خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

بررسی مدل های پر طرف دار گوشی موتورولا

موتورلا یکی از شرکت هایی است که اخیرا حضور پر رنگ و جالب توجه ای را در بازار موبایل از خود نشان داده است. این شرکت آمریکایی در سال های اخیر مدل های مختلفی را عرضه کرده که امکانات بسیار خوبی داشته و نسبت به سایر برندهای موجود در بازار از قیمت گوشی بسیار کمتری هم برخوردار هستند. نقطه قوت این برند تنوع محصولات آن است از این رو می توانید بسته به سلیقه خود مدلی را که مد نظر دارید را خریداری کنید. در حال حاضر این شرکت بر روی طراحی منسجمی تمرکز دارد که به اندورید خام نزدیک باشد. سری جی این برند برای آن دسته از افرادی ایده ال بوده که به دنبال یک گوشی ارزان قیمت هستند.

به علاوه این شرکت به منظور مد نظر قرار دادن همه سلیقه ها خطوط تولید X و Z را راه اندازی کرده است. سری Z همچنین از لوازم جانبی مغناطیسی هم برخوردار بوده و شما می توانید از آنها (از دوربین زوم لنز تا بلندگوی پروژکتور) استفاده کنید. به منظور معرفی محصولاتی که توسط این برند عرضه شده برخی از مدل های آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

۱-  زد ۲ فورس

موتو رولا موتو زد ۲ فورس یکی از موبایل های قدرتمند شرکت موتورلا در نظر گرفته می شود. هدف آن ارائه امکانات پرچم دران ۲۰۱۷ به کاربران خود بوده است. از جمله این امکانات می توان به دوربین دوگانه عقب، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ که جزء پردازنده های قدرتمند موجود است، اشاره کرد. این مدل همانند Moto Z2 Play از خصیصه Mods system پشتیبانی کرده از این رو می توانید از لوازم جانبی همانند دوربین ۳۶۰ درجه استفاده کنید. فریم این دستگاه از جنس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ بوده درحالی که جنس پنل عقب فلز آلومینیوم با پرداخت برس خورده است.

ابعاد آن ۱۵۵٫۸× ۷۶ × ۶٫۱ میلی متر و وزنی برابر با ۱۴۳ گرم دارد. فریم پنل جلو از جنس پلاستیک بوده در حالی که جنس بدنه آن از جنس آلومینیوم است. گرچه گوشی Moto Z2 Play باریک تر موتو زد ۲ فورس بوده اما باز هم جزء باریک ترین مدل های موجود در بازار در نظر گرفته می شود. از این رو خاصیت ارگونمیکی بسیار خوبی هم در دست دارد. این محصول در رنگ های مشکی تیره، طلایی و خاکستری عرضه شده است.

صفحه نمایش آن همانند موتورلا موتو زد ۲ پلی، Super AMOLED بوده که در حال حاضر از جمله بهترین پنل های صفحه نمایش در گوشی های هوشمند به حساب می آید. نمایش رنگ مشکی در این پنل عمیق بوده و رنگ های جذاب و غنی را به نمایش می گذارد. این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۴۴۰× ۲۵۶۰ پیکسل بوده و کیفیت Quad HD را ارائه داده و اندازه آن ۵٫۵ اینچ است. حداکثر روشنایی هم قابل توجه بوده در نتیجه در روشنایی روز و در حضور نور مستقیم نیز خوانش محتوا هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت. علاوه بر این، زاویه دید بسیاری خوبی دارد.

 برخلاف گوشی موتو زد ۲ پلی این مدل به یک دوربین دوگانه مجهز شده است. هر دو لنز آن ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دیافراگم f/2.0 را به خدمت گرفته است. اندازه پیکسلی در این دوربین برابر با ۱٫۲۵ میکرو متر بوده و از فلش LED دوگانه از هم برخوردار است. موتورولا برای دوربین سلفی از یک لنز ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 بهره برده است. امتیاز این دوربین سلفی نسبت به سایر دوربین های سلفی ۵ مگاپیکسلی این است که از فلش LED دوگانه برخوردار بوده از این رو تاثیر به سزایی بر عملکرد عکس های سلفی خواهد داشت.

دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیسکلی از ترکیب لنزهای تک رنگ وRGB استفاده می کند. در شرایط نوری مناسب این دوربین می تواند عکس های بسیار خوبی را ثبت کند. در روشنایی روز و طبیعی حقیقتا می توان روی آن حساب کرد. اما در برخی از شرایط سطح وضوح آن کاهش می یابد. در نور کم، نویز تصاویر بیشتر شده و کیفیت تصاویر کاهش می یابد. تنها نکته منفی که در رابطه با آن وجود دارد این است که سرعت شاتر آن در مقایسه با سایر دوربین ها کندتر است. به طور کلی عملکرد دوربین آن در مقایسه با بسیاری از مدل های دیگر خوب بوده اما می توانست بهتر باشد.

در رابطه با سخت افزار Z2 force همان طور که در بالا اشاره شد خاطر نشان می شود که یکی از تراشه های پرقدرت بازار را به خدمت گرفته است. Qualcomm Snapdragon 835 از جمله چیپست های پرچم دار موجود در بازار بوده و دارای پردازنده ۸ هسته ای است که هسته های آن با فراکنس ۲٫۳۵ گیگاهرتز عمل می کنند. همچنین پردازنده گرافیکی به خدمت گرفته شده Adreno 540 است که عملکرد فوق العاده ای را برای این محصول فراهم آورده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

این پردازنده بر اساس فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری ساخته شده و عملکرد پر سرعتی را برای آن به ارمغان آورده است. از نظر حافظه هم خاطر نشان می شود که زد ۲ فورس موتورلا در سه نسخه ۶۴/ ۶ ، ۱۲۸/ ۶ و ۶۴/۴ گیگابایت در ماه جولای ۲۰۱۷ عرضه شده است. علاوه بر این، با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD و استفاده از یک درگاه اختصاصی می توانید حافظه آن را تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقاء دهید.

 زد ۲ فورس فاقد جک ۳٫۵ میلی متری بوده اما از NFC و رادیو و بلوتوث نسخه ۴٫۲ پشتیبانی می کند. گرچه موتورلا ساخت شرکت گوگل نبوده اما با نسخه خام اندروید اجرا می شود. موتو زد ۲ فورس با نسخه ۷٫۱٫۱ اجرا شده و قابلیت به روزرسانی به نسخه های بالاتر را دارد. استفاده از نسخه خام باعث شده که سرعت بسیار خوبی داشته باشد. باتری به کار رفته در اینجا ۲۷۳۰ میلی آمپر از نوع لیتیوم یونی است و از شارژ سریع هم پشتیبایی می کند. گرچه ظرفیت باتری نسبت به سایر برندها کمتر بوده اما برخورداری از قدرتمند ترین چیپست های سال ۲۰۱۷ عملکرد فوق العاده ای برای آن فراهم کرده است.

 

۲-Moto Z2 Pla

همان طور که می دانید سری زد موتورولا از قیمت بالاتر و امکانات بهتری نسبت به سایر بهره برده است. موتور زد ۲ پلی یکی از میان رده های خوب این برند بوده که از طراحی بسیار جذاب و کیفیت ساخت بسیار عالی برخوردار بوده و از Moto Mods هم پشتیبانی می کند که قابلیت های بیشتری از قدرت بیشتر باتری گرفته تا ارتقاء بلندگو و یا حتی پروژکتور داخلی را برای شما فراهم آورده است.

زمانی که این موبایل با مدل هایی چون سامسونگ گلکسی اس ۸، اچ تی سی یو ۱۱ مقایسه می شود در می یابیم که طراحی منحصر به فردی در آن به کار گرفته شده است. بدنه آن آلومینیومی بوده که علاوه بر زیبایی، مقاومت خوبی داشته و پرداخت استفاده شده در بدنه آن حس خوبی را به کاربر منتقل می کند. ابعاد آن ۱۵۶٫۲×۷۶٫۲ × ۶ میلی متر و وزنی برابر ۱۴۵ گرم دارد.

بررسی مدل های پر طرف دار گوشی موتورولا

این محصول بر خلاف گوشی موتو زد پلی اصلی از فلز ساخته شده در نتیجه می تواند کمی در دست لغزنده باشد اما مقاومت قابل توجهی دارد. سنسور اثر انگشت هم اندازه کوچکی داشته و سرعت بالایی دارد و در قسمت پایین جای داده شده است. جک ۳٫۵ میلی متری صدا و پورت USB-C هر دو در قسمت پایین دستگاه قرار گرفته است. از گواهینامه IP پشتیبانی نکرده اما از پوشش محافظ در برابر ترشح آب و مایعات برخوردار است. Z2 Play در ماه ژون ۲۰۱۷ معرفی و در رنگ های خاکستری، طلایی و آبی عرضه شده است.

این نمایشگر ۵٫۵ اینچی است. این روزها یکی از پنل هایی که در اکثر پرچم داران به کار می رود پنل Super AMOLED است که نسبت به پنل های LCD از کیفیت و عملکرد بسیار بهتری برخوردار است. اندازه این پنل در اینجا ۵٫۵ اینچ بوده و رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و کیفیت Full HD را ارائه داده و به پوشش ضد گرد و خاک و ضد ترشح مایعات مجهز شده است. از نظر عملکرد گفته می شود که بسیار شارپ بوده و رنگ مشکی عمیقی را ارائه داده و رنگ ها به طور کلی روشنایی بسیار خوبی دارند همچنین زاویه دید آن و تولید رنگ آن عالی است. دوربین Z2 Play از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 استفاده کرده و اندازه پیکسل های آن بزرگتر است.

از این رو می تواند عکس های قابل قبولی ثبت کند. دوربین سلفی آن هم ۵ مگاپیکسلی و دیافراگمی برابر با f/2.2 دارد. گرچه دوربین زد ۲ پلی نقطه قوت آن محسوب نمی شود اما باز هم برای یک گوشی در این محدوده قیمت عملکرد قابل قبولی دارد. با وجود اینکه زد ۲ پلی تنها از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار بوده اما اندازه دیافراگم آن به نسبت بزرگ بوده و می تواند عکس های روشنی را ثبت کند. همچنین این ماژول دوربین با یک فلش LED دوگانه تکمیل می شود اما نباید آن را از این نظر با OnePlus 5 و یا Samsung Galaxy S8 مقایسه کرد.

از نظر سخت افزاری متو زد ۲ پلی از تراشه میان رده Snapdragon 626 بهره برده است. این همان تراشه ای است که در گوشی Samsung Galaxy C7 Pro هم مورد استفاده قرار گرفته است. برخورداری از رم ۳ و ۴ به خوبی از پس برنامه های متداول و عملکردهای سبک برخواهد آمد. این پردازنده ۸ هسته ای بوده و هسته های Cortex-A53 آن با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز در ساعت عمل می کنند. از دیگر امکانات موتو زد ۲ پلی می توان به پشتیبانی از NFC، بلوتوث نسخه ۴٫۲ و رادیو اشاره کرد. امتیاز آن در بنچمارک آنتوتو برابر با ۶۶٫۴۲۷ بوده و در حال حاضر دو نسخه ۶۴/۴ و ۳۲/۳ گیگابایتی از آن عرضه شده است.

از طرفی با پشتیبانی از کارت حافظه micro-SD با استفاده از یک درگاه اختصاصی می توانید مقدار حافظه را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقاء دهید. موتو زد ۲ پلی ابتدا با نسخه ۷٫۱٫۱ اندروید اجرا شده و می تواند تا Android 9.0 نیز ارتقاء پیدا کند. این نسخه از اندروید عملکرد روانی را برای این محصول فراهم آورده است. اندازه باتری در اینجا ۳۰۰۰ میلی آمپر و نوع آن لیتیوم یونی است. با وجود باتری کوچکتر Snapdragon 626 طول عمر فوق العاده ای را برای باتری فراهم آورده زمانی که مجددا بخواهیم آن را شارژ کنیم، با پشتیبانی از شارژ سریع در حداقل زمان ممکن می توان این کار را انجام داد.

۳- Moto X4 

این میان رده هم از نسخه خام اندروید یا اندروید وان بهره برده و ارتقاء قابل توجهی نسبت به گوشی Moto G5 Plus و یا Moto G5S Plus دارد. عملکرد آن بین پرچم داران و میان ردهای این برند قرار می گیرد. لبه های موتو ایکس ۴ منحنی شکل بوده و سنسور اثر انگشت در لبه پایین پنل جلو قرار گرفته است. پنل پشت و جلو هر دو از جنس شیشه محافظ گوریلاگلس بوده و از گواهینامه IP68 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب هم پشتیبانی می کند. ابعاد موتو ایکس ۱۴۸٫۴ × ۷۳٫۴× ۸ میلی متر و وزنی برابر با ۱۶۳ گرم دارد.

X4 به یک نمایشگر ۵٫۲ مجهز شده است. نوع این پنل LTPS IPS LCD بوده و تراکم پیکسلی آن بسیار خوب است. اگر چه ارائه رنگ مشکی آن به کیفیت صفحه نمایش های OLED نمی رسد اما رنگ ها واقعی بوده و اشباع رنگ خوبی دارند. دوربین اصلی در ایکس ۴ دوگانه بوده که به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و یک لنز ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 مجهز شده و از فلش LED دوگانه هم برخوردار است. دوربین سلفی در موتو ایکس ۴، ۱۶ مگاپیکسلی بوده که از دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است. دوربین اصلی قابلیت ضبط ویدئو ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و ویدئو FULL HD با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در روشنایی روز قابلیت ثبت عکس هایی با دامنه داینمیکی و جزئیات خوب را دارد.

بررسی مدل های پر طرف دار گوشی موتورولا

 

تراشه به کار رفته در اینجا Qualcomm SDM630 Snapdragon 630 است این پردازنده میان رده بوده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. پردازنده آن ۸ هسته ای بوده و با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز کار می کنند. این چیپست پشتیبانی از شارژ سریع را برای این مدل موتورلا فراهم آورده است.

Moto G6 -۴ 

موتو جی ۶ هم بدون شک از جمله بهترین مدل های مقرون به صرفه موتورلا به حساب می آید. نمایشگر ۵٫۷ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹، همچنین جدیدترین نسخه اندروید و ظاهری مشابه به نسخه مینی سامسونگ گلکسی اس ۹ در مقابل قیمتی که دارد آن را به بهترین گزینه های خرید گوشی برای آن دسته افرادی که به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه هستند. ممکن است به خوبی گوشی های پرچم دار نباشد اما باز هم به نسبت قیمتی که دارد عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است.

بررسی مدل های پر طرف دار گوشی موتورولا

از نظر طراحی می توان گفت که ظاهر زیبای داشته و پنل جلو و عقب هر دو از شیشه گوریلاکلس برخوردار  هستند. فریم آن از جنس آلومینیوم بوده و در پوشش نانو p2i پیچیده شده از آن در مقابل ترشح آب محافظت می کند. اما پنل جلو و عقب هر دو از جنس شیشه ساخته شده است. ابعاد آن ۱۵۳٫۸ × ۷۲٫۳ × ۸٫۳ میلی متر و وزنی برابر با ۱۶۷ گرم دارد. از دیگر خصوصیات آن می توان گفت که از شارژ سریع ۱۵W پشتیبانی کرده و از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون هم  برخوردار است. از این رو برای متصل شدن به هدفون های غیر بلوتوثی هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت.

 نقطه قوت این دوربین میان رده دوربین آن است. در اینجا از دو لنز ۱۲+ ۵ مگاپیکسلی استفاده شده لنز ۱۲ مگاپیسکلی دارای دیافراگم f/1.8 بوده، لنز ۵ مگاپیکسلی هم f/2.2 است. از نظر دوربین سلفی نیز ۲ نسخه تولید شده که یکی از این نسخه ها دارای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بوده در نسخه دیگر دوربین سلفی ۱۶ مگاپیسکلی است. دوربین اصلی موتو ۶ می تواند عکس های فوق العاده را در مقایسه با موبایل های مشابه ثبت کند. گرچه سرعت شاتر این دوربین پایین است اما می تواند عکس های با کیفیتی را ثبت کند.

سنسور ثانویه تنها برای ثبت عکس های پرتره مناسب است. به طور کلی در نور کم این دوربین می تواند به تعادل خوبی در حذف نویز تصاویر رسیده و ارائه رنگ خوبی داشته و ثبت جزئیات آن خوب است. در محیط بیرون و در حضور نور کافی نیز کیفیت عکس ها قابل توجه است.

 

صفحه نمایش موتو جی ۶ از نوع IPS LCD بوده و اندازه ای برابر با ۵٫۷ اینچ دارد. نسبت به Moto G5S سال گذشته ارتقاء قابل توجهی دارد. نقطه مثبت این پنل این است که کیفیت Full HD+ را ارائه داده در حالی که بسیاری از میان رده ها که در این رنج قیمت قرار دارند تنها کیفیت Full HD را ارائه داده اند. نسبت به کار گرفته در آن نه تنها بر زیبایی تاثیر داشته بلکه با استفاده آن موتورلا توانسته پنل بزرگتری را در بدنه کوچکتر جای دهد.روشنایی و زاویه دید خوب است گرچه به روشنایی پنل های AMOLED نمی رسد. روشنایی آن ۲۴% از گوشی آنر ۹ لایت کمتر است.

اما یکی از گزینه هایی که در انتخاب یک گوشی از اهمیت زیادی برخوردار است سخت افزار است. موتو جی ۶ تراشه میان رده Qualcomm SDM450 Snapdragon 450 را به خدمت گرفته است این پردازنده بر اساس فرآیند ساخت ۱۴ ساخته شده و ۸ هسته ای بوده و هسته های آن با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز کار می کنند. در استفاده روزانه گفته می شود که از بسیاری از موبایل های هم رده خود سریعتر است. دو نسخه ۶۴/۴ و ۳۲/۳ گیگابایتی از آن عرضه شده و به علاوه از کارت حافظه microSD جهت ارتقاء حافظه نیز پشتیبانی می کند.

۵-Motorola Moto E5 Plus

موتو ای ۵ پلاس گزینه ای عالی برای آن دسته از افرادی است که به دنبال یک محصول ارزان قیمت هستند، در مقابل امکانات بسیار خوبی را در اختیار آنها قرار می دهد. ابعاد موتو ای ۵ پلاس برابر با ۱۶۰٫۹× ۷۵٫۳ × ۹٫۴ میلی متر و وزن آن ۱۹۶٫۶ گرم است. بدنه آن از پلاستیک ساخته شده و از کیفیت ساخت بسیار خوبی هم برخوردار است. صفحه نمایش به کار رفته در آن ۶٫۰ اینچ و کیفیتی ۱۴۴۰× ۷۲۰|HD را ارائه داده است. نوع این پنل هم IPS LCD بوده و کیفیت خوبی داشته بنابراین برای تماشای فیلم ها عالی است.

بررسی مدل های پر طرف دار گوشی موتورولا

در رابطه با دوربین این دستگاه می بایست گفت که تنها در بردارنده یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 بوده و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی است. تراشه به کار رفته در موتو ای ۵ پلاس MSM8917 Snapdragon 425 بوده و بر اساس فرآیند ساخت ۲۸ نانومتری ساخته شده است. پردازنده آن ۴ هسته ای است که با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز کار می کنند. این پردازنده به خوبی می تواند از پس عملکردهای معمول روزانه برآید و سرعت آن قابل توجه است. همچنین طول عمر باتری فوق العاده ای دارد. به طور کلی یکی از مدل های مقرون به صرفه با یک نمایشگر بزرگ، طول عمر باتری فوق العاده و عملکردی روان به حساب می آید.

۶-Motorola Moto G5S

همان طور که از اسم این مدل مشخص است استفاده از حرف اس در آن نشان دهنده یک ورژن خاص است. در واقع این شرکت سعی کرده بهترین موبایل را با حداقل قیمت تولید کند. میان رده های موتورلا از جمله مدل های قابل اطمینان و مقاومی هستند اما این مشخصه در موتو جی ۵ اس بیشتر مشهود است. از جمله اولین چیزی که در طراحی این مدل به چشم می خورد بدنه فلزی و مقاوم آن است. ابعاد آن ۱۵۰× ۷۳٫۵ × ۹٫۵ میلی متر و وزنی برابر با ۱۵۷ گرم دارد. این مدل هم از طراحی متداول موتورلا استفاده کرده زوایای آن منحنی شکل بوده و دوربین در وسط پنل عقب جای داده شده و ماژول آن به صورت دایره ای و در اندازه ای بزرگ طراحی شده است. به علاوه این نسخه از شارژ سریع NFC هم پشتیبانی می کند.

 

صفحه نمایش موتو جی ۵ اس چیزی بیشتر از موتوجی ۵ نداشته تنها سایز آن افزایش پیدا کرده است. پنل آن اندازه ای برابر با ۵٫۲ اینچ و نوع آن IPS LCD است. از جمله خصوصیت های این صفحه نمایش زاویه دید عالی، رنگ های واقعی و روشنایی فوق العاده برای خوانش هر گونه محتوا در محیط بیرون است اما رنگ مشکی عمیق نموده و کانتراست قابل توجهی ندارد. این مدل از تراشه میان رده (Qualcomm MSM8937 Snapdragon 430 (28 nm استفاده کرده و بر اساس فرآیند ساخت ۲۸ نانومتری ساخته شده است. این پردازنده ۸ هسته ای بوده و با سرعت ۱٫۴ گیگاهرتز کار می کنند.  دو نسخه با حافظه ۳۲/۳ و ۳۲/۴ گیگابایتی از آن موجود بوده به علاوه از کارت حافظه جانبی microSD (با استفاده از درگاه سیم کارت دوم ) هم پشتیبانی می کند.

در اینجا دوربین اصلی یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی بوده که دیافراگم f/2.0 را به خدمت گرفته، دوربین سلفی آن هم ۵ مگاپیکسلی است. می توان گفت عملکرد آن در میان حوزه میان رده ها عالی است. از جمله ویژگی عکس های ثبت شده با این دوربین می توان گفت که عکس ها روشن بوده و ثبت جزئیات آنها عالی بوده و رنگ ها طبیعی به نظر می رسند. دوربین سلفی عملکرد قابل قبولی داشته و نسبت به نسخه قبل می تواند نور بیشتری را جذب و عکس های روشن تری را تولید کند. به طور کلی این موبایل دارای طراحی زیبا، سنسور اثر انگشت سریع، عملکردی روان بوده و برخورداری دوربینی با این کیفیت در این قیمت باورنکردنی است.

۷-Motorola Moto G5S Plus

موتو جی ۵ اس پلاس هم جزء بهترین میان رده های موتورلا بوده و قیمت مقرون به صرفه ای دارد. از جمله خصوصیات این مدل می توان به بدنه فلزی، صفحه نمایش بزرگتر و طول عمر فوق العاده باتری نسبت به نسخه قبل اشاره کرد. ابعاد آن برابر با ۱۵۳٫۵× ۷۶٫۲× ۸ و وزنی برابر با ۱۶۸ دارد. همانند سایر دستگاه های موتورلا ماژول دوربین به صورت یک دایره بزرگ در وسط پنل عقب قرار گرفته و زوایای آن به صورت منحنی شکل طراحی شده در نتیجه در دست گرفتن آن راحت تر بوده و در رنگ های خاکستری و طلایی، عرضه شده است.

 

صفحه نمایش جی ۵ اس پلاس از نوع IPS LCD بوده و کیفیت Full HD را ارائه داده است.  اندازه آن ۵٫۵ اینچ بوده و از پوشش محافظ گوریلاگلس هم برخوردار است. گرچه این نوع پنل ها نسبت به پنل های OLED نمی توانند تونالیته های رنگی فوق اشباع را نمایش دهد اما در کل رنگ بسیار خوبی دارد. به علاوه از دو حالت رنگی برای تغییر رنگ برخوردار است. این نوع پنل زاویه دید و روشنایی قابل توجهی برای خوانش محتوا در حضور نور مستقیم خورشید از خود نشان داده است.

دوربین Moto G5S Plus دوگانه بوده و از لنزهای ۱۳ مگاپیکسلی بهره برده که یکی از لنزها مسئول ثبت عمق میدان و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی است. کانتراست عکس ها به کیفیت پرچم داران نمی رسد اما کیفیت کلی آنها خوب است. از آنجایی که فاقد تثبیت کننده تصویر نوری است در نور کم جزئیات از بین رفته و نویز تصاویر بیشتر می شوند. فلش دوگانه LED هم تا حدودی بر کیفیت عکس ها تاثیر دارد. تراشه به کار رفته در جی ۵ اس پلاس Snapdragon 625 است که در واقع تراشه ی ارزان قیمتی است که در میان رده ها زیادی مورد استفاده قرار گرفته است.

دارای ۸ هسته Cortex-A53 بوده که با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز کار می کنند. موتو جی ۵ اس پلاس در دو نسخه ۶۴/۴ و ۳۲/۳ گیگابایتی عرضه شده به علاوه همانند همه مدل های گوشی موتورلا از کارت حافظه جانبی microSD جهت ارتقا، حافظه و جک ۳٫۵ میلی متری هدفون شارژ سریع و NFC هم پشتیبانی می کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن