باشد. بنابراین، مهم است بدانیم که چگونه اطلاعات گوشی شکسته را انتقال دهیم .

چالش‌های برداشتن اطلاعات از گوشی شکسته

دسترسی به داده‌ها و استخراج اطلاعات گوشی صفحه شکسته یا خراب همیشه کاری دشوار است. آسیب دیدن نمایشگر ممکن است باعث شود برخی از قسمت‌های صفحه عملکرد لمسی خود را از دست بدهند، صفحه سیاه شود یا هر اتفاق ناگوار دیگر برای گوشی بیفتد.

با این حال، در جواب آن دسته از کاربرانی که می‌پرسند اگر ال سی دی گوشی بسوزد اطلاعات پاک میشود یا خیر ؟ باید بگوییم که آسیب به نمایشگر و شکسته شدن ال سی دی گوشی هیچ ارتباطی با پاک شدن اطلاعات دستگاه ندارد، فقط دسترسی به آن را دشوارتر می‌کند. خوشبختانه، می‌توانید فرآیند انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر یا یک کامپیوتر را آغاز کنید. برخی از روش‌های محبوب عبارتند از:

  • استفاده از  OTG
  • فعال سازی usb debugging
  • پشتیبان‌گیری ابری
  • استخراج فایل‌ها از کارت SD
  • استفاده از یک ابزار بازیابی
  • برنامه کنترل از راه دور

در ادامه به صورت کامل‌تر به شما می‌گوییم که چگونه اطلاعات گوشی که ال سی دی شکسته را بازیابی کنید تا این مشکل برای همیشه برایتان حل شود.

استفاده از OTG برای دسترسی به اطلاعات گوشی شکسته

اگر می‌توانید صفحه نمایش گوشی را ببینید، اما به دلیل امکان آسیب به دست یا پاسخگو نبودن نمایشگر نمی‌توانید آن را لمس کنید، از یک آداپتور OTG برای کنترل گوشی با ماوس استفاده کنید.

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر

آداپتور OTG دو انتها دارد؛ یکی به پورت USB گوشی شما متصل می‌شود و سر دیگر آن یک آداپتور استاندارد USB-A است که می‌توانید ماوس خود را به آن متصل کنید. با اتصال این دو، می‌توانید از موبایل خود بدون لمس صفحه استفاده کنید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

با  استفاده از OTG چگونه اطلاعات گوشی صفحه سوخته را انتقال دهیم ؟

  • مرحله ۱. از کابل USB OTG برای اتصال گوشی اندرویدی خود و ماوس استفاده کنید.
  • مرحله ۲. از ماوس برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.
  • مرحله ۳. فایل‌های اندروید خود را به صورت بی سیم با استفاده از برنامه‌های انتقال داده یا بلوتوث به دستگاه دیگری منتقل کنید.

همه گوشی‌ های اندرویدی قابلیت استفاده از OTG را ندارند، بنابراین ابتدا از وجود چنین قابلیتی در گوشی خود اطمینان حاصل کنید. اگر اینگونه نباشد، ممکن است نتوانید بدون استفاده از نرم افزار شخص ثالث، اطلاعات را از موبایل خود بازیابی کنید، اما این روزها اکثر گوشی های موبایل از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

دامنه کاربرد استفاده از OTG وسیع بوده که با مطالعه‌ی مقاله‌ی فلش otg چیست و کاربردهای جالب آن می‌توانید از این امکانات آگاه شوید.

فعال سازی usb debugging در گوشی شکسته برای دسترسی به اطلاعات

یکی از راه‌های انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر فعال سازی usb debugging است. برای دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق کامپیوتر، باید حالت USB Debugging را روشن کنید. اشکال زدایی USB به دستگاه اندرویدی شما امکان برقراری ارتباط با Android SDK (کیت توسعه دهنده نرم افزار) از طریق اتصال USB را می‌دهد.

وقتی از اشکال زدایی USB استفاده می‌کنید، گوشی شما می‌تواند دستورات، پرونده‌ها و سایر داده‌ها را از طریق کامپیوتر دریافت کند. از سویی دیگر روش برعکس هم برای بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه شکسته امکانپذیرست که به کامپیوتر شما اجازه می‌دهد اطلاعات لازم مانند پرونده‌های ورود به سیستم را از اسمارتفون شما دریافت کند.

بازیابی اطلاعات گوشی شکسته سامسونگ

در اینجا نحوه فعال سازی usb debugging در گوشی شکسته اندرویدی با کابل آورده شده است:

  • با استفاده از آداپتور OTG موبایل خود را به ماوس USB متصل کنید.
  • برای باز کردن قفل گوشی، روی ماوس کلیک کنید.
  • با پایین کشیدن منوی بالای نمایشگر و کلیک کردن روی نماد چرخ دنده در گوشه بالا سمت راست، وارد قسمت “تنظیمات” شوید.
  • در تنظیمات، به گزینه‌ی “About phone” بروید.

چگونه اطلاعات گوشی که ال سی دی شکسته

  • روی اطلاعات نرم افزار کلیک کنید.

بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه شکسته

  • شماره ساخت را پیدا کرده و هفت بار روی کادر کلیک کنید.

برداشتن اطلاعات از گوشی شکسته

  • دوباره به تنظیمات برگردید و در زیر منوی “درباره گوشی” گزینه Developer options را مشاهده خواهید کرد.

بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه شکسته

  • در بخش Developer options، گزینه‌ی اشکال زدایی USB یا USB Debugging را فعال کنید.

نرم افزار بازیابی اطلاعات گوشی شکسته

با استفاده از USB گوشی را به لپ‌تاپ وصل کنید تا به فایل‌های گوشی دسترسی پیدا کرده و آنها را باز کرده و سپس در دسکتاپ خود کپی کنید که بدین ترتیب فعال‌سازی usb debugging در گوشی شکسته می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

دسترسی به اطلاعات گوشی شکسته باپشتیبان‌گیری ابری

اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید Google Drive خود را برای فایل‌های پشتیبان بررسی کنید. این قابلیت به ویژه برای کسانی که نمی‌دانند چگونه عکس‌ها را از یک گوشی خراب بازیابی کنند مفید است؛ زیرا Google Drive به طور خودکار از فایل‌های Google Photos نسخه پشتیبان تهیه می‌کند.

با این حال، اگر پشتیبان‌گیری خودکار را فعال نکرده باشید، ممکن است نتوانید فایل‌های خود را در درایو پیدا کنید. دانلود فایل‌های پشتیبان از Google Drive در کامپیوتر آسان است.

  • مرحله ۱: از drive.google.com دیدن کنید.
  • مرحله ۲: برای انتخاب فایل روی آن کلیک کنید. همچنین می‌توانید برای انتخاب چندین فایل، Ctrl را فشار دهید.
  • مرحله ۳: یک کلیک راست کرده و سپس روی Download ضربه بزنید.

اگر ال سی دی گوشی بسوزد اطلاعات پاک میشود

به یاد داشته باشید که گوگل درایو فقط فضای خالی ۱۵ گیگابایتی را بطور رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌علاوه، از چیزی که اجازه نداده‌اید یا نخواسته‌اید هم بکاپ نمی‌گیرد. بنابراین، ممکن است تمام فایل‌های گوشی خود را از اینجا دریافت نکنید.

پشتیبان گیری ابری به طور خودکار انواع داده‌های زیر را ذخیره می‌کند:

  • اطلاعات برنامه
  • MMS و پیامک
  • سابقه تماس
  • مخاطب
  • تنظیمات گوشی
  • تصاویر و فیلم‌ها در گالری گوشی

کارت اس دی

اکثر گوشی‌های اندرویدی دارای کارت‌های SD قابل جابجایی هستند. معمولاً می‌توانید آن را در همان اسلاتی که سیم کارت را در آن قرار داده‌اید پیدا کنید. برای انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر کارت SD را در دستگاه اندرویدی دیگری قرار دهید تا به فایل‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین، می‌توانید آن را در آداپتور microSD قرار دهید و سپس به رایانه شخصی خود متصل کرده و فایل‌های گوشی را به یک پوشه منتقل کنید.

این روش نمی‌تواند تمام داده‌های گوشی شما را بازیابی کند، چراکه کارت SD فقط حاوی فایل‌هایی است که شما انتخاب می‌کنید تا ذخیره شوند. بنابراین، نمی‌توانید داده‌هایی را که در حافظه گوشی خود ذخیره کرده‌اید را بازیابی کنید. به طور کلی، تنها امکان بازیابی عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی و سایر اسناد ذخیره شده در کارت SD وجود دارد.

استخراج اطلاعات گوشی صفحه شکسته با برنامه‌ی کنترل از راه دور

اگر می‌پرسید چگونه اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته را خارج کنیم ؟ استفاده از یک برنامه به عنوان کنترل از راه دور بهترین گزینه است. این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند به هر گوشه و کنار گوشی خراب خود دسترسی داشته باشید.

شما باید برنامه را روی دستگاه و رایانه شخصی خود نصب کنید. وقتی صفحه نمایش گوشی شما شکسته است، ممکن است این کار دشوار باشد. بنابراین، نصب برنامه‌های کنترل از راه دور، مانند AirDroid، از همان ابتدا روی گوشی شما همیشه یک حرکت هوشمندانه است.

بهترین برنامه‌های کنترل از راه دور برای بازیابی اطلاعات از تلفن آسیب دیده

استفاده از این برنامه‌ها مستلزم داشتن اینترنت است، بنابراین، مطمئن شوید گزینه قطع دسترسی برنامه به اینترنت در اندروید را از قبل فعال نکرده باشید.

  1. برنامه TeamViewer یکی از محبوب‌ترین برنامه‌هاست که سالها به افراد مختلفی سرویس دهی می‌کند و تعداد زیادی از کاربران در کنترل از راه دور دستگاه‌های اندرویدی خود با استفاده از این ابزار موفق شده‌اند.
  2. RemoDroid یکی دیگر از ابزارهای اثبات شده برای انتقال فایل‌ها از گوشی‌های خراب است. معمولاً افراد از این برنامه برای ارائه در جلسات محل کار از راه دور استفاده می‌کنند.
  3. AnyDesk بین کاربران عادی و تیم‌های پشتیبانی فناوری اطلاعات همیشه محبوب بوده است. کاربران به تنهایی نیز می‌توانند به راحتی با استفاده از AnyDesk به دستگاه‌های اندرویدی خود دسترسی داشته باشند.

ایا با تعویض ال سی دی اطلاعات گوشی پاک میشود

نرم افزار بازیابی اطلاعات گوشی شکسته

یکی دیگر از گزینه‌های اثبات شده برای انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر استفاده از ابزار بازیابی اطلاعات است. اینترنت مملو از اینگونه برنامه‌ها و ابزارهاست که می‌تواند به شما در بازیابی اطلاعات از دست رفته در گوشی هوشمند کمک کند. روال استاندارد این است که یک برنامه معتبر را روی کامپیوتر خود نصب کنید و گوشی خراب را به آن وصل کنید تا اطلاعات خود را منتقل کنید.

به یاد داشته باشید که ابزار بازیابی اطلاعات تنها در صورتی جواب می‌دهد که گوشی هوشمند شما خوب کار کند و فقط برخی از قسمت‌های صفحه نمایش آن به درستی عمل نکند.

میزان داده‌ای که ممکن است بازیابی کنید به نرم افزاری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. یک برنامه بازیابی اطلاعات کارآمد می‌تواند به شما کمک کند عکس‌ها، فیلم‌ها، تصاویر، پیام‌ها، موسیقی، مخاطبین و اسناد را پس بگیرید.

بازیابی اطلاعات گوشی در صورت خاموش بودن صفحه نمایش شکسته

اگر صفحه نمایش کار نمی‌کند، بهترین کار برای بیشتر کاربران استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات گوشی شکسته است. بیشتر این ابزارها پولی هستند، اما برخی از موارد رایگان نظیر:

  • MiniTool Mobile Recovery
  • Undeleter Recover files & data
  • DiskDigger for Android

نیز وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. اصولاً نسخه‌های رایگان ویژگی‌های زیادی ندارند، بنابراین ممکن است به یک نسخه ارتقاء یافته نیاز داشته باشید. از جمله ابزارهای بازیابی اطلاعات پولی هم می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • data Recovery-7
  • Dr Fone for Android
  • MobiSaver for Android

تخلیه اطلاعات گوشی شکسته

اگر هیچ یک از این موارد برای بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه شکسته شما کارساز نبود، لازمست آن را نزد یک متخصص تعمیر و نرم افزار ببرید تا به شما در حل این مشکل کمک کند.

سخن آخر

برای اینکه در این مواقع بتوانید راحت‌تر داده‌های خود را بازیابی کنید موارد زیر را حتماً مد نظر داشته باشید:

  • دسترسی به اطلاعات گوشی شکسته کار آسانی نیست، بنابراین منطقیست که برای بدترین حالت آماده باشید. این کار را می‌توانید با پشتیبان گیری از گوشی و نصب برنامه‌هایی مانند Pushbullet انجام دهید که به شما امکان دسترسی به اطلاعات گوشی را می‌دهد حتی اگر نتوانید آن را کنترل کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهای پشتیبان اندرویدی برای پشتیبان گیری منظم از داده‌های خود استفاده کنید تا خیالتان کامل راحت باشد.
  • در حالت ایده‌آل، به طور خودکار از عکس‌ها و اسناد مهم خود در Google Drive یا سرویس ابری پشتیبان تهیه کنید. سپس، در صورت شکستن گوشی ، بازیابی اطلاعات گوشی شکسته را انجام دهید و اسناد مهم را از دست نداده‌اید .

آیا تا به حال استرس بازیابی اطلاعات گوشی شکسته سامسونگ با هر گوشی اندرویدی دیگر را تجربه کرده‌اید؟ از چه راهی برای استخراج اطلاعات از گوشی با صفحه شکسته استفاده کرده‌اید؟

نظرات خود را با سایر دوستانتان در ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید. همچنین، اگر قصد خرید گوشی با بهترین قیمت بازار، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش دارید برای اطلاع از قیمت گوشی حتماً سری به فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا برنید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

سوالات متداول

آیا امکان دسترسی به اطلاعات گوشی شکسته وجود دارد؟

زمانی که نمایشگر گوشی شما شکسته و نمی توانید اطلاعات خود را از گوشی مشاهده کنید می‌توانید از طریق روش هایی که در این مقاله برای استخراج اطلاعات از گوشی با صفحه شکسته بیان شده است کمک بگیرید.

نحوه فعال سازی USB debugging در گوشی شکسته به چه صورت است ؟

برای اینکار لازم است که گزینه Developer option را در گوشی موبایل خود فعال کنید، سپس با استفاده از یک کابل گوشی خود را به لپ تاپ و یا کامپیوتر وصل کنید تا بتوانید به فایل های گوشی دسترسی داشته باشید. سایر مراحل انجام این کار به صورت تصویری در مقاله توضیح داده شده است. از این روش می‌توانید برای نمایش صفحه گوشی شکسته در کامپیوتر با کابل استفاده کنید.

از چه روش هایی برداشتن اطلاعات گوشی شکسته می توان استفاده کرد ؟

به طور کلی برای برداشتن اطلاعات گوشی شکسته چندین روش در این مقاله ارائه شده است که از جمله مهمترین آنها استفاده از ابزارهای بازیابی اطلاعات است اما پیشنهاد می کنیم برای اینکه اگر چنین مشکلی برای شما اتفاق افتاد اطلاعات خود را از دست ندهید، همیشه از داده های خود نسخه پیشتیان تهیه کنید. از جمله ابزارهای رایگان می توان به MiniTool Mobile Recovery،Undeleter Recover files & data و DiskDigger for Android اشاره کرد.

چه اقدامی قبل از امکان شکستن نمایشگر به کاربران توصیه می‌شود؟

پشتیبان گیری از گوشی و نصب برنامه‌هایی مانند Pushbullet انجام دهید که به شما امکان دسترسی به اطلاعات گوشی را در صورت شکستن نمایشگر فراهم کند.

ایا با تعویض ال سی دی اطلاعات گوشی پاک میشود ؟

خیر، نمایشگر یک قطعه سخت افزاری از گوشی شماست و هیچ ارتباطی با اطلاعات گوشی ندارد و فقط وظیفه نمایش آنها را برعهده دارد. بنابراین، شکسته شدن صفحه نمایش هسچ آسیبی به اطلاعات گوشی شما وارد نمی‌کند.

نوشته های مشابه

‫۲۳ نظرها

  1. سلام یه گوشی سامسونگ دارم شکسته و کلا روشن نمیشه ولی اطلاعات مهمی داخلش دارم چجوری میشه اطلاعاتش رو خارج کنم اصلا راهی داره از طریق سخت افزاری و جابه جایی رم گوشی ؟؟؟

  2. سلام
    گوشیتونو ببریدش تعمیرات موبایل اونا خودشون دستکاه دارن که میشه باهاش گوشیو روشن کرد بعد منتقلش کنید به گوشی جدیدتون

  3. چگونه اطلاعات گوشی خراب را که شارژ نمی شود به گوشی جدید ارسال کنیم

  4. برای اتصال به کامپیوتر گفتید:

    برای اینکار لازم است که گزینه Developer option را در گوشی موبایل خود فعال کنید !!!

    وقتی صفحه گوشی شکسته و خاموش است چطور این کار را انجام دهیم؟!!!

    1. اگر روی حساب یا اکانتی که گوشی بک اپ داشته باشید می شه اطلاعات رو بازیابی کرد

      1. نه عزیز دلم کجا سه میلیون هست بیا من برات بایک ودویست جفت کنم،ولی مشکل اینجاست که من خودم اون یک وخورده ای رو هم ندارم آنوقت بایدA51خودمو بدم ۱میلیون بره،چون ال سی دی خرد شده و تمام اصلاعات و زندگینامه ام اون تو هست

  5. ,سلام من گوشیم شکسته بعد تاچش کار نمی کونه و رمزشم یادم رفته با ید چی کار کنم کامپیو تر هم ندارم فقط دوتا گوشی دارم

  6. با سلام. من همه این مراحل رو انجام میدم اما وقتی otg رو جدا و کابل رو برای اتصال به لپتاپ وصل میکنم برای انتقال فایلها از گوشی تایید نهایی رو از خود گوشی میخواد که باید کابل رو جدا و دوباره otg رو وصل کنم که اونوقت هم پیام اجازه انتقال حذف میشه. آیا راهی هست که همزمان otg و کابل اتصال رو به گوشی وصل کنم؟

    1. خب خداخیرت بده یه رم بخر با حجم زیاد بذار داخل گوشی از اونجا هم با موس انتقال بده اینکه چیزی نمیخواد

    2. سلام داداش برای این موضوع چیکار کردی اخرش؟ منم دقیقا همین مشکل رو دارم

  7. سلام وقت بخیر صفحه گوشی من شکسته، گوشی روشنه ولی چیزی صفحه نمایش چیزی نشون نمیده میخواستم بدون آیا راهی وجود داره که من آدرس ایمیلایی که به گوشیم وصل بود رو بازیابی کنم چون آدرس چندتا از ایمیلامو فراموش کردم.

  8. سلام من گوشی قدیمیم بآتریس خراب شده و روشن نمیشه چطوری عکس و ویدیو هامو میتونم توی گوشی جدیدم بریزم؟

  9. سلام گوشیم به لب تاپ یه دوستام وصل کردم آهنگ بریزم آیا امکانش هست برنامه هایی مثل واتساپ واینستا اطلاعاتش روی لب تاپ دوستم مونده باشه ؟

    1. اگر پوشه های مربوط به اونا رو کپی نکرده باشید نه این امکان وجود ندارد

  10. درود
    سال نو بر همگی ایرانیان راستین شادباش بادا…
    گوشی سامسونگ دارم صفحه نمایش شکسته و تاریکه ،آیا میشه با کابل دیتا و کامپیوتر اطلاعاتش رو برگردونیم؟؟؟

  11. چه خوب حالا خیالم راحت شد که اگه گوشی شکست هنوز امیدی بهش هست…

  12. مقاله مفیدی بود، همه ما یه گوشی شکسته تو خونه داریم! ممنون که جدیدا انقدر مقالات کاربری کار میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن