خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزاراخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایل

سونی؛ خلق یک تجربه بصری خارق‌العاده در سنسوری جدید با کمک هوش مصنوعی

امروزه هوش مصنوعی در دستگاهای مختلفی وجود دارد که با سخت‌افزار مشابه عملکردهای متفاوتی را از خود نشان می‌دهد. در سال‌های اخیر کمپانی سونی اولین سنسور تصویر خود را با قرارگیری رم درون تراشه تولید کرده، که امکان تهیه ویدئو با سرعت آهسته (Slow-motion) و فریم ریت بسیار بالا را فراهم ساخته است. گوشی‌ موبایل سونی، جزء گوشی‌های باکیفیت از نظر سنسور تصاویر و عکسبرداری به شمار می‌آیند که از این میان می‌توان به سونی Xperia XZ3 و Xperia XZ2 اشاره کرد.

امروزه این شرکت فراتر رفته و تصمیم به تولید اولین سنسور هوش مصنوعی آن-برد مبتنی بر هوش مصنوعی گرفته که به راحتی تصاویر را با سرعت بالا تجزیه و تحلیل ‌می‌کند. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های خارق‌العاده این سنسور هوشمند آشنا شوید.

سنسور بصری هوش مصنوعی سونی سنسور بصری هوش مصنوعی سونی

 

ویژگی‌های خارق‌العاده سنسور بصری هوش مصنوعی سونی:

 

سنسور بصری هوش مصنوعی سونی مدل IMX500 با طراحی پشته (stack) و تراشه ۱/۲.۳ اینچی و رزولوشن ۱۲.۳ مگاپیکسلی و اندازه ۱.۵۵ میکروپیکسلی روانه بازار خواهد شد. بعلاوه، پردازشگر سیگنال دیجیتالی سونی (DSP) با جایگاه مموری اختصاصی همراه است که آن را به یک سنسور تصویری منحصر به فرد تبدیل خواهد کرد.

نکته قابل توجه اینکه، سنسور هوش مصنوعی بصری سونی، ویدئوهای ۴K را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ثبت می‌کند و با استفاده از مدل MobileNet V1 ، تنها ظرف مدت ۳.۱ میلی ثانیه به تجزیه و تحلیل تصاویر می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های خارق‌العاده این سنسور، عدم نیاز به تصاویر خروجی است، چون به راحتی می‌تواند داده‌های آن را پردازش کند.

طبق اظهارات شرکت سونی، این سنسور امنیت بالایی را برای حریم خصوصی افراد به ارمغان می‌آورد چون تصاویر گرفته شده در پردازنده باقی مانده و نیازی به ارسال آنها از طریق اینترنت نیست.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

سنسور بصری هوش مصنوعی سونی

سنسور بصری هوش مصنوعی سونی

مکان‌های استفاده از سنسور بصری هوش مصنوعی سونی:

یکی از بهترین نمونه‌های استفاده شده سنسور بصری هوش مصنوعی IMX500 در اتومبیل است، بدین صورت که هر زمان راننده دچار حواس‌پرتی یا خواب‌آلودگی شود، این سنسور سریع به راننده هشدار می‌دهد و او را هوشیار می‌کند. استفاده از سنسور سونی نسبت به سنسورهای موجود در بازار نه تنها مقرون به صرفه و ارزان‌تر بوده، بلکه نحوه کار با آن بسیار ساده‌تر است که در نتیجه اعتماد کاربران را به همراه خواهد داشت.

از دیگر جاهای پرکاربرد سنسور بصری (Vision) هوش مصنوعی سونی می‌توان به فروشگاه‌ها اشاره کرد؛ با قرارگیری این سنسور در قسمت در ورودی فروشگاه تعداد افرادی که وارد می‌شوند را می‌شمارد و پردازش می‌کند؛ علاوه بر آن، قفسه‌های فروشگاه نیز به این سنسور مجهز خواهند شد که از نکات مثبت آن می‌توان به ارسال نوتیفیکیشن‌های اختصاصی در صورت کم شدن کالاها اشاره کرد.

سنسور بصری هوش مصنوعی سونی در فروشگاه

از طرفی این سنسورها را می‌توان در قسمت‌های شلوغ و پر رفت و آمد مثل فروشگاه نیز قرار داد. به لطف این سنسور، محصولاتی که طرفدار بیشتری دارند یا افراد بیشتری را به خود جذب می‌کنند را معرفی کرده که در نتیجه فروش محصولات خاص را افزایش می‌دهد.

سنسور بصری هوش مصنوعی سونی

اگر چه سنسور بصری سونی IMX500 هنوز راه طولانی برای استفاده در گوشی‌‌های هوشمند دارد، اما به عنوان اسپیکر هوشمند در خانه‌ها نیز بکار گرفته می‌شود. این سنسور نه تنها قابلیت پاسخگویی مناسب و قانع کننده‌ای دارد، بلکه نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی یا امنیت آنها را به شدت کاهش می‌دهد. این سنسور هوش مصنوعی، به راحتی از طریق صحبت کردن افراد را تشخیص داده که در نتیجه نیازی به گرفتن عکس و ارسال آن به پردازشگر نیست.

آیا هدف سونی از تولید سنسور بصری هوش مصنوعی فقط مربوط به مسائل امنیتی است؟

به طور کلی تنها هدف این شرکت با قرار دادن سنسور بصری هوش مصنوعی در اسپیکر، مربوط به مسائل امنیتی نخواهد بود، بلکه این شرکت تصمیم دارد مدت زمان بوت شدن سیستم و مصرف برق را به شدت کاهش دهد که برای کاربران بسیار حائز اهمیت است. همانطور که قبلاً اشاره شد، این سنسور فوق‌العاده فقط ظرف مدت ۳.۱ میلی ‌ثانیه، توانایی تجزیه و تحلیل تصاویر را دارد و آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در ربات‌های صنعتی تبدیل کرده و همچنین این سنسور با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه، قابلیت پردازش یا تجزیه و تحلیل ویدئوهای ۴K را داراست.

بنابر اظهارات کمپانی سونی، اولین محصولاتی که به سنسور بصری سونی مجهز خواهند شد، در سال آینده با قیمت استثنایی ۹۴ دلار و ۱۸۷ دلار به بازار عرضه خواهند شد.

منبع: gsmarena

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن