خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ تراشه‌ای سریع‌تر و نمایشگری جذاب‌تر!

با این که فقط چند ماه از رونمایی گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ گذشته و  هنوز برخی از نسخه‌های سفارشی به فروشگاه‌‌ها نرسیده، کمپانی شیائومی صحبت از رونمایی ردمی نوت ۱۰ را به میان آورده است. در واقع سری گوشی‌های ردمی، خط تولید اصلی این شرکت به شمار می‌رود؛ به طور مثال گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ یکی از پر فروش‌ترین گوشی‌های سه ماه اول سال جاری به شمار می‌رود که ۳۰۰ میلیون از آن به فروش رفته است.

 

بنابراین این کمپانی قصد دارد امسال از سری جدید خود یعنی Redmi Note 10 رونمایی کند. این گوشی اولین سری از مدل‌های شیائومی بوده که قابلیت اتصال ۵G را دارد. بعلاوه، این گوشی موبایل از قابلیت‌های NSA ،SA، LTE و دیگر قابلیت‌های قدیمی‌تر نیز پشتیبانی خواهد کرد. با ما همراه باشید تا با خلاصه‌ای از مشخصات این گوشی آشنا شوید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار شیائومی ردمی نوت ۱۰

بر اساس اخبار غیر رسمی، پردازنده گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ مدیاتک ۸۲۰ Dimensity خواهد بود که تراشه ارتقاء یافته سری‌ قبلی خود یعنی ردمی نوت ۹ به شمار می‌آید؛ به طور کلی، در نسخه معمولی و ارزان قیمت ردمی نوت ۹ از تراشه هلیو G85 و در مدل‌های گوشی شیائومی نوت ۹ اس و ۹ پرو چیپست اسنپدراگون ۷۲۰G استفاده شده است.

با توجه به اینکه اطلاعاتی در مورد نحوه قرارگیری CPU در پردازنده‌ی جدید منتشر نشده، اما گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ نسبت به مدل قبلی خود نه تنها سرعت پردازنده آن ارتقاء یافته، بلکه قابلیت پشتبانی از ویدئوهای ۴K را نیز دارد. هسته‌های بزرگ ردمی نوت ۱۰ با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتزی از هسته‌های چیپست مدیاتک ۸۰۰ با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی پیشی گرفته اند.

احتمالاً گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ در چندین نسخه با رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت/ رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگا‌بایت عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است این گوشی به اسلات مجزای microSD مجهز خواهد شد که می‌توان با آن حافظه ذخیره‌سازی را افزایش داد. در ادامه به توضیح قسمت جذاب گوشی یعنی دوربین اصلی و سلفی گوشی ردمی نوت ۱۰ می‌پردازیم.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10

گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

دوربین سلفی و اصلی شیائومی ردمی نوت ۱۰

این گوشی برای میزبانی از لنز اصلی دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، به جای استفاده از طراحی هول-پانچ، از طراحی زیبای پانچ قطره‌ای استفاده خواهد شد. با اینکه پنل پشتی ردمی نوت ۹ میزبان ماژول چهارگانه است، در پنل پشتی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ ماژول ۳گانه به چشم می‌خورد که میزبان لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود؛ به طور کلی مشخص نیست که سنسور تشخیص عمق جایگزین سنسور دیگری خواهد شد یا خیر!

ظرفیت باتری و نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۱۰

متأسفانه ظرفیت باتری Redmi Note 10 با ظرفیت ۴,۴۲۰ میلی‌‌آمپر ساعت در مقایسه با باتری Redmi Note 9 و ظرفیت ۵,۰۲۰ میلی‌ آمپر ساعتی کاهش یافته است. سرعت شارژ این گوشی شیائومی نسبت به ردمی نوت ۹ با شارژ ۲۲.۵ واتی کمی سریع‌تر بوده، اما به پای سرعت شارژ ۳۰ واتی ردمی نوت ۹ پرو نمی‌رسد.

نکته قابل توجه این است، نمایشگر گوشی ردمی نوت ۱۰ به جای استفاده از صفحه نمایش LCD معمولی که در گوشی‌های ارزان قیمت استفاده می‌شود، از نمایشگر اولد ۵.۵۹ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰X2400 پیکسل بهره خواهد برد که با نسبت تصویر ۲۰:۹ حدود ۸۳.۷% از نمایشگر را پوشش خواهد داد. 

براساس خبر‌های منتشر شده، در تاریخ ۱۸ می مصادف با ۲۹ اردیبهشت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ با پردازنده‌ی مدیاتک ۸۲۰ Dimensity رونمایی خواهد شد. از میان گوشی‌های معرفی شده، کدام گوشی شیائومی از سری ردمی نوت را تا به حال استفاده کرده‌اید؟ دیدگاه خود را درمورد صفحه نمایش و دوربین این گوشی‌ها با ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMARENA

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام من از ردمی نوت ۸ پرو استفاده میکنم به نظرم هر همه مدل های جدید و قدیم نوت ۹ و ۱۰ قوی تر و بهتره از نظر سرعت نت و باتری بی نظیره کیفیت دوربینم فوق العاده س قطعا تا چند سال دیگه هیچ نیازی ندارم گوشیمو عوض کنم مرسی از اطلاعات مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن