خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلراهنمای خریدمقایسه گوشی

معرفی بهترین اسپیکر گوشی از نظر کیفیت و بلندی صدا ۲۰۲۲-۲۰۲۳

بهترین گوشی ها از نظر کیفیت و بلندی صدا چه مدل‌هایی هستند؟ برای اغلب افراد کیفیت و بلندی صدای گوشی اهمیت زیادی دارد و جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله تصمیم داریم معیارهای انتخاب بهترین بلندگو و بهترین گوشی از نظر اسپیکر و میکروفون را بررسی کنیم تا شرح مختصری از کیفیت صدای گوشی‌های امروزی داده باشیم و بعلاوه در صورتی که تصمیم به خرید گوشی دارید، بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که با توجه به انتظاراتی که از اسپیکر گوشیتان دارید، چه مدلی برایتان مناسب‌ترست. با ما در مجله‌ی اینترنتی ۱۹کالامگ همراه باشید.

بهترین گوشی ها از نظر کیفیت و بلندی صدا

اگر کیفیت صدای یک گوشی را با دستگاهی مثل اسپیکر مقایسه کنید، می‌بینید که حتی معمولی‌ترین آنها هم نسبت به بهترین گوشی‌ها حجم صدای بالاتری دارند. البته این موضوع به این دلیل نیست که بلندگوهای گوشی بی‌کیفیت ساخته می‌شوند، بلکه چون گوشی‌ها ظریف و کوچک هستند و نمی‌توان یک اسپیکر بزرگ را درون آنها گنجاند. کیفیت و حجم صدای اسپیکرها هم با اندازه‌یشان رابطه مستقیم دارد و اغلب مواقع هر چقدر که بزرگتر باشند می‌توانند حجم صدای بیشتری را تولید کنند.

برای درک بهتر این موضوع یک اسپیکر مینیاتوری را در نظر بگیرید، بلند‌ترین صدایی که می‌تواند تولید کند، چقدر است؟ حال تصور کنید این اسپیکر درون سخت‌فزار یک گوشی قرار می‌گیرد، با این حساب پیک صدای آن حتی کمتر هم می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت نسبت به سایز کوچکی که بلندگوی گوشی‌ها دارند، صدای خروجی فوق‌العاده زیاد و باکیفیتی را تولید می‌کنند.

بهترین گوشی برای ضبط صدا

اغلب آزمایشاتی که روی گوشی‌ها صورت گرفته نشان داده که از ۲۰۱۷ به بعد فقط تعداد انگشت شماری گوشی وارد بازار شده که در تولید صدای خروجی خطا داشته‌اند. اصولاً حتی اقتصادی‌ترین گوشی‌های بازار هم از نظر صدا عملکرد بسیار خوبی دارند و برای دسترسی به بهترین گوشی از نظر اسپیکر نیازی نیست سراغ مدل‌های گران‌قیمت برویم. می‌توان گفت کیفیت صدای گوشی‌ها به اندازه‌ای بهبود یافته که بتواند رضایت همه‌ی کاربران را جلب کند.

ولی با این وجود هم هیچ وقت آنقدری که باید به اسپیکر گوشی‌ها توجه نشده و همیشه ویژگی‌های دیگر گوشی نسبت به کیفیت صدای آن در اولویت بوده است. حتی اگر توجه کرده باشید، هیچ وقت تولید‌کننده‌ها روی اسپیکر یک گوشی خاص تبلیغ نکرده‌اند و اصولاً مدلی را نداشته‌ایم که با اسپیکر فوق‌العاده‌ای که دارد شناخته شود، البته منطقی هم هست، چراکه اسپیکر مشخصه‌ای نیست که بتواند کسی را برای خرید گوشی‌ ترغیب کند…

با این همه تقریباً همه‌ی ما می‌خواهیم بهترین گوشی از نظر اسپیکر را داشته باشیم، ولی عموماً نمی‌دانیم که باید از کجا بفهمیم که یک گوشی کیفیت صدای بالایی دارد و یا اصلاً ما با توجه به نیازها و انتظاراتمان باید به دنبال چه ویژگی‌هایی در اسپیکر گوشی باشیم. در ادامه تا اندازه‌ای به این موضوع می‌پردازیم.

چه مواردی در انتخاب بهترین گوشی از نظر اسپیکر تأثیر گذارست؟

حتماً شما هم می‌دانید که محدوده‌ی شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتزست و صدای بلندتر و یا آرام‌تر از این رنج را نمی‌شنود. به طورکلی اسپیکری بهتر محسوب می‌شود که بتواند همه‌ی فرکانس‌ها در این محدوده را تولید کند و هر فرکانس را با شدت صوت دقیق آن بازساری کند. (اسپیکری که پاسخ فرکانسی متعادل‌تری داشته باشد بهترست.)

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

علاوه بر این وقتی صحبت از بلندگوها می‌شود، چند نکته کلیدی وجود دارد که می‌تواند بین صدای معمولی و عالی تفاوت ایجاد کند:

  • اعوجاج کم
  • پیک بلندی صدا
  • محدوده دینامیکی گسترده با باس تمیز
  • فرکانس‌های بالای واضح و با دقت عالی

به طور کلی اینکه کدام گوشی صدای بلندی دارد چندان حائز اهمیت نیست و اصولاً گوشی با اسپیکر قوی مدلیست که اسپکر آن در صداهای بالا هم مانند سطوح پایین‌تر کیفیت بالایی داشته باشد و همچنین در صداهای پایین هم اعواج صدا در آن رخ ندهد.

به علاوه مواردی هستند که پشتیبانی از آنها مزیت محسوب می‌شود و می‌توانند در انتخاب بهترین گوشی از نظر اسپیکر تأثیرگذار باشند؛ مثل:

  • Dolby ATMOS Audio
  • Crystal Sound OLED

در ادامه به چند مورد ساده از ویژگی‌های صدا هم اشاره می‌کنیم که خودتان با توجه به آنها می‌توانید گوشی با اسپیکر قوی را شناسایی کنید.

LUFS

LUFS یک واحد استاندارد صنعتی است که در نرمال‌سازی صدا برای پخش در تلویزیون و همچنین استریم کردن موسیقی و ویدئو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مؤلفه در واقع مخفف “Loudness Units relative to Full Scale” است که به معنای «واحد بلندی صدا نسبت به مقیاس کامل» است و در عمل نشان دهنده‌ی پارامتری برای سنجش صدا نسبت به میزان درکی که انسان از بلندی صدا دارد است.
واحد LUFS یک اندازه‌گیری نسبی را نشان می‌دهد و عدد آن در مقایسه با یک خط پایه خاص بدست می‌آید عددهای استفاده شده در اینجا تنها برای مقایسه‌ی موبایل‌ها (آن هم در یک تست خاص) بکار می‌آیند، در نتیجه بر خلاف واحدهای دسیبل، شما نمی‌توانید عدد LUFS اسپیکر گوشی را با صدای تلویزیون و یا غرش هواپیما مقایسه کنید.
به این نکته نیز توجه کنید که عدد LUFS هر چه بیشتر باشد بهترست و با توجه به اینکه اعداد منفی هستند، LUFS یک گوشی هر چقدر که به صفر نزدیک‌تر باشد بهترست.

نمودار پاسخ فرکانسی

یک نگاه به نمودار پاسخ فرکانسی نیز می‌تواند موارد زیادی را به شما نشان دهد (مثل اینکه اسپیکر یک گوشی مواردی چون باس، صدای زیر و فرکانس‌های میانی را بهتر از یک گوشی دیگر تولید می‌کند یا نه) و بهترین ابزاریست که تا اندازه‌ای می‌تواند کمک کند که صدا را احساس کنید. نمودار پاسخ فرکانسی به شما امکان می‎‌دهد مدل‌هایی را که باس ضعیف دارند یا خروجی آنها در فرکانس‌های بالا خیلی قوی است و صدا را خشن می‌کنند را تشخیص دهید.

بهترین گوشی ها از نظر کیفیت و بلندی صدا
یک نمودار پاسخ فرکانسی ایده‌ال، یک خط افقی منطبق بر ۰ دسی بل است و هر گونه انحرافی از این خط نقص محسوب می‌شود. در واقع نمودار پاسخ فرکانسی اسپیکر گوشی‌ها هر چقدر که به خط صاف ۰ دسی بل متمایل‌تر و عملاً صاف‌تر باشد بهترست.

درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

بعلاوه اگر گوشیتان درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون ندارد، بهترین گوشی برای موزیک گوش دادن نیست. با وجودی که سال‌هاست هدفون‌های سیمی جای خود را به مدل‌های بلوتوثی داده‌اند، هنوز هم اغلب کاربران از مدل‌های سیمی استفاده می‌کنند و اگر یک گوشی نتواند نیاز اکثریت جامعه را برطرف کند، نمی‌تواند بهترین انتخاب هم باشد…

چگونه صدای گوشی مورد آزمایش قرار می‌گیرد؟

حتی اگر بهترین قدرت شنوایی دنیا را داشته باشیم هم نمی‌توانیم به خوبی یک نرم‌‌افزار فرکانس‌های مختلفی که یک اسپیکر تولید می‌کند را تحلیل کنیم، از همین رو بهترین راه برای مشخص کردن باکیفیت‌ترین و بلندترین صدای گوشی موبایل اینست که مجموعه‌ای از صداها که شامل همه‌ی محدوده‌های فرکانسی قابل تولید توسط یک اسپیکر می‌شود را با گوشی پخش کنیم، این صدا را در شرایط آزمایشگاهی ضبط کنیم و سپس به وسیله‌ی نرم‌افزارهای مختلف مورد آزمایش قرار دهیم.

بلندترین صدای گوشی موبایلهمان طور که واضح است، انجام چنین فرایندی بدون دسترسی به ابزار مخصوص و البته تخصص کافی در این زمینه غیرممکن است، ولی منابعی (مثل دگزومارک) وجود دارند که این آزمایشات را انجام می‌دهند و نتایج بدست آمده را به اشتراک می‌گذارند. ما هم از این نتایج استفاده کردیم و بر این اساس بهترین گوشی از نظر صدا را انتخاب کردیم.

آزمایش صدا در DxOMark

طی چند سال گذشته، DxOMark تجربه بسیاری از نظر آزمایش‌، امتیازدهی و بررسی بهترین گوشی موبایل از نظر دوربین به دست آورد و پس از آن هم به دنبال تکرار موفقیت خود در زمینه تست کیفیت صوتی گوشی‌های هوشمند و انتخاب بهترین گوشی برای ضبط صدا و همین طور پخش صدا رفت. طبق گفته این شرکت، آخرین پروتکل تست صوتی DxOMark با هدف: «ارائه داده های جامع، بی‌طرفانه و قابل اعتماد در مورد ضبط صدا و کیفیت خروجی گوشی‌های هوشمند به مشتریان و سایر علاقه‌مندان» ارائه شده است. (در حال حاضر، این وب‌سایت برای انتخاب بهترین گوشی از نظر اسپیکر فقط تست عملکرد بلندگوهای داخلی دستگاه را انجام می‌دهد، نه عملکرد آن هنگام اتصال به هدفون یا بلندگوهای خارجی.)

بهترین کیفیت صدا در بین گوشی‌های هوشمند!

طرح امتیاز‌دهی برای تست صوتی گوشی‌ها به دو ویژگی مختلف کیفیت صوتی شامل پخش و ضبط تقسیم می‌شود و هر یک از این دو بخش خود به ویژگی‌های مختلف تقسیم می‌شوند… سپس با توجه به عملکرد آنها جمع‌بندی انجام شده و امتیاز داده می‌شود.

به گفته DxOMark، این کار با استفاده از آزمون‌های عینی و ادراکی انجام می‌شود. در آزمایش عینی از تجهیزاتی مانند طیف‌سنج و متر‌سنج سطح صدا استفاده می‌شود. از سوی دیگر، آزمایش ادراکی “توسط” متخصصین صدا که سال‌ها در زمینه‌های مهندسی صدا و طراحی صنعتی صوتی کار کرده‌اند انجام می‌شود. این مقاله مهمترین نتایج آزمایش انجام گرفته بر روی بهترین گوشی ها از نظر اسپیکر را نشان می‌دهد.

در تست کیفیت صدای خروجی دستگاه دگزومارک در شرایط پخش ویدئو، پخش موسیقی و اجرای بازی‌ها ویژگی‌های زیر بررسی و امتیازات آنها در نظر گرفته می‌شود:
  • Timbre: تست Timbre مشخص می‌کند که گوشی تا چه میران صدا را در محدوده تنال شنیدنی بازتولید می‌کند و باس، تعادل صدا و به طور کلی کیفیت صدا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
  • Dynamics: تست داینامیک دگزومارک اندازه‌گیری می‌کند که چگونه یک دستگاه سطح انرژی یک منبع صوتی را تولید می‌کند.
  • Spatial:  صدای فضایی یا Spatial توانایی رندر کردن یک صحنه مجازی و تبدیل صدای آن به واقعیت را ارزیابی می‌کند. عملکرد صدای فضایی خوب به این معناست که ما به عنوان شنونده بتوانیم محل دقیق تولید صدا در فضای یک فیلم، مثل اینکه انفجار در چه فاصله‌ای رخ می‌دهد را تشخیص دهیم.
  • Volume: در تست حجم صدا نیز سطح‌های فشار صوت را در زمان کاهش و یا افزایش حجم صدا برای تعیین حداقل و حداکثر و همچنین ثابت صدا ارزیابی می‌شود.
  • Artifact: تست‌های Artifacts اندازه‌گیری می‌کنند که تا چه میزان صدای پخش شده از طریق بلندگوی دستگاه تغییر می‌کند.

طبق امتیازاتی که مدل‌های مختلف در این بخش‌ها در ضبط و پخش صدا بدست می‌آورند، بهترین گوشی موبایل از نظر کیفیت صدا انتخاب می‌شود.

بهترین گوشی از نظر اسپیکر

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم اسپیکر گوشی‌های موبایلی که امروز تولید می‌شوند تا اندازه زیادی پیشرفت کرده‌اند و در مقایسه با گذشته و همچنین نسبت به سایز کوچکی که دارند، حجم و کیفیت صدایشان فوق‌العاده است، با این وجود گوشی‌هایی هم در دسترس ‌هستند که روی کیفیت صدای آنها توجه بیشتری شده است. در ادامه بهترین گوشی از نظر کیفیت صدا را معرفی می‌کنیم.

Black Shark 5 Pro

همان طور که می‌دانید گوشی شیائومی همیشه جزو مدل‌های قدرتمند از نظر سخت‌افزار محسوب شده و در حال حاضر هم یکی از گوشی‌های گیمینگ این برند با امتیاز کلی ۱۶۱ در جایگاه اول رتبه‌بندی دگزومارک از نظر کیفیت صدا قرار دارد.

 

ظاهراً شیائومی تلاش زیادی برای تنظیم صدا در گوشی‌های خط تولید بلک شارک انجام می‌دهد. گوشی بلک شارک ۵ پرو که عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر صدا را در اختیار دارد، یک جفت اسپیکر متقارن فوق‌العاده باکیفیت دارد و یکی از شفاف‌ترین و بلندترین صداهایی که از گوشی موبایل شنیده‌اید را ارائه می‌دهد و از دید دگزومارک نیز بهترین گوشی شیائومی از نظر کیفیت صدا شناخته شده است.

LUFS این مدل برابر -۲۴.۰ شده و نمودار پاسخ فرکانسی آن هم خوب به نظر می‌رسد.

بهترین اسپیکر گوشی شیائومی

این گوشی امتیاز ۱۵۷ را هم در بخش ضبط صدا کسب کرده و عملاً بهترین گوشی از نظر اسپیکر نیز محسوب می‌شود.

گوشی بلک شارک ۵ پرو

Xiaomi Black Shark 5 Pro

قیمت گوشی بلک شارک ۵ پروتصویر سه بعدی

Asus ROG Phone 6

این گوشی با کسب امتیاز عالی ۱۵۵ در تست‌های کیفیت صدای دگزومارک، توانسته رتبه دوم بهترین اسپیکر گوشی را را تصاحب کند. وضوح و تفکیک صدای عالی در کنار هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ که در گیم‌ها بیشتر به چشم می‌آید، قطعاً شما را شگفت زده خواهد کرد. جالب است بدانید در اسپیکر استریو گوشی از ۲ آمپلی فایر نیز کمک گرفته شده و خوشبختانه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در این مدل به چشم می‌خورد.

این گوشی صدایی غنی و متعادل ارائه می‌دهد و باس نهایی را به خوبی کنترل می‌کند. نتایج عالی این مدل در تست‌های صدا و به خصوص باس خروجی باعث شده این مدل، بلندترین صدای گوشی موبایل ایسوس در زمینه کیفیت صدا را داشته باشد.

Asus ROG Phone 5

این مدل که در دگزومارک امتیاز ۱۵۱ را گرفته، در دومین جایگاه رده‌بندی بهترین گوشی از لحاظ اسپیکر قرار دارد. این دستگاه صدایی خارق‌العاده، بسیار غنی و پویا را ارائه می‌دهد که یکی از بهترین‌هاییست که یک گوشی می‌تواند تولید کند. این مدل دارای یک سیستم صدای haptic جالب هم هست که به صورت خودکار می‌تواند صداهای خاصی مانند شلیک اسلحه یا حتی شلیک اسلحه‌های متفاوت را شناسایی کند و آنها را به بازخورد لمسی ( در بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی کنند، مانند PUBG) تبدیل کند.

LUFS این مدل به عنوان بهترین گوشی از لحاظ صدا برابر -۲۴.۰ شده است و بعلاوه نمودار پاسخ فرکانسی خوبی هم دارد.

بهترین اسپیکر گوشی میان رده

این گوشی گیمینگ ایسوس علاوه بر صدای بسیار خوبی که ارائه می‌دهد، از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم پشتیبانی می‌کند.

Xiaomi Mi 10s

به عنوان بهترین اسپیکر گوشی شیائومی این پرچمدار که در ۲۰۲۱ معرفی شده را نیز می‌توان معرفی کرد. شیائومی mi 10s در زمان عرضه یکی از چشمگیرترین عملکردهای صوتی میان کلیه گوشی‌های مورد آزمایش توسط دگزومارک را ارائه داد. به طوری که هنوز هم در لیست بهترین اسپیکر گوشی شیائومی قرار دارد. LUFS این مدل هم برابر -۲۵.۲ شده و نمودار پاسخ فرکانسی آن به صورت زیر است:

گوشی موبایل شیائومی Mi 10S

گوشی موبایل شیائومی Mi 10S

قیمت گوشی موبایل شیائومی Mi 10S بررسی گوشی موبایل شیائومی Mi 10S

به طور کلی نقاط قوت و ضعف اسپیکر این مدل را در ادامه مشاهده می‌کنید:

مزایا :

  • عملکرد بسیار خوب و منسجم
  • عملکرد خوب در پویایی‌، کیفیت و  صدای فراگیر
  • ارتقاء قدرت و دقت باس در پخش موسیقی الکترونیکی و هیپ‌هاپ
  • رندر فضایی خوب در زمان ضبط صدا

معایب :

  • پوشیده شدن بلندگوها توسط دست در هنگام بازی
  • ارائه عملکرد صدای ضعیف‌تر در نمایش فیلم نسبت به عملکرد موسیقی
  • حداکثر میزان صدا خوب بوده؛ اما بلندی آن به اندازه برخی از گوشی‌های دیگر نیست.

Apple iPhone 15 Pro Max

اگر یکی از آیفون‌ها را به عنوان بهترین گوشی از نظر صدا معرفی نمی‌کردیم، واقعاً کم‌لطفی در حق اپل بود. جالب است بدانید هر ۱۰ جایگاه‌ اول دگرزومارک از نظر صدا به اندرویدی‌ها اختصاص دارد.

نسخه پرومکس ۲۰۲۳ با -۲۴.۳ LUFS میان مدل‌های گوشی آیفون در بالاترین جایگاه قرار دارد و دارای سیستم بلندگوی استریو هیبریدی است که در آیفون‌های دیگر هم می‌توانید آن را پیدا کنید. بلندگوی اختصاصی در پایین با earpiece (بلندگویی که برای مکالمه با گوشی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد) با یکدیگر یک جفت استریو را تشکیل می‌دهند.

earpiece در جهت عمودی کانال مناسبی را ارائه می‌دهد و در حالت افقی هم خروجی مطابق با جهت ایفون ۱۵ پرومکس تنظیم می‌شود. هر بلندگو همچنان مقداری از کانال “مخالف” را (البته با صدای بسیار کمتری) پخش می‌کند.

بهترین اسپیکر گوشی میان رده

همان طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، برای بهره‌مندی از کیفیت صدای بالا، همیشه نیاز نیست زیاد هزینه کنید و حتی گوشی‌هایی که قیمت اقتصادی دارند هم بلندگوهایشان باکیفیت است و در میان آنها هم می‌توان بهترین گوشی از نظر اسپیکر را یافت.

در ادامه برترین گوشی های میان رده با اسپیکر استریو را نیز معرفی می‌کنیم.

POCO F4 GT

با وجودی که این گوشی گیمینگ پوکو یک تراشه‌ی پرچمدار را در قلب خود جای داده، اما نسبت به سخت افزارش قیمتی اقتصادی دارد! پوکو F4 GT با کسب امتیاز ۱۲۸ در تست صدای دگزومارک جایگاه خوبی را در لیست بهترین اسپیکر گوشی میان رده دارد و همچنین یکی از بهترین مدل‌ها برای ضبط صدا هم محسوب می‌شود.

عدد LUFS این گوشی -۲۷.۴ برآورد شده و نمودار پاسخ فرکانسی آن را هم در ادامه می‌بینید. جالب است بدانید این مدل همچنان بهترین کیفیت صدا در بین گوشی‌های پوکو را دارد.

بهترین اسپیکر گوشی میان رده

این گوشی دارای یک سیستم بلندگوی استریو با چهار بلندگوی واقعی است، یک «ووفر» و یک «توییتر» در هر انتهای گوشی وجود دارد و بلندگوها به شکلی قرار گرفته‌اند که شما زمان در دست گرفتن گوشی ‌آنها را نپوشانید.

بهترین گوشی از لحاظ اسپیکر

 پوکو F4 GT

Poco F4 GT

قیمتپوکو F4 GTبررسی ویدیوییپوکو F4 GTتصویر سه بعدی

کیفیت ساخت و ارگونومی عالی این مدل به عنوان بهترین گوشی پوکو، بدون شک توجه شما را جلب خواهد کرد. این مدل با پنل‌های گوریلاگلس و فریم آلومینیومی حس پرمیوم و خاصی را به شما القا می‌کند. همچنین تریگرهای فیزیکی و ظاهر گیمینگ و پر زرق و برق آن، هر گیمری را برای خرید وسوسه می‌کند. اگر دنبال مشاوره خرید گوشی گیمینگ هستید، پیشنهاد ما به شما این است که در خرید این مدل شک نکنید.

بهترین گوشی سال

Samsung Galaxy A54 5G

سامسونگ برای نسل جدید میان‌رده‌های خود از اسپیکرهای استریو باکیفیتی استفاده کرده که نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. در واقع اکثر گوشی های سامسونگ دارای اسپیکر استریو هستند و نرم‌افزار گوشی هم قابلیت‌های خوبی برای شخصی‌سازی صدا در اختیارتان قرار می‌دهد که اگر به این مورد علاقه‌مند باشید، می‌تواند برایتان جالب باشد.
LUFS این مدل گوشی سامسونگ نیز نسبت به این کلاس بسیار خوب به نظر می‌رسد و بهترین اسپیکر گوشی سامسونگ در این کلاس متعلق یه همین مدل است.

گوشی سامسونگ Galaxy A54

گوشی سامسونگ Galaxy A54

قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A54 بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A54 تصویر سه بعدی

بلندگوهای داخلی وسعت استریو بسیار خوبی ایجاد می‌کنند و قابلیت شخصی‌سازی خوبی از منابع صوتی جداگانه را ارائه می‌دهند. جنبه مثبت اسپیکرهای گوشی a54، قابل تنظیم بودن و کنترل عالی افکت‌های صوتی است، گرچه حجم صدا در مقایسه با بهترین گوشی شیائومی از نظر صدا آنچنان بلند نیست و می‌توان آن را متوسط به بالا توصیف کرد.

شما اسپیکر گوشی خودتان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ برترین گوشی های دو اسپیکر شیائومی که تا به امروز دیده‌اید کدام مدل بوده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستان ۱۹کالا به اشتراک بگذارید. بی‌صبرانه در انتظار نظرات ارزشمند شما هستیم.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

سوالات متداول

بهترین گوشی موبایل پرچمدار از نظر صدا از دید دگزومارک چه مدلیست؟

✔️ در حال حاضر یکی از مدل‌های خط تولید بلک شارک در رده اول تست صدای دگزوماک قرار دارد و حقیقتاً این یک دستاورد چشمگیر برای Xiaomi است‌.

چگونه صدای گوشی مورد آزمایش قرار می‌گیرد؟

✔️ برای امتیازدهی و تجزیه و تحلیل در بررسی‌های صوتی گوشی‌های هوشمند‌، مهندسان DXOMARK انواع تست‌های عینی و بیش از ۲۰ ساعت ارزیابی ادراکی را در شرایط آزمایشگاهی کنترل شده انجام می‌دهند.

امتیازدهی برای تست صوتی گوشی‌ها به چه نحو است؟

✔️ در دگزومارک امتیاز‌صوتی گوشی‌ها به دو حالت مختلف پخش و ضبط تقسیم می‌شود. هر یک از این دو بخش خود به ویژگی‌های مختلف شامل Timbre Dynamics ،Spatial ،Volume و Artifact تقسیم می‌شوند، سپس با توجه به عملکرد آنها جمع‌بندی انجام شده و امتیاز داده می‌شود.

کدام مدل‌ها بهترین کیفیت صدا در بین گوشی‌های هوشمند را دارد؟

✔️ در این مقاله بهترین مدل‌های پرچمدار و میانرده‌ای را که توسط دگزومارک مورد آزمایش قرار گرفته‌اند معرفی کردیم.

نوشته های مشابه

‫۶ نظرها

  1. درود بیکران ،
    *شیائومی ۱۱T پرو*
    خیلی صدای فراگیری دارد و بهتر از *ای ۵۴است
    *اس ۲۱اف ای* اونم بهتر از *ای۵۴* است

  2. با سلام و عرض ادب،،نوت ۱۱* پروپلاس با اسپیکری که توسط jbl تیوون شده یک گوشی اقتصادیه عالی از نظر کیفیت و بلندی صداست،

  3. پوکو* ایکس* ۵ پرو با پشتیبانی از دالبی اتموس اسپیکر فوق‌العاده ای داره

  4. سلام
    این که میگه بلک شارک. ۵ پرو مگه اسپیکرش با بلک شارک. ۵ یکی نیست؟
    کیفیتشون فرقی داره؟

    1. اسپیکر هم از لحاظ بلندی صدا یا همان کمیت هم از لحاظ کیفیت صدا یا همان کیفیت بهتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن