قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
    مرتب سازی بر اساس:

گوشی موبایل سونی SONY

با شنیدن نام سونی در ذهن همه‌ی ما کیفیت فوق‌العادی سیستم‌های صوتی و تصویری آن تداعی می‌شود و جدا از این، گوشی‌های نوستالژیک سونی اریکسون هم خاطرات زیادی را برایمان زنده می‌کنند و حتی اگر خودتان تجربه‌ی استفاده از گوشی‌های سونی‌ اریکسون را نداشته باشید، قطعاً زمانی که قیمت گوشی‌های رنگارنگ سونی اریکسون به یک ترند پرطرفدار تبدیل شده بود را بخاطر می‌آورید. در ادامه قصد داریم خط تولید موبایل سونی را از ابتدا تا به امروز به طور خلاصه بررسی کنیم.

سونی نمونه‌ی بارزی از تلاش و پشتکار 2 دوست به عنوان بنیان‌گذاران این برند است. این 2 نفر  زمانی که در فروش اولین محصولشان که یک پلوپز بود با شکست مواجه شد، به تولید ضبط صوت روی آوردند، ایده‌ی این وسیله که از یک دستگاه آمریکای گرفته شده بود نیز با موفقیت همراه نبود، اما با درگیر شدن بیشتر ژاپن در جنگ، آن روی سکه برگشت و شانس به آنها روی خوش نشان داد و نیاز به شنیدن خبرهای روز در آن زمان احساس شد. به دنبال آن با روی آوردن مردم به استفاده از رادیو هجوم برای خرید رادیو سونی آنقدر زیاد شد که این شرکت مجبور به افزایش سرمایه شد و در طول زمان با تولید محصولات متنوع‌تر خودش را به یک برند شناخته شده در سرتاسر جهان تبدیل کرد.

در دهه‌ی 90 با فراگیر شدن استفاده از گوشی موبایل، بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تولید این محصول بودند، اما سونی فعالیت خود را در این زمینه با کمی تأخیر آغاز کرد و در سال 2000 برای جا نماندن از رقبای خود تولید گوشی موبایل را آغاز کرد و پس از مدتی تصمیم گرفت که تولیدات گوشی موبایلیش را با همکاری کمپانی سوئدی اریکسون از سر گیرد و همین تصمیم منجر به تولد سونی اریکسون شد. قدرت سونی و تجربه‌ای که اریکسون در ساخت موبایل داشت سونی اریکسون را به برند محبوب گوشی سونی تبدیل کرد و تا چند سال گوشی‌های سونی اریکسون از محبوبیت و فروش زیادی در بازارهای جهانی از جمله ایران برخوردار بودند، اما این در اوج بودن برای سونی دوامی نداشت و با روی کار آمدن سیستم عامل ios و محبوب شدن اپل، سونی تا حد زیادی متضرر شد و حتی مجبور به تعطیلی کارخانه‌هایش و تعدیل بخشی از نیروهای خود شد.

با روی کار آمدن سیستم عامل اندروید در سال 2018، جرقه‌ی پیوستن به گوشی‌های اندرویدی در ذهن این کمپانی زده شد، اما ورود به بازار کمی سخت بود زیرا رقبای قدرتمندی نظیر سامسونگ، اچ تی سی، موتورلا و ... بازار گوشی‌های اندوریدی را در دست گرفته بودند در نتیجه فروش گوشی سونی با سختی زیادی همراه بود، اما سونی ناامید نشد و بالاخره در مارس سال 2010  اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود یعنی Sony Xperia X10 را روانه‌ی بازار کرد. این گوشی به خاطر استفاده از دوربین باکیفیت، نمایشگر مناسب و پردازنده‌ی قوی خود مورد ستایش قرار گرفت از طرفی نداشتن فلش دوربین و استفاده از نسخه‌ی قدیمی اندروید از جمله ایراداتی بود که به این مدل وارد شد.

انتقادها از سونی او را به رقیبی قدرتمندتر برای بسیاری از برندهای فعال در بازار موبایل در آن زمان تبدیل کرد و در سال بعد یعنی سال 2011 مدل Xperia Arc با برطرف کردن ایرادات نسخه‌ی قبلی، مجهز شدن به فلش دوربین و جدیدترین نسخه‌ی اندروید به عنوان جدیدترین گوشی Sony به بازار عرضه شد، اما قیمت بالای این مدل که ناشی از کیفیت خوبش بود، باعث شد این مدل فروش زیادی نداشته باشد. سونی باز هم دست از تلاش برنداشت و در سال 2013  اولین پرچمدار تمام عیار خود را به دنیا معرفی کرد. این مدل که اولین گوشی از سری Z بود، بالاخره به داد سونی رسید و توانست جانی دوباره به گوشی‌های سونی در بازار بدهد. گرچه به نسبت سایر برندهای موجود در بازار قیمت گوشی سونی خصوصاً پرچمداران کمی زیادست اما از نظر طراحی و قدرت پردازنده بدون شک بی رقیب است.

در حال حاضر خط تولید سونی موبایل‌های هوشمند زیادی را هم در قالب میان‌رده و هم پرچمدار پابه‌پای برندهایی نظیر هواوی، شیائومی و ... تولید می‌کند و این برند سعی کرده امکانات مورد نیاز کاربران را مد نظر قرار دهد و خرید گوشی سونی را به عنوان یک آپشن به انتخاب‌های مردم دنیا اضافه کند.اگر نگاهی به لیست قیمت گوشی سونی بیندازید، با طیف وسیعی از قیمت روبه‌رو می‌شوید. در این لیست از گوشی 150 دلاری تا گوشی 1200 دلاری به چشم می‌خورد و همین محدوه‌ی قیمتی وسیع نشان می‌دهد که سونی تولیدات خود را بر اساس شناسایی و برطرف کردن نیازهای کاربران هدف‌گذاری کرده است. گرچه حضور این برند در برخی از بازار ها از جمله ایران در این سال‌ها کم رنگ‌تر شده اما اگر شما نیز خرید گوشی سونی را مد نظر قرار داده‌اید، این اطمینان به شما داده می‎شود که این کمپانی چیزی از نوآوری کم نذاشته و با زبان طراحی خاص و منحصر به فرد خود، استفاده از پردازنده‌های با کیفیت، بکارگیری لنزهای دوربین مناسب و ... شما را با دریایی از محصولات سونی روبه‌رو می‌کند و به شما اجازه می‌دهد گوشی مورد نظر خودتان را بر اساس نیازهایتان انتخاب کنید.

 

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.