خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلمقایسه گوشیویدئو

مقایسه گلکسی A11 و گلکسی A10s دو مدل اقتصادی از برند سامسونگ

نظر شما در مورد گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ چیست؟ به نظر شما آیا این مدل‌ گوشی‌ها در مقایسه با سایرین از نظر نسبت «قیمت گوشی به امکانات» حرفی برای گفتن دارند یا خیر؟

ویدئو مقایسه گلکسی A11 و گلکسی A10s

گلکسی A11 و گلکسی A10s از جمله گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی سری A هستند که به جرأت می‌توان گفت به خوبی پاسخگوی نیازهای ضرروی و روزمره‌ی کاربران هستند. فروشگاه اینترنتی موبایل ۱۹کالا در این ویدئو این دو گوشی مقرون به صرفه را از چندین نظر مورد بررسی و مقایسه قرار  داده است.

فروشگاه 19کالا

این دو در واقع مدل‌های جدیدتر گلکسی A10 محسوب می‌شوند و آپشن‌های جذاب‌تری را به همراه دارند، در ویدئو اختصاصی مقایسه‌ گوشی گلکسی A11 و گلکسی A10s که توسط تیم فنی ۱۹ کالا تهیه شده به بررسی نقاط مثبت و منفی هرکدام پرداخته‌ایم، در نتیجه انتخاب برای آن دسته از عزیزانی که قصد خرید گوشی دارند آسان‌تر می‌شود، پس ویدئو را تا آخر تماشا کنید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۴,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۸,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۴,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه‌ی دقیقی از این دو مدل بپردازیم. بعد از خواندن این مقاله انتخاب شما از بین این دو مدل اقتصادی سامسونگ کدام است؟ گلکسی ای ۱۱ یا گلکسی ای ۱۰ اس؟ انتخاب خودتان را در قسمت کامنت برای ما بنویسید.

طراحی:

سامسونگ سعی کرده طراحی آشنای خود را بهبود بخشد و با افزودن امکاناتی نظیر سنسور ‌اثرانگشت که در نسل‌های قبل در این رده از گوشی وجود نداشت، افزایش ظرفیت باتری و استفاده از دوربین چندگانه، طراحی کلاسیک خود را امروزی‌تر نشان دهد.


هر دو گوشی گلکسی A11 و گلکسی A10s بصورت ارگونومی طراحی شده‌اند و بسیار سبک هستند. سنسور اثر‌انگشت در هر دو مدل در پنل پشتی قرار گرفته و عملکرد آن نیز سریع است. یکی دیگر از موارد جذابی که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از قابلیت باز شدن قفل با کمک تشخیص چهره است؛ وجود چنین قابلیتی در این دو مدل قابل ستایش است.

مقایسه گلکسی a11 و گلکسی a10s دو مدل اقتصادی از برند سامسونگ!

جنس بدنه:

فریم و پنل پشت در هر دو از جنس پلاستیک مقاوم است، در نظر داشته باشید که استفاده از پلاستیک به سبک شدن این مدل‌ها کمک زیادی کرده است.

برای اطلاع از قیمت گوشی a11 به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید.

نمایشگر:

سامسونگ همیشه به استفاده از صفحه‌نمایش‌های با کیفیت معروف بوده؛ نمایشگر بکار رفته در گلکسی A11 و گلکسی A10s از جنس TFT است که به لطف فناوری PLC ارائه‌ی رنگ دقیق‌تری نیز دارد. تفاوت کیفیت نمایشگر در گلکسی A11 و گلکسی A10s زمانی مشخص می‌شود که این دو مدل در کنار هم قرار بگیرند و اگر علاقه‌مند هستید در ویدئو می‌توانید نمایشگر این دو مدل را در کنار یکدیگر ببینید.

این دو صفحه‌نمایش تفاوت رنگ کمی نسبت به یکدیگر دارند، به این صورت که نمایشگر سامسونگ A11 روشن‌تر و صفحه‌نمایش سامسونگ A10s کمی سرد و تیره است؛ اما به خاطر داشته باشید که در قسمت تنظیمات هر مدل گوشی، امکان سفارشی کردن رنگ نیز وجود دارد. در ادامه رزلوشن و تراکم پیکسل گلکسی ای ۱۰ اس و گلکسی ای ۱۱ را در کنار اندازه صفحه‌نمایش می‌بینید.

گلکسی A11گلکسی A10s
پنل ۶.۴ اینچیپنل ۶.۲ اینچی
رزولوشن ۱۵۶۰× ۷۲۰ پیکسلرزولوشن ۱۵۲۰× ۷۲۰ پیکسل
تراکم پیکسل ۲۶۸ پیکسل بر اینچتراکم پیکسل ۲۷۱ پیکسل بر اینچ

شایان ذکر است که در نمایشگر گوشی گلکسی A11 از دوربین سلفی بصورت هول پانچ طراحی شده است، در مقابل صفحه‌نمایش گلکسی A10s از طراحی ناچ قطره‌ای بهره گرفته است. به نظر شما این دو مدل از نظر سخت‌افزار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا قدرت پردازنده‌ی استفاده شده در گلکسی A11 وگلکسی A10s را نیز مقایسه کنیم.

 

مقایسه گلکسی a11 و گلکسی a10s دو مدل اقتصادی از برند سامسونگ!

سخت‌افزار:

گلکسی A11گلکسی A10s
snapdragon 450Mediatek Helio P22

تیم فنی ۱۹کالا با نصب نرم‌افزار بنچمارک آنتوتو امتیاز پردازنده‌ی این دو مدل را محاسبه کرده است؛ در این رقابت گلکسی A11 موفق شد امتیاز بیشتری در این بنچمارک کسب کند. شما می‌توانید امتیاز دقیق مربوط به هر مدل را در ویدئو مشاهده کنید.

مقایسه گلکسی A11 و گلکسی A10s از نظر عملکرد گیم:

صادقانه باید گفت که چیپست استفاده شده در گلکسی ای ۱۱ و گلکسی ای ۱۰ اس، برای اجرای بازی‌های سنگین نظیر کال.آف.دیوتی و پاپجی ساخته نشده، هرچند که این بازی‌ها در این دو مدل نصب و اجرا می‌شوند؛ اما کیفیت و سرعت مطلوبی ندارند. اگر اجرای بازی‌های سنگین برای شما اهمیت زیادی دارد بهتر است انتخاب خود را از میان‌رده‌های مثل گلکسی A31 و گلکسی A51 انجام دهید، اما این اطمینان به شما داده می‌شود که بازی‌های سبک‌تر به خوبی و حتی بدون داغ کردن گوشی اجرا می‌شوند.

مقایسه گلکسی a11 و گلکسی a10s دو مدل اقتصادی از برند سامسونگ!
مقاله پیشنهادی: مقایسه و تفاوت a72 و a52

دوربین

دوربین در A11 سه‌گانه و در گلکسی A10s دو‌گانه است و سنسور اولتراواید در گلکسی A10s وجود ندارد. مشخصات مربوط به سنسورهای این ۲ مدل را در ادامه مشاهده می‌کنید.

سنسورهای استفاده شده در A11 
دوربین اصلی۱۳ مگاپیکسل
سنسور اولتراواید۵ مگاپیکسل
سنسور عمق۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی۸ مگاپیکسل

سنسورهای استفاده شده در A10s 
دوربین اصلی۱۳ مگاپیکسل
سنسور عمق۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی۸ مگاپیکسل

سنسور اولتراواید تنها در گلکسی A11 وجود دارد

در شرایط مختلف نوری و محیطی، کارشناسان ۱۹کالا نمونه‌های زیادی از سامسونگ گلکسی A11 و گلکسی A10s جمع‌آوری کرده‌اند که در ادامه به خلاصه‌ای از نتایج عکاسی اشاره می‌شود و اگر به دیدن تصاویرعلاقه‌مند هستید، حتماً ویدئو اختصاصی را تماشا کنید. به نظر شما استفاده از سنسور با رزولوشن برابر در این دو مدل کیفیت یکسانی را به همراه دارد؟ فکر می‌کنید کدام گوشی سامسونگ سری A دوربین بهتری دارد؟

بطور کلی، با وجود اینکه سنسور اصلی هر دو مدل ۱۳ مگاپیکسلی است و قابلیت عکاسی در هر دو رضایت‌بخش است، اما تصاویرگلکسی A11 کیفیت و شارپنس بیشتری دارد و جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارد در مقابل هم گلکسی A10s با سچوره کردن عکس به زیبایی بیشتر تصاویر کمک می‌کند.

همان‌طور که گفته شد، دوربین سلفی این دو مدل رزولوشن برابری دارند؛ گلکسی A11 با کمک بهینه‌سازی نرم‌افزاری، تا حدودی عیوب چهره را برطرف می‌کند، از طرفی دوربین سلفی A10s تصاویر طبیعی‌تری ثبت می‌کند.

در ادامه به بررسی باتری این دو مدل می‌پردازیم، اگر مدت زمان نگهداری شارژ و میزان مصرف باتری برایتان اهمیت دارد با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: قیمت گوشی سامسونگ کلیک کنید

مقایسه گلکسی A11 و گلکسی A10s از نظر باتری:

تست شارژ:

باتری در هر دو گوشی ظرفیتی برابر با ۴۰۰۰ میلی‌آمپر دارد و متأسفانه قابلیت شارژ سریع در این دو مدل خیلی قابل‌توجه نیست و برای شارژ کامل به چیزی در حدود ۲ ساعت و نیم زمان نیاز دارند. در تستی که در یک شرایط استاندارد و توسط کارشناسان ما انجام شد، بعد از گذشت نیم ساعت، گلکسی ای ۱۱، ۸ درصد و گلکسی ای ۱۰ اس ۱۰ درصد شارژ می‌شوند.

برای اطلاع از قیمت گوشی a10s به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید

تست مصرف باتری:

میزان مصرف باتری نیز به اندازه‌ی سرعت شارژ حائز اهمیت است. کارشناسان ما با تعیین یک شرایط استاندارد با پخش یک ویدئو یکسان با نور و صدای متوسط به مدت یک ساعت، میزان مصرف باتری این دو مدل را بررسی کردند که نتایج این تست در تصویر زیر قابل مشاهده است:

مقایسه گلکسی a11 و گلکسی a10s

نتیجه‌گیری:

اگر هدف شما از خرید گوشی، رفع نیازهای عادی روزانه مانند وبگردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی است، این دو مدل انتخاب خوبی هستند و نسبت به دیگر مدل‌های samsung قیمت مناسب‌تری دارند. گلکسی A10s و گلکسی A11 مدل جدیدتر نسل قبل یعنی سامسونگ A10 هستند و با امکاناتی از قبیل سنسور اثر انگشت، افزایش ظرفیت باتری و استفاد از دوربین چندگانه بروز شده‌اند.

یکی از تفاوت‌های بارز سامسونگ A11 نسبت به سامسونگ A10s می‌توان به استفاده از دوربین سه‌گانه اشاره کرد با وجود اینکه سنسور اصلی هر دو ۱۳ مگاپیکسلی است، دوربین A11 کیفیت بهتری دارد. باتری در هر دو ظرفیت برابری داشته و ۴۰۰۰ میلی‌آمپر است. گلکسی A10s با اختلاف اندکی، مدت زمان بیشتری شارژ نگه می‌دارد.

قیمت جهانی گوشی گلکسی A11 و گلکسی A10s تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند، اما از آنجایی که A11 مدل جدیدتری به حساب می‌آید، کمی گران‌تر است.

از اینکه تا انتهای مقایسه گلکسی A11 و گلکسی A10s ما را همراهی کردید از شما سپاسگذاریم، نظرات ارزشمند خود را پیرامون این مقایسه با ما به اشتراک بگذارید و اگر تجربه‌ی استفاده از گلکسی ای ۱۱ و یا گلکسی ای ۱۰اس را داشته‌اید، نظر خودتان را در مورد این مدل‌ها در قسمت کامنت بنویسید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷۲ رای

سوالات متداول

عملکرد دو مدل گلکسی A11 و گلکسی A10s از نظر گیم چگونه است؟

✔️ صادقانه باید گفت که چیپست استفاده شده در گلکسی ای ۱۱ و گلکسی ای ۱۰ اس، برای اجرای بازی‌های سنگین نظیر کال.آف.دیوتی و پاپجی ساخته نشده، هرچند که این بازی‌ها در این دو مدل نصب و اجرا می‌شوند؛ اما کیفیت و سرعت مطلوبی ندارند. اگر اجرای بازی‌های سنگین برای شما اهمیت زیادی دارد بهتر است انتخاب خود را از میان‌رده‌های مثل گلکسی A31 و گلکسی A51 انجام دهید، اما این اطمینان به شما داده می‌شود که بازی‌های سبک‌تر به خوبی و حتی بدون داغ کردن گوشی اجرا می‌شوند.

دوربین گلکسی A11 عکس‌های بهتری می‌گیرد یا گلکسی A10s؟

✔️ دوربین گلکسی ای 11 عکس‌های بهتری می‌گیرد یا گلکسی A10s؟

گلکسی A11 در مقایسه با گلکسی A10s از نظر نمایشگر چه تفاوتی دارند؟

✔️ سامسونگ همیشه به استفاده از صفحه‌نمایش‌های با کیفیت معروف بوده؛ نمایشگر بکار رفته در گلکسی A11 و گلکسی A10s از جنس TFT است که به لطف فناوری PLC ارائه‌ی رنگ دقیق‌تری نیز دارد. تفاوت کیفیت نمایشگر در گلکسی A11 و گلکسی A10s زمانی مشخص می‌شود که این دو مدل در کنار هم قرار بگیرند و اگر علاقه‌مند هستید در ویدئو می‌توانید نمایشگر این دو مدل را در کنار یکدیگر ببینید.

نوشته های مشابه

‫۴۵ نظرها

  1. گوشی ای ۱۱ گوشی خوبیه و ، باتری خوب ، دوربین اصلی خوب ، ولی من زیاد با دوربین سلفیش حال نکردم، پردازنده اش هم برا بازی های سبک خوبه ولی برا بازی های سنگین اصلا تو صیه نمیکنم، نمایشگرش هم روشناییش خوبه و نیاز هاتونو تو رنج قیمتی خودش براورده میکنه،

  2. سلام به تیم ۱۹kala ببخشید یه سوال داشتم یعنی گوشی a31 میتونه بازی های سنگین رو در مقایسه با این دوتا گوشی اجرا کنه

    1. عملکردش نسبت به این دو کمی بهتر هست تو اجرای بازی ها

  3. سلام ارض ادب خدمت دوستان a11لمس خیلی خیلی ضفیفه من خودم داشتم بعد چند هفته هنگی و خراب میشه الان گوشیم پیش تعمیر گاه است که لمسش شده دو نصف
    از نظرم a10s یا a20 خیلی خوبه گوشی داداشم a10s با کالاف تویوتی بازی میکنه شکم نمیکنه من فقط باهاش با برنانه شاد اسفاده میکردم از نظرم a10s رو بخرین

  4. سلام ببخشید a10s. رام ۳ هم داره یا نه؟ اگه میشه راهنمایی کنید

  5. A11
    گوشی خوبی لگ هنگی هم‌نداره من دترم
    ولی برا بازی خوب نیس

  6. من خودم a 10 s دارم رم سه گوشی عالیه پابجی و کالاف و پابجی لایت و فری فایر و جی تی ای سان آندریاس رو توش دارم وقتی سه ساعت به بالا باهاش بازی اینترنتی کنی داغ میکنه وگرنه نقص نداره دوستم a11 داره گوشیش هنگ میکنه با اینکه تنهاربازی رو گوشیش کلاچه

    1. التش اینه که توی گوشی های جدیدتر سامسونگ از قابلیت GOS استفاده میشه که جلوی داغ شدن گوشی رو میگیره و گوشی بیشتر هنگ میشه البته این اتفاق هم بیشتر در نسخه اندروید ۱۱ این گوشی هست و نسخه اندروید ۱۰ عملکرد بهتری داره

  7. سلام و عرض ادب خدمت شما عزیزان
    واقعا ، از تمام عوامل سایت ۱۹کالا ممنونم که اینهمه زحمت میکشید و بخاطره ما تحقیق میکنید و این اطلاعات رو جمع آوری کرده و تمام اینارو به نحو احسن ، در اختیار میذارید تا ما انتخاب درستی رو داشته باشیم ، واقعا سپاس از لطف و محبتتون ، ایام به کامتان

    1. لنز هر دو ۱۳ مگاپیکسلی هست بستگی داره در چه شرایطی عکاسی کردید

  8. سلام من a11 خیلی خوبه ازش راضی هستم و به نظرم a10s هم گوشی خوبی هست ولی چون a11 جدید هست ابدیت اندرویدیش و سیستم عامل بهتر و رزولوشن صفحه نمایش بهتر هست و چون بزرگتره از بازی کردن بیشتر لذت میبریم و در آخر از ۱۹kala تشکر میکنم خیلی مقایسه خوبی انجام دادند از سایت های دیگه بهتره

  9. سلام دوستان ازتون یه کمک می‌خوام کسانی که a11 خریداری کردن رم این گوشی چند بوده ؟ من می‌خوام بخرم .
    آیا کسی رم ۳ داره؟
    لطفا پاسخ بدید

    1. دو مدل رم ۲ و رم ۳ که حدود چهارصد تا پانصد هزارتومان تفاوتش هست و هر دو مدل در بازار موجود است

  10. ببخشید تو تصویری که گذاشتید برای تست باطری a10s شارژ کم تری داره ولی چرا داخل ویدئو گفتید که a10s از لحاظ شارژ و باطری قویتره؟بخاطر اینکه زودتر شارژ شد؟

    1. با سلام، این میزان مصرف شارژ رو نشون می ده نه شارژ باقی مانده، در واقع ۱۶ درصد شارژ مصرف کرده که کمتر از ۲۰ درصد هست.

  11. با این مقایسه ای که انجام دادین بنظرم a11 بهتره در نهایت
    ممنون خیلی مطلب مفیدی بود

  12. خیلی ممنونم چند روزه دارم تحقیق میکنم فروشنده ها که اطلاعاتشون خیلی کمه و نمی‌تونستم تصمیم بگیرم دویست تومان تفاوت قیمت داره من که برای کارهای روزانه و روتین لازم دارم همون a10 s مناسبه چون تفاوت خیلی بارز نیست
    بازم تشکر میکنم راهنماییتون مفید بود

  13. سلام ممنون گه مقایسه کردید ولی شما گفتید شارژ سریع ندارن ولی a11 از شارژ سریع ۱۵ واتی با درگاه micro usb c برخورداره

    1. بله درسته گوشی ای ۱۱، فست شارژ ۱۵ واتی داره اما فست شارژ خیلی قابل توجه نیست در مقایسه با گوشی های دیگه ای که از فست شارژ قوی تری برخوردارند

  14. سلام. تجربه خودم:
    a11 دارم و گوشی فوق العاده خوبیه و راضیم. چند تا نکته: اول اینکه دقت داشته باشید a11 ساخت ۲۰۲۰ هست و به روزتر و جدیدتره و طراحی جذاب تری داره چه از لحاظ رنگ بندی که رنگ آبی واقعا دلپذیر هست و چه از لحاظ طراحی دوربین سلفی که واقعا جدیده. دوربین a11 هم نسبت به a10s قوی تره

  15. خدا خیرتون بده به قرآن، با پول کارگری مونده بودم چی بخرم ارزون باشه و کارمم بکنه. هر کی یه چیزی میگفت اقلا اینجا فهمیدم و راحتم کردین

  16. چقدر خوب که مقایسه گوشی های اقتصادی هم میزارید اینجوری انتخاب خیلی راحت تر میشه!! خسته نباشید

  17. به نظر من سامسونگ یه برند خیلی قوی هست که محصولاتش عالیه

  18. من طرفدار پر و پا قرص گوشی های سامسونگ هستم و خوشحالم از اینکه با این مقایسه شفاف انتخاب رو برای ما کاربرها آسونتر کردید

    1. سامسونگ خیلی خو به اگر بینمون بخاد دوری بندازه من که شیائومی میفروشید؟

  19. واقعا شگ داشتم کدام گوشی رو بخرم واقعا عالی بود. بهترین مقایسه کابردی بود که از گوشی سامسونگ دیده بودم.

  20. سلام عالی بود, ممنون که گوشی‌های پایین رده روهم مقایسه کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن