خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

غذاهای محبوبی که دشمن کلیه هستند!

کلیه‌ها نقش بسیار مهمی در بدن شما دارند، آنها مسئول از بین بردن ضایعات از طریق ادرار، تولید هورمون‌ها و فیلتر کردن سموم و مایعات اضافی در خون شما هستند. به همین دلیل باید مراقب کلیه‌های خود باشید و سعی کنید آنها را سالم نگه دارید. متأسفانه، بعضی از غذاها می‌توانند به آنها آسیب برسانند و در صورت مصرف بیش از حد بر عملکرد طبیعی آنها تأثیر بگذارد. ۱۹کالامگ، لیستی از محبوب‌ترین غذاهایی را در ادامه آورد است که می‌توانند به کلیه‌های شما آسیب جدی وارد کنند.

آووکادو

غذاهای محبوبی که دشمن کلیه هستند!

اگرچه آووکادو به دلیل ویژگی‌های مغذی مختلفی که دارد مورد ستایش و تمجید قرار می‌گیرد، اما خوردن بیش از حد آن ممکن است برای کلیه‌های شما خطرناک باشد، به خصوص اگر از قبل بیماری کلیوی دارید. دلیل این امر به خاطر این است که آواکادوو  از پتاسیم بسیار بالایی برخوردار است. بدن ما به این ماده معدنی احتیاج دارد، اما پتاسیم زیاد خون می‌تواند علاوه بر صدمه به کلیه‌ها باعث ایجاد مشکلات جدی مانند گرفتگی عضلات و ضربان قلب نامنظم شود.

گوشت قرمز

غذاهای محبوبی که دشمن کلیه هستند!

خوردن بیش از حد گوشت ممکن است باعث مشکلات کلیوی شود زیرا پروتئین‌های حیوانی متابولیسم را بسیار سخت می‌کنند و از بین بردن مواد زاید آنها باعث سنگینی کلیه‌ها می‌شود. رژیم غذایی سرشار از پروتئین‌های حیوانی همچنین می‌تواند منجر به سنگ کلیه شود. گوشت دارای مقادیر زیادی پورین است که باعث تحریک تولید اسید اوریک می‌شود و این یکی از دلایل عمده سنگ کلیه است. به جای آن می توانید سبزیجات و آجیل بیشتری بخورید که پروتئین‌های مورد نیاز بدن را دریافت خواهید کرد.

نمک

یک رژیم غذایی سالم باید حداکثر ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز (حدود یک قاشق چایخوری نمک) داشته باشد. اگر نمک زیادی بخورید، کلیه‌های شما برای از بین بردن مقدار اضافی سدیم باید سخت‌تر کار کنند، بنابراین ممکن است شروع به نگه داشتن آب کنند که می‌تواند منجر به فشار خون بالا شود. برای سالم نگه داشتن کلیه‌ها، می‌توانید به جای استفاده از نمک، ادویه ها و گیاهان معطر را به غذاهای خود اضافه کنید. همچنین بهتر است از مصرف غذاهای فرآوری شده و بسته‌بندی شده مانند سوپ‌ها و سبزیجات کنسرو شده، پیتزا منجمد و سس سالاد پرهیز کنید، زیرا آنها معمولاً حاوی نمک زیادی هستند.

موز

غذاهای محبوبی که دشمن کلیه هستند!

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

اگر گمان می‌کنید مشکلات کلیوی دارید، تغذیه مناسب و رژیم غذایی مناسب برای سالم ماندن ضروری است و این به معنای محدود کردن مصرف برخی مواد غذایی مانند موز است، زیرا دارای پتاسیم بسیار بالایی است که می‌تواند برای کسانی که کلیه‌های آنها به درستی عمل نمی‌کنند، مضر باشد.اگر از بیماری کلیوی رنج می‌برید، باید میزان پتاسیم کمتر از حالت معمول باشد زیرا بدن شما قادر به فیلتر کردن اضافه آن نیست که می‌تواند منجر به مشکلات جدی در سلامت شود.

لبنیات

غذاهای محبوبی که دشمن کلیه هستند!

اگرچه فرآورده‌های لبنی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند، اما مصرف شیر، ماست و پنیر بیش از حد ممکن است باعث آسیب جدی شود که به دلیل مقدار زیاد فسفر موجود در این مواد غذایی است. علاوه بر این، اگر کلیه های شما کاملاً سالم نباشند یا از قبل بیماری کلیوی داشته باشید، کلیه‌ها قادر نخواهند بود فسفر اضافی را از خون شما خارج کنند که می‌تواند به مرور زمان منجر به استخوان‌های ضعیف و افزایش خطر شکستگی آنها شود.

نان گندم

غذاهای محبوبی که دشمن کلیه هستند!

نان گندم سالم و مغذی است. اما اگر به مقدار زیاد و به ویژه توسط افرادی که مشکلات کلیوی دارند؛ خورده شود، ممکن است به کلیه‌ها آسیب برساند. علت آن مقادیر زیاد فسفر و پتاسیم موجود در این نوع نان است.

پرتقال و آب پرتقال

غذاهای محبوبی که دشمن کلیه هستند!

در حالی که پرتقال و آب پرتقال کم کالری و سرشار از ویتامین C هستند، اما حاوی مقادیر زیادی پتاسیم هستند. یک پرتقال متوسط ۲۴۰ میلی گرم پتاسیم و یک فنجان آب پرتقال حدود ۴۷۰ میلی گرم پتاسیم دارد و این نکته در صورت افراط در مصرف، می‌تواند برای بدن شما بسیار خطرناک باشد.

 

آیا مقدار زیادی از این غذاها را می خورید؟ آیا محدود کردن مصرف خود برای شما سخت خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن