خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

۵ اثر شگفت‌انگیز و معجزه‌گر گریه بر سلامت

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در ایالات متحده به طور میانگین هر زن میزان ۳٫۵ بار در ماه گریه می‌کند، در حالی که این مقدار برای مردان برابر با ۱٫۹ بار در ماه است. گرچه اجتماع امروز، گریه کردن را نشانه ضعف و یا مواردی از این قبیل می‌دانند؛ اما تحقیقات نشان می‌دهد گریه کردن می‌تواند نتایج مثبتی بر سلامت ما داشته باشد. پس اگر احساس کردید که نیاز به گریه کردن دارید به هیچ وجه جلو اشک‌های خود را نگیرید. در ادامه به ۵ مورد از فواید گریه کردن اشاره خواهیم کرد.

۱- کاهش استرس

روشی مفید برای کاهش استرس

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که گریه کردن ممکن است به آرام شدن افراد در زمان استرس کمک کند؛ اما اثرات گریه کردن ممکن است همان لحظه حس نشود و بعداً خود را نشان دهد. به گفته محققان، گریه سیستم عصبی پاراسمپاتیک (PNS) را فعال می‌کند. بعد از فعال شدن PNS تأثیر آرام بخشی بر مغز دارد.

۲- کاهش فشار خون

یکی دیگر اثرات مفید گریه کردن کاهش فشار خون است. در جوامع امروزی فشار خون بالا یکی از شایع‌ترین علت‌های مرگ به شمار می‌رود. از نظر سلامت این بیماری خودش می‌‌تواند چندین مسئله جدی‌تر را نیز در پی داشته باشد که از این میان می‌توان به سکته مغزی، سکته قلبی، نارسایی قلبی، زوال عقل و حتی نارسایی کلیه اشاره کرد؛ اما خبر خوب این است که چندین مطالعه نشان داده‌اند که گریه نه تنها فشار خون را پایین آورده و آن را کنترل می‌کند، بلکه یک جلسه گریه شدید همچنین می‌تواند نبض و ضربان قلب را نیز تنظیم کند.

تاثیر گریه بر کاهش فشار خون

۳- کاهش تجمع سموم

کاهش سموم بدن

اشک‌هایی که هنگام گریه از چشمان شما جاری می‌شوند، می‌توانند مواد وارد شده به چشم مانند دود و ذرات گرد و غبار را از چشم پاک کنند. همچنین، هنگامی که گریه می‌کنیم، ریزش اشک مواد سمی را که به دلیل استرس در بدن تجمع یافته‌اند را دفع می‌کند. این دفع سموم به کاهش سطح کورتیزول در بدن کمک کرده و در نتیجه حالت آرام‌تری ایجاد می‌کند. پس جای تعجب ندارد که بعد از یک گریه طولانی احساس سبکی و آرامش می‌کنیم.

۴- کاهش نوسانات خلقی

گریه کردن نواسانات خلقی را از بین می برد

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

اگر دلیل اینکه رفتارهای پرخاشگری را از خود نشان می‌دهید یا اخیراً احساس اضطراب کرده و یا زود‌رنج شده‌اید را نمی‌دانید، پس باید بدانید که پاسخ قطعی برای این مشکل وجود ندارد. نوسانات روحی به دلایل مختلفی می‌تواند اتفاق بیفتد. یکی از این دلایل انباشته شدن منگنز در بدن است. وقتی گریه می‌کنیم، این منگنز اضافی به همراه اشک‌ها از بدن خارج می‌شود. این امر غلظت آن را در بدن کاهش داده و در نتیجه باعث می‌شود احساس آرامش و تمرکز کنیم.

۵- کاهش درد

گریه کردن کمک به کاهش احساس درد

وقتی دچار درد جسمی می‌شویم، چند اشک اغلب به طور غیر ارادی از چشمان ما جاری می‌شود. این استراتژی بدن برای کاهش احساس درد است. تحقیقات نشان داده که علاوه بر اینکه خودش تسکین دهنده بوده، ریختن اشک‌های عاطفی باعث آزاد شدن هرمون‌های اکسی توسین و اندورفین می‌شود. این مواد شیمیایی باعث می‌شوند افراد احساس خوبی داشته باشند و همچنین ممکن است درد جسمی و عاطفی را کاهش دهند.

اشک ریختن و یا گریه کردن، واکنشی که بدن در هنگام شادی و هم در ناراحتی از آن استفاده می‌کند. شما هر چند وقت یک بار گریه می‌کنید؟ آیا تاثیر آن را احساس کرده‌اید؟ نظرات خود را با ۱۹ کالا مگ در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن